ضد کف

sepehrwwe49

New Member

ضد کف چیست​

(What is Defoamer)

ضد کف (Defoamer) یک افزودنی شیمیایی هست که با نام های دیگری نظیر آنتی فوم، دیفومر یا کف زدا نیز شناخته می شود و باعث جلوگیری از تشکیل فوم یا کف در مایعات می شود. عملکرد این ماده به گونه ای است که بی ثباتی روی کف ایجاد می کند و کف یا حباب های ریز و درشت را از بین می برد.

برای خرید آنتی فوم از گروه تولیدی دانشمند می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید. فروش ضد کف های تولیدی ما در بشکه های 50، 100 و 200 کیلوگرمی می باشد.

تاریخچه ضد کف​

(History of Defoamer)

اولین ضد کف (anti-foam) با هدف شکستن کف قابل مشاهده در سطح تولید شده و مورد مصرف قرار گرفته است. در زمان های گذشته به منظور حذف کف و یا تجزیه فوم از نفت سفید، روغن سوخت و سایر فرآورده های نفتی سبک استفاده می کردند. همچنین از روغن های گیاهی و الکل های چرب (C7 – C22 ) آن ها برای افزایش راندمان به محصولات نفتی اضافه می شدند. در دهه 1950 آزمایش هایی با ضد کف های مبتنی بر سیلیکون آغاز شد، که بر پایه پلی متیل سیلوکسان (روغن سیلیکون) پراکنده در آب یا روغن سبک بودند. در سال 1963 اولین آنتی فوم ها با ذرات آبگریز (سیلیس های آبگریز) در روغن سبک ثبت اختراع شدند. در اوایل دهه ، موم های آبگریز مانند اتیلن بیس استئارآمید در روغن های تولید شده پراکنده شدند. توسعه ضد کف های پایه سیلیکونی با استفاده از امولسیفایرهای مختلف و روغن های اصلاح شده سیلیکون همچنان ادامه دارد.

کف یا فوم چیست​

(What is foam)

به پراکندگی پایدار گاز در مایع، کف یا فوم گفته می شود که به صورت حباب های هوا در مایعات بدون سورفاکتانت می باشد. بدترین کف، فوم شناور در سطح می باشد. کف ایجاد شده روی سطح ممکن است باعث ایجاد مشکل در سطح مایع شود و باعث سرریز شدن مخزن یا استخر مورد نظر در اطراف تجهیزات شود که این یک نگرانی ایمنی است.

علت به وجود آمدن کف​

علت اصلی به وجود آمدن کف یا فوم ورود گاز به مواد مایع می باشد.

واکنش شیمیایی موادی که کف ایجاد می کنند مانند واکنش ایزوسیانات با آب همزدن مکانیکی ناشی از ورود مکانیکی هوا با هم زدن و مخلوط کردن مواد گردش هوا در زمان مرطوب شدن رنگدانه ها و فیلرها.

منبع : ضد کف
 

جدیدترین ارسال ها

بالا