شما برای ساخت یک ماشین از چه ابراز هایی استفاده می کنید

eig8t-team

New Member
سلام دوستان :). من یه چند وقتیه که می خوام ماشین بسازم ، اما کسی نیست که بهم کمک کنه برا ساخت ماشین باید از چه ابزارهایی استفاده کنم :cry:. اگه میشه بگید که باید در max از چه ابزارهایی استفاده کنم :neutral:. آیا با ابزار editable Poly و یه box میشه یه ماشینه خفن ساخت . آیا برا ساخت یه ماشین باید همشو یه تیکه با هم بسازیم یا اینکه هر قسمتشو جداگانه بسازیم بعد به هم دیگه connect کنیم .
لطفا هر ابزاری که برای ساخت یک ماشین توپ در max لازم است معرفی کنید .
ممنون :oops:
 

hamed-ddd

Well-Known Member
من تجربه ای ندارم ولی مهمترین مشکل در ساخت ماشین در آوردن گوشه های نرم و تیز به صورت همزمان هستش
شما باید به طور کامل با طرز کار مدیفایرهای mesh smooth ,edit poly آشنا باشی
در ضمن شناخت توپولوژی سطح ماشین خیلی مهمه و همچنین منظم در آوردن سطح
این کار رو میتونی با حطوط کمکی و استفاده از snap مناسب انجام بدی
در ضمن بهتره مثل اتومبیل واقعی قطعات رو جدا از هم طراحی کنی (البته منظورم تمام پیچ و مهره هاش نیست:lol:)
تنظیم بلو پرینتها و ....هم خیلی مهمه
اگر تصور قوی داری خودت طراحی کن

اصلا من چرا دارم جواب میدم وقتی بلد نیستم
آقا احسان کجایی برادر
بیا اینجا
 
دوست عزیز کمپانی IRAN FOX که مدیریتش با اجازه تمام دوستان من هستم همه جور مدل ها رو طراحی میکنیم
شما برای طراحی یه ماشین که تقریبا یه کم هم سخت هستش باید اولا از 3 الی 4 طرفه یک خودرو به صورت 2 بعدی عکس داشته باشید
2-شما باید از mesh smooth ,edit poly که دوست خوبم نشان گفتند استفاده کنی
در ضمن اگر مشکلی داشتی پیغام خصوصی بزن تا بعد از چند وقت اموزش بتونی یه ماشین رو در عرض 2 الی 3 روز درست کنی
 

pythoN

Active Member
سلام
سوالت خیلی کلیه
ببین این راه چند مرحله ی تغریبا سخت داره . ببین اگه زبانت خوبه ( که امید وارم باشه ) یه نگاهی به این تاتوریال بنداز http://www.evermotion.org/tutorials/modeling/car_modeling_max/
خیلی عالیه همه چیز رو برای ساخت ماشین از ابتدا تا انتها به طور کامل بهت یاد میده ( در حد فوق حرفه ای ) به من که خیلی کمک کرد .
حالا اگه میخوای من برات بگم که کار چند مرحلست .
1. برش بلو پرینت ها توی فتوشاپ . 2. تنظیم اونها توی برنامه بوسیله ی 3 یا 4 تا پلان . 3. شروع مرحله ی مدلینگ ( ترجیحا با استفاده از box ساخت حجم های خواص ( مثلا چرخ ها یا صندلی و فرمان و ... ) که هر کدوم روش جدا داره مثلا برای صندلی بهتره از nurb ها استفاده کنی و...
مرحله بعد کنار هم چیدن اونها ( البته کار از روی بلوپرینت خودش این مرحله رو هم انجام میده اما بازم یه سری از قطعات باد جاشون تنظیم بشه و یا در بعضی از مواقع اصلاح بشن )
یکی دیگه از چیزای که مهمه توی مدلینگ همونیه که حامد گفت . یعنی انقد توانای داشته باشی تا تمام قسمت ها رو مثل لبه هاب تیز یا قسمت های نرم و یا پستی و بلندی ها رو همزمان بدست بیاری که این خیلی قیمت سختیه ( البته سخت به این معنا که با چند بار تمرین راه میفتی ) خلاصه که مدلینگ تمامی نداره و هرموقه از کارت راضی شدی اونوقت کارت تموم شده .

4. این دیگه بخش متریال ، نورپردازی و رندرینگ که خودشون کلی مباحث پیچیده دارن .
میبینی چقدر مفصله . به نظر من اول برو سراق مدلینگ و از همین توتریال که بالا لینک گذاشتم استفاده کن .
نمونه ی پایان یافته ی توتریال رو پیوست میکنم .
موفق باشی .
 

پیوست ها

  • final.jpg
    final.jpg
    110.1 کیلوبایت · بازدیدها: 22

eig8t-team

New Member
سلام
سوالت خیلی کلیه
ببین این راه چند مرحله ی تغریبا سخت داره . ببین اگه زبانت خوبه ( که امید وارم باشه ) یه نگاهی به این تاتوریال بنداز http://www.evermotion.org/tutorials/modeling/car_modeling_max/
خیلی عالیه همه چیز رو برای ساخت ماشین از ابتدا تا انتها به طور کامل بهت یاد میده ( در حد فوق حرفه ای ) به من که خیلی کمک کرد .
حالا اگه میخوای من برات بگم که کار چند مرحلست .
1. برش بلو پرینت ها توی فتوشاپ . 2. تنظیم اونها توی برنامه بوسیله ی 3 یا 4 تا پلان . 3. شروع مرحله ی مدلینگ ( ترجیحا با استفاده از box ساخت حجم های خواص ( مثلا چرخ ها یا صندلی و فرمان و ... ) که هر کدوم روش جدا داره مثلا برای صندلی بهتره از nurb ها استفاده کنی و...
مرحله بعد کنار هم چیدن اونها ( البته کار از روی بلوپرینت خودش این مرحله رو هم انجام میده اما بازم یه سری از قطعات باد جاشون تنظیم بشه و یا در بعضی از مواقع اصلاح بشن )
یکی دیگه از چیزای که مهمه توی مدلینگ همونیه که حامد گفت . یعنی انقد توانای داشته باشی تا تمام قسمت ها رو مثل لبه هاب تیز یا قسمت های نرم و یا پستی و بلندی ها رو همزمان بدست بیاری که این خیلی قیمت سختیه ( البته سخت به این معنا که با چند بار تمرین راه میفتی ) خلاصه که مدلینگ تمامی نداره و هرموقه از کارت راضی شدی اونوقت کارت تموم شده .

4. این دیگه بخش متریال ، نورپردازی و رندرینگ که خودشون کلی مباحث پیچیده دارن .
میبینی چقدر مفصله . به نظر من اول برو سراق مدلینگ و از همین توتریال که بالا لینک گذاشتم استفاده کن .
نمونه ی پایان یافته ی توتریال رو پیوست میکنم .
موفق باشی .

دوست من ایول . خیلی لینکه باحالی بود . دمت گرم . :oops: ولی میشه توضیح بدین که چطوری می تونم بلوپریت ماشین ها رو با همان اندازه بیارم در صفحه max .
 
آخرین ویرایش:
ببین بلوپرینت ها رو باید در فتوشاپ با استفاده از guid line با هم مچ کنی.
بعد هم اونا رو به چند تا plane نسبت بدی و با UVW Map (حالا نمی دونم درست نوشتم یا نه!) تصحیحشون کنی. اصلا کار مشکلی نیست و تجربه چندانی هم نمی خواد. یه ساعت که باهاش ور بری برا تمام عمرت تنظیم کردن بلوپرینت رو یاد می گیری!
این رو هم بخون:
http://www.the-blueprints.com/index.php?tutorials/
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

eig8t-team

New Member
دوستان برای ساخته بدنه ی ماشین باید از چه ابزای استفاده کنم . آیا میشه هر قسمت را جدا گانه با یه box و اصلاحگر editable poly یا edit mesh بسازم . اگر بخوام از ابزار nurbs و همچین چیزا استفاده کنم برای 3d کردنش باید از چه اصلاحگری استفاده کنم .
من برای اولین ماشین می خوام toyota camry 2006 بسازم .
اینم بلوپرینت toyota camry 2006 !
toyota-camry-2006.gif

ممنون میشم کمک کنید :oops:
 
آخرین ویرایش:

pythoN

Active Member
ببین اینای که تو میخوای خودشون کلی مبحث جداس .
مراحل رو توضیح دادم . اما برای nurb ها یه مقدار غزیه متفاوت . اول مشخص کن روش کارت چیه .
در ضمن میتونی از تاتوریالی که بالا دادم استفاده کنی و روش رو مو به مو اجرا کنی . من فکر نمی کنم برای اولین بار بشه از روی بلوپرین با دست خالی خودت کار کنی . اول از روی یه توتریالی چیزی کار کن بعد که راه افتادی اونوقت . خودت بلوپرینت بگیر و کار جدید انجام بده
 

eig8t-team

New Member
ببین اینای که تو میخوای خودشون کلی مبحث جداس .
مراحل رو توضیح دادم . اما برای nurb ها یه مقدار غزیه متفاوت . اول مشخص کن روش کارت چیه .
در ضمن میتونی از تاتوریالی که بالا دادم استفاده کنی و روش رو مو به مو اجرا کنی . من فکر نمی کنم برای اولین بار بشه از روی بلوپرین با دست خالی خودت کار کنی . اول از روی یه توتریالی چیزی کار کن بعد که راه افتادی اونوقت . خودت بلوپرینت بگیر و کار جدید انجام بده

دوسته من آخه این توتریال اصلا بلوپرین ماشینی که می خواد بسازه رو نداره و حد اقل اسم ماشین رو ننوشته که آدم بره خودش پیدا کنه .:cry:
 

eig8t-team

New Member
ببخشید که اینقدر سوال می کنم . ولی وقتی بلو پرینت را روی plane مورد نظر میارم . فقط تو render کردن بلوپرینت رو روی plane نشون میده .
باید چیکار کنم که روی صفحه ی max بلوپرینت ها روی plane قابل مشاهده باشه . گرافیکه max هم روی open gl هست
 
آخرین ویرایش:
عزیزم شما اول باید بلوپرینت ها رو قسمت کنی. بعد میایی تو تری دی مکس و در قسمت material editor/map/bitmap بلو پرینت رو انتخاب میکنی. قسمت سختش از اینجا شروع میشه.بعد در create panel ,شی plan رو انتخاب میکنی و از قسمت گلگیر ماشین(نمای بغل)یک plan ایجاد میکنی.بعد plan رو به editable poly تبدیل میکنی(فقط چک کن segment plan یک باشد)برای گسترش plan باید یک edge پلن رو انتخاب کنی بعد shift رو نگه داری با موس اون edge رو بست بدی.
به همین ترتیب تیکه تیکه ادامه بدی تمومه.
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.
موفق باشی
 

pythoN

Active Member
سلام .
شرمنده من خودم توی این لینک که دیدم بلوپرینت رو داشت . خودای نمی دونم الان چرا نداره . در هر صورت شانس اوردی که من بلو پرینت رو save کردم . برات توی قسمت پیوست ها میزارمش .
ببخشید که اینقدر سوال می کنم . ولی وقتی بلو پرینت را روی plane مورد نظر میارم . فقط تو render کردن بلوپرینت رو روی plane نشون میده .
باید چیکار کنم که روی صفحه ی max بلوپرینت ها روی plane قابل مشاهده باشه . گرافیکه max هم روی open gl هست

خیلی خوب ببین برای این کار روی دکمه ی show map in viewport که توی عکس مشخص کردم در پنجره ی متریال ادیتور کلیک کن .



مووفق باشی
 

پیوست ها

  • freelander_blueprints.gif
    freelander_blueprints.gif
    55.2 کیلوبایت · بازدیدها: 18

3DTotal

Well-Known Member
سلام

من یک آموزشی تقریبا کاملی از ساخت ماشین Mazda Rx8 به زبان فارسی برایت آپلود کرده ام که لینکش در زیر قرار داره .

یک نگاهیی بکن شاید کارت را راه بیاندازد .

nr58.jpg

Info :
File : Html
Size :1.50 Mb

 
آخرین ویرایش:

eig8t-team

New Member
واقعا چیزه باحالی بود . خیلی کمکم کرد . دمت گرم . فقط بدنه ماشین رو وقتی قرینه می کنم به دلیل پلن بودن معلوم نیست . این گزینه Symmetry هم پیدا نکردم . میشه بگید کدوم قسمته . فعلا ربع بدنه ماشین رو ساختم . عکسشو می گذارم تا ببینید .
663il41.jpg
 

3DTotal

Well-Known Member
کارت خوبه!

گزینه Symmetry در داخل پنجره Modify می باشد .
 
آخرین ویرایش:
کارت خوبه.سعی کن از تمام جهات استفاده کنی.
ستون های ماشین رو صاف در آوردی در صورتی که باید یک انحنای نرم به طرف داخل داشته باشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا