شرایط تحصیل در آمریکا

azam_ch74

Member
شرایط تحصیل در آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای دانشجویان ایرانی به چه صورت است؟ مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟ آیا با ادامه تحصیل در آمریکا می توان اقامت دائم آمریکا را گرفت؟

سومین کشور بزرگ و چرجمعیت جهان آمریکا می باشد و از نظر گوناگونی‌ مردم و نژاد، متنوع‌ ترین کشور دنیا به شمار می آید. شهر واشنگتن دی سی‌ پایتحت آمریکا می باشد. این سرزمین از سمت شمال با سرزمین کانادا، از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام و از جنوب با کشور مکزیک هم مرز می باشد، درضمن به واسطه دریای گوانتانامو و آلاسکا مرز کوچکی با کوبا و روسیه نیز دارد.



آمریکا پرطرفدارترین مرکز برای دانشجویان بین المللی است و در دنیا نسبت به سایر کشورها تعداد بیشتری دانشجوی بین المللی دارد. این روزها شرایط تحصیل در آمریکا بسیار دشوار شده است و ادامه تحصیل در کلیه مقطع های آن کشور به برای اغلب افراد آرزوی محال شده است و همه می خواهند راهی پیدا کنند تا هرچه زودتر به این آرزو و هدف برسند. فقط جمعیت دانشجویان اینترناشنال آمریکا به 840000 نفر می‌ رسد که همواره در حال افزایش هستند و تقریبا 5 درصد آن ها در مراکز آموزش عالی درس می خوانند. در میان قدیمی ترین موسسه آموزش علمی‌ در این کشور، می‌ توان به دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل، دانشگاه ویلیام اند ماری، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کلمبیا اشاره کرد.



دلایل و مزایای تحصیل در آمریکا
از بین دلایل بسیاری که موجب ترغیب دانشجویان برای تحصیل در آمریکا گشته است میتوان به

  • کیفیت بسیار بالا در مجموعه آموزش و پرورش آمریکا
  • فراهم شدن شرایط تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا، تجهیزات آموزشی و تفریحی
  • تنوع بسیار شاخه‌ های تحصیلی
  • فناوری برتر و مدرن آمریکا
  • زندگی در باکیفیت ترین حالت ممکن
  • سرویس های پشتیبانی‌ خاص برای دانشجویان بین المللی
  • سیستم آموزشی
و غیره اشاره نمود.

شخص با اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا و ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع های گوناگون قادر خواهد بود ضامن آینده شغلی خود باشد. در آمریکا بالای از 6000 دانشکده و دانشگاه تاسیس شده است و انتخاب درست از جنبه های مختلف بسیار مهم شمرده می شود.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در آمریکا، امکان بردن همراهان دانشجو به آمریکا با ویزای F2 (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) می باشد.



آیا مطلع هستید که برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا چه فرایندی باید انجام شود؟
از آنجایی که برای مهاجرت به آمریکا اقدام بوسیله تحصیل یکی از بهترین شیوه های موجود می باشد، تصمیم به ادامه ی تحصیل در آمریکا برای اکثر افراد بخاطر این است که موفق به اخذ اقامت تحصیلی آمریکا شوند و در نهایت از این موضوع، مهاجرت دائمی به آمریکا شامل حالشان شود. این موضوع بوسیله دریافت ویزای f1 و یا ویزای g1 یا j1 آمریکا امکان پذیر است. حتی اکثر افراد که تصمیم به مهاجرت از راه ویزای نامزدی آمریکا و یا ویزای ازدواج آمریکا را دارند به علت برخی شرایط خاص این ویزا ها، بوسیله ویزای تحصیلی برای دریافت اقامت آمریکا اقدام می نمایند. برخی نیز با تحصیل در اروپا مسیر خود را به آمریکا هموار می نمایند و با یک رزومه عالی به منظور تحصیل و مهاجرت به آمریکا اقدام می کنند.



اخذ ویزا برای تحصیل در آمریکا
حتی اگر مدت زمان کمی بخواهید در آمریکا درس بخوانید ویزاهای تحصیلی F1 کشور آمریکا برای دانشجویان اینترناشنال توسط وزارت USCIS صادر خواهد شد و دانشجویان باید قوانین و شرایط تحصیل در آمریکا را رعایت کنند.



مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا
  • مدارک شناسایی متقاضی و همراهان.
  • پاسپورت داوطلب و همراهان.
  • اگر وجود دارد ارائه سند ازدواج یا سند طلاق
  • گرفتن نامه پذیرش دانشگاه به منظور اخذ روادید.
مدارک لازم برای اخذ نامه پذیرش دانشگاه
  • تمامی سوابق تحصیلی
  • حداقل دو برگ توصیه نامه از اساتید دانشگاه که مهر و امضا شده باشد.
  • برگه اشتغال به تحصیل (اگر متقاضی دانشجو است)
  • رزومه ی داوطلب


هزینه تحصیل در آمریکا
به منظور اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های آمریکا باید تقریبا 900 دلار هزینه کنید و بعد از گرفتن برگه پذیرش (I20) از دانشگاه، فرد باید کمتر از نصف شهریه را اول پرداخت نماید. درضمن به منظور اخذ ویزا بهرمندی از family ties بسیار سودمند است.



در کشور آمریکا بسته به دولتی یا غیرانتفاعی بودن مدارس هزینه ها در مقاطع تحصیلی فرق می کند. راه تامین سرمایه مدارس دولتی این کشور، مالیاتی که مردم هر ایالت می دهند. از این رو تحصیل در آن ها صرفا برای مقیمان و ساکنین آن ایالت که مالیات می دهند رایگان است. اگر دانش آموزی در مدارس خصوصی شبانه روزی به تحصیل بپردازد، این امکان برای او وجود دارد که برترین تجهیزات زندگی مانند خوابگاه، صبحانه، ناهار، شام، باشگاه، تجهیزات آموزش زبان و … شامل حالش شود. خرج تحصیل در دبیرستان های غیرانتفاعی آمریکا تقریبا سالانه 40 تا 50 هزار دلار می باشد.

درمجموع هزینه تحصیل در آمریکا سالیانه تقریبا 40 تا 45 هزار دلار می باشد و البته که میزان هزینه بسته به شهر، ایالت و شیوه زندگی شخص متفاوت است اما میتوان با 800 تا 1000 دلار سرمایه ماهیانه گذران زندگی در آمریکا داشت.

شرایط تحصیل در آمریکا
کلیه افراد در آمریکا از 6 سالگی تحصیل را شروع می کنند و بعد از سپری نمودن مقطع 12 ساله، تحصیلات متوسطه آن ها تمام می شود و بعد می توانند مدرک IB که معادل دیپلم این کشور می باشد را دریافت کنند. در کشور آمریکا دانش آموزان از 14 سالگی وارد دبیرستان می شوند و درصورتی که شخصی بخواهد از کشور ایران به منظور تحصیل در دبیرستان های کشور آمریکا، مهاجرت کند باید معدل دوره راهنمایی فرد بالای 12 باشد. اخذ مدرک IB برای ادامه تحصیل در دانشکده ها و دانشگاه های آمریکا برای اشخاصی که تحصیلات پیش از دانشگاه را در امریکا سپری کرده اند، ضروری است.



درس هایی که در مدارس کشور آمریکا در دوره دبستان تدریس می شود، اغلب مرتبط با ریاضیات،خواندن و نوشتن، هنر، دانش اجتماعی و تربیت بدنی است. اما در دوره دبیرستان در کشور آمریکا دانش آموزان این اختیار را دارند که میان دروس گوناگون انتخاب کنند و بسته به دوست داشتن و استعداد خود دروس برگزینند. در آمریکا، ماه ستامبر آغاز سال تحصیلی است و ماه ژوئن، پایان آن است. البته برخی مدرسه های غیرانتفاعی همچنین در ترم بهار که ماه ژانویه شروع می شود، پذیرش دارند اما تعداد آن ها خیلی کم است و همچنین پذیرش هم خیلی پایین است.



شرایط تحصیل در کالج های آمریکا
در کشور آمریکا این امکان برای داوطلبانی که موفق به گذراندن مقطع دبیرستان با معدل بالای ۱۴ شده باشند و دارای شرایط تحصیل در آمریکا باشند وجود دارد که به منظور ادامه تحصیل در دانشکده ها و دانشگاه‌های کشور آمریکا پذیرش دریافت کنند.



تفاوت بین کالج و دانشگاه در آمریکا
دانشگاه یک موسسه آموزش عالی‌ می باشد که می توان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر در رشته های گوناگون اقدام نمود اما کالج مرکزی می باشد که گرایش های تحصیلی تا سطح کارشناسی را ارائه می دهد.



تحصیل در آمریکا در مقطع کاردانی
مقطع associate degree دو سال تحصیلی می باشد. برای دریافت مدرک این دوره فرد یا باید یک مقطع دو ساله در دانشکده را سپری کرده باشد و یا 2 سال تحصیلی از یک مقطع چهار ساله دانشگاهی را سپری کرده باشد. هر شخصی بسته به رشته دلخواه خود می تواند در مقاطع Associate of Science degree و یا Associate of Arts degree شرکت نماید. بعد از این گذراندن این مقطع افراد مدرک کاردانی یا associate degree دریافت خواهند کرد. این مقطع به شکلی برنامه ریزی شده می باشد که شخص این امکان برای او وجود دارد که پس از گذراندن آن ها پا به عرصه ی کار بگذارد. از طرفی فردی که این دوره را گذرانده باشد می تواند در دوره کارشناسی، دروسی که پاس کرده است به این مقطع دانشگاهی منتقل کند.



منبع: تحصیل در آمریکا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا