قالب طراحی ماشین falcon 2015

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام
این همون ماشینی هستش که قبلا طراحی کرده بودم (FALCON 2013) قسمت جلوی ماشین و رینگ ها رو کاملا عوض کردم.
امیدوارم خوب شده باشه.
 

پیوست ها

  • falcon facelift PPro.jpg
    falcon facelift PPro.jpg
    481.6 کیلوبایت · بازدیدها: 90
  • falcon facelift HDRI PPRO.jpg
    falcon facelift HDRI PPRO.jpg
    575.3 کیلوبایت · بازدیدها: 75

madmaster_3d

Well-Known Member
مدل به نظر خوبه
وایر فریم و رندرهای زاویه دیگه هم بزار
ولی روی استودیو خیلی کار کن
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
مدل به نظر خوبه
وایر فریم و رندرهای زاویه دیگه هم بزار
ولی روی استودیو خیلی کار کن


سلام
ممنون دوست عزیز بابت توجهت:rose:
وایر اظافه شد
از زاویه های دیگه رندر گذاشتم تو پست اول اشاره کردم چون فقط جلوی ماشین رو عوض کرده بودم فقط از جلو رندر گرفتم
باز هم ممنون
 

پیوست ها

  • wire.jpg
    wire.jpg
    399 کیلوبایت · بازدیدها: 25

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام کروش جان .آفرین کار خیلی خوبی شده.
طراحیش بر اساس اصول طراحی صنعتی ماشین هست یا اینکه اسکیس مانند؟؟
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام کروش جان .آفرین کار خیلی خوبی شده.
طراحیش بر اساس اصول طراحی صنعتی ماشین هست یا اینکه اسکیس مانند؟؟


سلام عارف جان لطف داری
شاید چند تا نکته و مقاله خونده باشم راجع به اصول طراحی ماشین اما توی این مقاله ها به شدت کم فروشی میشه و اصلن نمیشه باهاشون به جایی رسید
این طرح از روی پلت فرم شورولت کورت زدم با این تفاوت که چون خواستم شکل کانسپت اینده باشه زاویه ستون های جلو رو باز کردم
 

SinaTR

Well-Known Member
سلام
خيلی خوب شده ولی از نظر من می تونه بهتر بشه، از روی تجربه مدلينگ ماشين فکر می کنم اين تغييرات ايجاد بشه خيلی بهتر می شه.
البته بازم می گم اينا نظر منه مقاله در مورد طراحی ماشين خوندم ولی تخصصی نبوده...

1- خط پايين و مخصوصا بالا يکم زيادی صافه، به شکل خط قرمزی که کشيدم با خط بغل ماشين بيشتر همخونی پيدا می کنه.
2- سقف تو اين نما از رندر کاملا افقی ديده می شه يکم قوس دار بشه بهتر می شه.
3- ستون خيلی خوابيده شده که فکر می کنم به مورد 1 هم مربوط می شه.
4- برعکس سقف معمولا اين قسمت کاپوت از اين زاويه افقی ديده می شه، کاپوت يکم از حالت تخت در بياد اين قوس از بين می ره از اين زاويه.
5- شيشه جلو کاملا تخته که تو هيچ ماشينی نيست اين مورد حتما بايد درست بشه.
6- به نظرم فاصله بين سپر و کاپوت بايد حذف بشه تا حس رو هوا بودن کاپوت به آدم دست نده.
7- اين فاصله هم به نظرم بهتره حذف بشه چون الان اون حالت گارد مانند سپر جلو بيشتر جنبه تزیینی پيدا کرده و حس مقاومت ماشين در اثر برخورد کلا از جلوی ماشين گرفته شده.
8- اون خط مماس با توری بياد بالا بهتر می شه و اينکه يه قالب يا فضایی واسه پلاک در نظر گرفته بشه.
9- اون خط يکم نرم تر اجرا بشه به نظرم بهتره کلا چون تو اصل کار و طرحت خطوط تيز نداره هرچی همه چی نرم اجرا بشه بهتره. (خط زير سپر هم بر همين اساس باشه که از نظر ايروديناميکی و زيبایی منطقی تره.)
10- آينه رو تقريبا افقی کن، اين حالت مورب هم ميدان ديد رو برای راننده کم می کنه هم از نمای مخالف آينه به شکل بدی ديده می شه، يا می تونی کلا حذف کنی دوربين بذاری چيزی که تو کانسپت های جديد زياد به چشم مياد.
11- قوس جلوی چرخ جلو، با بقيه قوس ها همخونی نداره. (با قوس عقب چرخ جلو، و قوس جلو و عقب چرخ عقب همخونی نداره.)
:rose:
 

پیوست ها

  • falcon-facelift-PPro2.jpg
    falcon-facelift-PPro2.jpg
    110.7 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام سینا جان
از اینکه وقت گذاشتی و کار رو آنالیز کردی اونم تصویری خیلی ممنونم
تغریبا نکاتی که گفتی درسته بعضی هاشو از قصد این شکلی ساخته بودم مثل فاصله سپر و کاپوت و یا یه تیکه بودن شیشه و سقف .. اما خوب قبول دارم که ایراده
بازم ممنون :rose::rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا