شبیه سازی پر کردن لیوان با آب با خود مکس

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام دوستان , غیر از realFlow سعی کردم با خود مکس پر شدن آب تو لیوان در بیارم که به مشکل زیر خوردم آیا با خود مکس میشه حلش کرد؟
توسط particle و bloob mesh و deflector آبو درآوردم که میریزه تو لیوان اما وقتی میخوره به داخل لیوان و برمیگرده بالا , آروم آروم رو هم پر نمیشه و با شتاب زیاد از اون ور میریزه بیرون , در واقه پس از برخورد به ته لیوان چنان به سمت بالا میپاچه که هیچی تو لیوان نمیمونه , انرژی عکس العمل ایجاد شده از برخورد به ته لیوانو نمیشه تحلیلش داد که از اون ور نریزه بیرون و انرژی عکس العملش سریع ضعیف شه که تو لیوان بمونه و رو هم پر شه؟
 

Gryphon

Member
راستش خیلی وقت با particle کار نکردم ولی اگه به لیوان deflector دادی particle بعد از برخورد کردن به اون به سرعت به سمت بالا میان میتونی تو تنظیمات deflector میزان برگشت کم کنی یا میتونی بعد از برخورد به پارتیکل gravity بدی، که اونم باز تو تنظیماتش مقدارشو میتونی کمو زیا کنی.
با پلاگین های glu3d و
pwrapper هم میتونی مایعاتو شبیه سازی کنی اگه وقت داری با اون ها هم یه تست بزن، دردسرش کم تره.
:rose::rose:
 

benyamin_pc

Well-Known Member
در واقع realFlow به بهترین شکل انجاش میده اما گفتم همینجوری یه تستی هم با چیزی که تو خود مکس به ذهنم رسید انجام بدم ببینم چی میشه , اون ستینگ مربوط به دفلکتور تا حد ممکن کمش کرده بودم بازم میپاچه بیرون , حالا جاذبه هم بدم ببینم چی میشه , احتمال داره با جاذبه یه جوره ناجور بشه یه قدری درب و داغون کنترلش کرد چون احتمال میدم جاذبه هی به پائین نیرو وارد کنه و دف خلاف نیروی وارد شده و اینجوری بین عمل و عکس العمل های تشدید شده بی نظم ایجاد کنه اما اگه میشد نیرو عکس العملو تضعیف کرد کنترل میشد , یه چیزی مثل damping ای چیزی ...
 

sajad_VFX

Member
سلام
اگه با Pflow کارش رو کردین باید تنظیمات عملگر Collision رو تغییر بدین، بزارین After colide Stop یا By time
البته فکر کنم بعد از Colide اونو به یه Event دیگه بفرستین و از Gravity و بعد از اون دوباره
عملگر Collision بدین و تنظیمات بالا رو اعمال کنین بهتر میشه، انجام بدبن و نتیجه رو اعلام
کنین تا رفع مشکل کنیم به کمک دوستان
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
با After colide Stop کلا عکس العمل 0 میشه , حالا یکم با همون جاذبه کنترلش کردم اما مثل خمیر شد چون مجبور شدم بجای اینکه حجمشو زیاد کنم حجمشو بزرگ کنم چون اگه بخاد مثل آب شه باید خیلی کوچیک با حجم خیلی زیاد بشه تا مثل آب شه انقدر هم زیاد باشه که ظرف هم پر شه و کامپیوتر من عمرا اونقدر زیادو نمیکشه!
 

پیوست ها

  • m_1.flv
    302.5 کیلوبایت · بازدیدها: 31

sajad_VFX

Member
یه فایل اتچ میکنم دانلود کنین تنظیمات رو طبق این انجام بدین
Only 3Ds Max 2011 2012 2013
 

پیوست ها

  • water_3d max.zip
    19.4 کیلوبایت · بازدیدها: 19

benyamin_pc

Well-Known Member
یه دونه با درگ ساختم , دیگه اصلا به دف هم نیاز نیست چون مایعو میشه تو یه سطحی نگه داشت اما اگه لیوان شیشه ای باشه تابلو میشه , اون فایل پیوستی هم دانلود میکنم ببینم چیه ممنون
 

پیوست ها

  • m.flv
    275.5 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • z.jpg
    z.jpg
    23 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • zz.jpg
    zz.jpg
    24.2 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • zzz.jpg
    zzz.jpg
    26 کیلوبایت · بازدیدها: 6

benyamin_pc

Well-Known Member
فایلتون همون کاریه که تو کلیپ قبلی به کار بردم این جدیدرو که با درگ انجام دادم بهتر کنترل شده , سطحه مایع هم با حجم کم بالا نگه میشه داشت اما اگه لیوان شیشه ای باشه معلوم میشه به زور رو هوا نگهش داشتم :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا