سلام فایل قطعا مشکل داره
حتی فایل های اورموشن بی رویه سنگین هستن نباید اینقدر طول بکشه
چند تا عامل رو بررسی کن
1- هیچ آبجکت بدون متریال نداشته باشی.مثل یه لاین معمولی که شاید حجم داده باشی یا یه باکس!! حتی یه دونه کافیه
برای اینکه شناسایی کنی توی کلید h که بزنی میتونی کنار sort by که پیش فرض روی nameهست یکی اضافه کنی به نام has material .... هر آبکجت سه بعدی یا دوبعدی که این تیک نداشته باشه یعنی متریال نداره
2- هیچ آبجکت نباید متریال غیر وی ری مثل standard - raytrace - mental ray - arch@desginهر چیزی غیر وی ری .... برای این کار میتونی از اسکریپت استفاده بکنی یا ساده تر روی صحنه کلیک راست کن و گزینه vray scens convertor بزنی تمومه.
3- اگه وی ری 3 هست باید قسمت setting روی حالت static و تیک embree بزنی. اگه وی ری 2.4 هست باید dynamic باشه.
4- نکته ای که خیلی ها ازش غافلن.از برنامه solidrock استفاده بکن.
من روش های بی شماری رو تست کردم. حداقل به این نتیجه رسیدم که ترکیب سولید راک و روش Grant Warwick
استفاده بکنیم.
یعنی اینکه به جای اینکه تک تک متریال ها رو سابدیوایز بالا بدیم همه روی 8 نگه دار و موقع رندر فاینال global subdivs رو بزار 6 یا 8 یا 10
در مورد جی آی هم بهترین گزینه iradiance map , light cashe هست. البته به شرط اینکه پشت هر پنجره یه لامپ صفحه ای وی ری بزنی
نکته مهم این هست که توی anti aliassing عددها رو min 1 , max 8 بزار.عدد color theresh رو حداکثر روی 0.02 تا 0.015 بزار. اما توی dmc sampler عدد noise theres روی 0.005 بزار.