سیستم 32 بیت و 64 بیت

rasool_jelve

Active Member
سلام به همه دوستان و اساتید مکس

اگر ما بخایم صحنه های سنگین رو با مکس یا هر نرم افزار دیگه حالا با استفاده از موتورهای رندر قوی مثل ویری و منتا ری یا بدون استفاده از این ها
وقتی صحنمون سنگین باشه و رم زیادی بکشه از سیستم های 64 بیتی باید استفاده کرده به همراه سیستم عاملی که بتونه 64 بیتی باشه که بتونه
از حد اکثر رم استفاده کنه حداقل 1.5 گیگ تا صحنمون رندر بشه و هنگ نکنه حالا با این حساب قبلا که سیستما 64 بیتی نبود و سیستم عامل ها هم 64
بتی نبود دو تا سوال پیش میاد
دو سوال فنی
1)همونطور که میدونید و من شنیدم و سرچ کردم یه سیستم 32 بیتی که به همراه اون هم حتما باید یک ویندوز 32 بیتی روی اون نصب باشه
بیشتر از 1.5 گیگ رو ساپورت نمیکنه حالا با این حساب قبلا که صحنه های سنگین رو با این سیستم ها چطوری رندر میکردن؟این سیستم ها که نمی تونسته بیش از
1.5 رو ساپروت کنه؟

2)حالا که خیلی میگن این جور سیستما بیش از 1.5 ساپورت نمیکنه پس چرا بعضی ها روی این سیستما رم های بیش 1 گیگ کار میگذاشتن
مثلا 4 تا 1 گیگ

ممنون از پاسختون
 
آخرین ویرایش:

mamad.noise

کاربر فعال انجمن فتوشاپ
با سلام
اینطور نیست !
ویندوز های 32 بیتی رم رو تا 4 ساپورت میکنه!
البته میشه مثلا شما یه رم 8 بزاری و ویندوزه 32بیت بریزی اما 4گیگ دیگه هیچ استفاده ای نمیشه !
موفق باشیــــــــــــ:rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
ویندور 32 بیت فقط 3 گیگ نه 4 گیگ رو استفاده می کنه. شما اگر رم 4 گیگ داری و می خوای برنامه 3 دی کار کنی حتما سون 64بیت بریز. اگر رم بیشتر باشه چه بهتر
 
تو سیستم عامل های ۳۲ بیتی امکان آدرس دهی ۲/۴ گیگابایت رم در حالت تئوری وجود داره که به دلیل محدودیت های دیگه این مقدار بین ۲/۳ تا ۵/۳ گیگابایت در شرایط عملیه اما زمانی که سیستم عامل به ۶۴ بیت ارتقا پیدا می کنه دیگه تفاوتی از لحاظ حجم حافظه وجود نداره چون میشه ظرفیت رو تا مقادیر بالای ۱۲۸ گیگابایت هم افزایش داد
 

rasool_jelve

Active Member
سلام دوباره به دوستان و اساتید مکس

من جواب سوال اصلیم رو نگرفتم زمانی که تمام ویندوز ها و سیستم عامل ها 32 بیتی بوده پس چطوری

انیمیشن های سنگین رو باهاش با اون همه ساختمان -درخت -آدم و ... رو میساختن چون وقتی مثلا مکس باز باشه نمی تونه که بیش از 4 گیگ رو ساپورت کنه پس چطوری این همه المان رو توی این جور سیستم ها پردازش می کرده و هنگ نمیکرده

البته من خودم یه حدسی رو زدم که شاید این دوستان که از این جور سیستم ها استفاده می کردن فضا های سنگین رو که همه المانی مثل سیستم های ذره ای سنگین و درختان و ساختمان و ... داشته شاید بخش بخش اونها رو میساختن مثلا درختان تو یک سیستم آدما تو یه سیستم دیگه بعد با استفاده از نرم افزار های کامپوزیت مثل افتر یا نوک اونها رو کامپوزیت می کردن
البته این حدس منه نمی دونم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر منظورت استودیو های انیمیشن سازی هست که اونا نمیان با یک کامپیوتر رندر کنن، چه الان و چه قدیم، از تکنیک رندر شبکه ای استفاده میکنن ، همینطور برای رندر یک انیمیشن اون رو سکانس بندی و لایه بندی میکنن، خیلی وقت ها بیشتر جزئیات صحنه ثابت هست و نیازی نیست توی تک تک فریم های انیمیشن روش محاسبات رندر انجام بشه، لذا اون رو در قالب یک عکس ساده و یا پانوراما در میارن و توی نرم افزار کامپوزیت میندازن بک گراند و یا نور و رنگ محیط رو در قالب یک فایل ذخیره میکنن و بعد میتونن هر مدل رو جدا رندر کنن، یعنی حدس شما کاملا درسته.
ضمن اینکه همین تفاوت در سخت افزار ها و نرم افزار هاست که انیمیشن های جدید اینقدر زیبا تر و طبیعی تر شدن نسبت به قبل.
کلا فقط وقتی جواب این سوال ها معلوم میشه که خودمون هم جزئی از اونها باشیم،همه چیز اونطور که ما میبینیم نیست.
 
یه چیزیم که اینجا هست اینه که تا چند وقت پیش ویندوز ویستا بود و ویندوز ویستا هم سیستم 64 بیت داشت . ولی یه چیز دیگه ای که هست اینه که اون موقعی که سیستم 64 بیتی نبود خب مسلما نرم افزارش براساس سیستم 32 بیتی طراحی شده بود و آنچنان سیستم بالایی نمیخاست که نرم افزار های جدید نیاز دارن !!! :-?
در هرصورت به قول دوستمون باید مثل خودشون باشیم تا بفهمیم چی به چیه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا