طراحی سایت ساده و 5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی سایت

webmac

Member
395.jpg

طراحی سایت ساده و 5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی و رعایت اصول رنگ بندی سایت

در این مقاله 5 نکته از نکات اساسی و بسیار مهمی که باید در طراحی یک سایت ساده رعایت کرد را توضیح خواهیم داد. طراحی سایت ساده علاوه بر سلیقه و کدنویسی نیازمند رعایت نکات کاربردی برای دسترسی بهتر بازدیدکنندگان به مطالب نیز می باشد. از اینرو ساده کردن هرچه بیشتر کار با سایت و راحتی کاربران با آن رضایتمندی مشتریان شما را افزایش خواهد داد.


1- مشخص و تعیین کردن بخش های اصلی سایت:

این کار به شما کمک میکند که تمامی مطالب سایت را در دو گروه:1- ضروری و مهم و 2- غیر ضروری تقسیم نمایید . در نگاه اول شما به عنوان طراح سایت شاید فکر کنید که تمامی مطالب شما مهم هستند اما تجربه نشان داده است با کمی دقت و بررسی بیشتر میتوان تا 80 درصد مطالب را به عنوان مطالب غیر ضروری و غیر مهم دانست. این موضوع آنچنان اثبات شده و علمی هست که به قانونی به نام 80-20 شناخته شده است.
شما با تمرکز بیشتر بر روی محصولات و خدمات خود که مورد نیاز ضروری مشتریان است متوجه خواهید شد که کدام خدمات شما جزء مهمترین ها یا همان 20 درصد و کدام خدمات و محصولات شما جزء 80 درصد یا غیر ضروریها می باشد.
قانون 80-20 چیست و به ما چه میگوید:
براساس قانون 80-20 تنها 20 درصد مطالب موجود در صفحه سایت مهم بوده و ارزش آن را تعیین میکنند و 80 درصد بقیه قابل حذف هستند یعنی با حذف آن لطمه ای به کارایی سایت نخواهد زد. بطور مثال در یک صفحه خاص این 20 درصد میتواند یک فرم ثبت نام، اشتراک خبرنامه و یا خرید محصول باشد.
با استفاده از قانون 80-20 و با برجسته سازی بخش های اصلی به سرعت تاثیر آن را بر عملکرد مشتریان در سایت و میزان بازدهی تبلیغات خود خواهید دید. افزایش میزان فروش یا نسبت ثبت نام به بازید میتواند موفقیت شما را تضمین کند زیرا مطالب اضافی برای درگیر کردن ذهن بازدیدکننده و خروج از صفحات سایت وجود ندارند.


2- حذف بخش های اضافی از سایت:

با استفاده از قانون 80-20 بخش های اصلی و ضروری سایت را شناسایی کردیم، حال وقت آن رسیده است که 80 درصد اضافی را از سایت خارج کنیم. این بخشها ممکن است شامل سایدبارهای بیش از حد، افزونه های اشتراک گذاری، جزئیات نوشته مانند نویسنده، تاریخ و تعداد نظرات باشد. همچنین تعداد بالای لینک در فوتر سایت به صفحات خارجی میتواند یکی از عوامل خروج بازدیدکنندگان از سایت شما باشد.


3- تعداد صفحات را کاهش دهید :

به عنوان مثال گاها دیده شده در بعضی سایت ها یک صفحه درباره ما و یه صفحه معرفی سایت جداگانه طراحی شده است که کاملا غیر ضروری می باشد. صفحه اصلی سایت بسیار مهم می باشد. بنابراین در این صفحه معرفی مجموعه سایت کفایت می کند و نیازی به صفحه ای جداگانه جهت معرفی سایت نیست.


AG77kL6uBx.jpg



همیشه سعی نمایید به عنوان یک طراح سایت خود را به عنوان مشتریان آن سایت در نظر بگیرید توصیه میشود در هنگام طراحی سایت حتما وقتی را برای شناخت مشتریان سایت در نظر بگیرید بعد از شناخت مشتریان, شما آگاه خواهید شد که آنها نیازهای اساسی و مهم شان چیست و سعی نمایید تنها همان نیازها را برای آنها تدارک ببنید. نیازهای غیرضروری و زیاد باعث سردرگمی و خارج شدنشان از سایت شما خواهد شد.


4- استفاده از بخش بالای سایت :

بررسی ها نشان داده است بیشتر افرادی که وارد سایت شما میشوند بیشتر مدت را صرف بررسی قسمت بالای سایت مینماید و کمتر به انتهای صفحات میرسند بنابراین توصیه میشود هر آنچه که بسیار مهم و ضروری می باشد حتما در قسمت بالای صفحه اضافه نمایید. سعی نمایید با کوچک کردن لوگو و حذف منوهای غیرضروری ارتفاع هدر سایت را کم نموده و در عوض مطالب بیشتری را در قسمت بالای سایت که مهم هستند اضافه نمایید.


txxLhg7urN.jpg



5- تنوع رنگ کم در طراحی سایت ساده:

دیگردوران استفاده از تنوع گسترده رنگها در سایت ها گذشته است این روزها صرفا با 2 یا 3 کد رنگ میتوانید یک سایت زیبا و کاربرپسند طراحی نمایید. در صورتی که نیاز به تنوع رنگ بیشتر دارید کافیست از ترکیبات تیره همان رنگ ها استفاده نمایید.
با این کار محیط سایت شما ساده و کاربرپسند خواهد شد و زیبایی خود را نیز از دست نخواهد داد همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا مطالب مهمتر مانند عضویت در سایت یا پیشنهاد ویژه را با استفاده از رنگ های متضاد با رنگ های اصلی سایت در معرض دید بازدیدکننده قرار دهید.
سخن پایانی و توصیه گروه وب مک به شما: نکات بالا برای طراحی سایت ساده را میتوان در چند جمله کوتاه جمع بندی کرد مهم آن است که شما قصد بر ساده سازی سایت خود داشته باشید در اینصورت با بازبینی سایت متوجه موارد غیرضروری و اضافی در سایت خواهید شد، در این مسیر نکات زیر را در نظر داشته باشید:
• قانون 80-20 را فراموش نکنید
• بخش ها و مطالب غیرضروری را حذف کنید
• تعداد صفحات را کاهش دهید
• از بخش بالایی سایت نهایت استفاده را ببرید
• تعداد رنگهای سایت را محدود کنید



تهیه شده توسط گروه وب مک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا