بی بی کد طراحی داخلی آفیس

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام درود بر شما.بسیار کار چشم نوازی هست
یه مقدار پائین کار زیاد اوربرایت شده
وقتی بیرون اینقدر اوربرات میشه یه مقداری از سفیدی مطلقش کم کن و یه چیزی به عنوان بک گراند خیلی ساده خیلی روشن و محو بزار.مثلا درختی که معلوم هست سمت راست. همینجوری عالیه.
یه مقداری کارو گرم کنین.خیلی سرد شده. می تونین توی پست پروداکشن کمی رنگ گرم و زرد بهش اضافه کنین
برای اینکه رفلکت توی شیشه وسط کار اینجوری در نیاد باید تعداد رفلکت و رفرکت توی متریال ها رو بالا ببری
به قانونش دقت کنین
Vray Compleat Book_Page_0573.jpg
Vray Compleat Book_Page_0574.jpg
 

kiaspid

Member
سلام عارف جان ... ممنون از راهنمای و دقیق بودنت ... مشکل من تو این رندر فرسایشی شدن زمان کار و زمان رندرم بود. رزلوشن اصلی کار 1.4 / 5250*3730 بود ... همین باعث شد زمان رندر با [email protected] حدود 120 ساعت طول بکشه ... آخراش سرم شلوغ شده بود ، دیگه پست پروداکشن رو خیلی سریع انجام دادم .

در مورد اوربریات شدن کل صحنه ، از یه تکنیک عکاسی استفاده کردم ولی درمورد کف و پنجره همونطور که گفتم رزولوشن بالا خستم کرد و اجازه نداد من تست رندر زیاد بگیرم ( توی تست رندرهام دوتا پنجره روبرویی خیلی وسواس به خرج دادم تا به قولت یه بیت فصای بیرون مشخص باشه اما تو رندر فاینال ... !!!!! منم جرعت نکردم کنسل کنم .. زمان نبود .. :wink: ) ، چون دیتیل ها رو میخواستم چک کنم توی رز پایین جواب نمیداد ..
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام فایل قطعا مشکل داره
حتی فایل های اورموشن بی رویه سنگین هستن نباید اینقدر طول بکشه
چند تا عامل رو بررسی کن
1- هیچ آبجکت بدون متریال نداشته باشی.مثل یه لاین معمولی که شاید حجم داده باشی یا یه باکس!! حتی یه دونه کافیه
برای اینکه شناسایی کنی توی کلید h که بزنی میتونی کنار sort by که پیش فرض روی name‌هست یکی اضافه کنی به نام has material .... هر آبکجت سه بعدی یا دوبعدی که این تیک نداشته باشه یعنی متریال نداره
2- هیچ آبجکت نباید متریال غیر وی ری مثل standard - raytrace - mental ray - arch@desgin‌هر چیزی غیر وی ری .... برای این کار میتونی از اسکریپت استفاده بکنی یا ساده تر روی صحنه کلیک راست کن و گزینه vray scens convertor بزنی تمومه.
3- اگه وی ری 3 هست باید قسمت setting روی حالت static و تیک embree بزنی. اگه وی ری 2.4 هست باید dynamic باشه.
4- نکته ای که خیلی ها ازش غافلن.از برنامه solidrock استفاده بکن.
من روش های بی شماری رو تست کردم. حداقل به این نتیجه رسیدم که ترکیب سولید راک و روش
[h=3]Grant Warwick
[/h] استفاده بکنیم.
یعنی اینکه به جای اینکه تک تک متریال ها رو سابدیوایز بالا بدیم همه روی 8 نگه دار و موقع رندر فاینال global subdivs رو بزار 6 یا 8 یا 10
در مورد جی آی هم بهترین گزینه iradiance map , light cashe هست. البته به شرط اینکه پشت هر پنجره یه لامپ صفحه ای وی ری بزنی
نکته مهم این هست که توی anti aliassing عددها رو min 1 , max 8 بزار.عدد color theresh رو حداکثر روی 0.02 تا 0.015 بزار. اما توی dmc sampler عدد noise theres روی 0.005 بزار.
 

darklight

کاربر فعال
120 ساعت ...؟!؟! :shock:
نکات اصلی رو آقا عارف گفتن ولی با توجه به کیفیت و با توجه به اندازه و با توجه به مقدار جبومتری و متریالها و در نهایت با توجه به سخت افزار این زمان اصلا منطقی نیست ... به نظر من هم قطعا یه جای کار مشکل داره.
 

kiaspid

Member
سلام فایل قطعا مشکل داره
حتی فایل های اورموشن بی رویه سنگین هستن نباید اینقدر طول بکشه
چند تا عامل رو بررسی کن
1- هیچ آبجکت بدون متریال نداشته باشی.مثل یه لاین معمولی که شاید حجم داده باشی یا یه باکس!! حتی یه دونه کافیه
برای اینکه شناسایی کنی توی کلید h که بزنی میتونی کنار sort by که پیش فرض روی name‌هست یکی اضافه کنی به نام has material .... هر آبکجت سه بعدی یا دوبعدی که این تیک نداشته باشه یعنی متریال نداره
2- هیچ آبجکت نباید متریال غیر وی ری مثل standard - raytrace - mental ray - arch@desgin‌هر چیزی غیر وی ری .... برای این کار میتونی از اسکریپت استفاده بکنی یا ساده تر روی صحنه کلیک راست کن و گزینه vray scens convertor بزنی تمومه.
3- اگه وی ری 3 هست باید قسمت setting روی حالت static و تیک embree بزنی. اگه وی ری 2.4 هست باید dynamic باشه.
4- نکته ای که خیلی ها ازش غافلن.از برنامه solidrock استفاده بکن.
من روش های بی شماری رو تست کردم. حداقل به این نتیجه رسیدم که ترکیب سولید راک و روش
Grant Warwick


استفاده بکنیم.
یعنی اینکه به جای اینکه تک تک متریال ها رو سابدیوایز بالا بدیم همه روی 8 نگه دار و موقع رندر فاینال global subdivs رو بزار 6 یا 8 یا 10
در مورد جی آی هم بهترین گزینه iradiance map , light cashe هست. البته به شرط اینکه پشت هر پنجره یه لامپ صفحه ای وی ری بزنی
نکته مهم این هست که توی anti aliassing عددها رو min 1 , max 8 بزار.عدد color theresh رو حداکثر روی 0.02 تا 0.015 بزار. اما توی dmc sampler عدد noise theres روی 0.005 بزار.

برای مورد 1 باید چک کنم - مورد 2 99% مطمئنم منتال ری نداشتم - مورد 3 وی ری 2.4 هست - مورد 4 متاسفانه solidrock رو تو آخرین لحظات بخاطر کمبود زمان استفاده کردم تا شاید زمان بهبود پیدا کنه ، اما بعد متوجه شدم تنظیمات دستی خودم بهتر بود و کف و پنجره اوربیرات نمیشـــد ...! دیگه دیر شده بود کنسلش نکردم ..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا