شعار تبلیغاتی

"روزی یک آسپرین بخورید تا نمیرید." این شعار جزء اولین تیزرهایی بود که از شبکه ملی آمریکا پخش شد و در آن روزهای ابتدایی رونق یافتن بازار تبلیغات و شعارهای تجاری، یک کارخانه داروسازی را به سود سرشاری رساند. جالب اینکه در همان روزها هم بسیاری از آمریکایی‌های بیننده این تیزر با وجود آنکه می‌دانستند که خوردن آسپرین تضمینی برای زنده ماندن آن‌ها نیست با این حال یک شعار تبلیغاتی آن‌ها را به دراگ‌استورها می‌کشاند تا با خرید بسته‌ای آسپرین به جاودانگی بیندیشند. همان چیزی که باید باشد و از یک شعار تبلیغاتی انتظار می‌رود، جلب اعتماد و به‌دنبال آن افزایش کیفیت خدمات و محصولات توسط شرکت یا موسسه مربوطه برای پشتیبانی آنچه که قرار نیست تنها در حد یک ادعا باقی بماند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـتهای آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد (charles). تنظیم شعار تبلیغاتی کار چندان ساده ای نیست. ولی تکنیک هایی نیز برای تنظیم شعار تبلیغاتی مطرح می باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنم.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* بر روی نیاز خاصی تاکید کنید: در این حالت بازار هدف با توجه به اشاره مستقیم به یک نیاز خاص درک صحیحی از شعار خواهد داشت. " برای خانم هایی که چشم هایشان مسن تر از خودشان نشان می دهد" شعار شرکت Robert&power تولید کننده کرم های پوستی است که از این تکنیک در آن استفاده شده است.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* بر اهداف سازمانی تاکید نمایید: شعارهایی که بر ماموریت و اهداف سازمان تاکید دارند نشان دهنده تعهد سازمان به اهداف و ماموریت هایش نیز می باشد. شعارهای زیر از این گروه به شمار می روند.
"صا ایران، هر روز، بهتر از دیروز" شعار شرکت صا ایران
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* سوال مطرح کنید: این تکنیک تنظیم شعار تبلیغاتی که توسط معدودی از سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است، با یک سوال، مخاطب را ترغیب به فکر کردن به یک محصول و یا کل سازمان می نماید. "از کی تا حالا؟" شعار معروف اپراتور دوم تلفن همراه"شرکت ایرانسل" از جمله نمونه های معروف شعار تبلیغاتی در ایران است که از این تکنیک در آن استفاده شده است.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* شعارهای تک کلمه را به کار گیرید: برخی به اشتباه می پندارند که هر چه تعداد کلمات به کار رفته در شعار بیشتر باشد پیام راحت تر منتقل خواهد شد. اما در نقطه مقابل این گروه از شعارها ، شعارهای کوتاه تک کلمه ای قرار دارند"think" شعار تبلیغاتی شرکت IBM یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده کامپیوتر در دنیا است. این گروه از شعارهای تبلیغاتی از قدرت جلب کنندگی و ماندگاری بالایی برخوردارند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتی تان پیوند بزنید: این تکنیک از رایج ترین تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی است. به تعبیری این تکنیک جز سهل ترین شیوه های تنظیم شعار تبلیغاتی نیز به شمار می آید. "با بس، تفاوت را احساس کنید" شعار تبلیغاتی شرکت بس از نمونه های موفق این تکنیک می باشند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مـنـبـع ، كپى راستو عشقه
126fs3315323.gif

 

جدیدترین ارسال ها

بالا