شکستن لیوان چای - rayFire - RealFlow

سلام .
اینم کار جدیدمه در زمینه dynamic و Fluid Simulation .
قضیه از این قراره که یه لیوان می خوره زمین میشکنه چای داخلشم میپاشه اینور اونور .
هم انیمیشنش رو گذاشتم هم یه عکس تک فریم ش رو .

کار شکستن لیوان با Rayfire انجام شده .
شبیه سازی مایع با RealFlow .
رندر با منتال ری و 3ds Max 2010 ( هر فریم 800*500 چیزی حدود 20 ثانیه) .
کار های Post Production (مثل Color Correction و Motion Blur و ... ) توی Digital Fusion .

خلاصه امیدوارم خوشتون بیاد و مثل همیشه منتظر نظراتون هستم .
موفق باشید . :rose:

راستی حجم انیمیشنش هم کمه همش 800 کیلوبایته ... حتما ببینید . :oops:
 

پیوست ها

  • tea-still.jpg
    tea-still.jpg
    63.2 کیلوبایت · بازدیدها: 83
  • tea_moralist.rar
    817.5 کیلوبایت · بازدیدها: 322

.:. soroosh .:.

Active Member
در کل خیلی خیلی عالی شده .
جدا از این کارت خوشم اومد . فکر کنم بیشتر از 20 مرتبه دیدمش .
هر بار به یک قسمتش دقت میکردم .
به نظرم کمی غلظت آب میتونست کمتر باشه همچنین چسبندگی اون .
خیلی با ریل فلو کار نکردم برای همین دقیق نمیدونم این قضیه مربوط به چی میشه .
اگه دقت کنید تیکه های لیوان پس از برخورد با مایع ریخته شده روی زمین به طور خیلی عجیبی باعث پخش مایع میشه .
که من حدس میزنم مربوط به چسبندگی ذرات باشه .
خیلی خوب داری پیشرفت میکنی .
ضمنا یادم رفت بگم نورپردازی کار هم خیلی خوب شده . :wink:
 

aliseven

Member
خيلي خيلي با حال شده .. آفرين .. فقط اينكه آر كار او چايي كه ته ليوان ميمونه يه كم اونم به اندازه يه اپسيلوم كار رو يه جوري كرده .. ولي كلا جالب و قشنگه :rose:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
واقعا عالی شده پسر

دستت درد نکنه

میگم یه سوال؟

رابطه بین مکس و Real Flow چطوره؟

حالت ایمپورت و اکسپورد داره یا پلاگین هم داره؟

خودت کدومشو بهم پیشنهاد میکنی؟ نرم افزارش یا پلاگینش؟/؟

ولی کارت حرف نداشت
 

fallen

Well-Known Member
وای پسر خیلی حال کردم:cool:
فکر نمیکردم شکستن یه لیوان پر از مایع بتونه اینقدر شادم کنه!!
با چوب یا پارکت کف حال کردم و در کل از ترکیب رنگ لذت بردم.

عالی بود:rose::rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
خیلی عالیه . فقط یک مشکلی که تقریباً همه ی شبیه سازهای میعات دارن محاسبه ی حجم مایه و پخش شدنش . وقتی چایی میریزه روی زمین انگار ریخته روی یک سطح خیلی چرب و روغنی .
 
سلام به همه و ممنونم از نظرات محبتناکتون ! :oops:
سروش جان سلام ;

ممنونم از نظر لطفت .

به نظرم کمی غلظت آب میتونست کمتر باشه همچنین چسبندگی اون .
خیلی با ریل فلو کار نکردم برای همین دقیق نمیدونم این قضیه مربوط به چی میشه .
اگه دقت کنید تیکه های لیوان پس از برخورد با مایع ریخته شده روی زمین به طور خیلی عجیبی باعث پخش مایع میشه .
که من حدس میزنم مربوط به چسبندگی ذرات باشه .

والا آبش پیش فرض فیزیکی خود آبه دقیقا غلظتش رو عمدا دست نزدم . شاید چونکه شبیه سازیش کمی slow Motion هسا اینجوری به نظر میاد .
در مورد ذارات شکسته لیوان هم نمی دونم چی بگم که چجوری عجیب باعث پخش شدن میشه !؟ یعنی کم می پاشه یا زیاد ؟ :shock::-?

والا یه چیز دیگه هم هست سروش جان اگه شما یه افکت خیلی توپ هالییودی رو هم ببینی اونم 20 بار حتما یه سوتی توش پیدا میشه دیگه .
حتی اگه سوتی هم پیدا نشه پیش خودت میگی که اگه اونجاش رو فلان شکل می ساختن بهتر بود ... انصافا نه ؟ :cry:
معمولا وسط فیلم یا انیمیشن اینقدر که ضرب اینا تنده کسی متوجه نکات کوچیک نمیشه . قبول داری ؟

Maya جان تشکر . اون ته لیوان هم هیچی ! یکم چاییه ! (لابد تفاله چاییه ! کیف می کنی ظرافت کار رو که حتی تفاله هم گذاشتم ؟؟؟ :lol:)

aliseven جان :
فقط اينكه آر كار او چايي كه ته ليوان ميمونه يه كم اونم به اندازه يه اپسيلوم كار رو يه جوري كرده
دیگه همش سیمولیت فیزیکه دیگه ! من بهش نگفتم که بمونه خودش طبق شبیه سازیش گفته اینقدری تهش میمونه ! (تازه قظیه تفاله رو حتما در نظر گرفته !!!!:lol: )
Reactor Master جان سلام .
اولا تشکر دوما :
کلا realflow یه برنامه جدا (standalone) هستش . رابطش هم با مکس یا هر برنامه دیگه از طریق plugin مربوط به همون برنامه ست . و کاری که میکنه اینه که scene شما رو میبره توی realflow و از اون طرف هم نتیجه رو دوباره با همون پلاگین میشه import کرد .
کلا خیلی راحت و بی دردسره . (نسبتا )

fallen جان ممنونم.
نظر لطفته .

Mahdi_Rashed جان تشکر .
وقتی چایی میریزه روی زمین انگار ریخته روی یک سطح خیلی چرب و روغنی .
جنس پارکتش خوبه آقا جان ! اصلا لک به خودش نمی گیره !!! بده ؟ :green:
meshki_posh71 جان ! تشکر .... فقط همین !!! :green:

بازم ممنونم از همه . منتظر نظرات باقی دوستان هم هستم . :rose:
 

Navidmilan

Well-Known Member
تبريك ميگم واقعا طبيعي دراومده. فكر ميكنم وقتشه سناريوهاي پيچيده تر و مفهومي رو اجرا كني.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام، کار خوبی از آب در اومده، رندرش هم خیلی خوب و زیبا شده.
راستی یه نکته به نظر اومد و اون اینه که از طرز شکسته شدن لیوانه می شه فهمید جنسش پلاستیک هست و وزن کمی داره ولی وقت تیکه ها روی چای میافته بیشتر نشون می ده که لیوانه چینی یا شیشه ای است.
موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:
سلام کارت جالب شده البته با مننتال ری تبریک می گم
ولی جای کار بسیار است یه خورده غیر طبیعیه
و اون کارهات چطور شد دوست عزیز چرا اونها را نیمه کاره می زاری همه اش رو ادامه بده تا کارت خوب و عالی بشه
joy.gif
flowerysmile.gif
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
کار بسیار عالی شده

تبریک میگم

چند تا اشکال ریز داره

یکی اینکه وقتی لیوان میشکنه و تیکه های اون روی چای که روی میز ریخته میافته تاثیر زیادی رو روی چای داره
وقتی میخوره روش، مایع به یکباره کنار میره و جا خالی میکنه، در صورتی که نباید اینجوری باشه

مشکل دومی هم که داره اینه که یکی دو تا از تیکه های شکسته موقع تکون خوردن میرن تو زمین

دیگه همین

ولی در کل خیلی عالی بود
 
amin4d جان سلام ;
طرز شکستن لیوان پلاستیکیه ؟ یعنی چرا ؟ منظورتو نمی فهمم !
بعد شما که خودت کار dynamic کردی بهتر می دونی که خیلی بعیده که آدم وسط یه سیمولیت جنس یه ماده رو عوض کنه ! میشه دقیق تر بگی ؟

داش ممد جان سلام ;
غیر طبیعی که هست چون cg هست ! ولی اگه بگی کجاش چرا و به نظرت چیکارش بکنم که دیگه خیلی بهتره ! :wink:
کار های دیگه رو هم ممنونم که پی گیری میکنی اما تا جایی که وقت داشتم تکمیل کردم . . . بعدش دیدم بچه ها سرد شدن بیخیالشون میشم ! :green: :rose:

mohsen جان سلام ;
یکی اینکه وقتی لیوان میشکنه و تیکه های اون روی چای که روی میز ریخته میافته تاثیر زیادی رو روی چای داره
وقتی میخوره روش، مایع به یکباره کنار میره و جا خالی میکنه، در صورتی که نباید اینجوری باشه
آره الان که گفتی منم متوجه شدم (مرسی که دقیق گفتی - البته سروش هم گفت ها ولی نمی دونم چرا اون موقع متوجه نشدم )
بعدش که خوب فکر کردم که چرا متوجه شدم و یادم اومد که برای اینکه لیوانم زودتر پر بشه فاصله مایع تا لبه ها رو بیشتر گرفتم که سیمولیتش کمتر وقت ببره اما موقع انداختنش یادم رفت که این فاصله رو تصحیح کنم حتما به همین خاطره .
اونجا هم که تیکه ها توی زمین میره باز به صورت غیر مستقیم برای همین قضیه ست . مجبور شدم برای اینکه آب بیشتر با زمین همخونی پیدا کنه یه اپسیلون زمینو بالا بیارم . ( که از چشمان تیز بین شما پنهون نموند ! :sad:)

ممنونم :oops:
موفق باشید همه :rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
طرز شکستن لیوان پلاستیکیه ؟ یعنی چرا ؟ منظورتو نمی فهمم !
بعد شما که خودت کار dynamic کردی بهتر می دونی که خیلی بعیده که آدم وسط یه سیمولیت جنس یه ماده رو عوض کنه ! میشه دقیق تر بگی ؟
علی جان منظورم من از جنس متریال نبود، منظورم ماهیت لیوانت بود. از سرعتی که تیکه های لیوان بعد از شکستن دارن می شه فهمید لیوانت وزن کمی داره ولی وقتی اون تیکه ها که باید وزن کمی داشتن باشن روی چایی ها میافته انگار وزن زیادی دارن. شبیه سازی مایعاتت با شبیه سازی دینامی کیت همخونی نداره یه ذره (البته به نظر من).
 

H.S

Member
سلام.

کارت خیلی عالی شده.

اما یه سری اشکالات از نظر فیزیکی داره ! اینکه لیوان با شدت کمتری نسبت به پاشیده شدن تیکه هاش به زمین برخورد میکنه.

دوم اینکه متریال چایی بیشتر شبیه روغن شده.

اما جدا خوشم اومد.

موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا