سوال: چطوری میشه یه عکس بزرگ رو پرینت گرفت؟؟

ali abedian

Banned
سلام !

می خواستم بدونم که چطوری میشه یه عکس بزرگ رو پرینت کرد.. آیا توو قسمت دستورالعمل عکسها چیزی برای پرینتشون وجود داره که مخفی باشه و من ندونم؟!!

من این پرینتو از دستورالعمل معمولی خوده مالتی مدیا بیلدر استفاده کردم {PrintRect("picrec","50")} و می خوام هر چی توو محدوده قرمز هست پرینت شه.. ولی دو تا ایراد هست..

1. عکسها چطور فیت شه در این محدوده بدون اینکه تناسبشون بهم بخوره و به قول معروف دفورمه نشه؟؟

2. چه طوری میشه عکسها در مرکزه کادر نمایش داده بشه و از نقطه 0و0 کادر نشون داده نشه


1.gif



قابل توجه اینکه من مجبورم تنظیمات خود عکس رو این شکلی در نظر بگیرم تا بتونن با اندازه واقعیشون یعنی زوم 100 و بدون استرژ نمایش داده بشن!!


2.gif



پلاگینی واسه کار با عکسها به طور حرفه ای نیست؟!! اگه هست خواهشاً بذارین واسه دانلود.. دمتون گرم!

لطفاً راهنمایی کنین.. ممنون!
 
آخرین ویرایش:

silvercover

کاربر متخصص
آیا هدف نهایی شما چاپ تصویر تمام اندازه هست یا خیر؟ منظورم این هست که با وجود معلوم بودن یه قسمت و اسکرول ها آیا شما در همه شرایط میخاین کل عکس بدون در نظر گرفتن اون چیزی که دیده میشه چاپ بشه؟
 

ali abedian

Banned
سلام!

سرچ هم کردم توو انجمن ولی چیزای باحالی دستگیرم نشد..

از مدیران انجمن ممنون میشم راهنماییم کنن
 
آخرین ویرایش:

silvercover

کاربر متخصص
برای پرینت شما عکس رو توی یه شی Browser (که توی صفحه هم باید باشه. میتونین برای مخفی کردنش اندازش رو 1 در 1 بذارین) لود کن و بعد از دستور Print شی Browser استفاده کن.

علاوه بر این میتونین از این پلاگینی هم که ساختم استفاده کنید:
 

پیوست ها

  • PrimagePlugIn.zip
    129 کیلوبایت · بازدیدها: 31

splinter cell

Well-Known Member
برای پرینت شما عکس رو توی یه شی Browser (که توی صفحه هم باید باشه. میتونین برای مخفی کردنش اندازش رو 1 در 1 بذارین) لود کن

حامد جان اینجاش رو یک کم کالبد شکافی کن بیزحمت(روش لود کردن عکس توی شی Browser .مرسی
 

محمدمهدی

Well-Known Member
سلام آقای سیلور می خواستم یه پیشنهاد بدم

یکی از عیبهای بزرگ توی ام ام بی اینه که اول اینکه ما نمیتونیم پرینتر ها رو خودمون شناسایی کنیم
و اینکه بفهمیم که طرف پرینت رو ok کرد یا نه و این در خیلی جا ها بدرد می خوره یا اینکه یا اینکه یه گزینه خودمون اضافه کنیم
و بدون دستور به پرینت کننده html برنامه (یعنی بدون اینکه یه پیغام حاوی در خواست پرینت روی صفحه ظاهر بشه) دستور پرینت بدیم


اگه بتونید
1:پلاگینتون رو محدود به عکسهای خارجی نکنین و اجازه بدین که بتونه توی ام ام بی هم یه متن یا یه HotSpot رو و یه چیزی که مهلوم نیست رو پرینت بگیره
2:بتونید یه کاری کنید که بدون پیغام ویندوز با دستور به پرینتر دیفالت یه پرینت گرفته بشه
3: اگر پیغامی بود، بتونیم بفهمیم که ok یا cancel شده
4:لیست پرینترهای نصب رو از خود پروژه ببینیم و بتونیم انتخاب کنیم با کدوم پرینتر و در چند صفحه پرینت بگیر
5:تعداد صفحات مورد نیاز و یا اندازه صفحات رو تعیین کنیم
6:و اینکه بتونیم با ارتباط با قسمت اعلام پرینت از اونجا وضعیت رو بگیریم
خیلی عالی میشه

این فقط یه ایده بود اما اگه فقط دوتاشون که همون دوتای اول هست رو عملی کننین یه پلاگین معرکه ساختین

خواهش می کنم اگه نمیشه دلیلش و یا اگر راه دیگری واسه این کارها هست بگین چون مطمئن هستم دوستان زیادی طالب این قضیه هستن!

خیلی خیلی ممون!
 

silvercover

کاربر متخصص
اگه بتونید
1:پلاگینتون رو محدود به عکسهای خارجی نکنین و اجازه بدین که بتونه توی ام ام بی هم یه متن یا یه HotSpot رو و یه چیزی که مهلوم نیست رو پرینت بگیره

فعلا با ساختار کنونی MMB برای ساختن این ویژگی در پلاگین امکانش وجود نداره. این کار روهم میتونین با گذاشتن یه Hotspot روی منطقه مورد نظر و استفاده از PrintRect بکنین.

2:بتونید یه کاری کنید که بدون پیغام ویندوز با دستور به پرینتر دیفالت یه پرینت گرفته بشه

روش کار می کنم.

:لیست پرینترهای نصب رو از خود پروژه ببینیم و بتونیم انتخاب کنیم با کدوم پرینتر و در چند صفحه پرینت بگیر

روش کار می کنم.
 

ali abedian

Banned
سلام!

آق سیلور! خیلی مخلصیم.. دمت گرم.. پلاگینت خوب بود.. ولی من هنوز مشکلم برطرف نشده!!

اشکال چیه؟؟!! خب الآن میگم.. یه خورده دندون رو جیگر بذارین!!!!!!!!!!

مشکل من اینه که وقتی بخوایم تصویر رو به اندازه واقعی پرینت بگیریم، مثلاً اگه W تصویر خیلی بزرگتر از W کاغذ A4 باشه، در حالی که H تصویر کوچیکتر از W تصویر هست.. اما متاسفانه با این توضیحات باید حداقل نصف صفحه A4 پر بشه از تصویر ولی یه گوشه سمت چپ A4 از تصویر پرینت میگیره.. نمی دونم متوجه شدین یانه؟؟!!
ولی اگه شدین تورو خدا بگین چه طوری میشه فهمید که یه تصویر (حالا به هرسایزی) چند درصد زوم بشه تا به تناسب در یک کادر مثلاً به اندازه X در Y به طور کامل نمایش داده بشه

چرا اینقدر می پیچونم قضیه رو.. خیالتونو راحت کنم.. دقیقاً می خوام این کاره برنامه نمایش تصویر خود مایکروسافت ویندوز رو انجام بده.. عکسو ببینید!!

1.gif



گرفتین چه خبره؟؟!!
راستش من با کلی کد ور رفتم ولی هیچی نشده تا حالا.. وجداناً وقت کافی واسه این کارو هم ندارم.. اما شما رو به خدا یه کاری کنین..

ایول به همتون..

منتظرما!!!!!!!!!!!!!!

یا علی!
 

silvercover

کاربر متخصص
خب شما بیا یه سری محاسبات ساده برای این کار انجام بده. در کل شما باید نسبت وجوه عکس رو حفظ کنی تا عکس از تناسب خارج نشه. توی تصویر با مثال توضیح داده شده. در نهایت کافیه که سایز کاغذ A4 رو هم در مبنای پیکسل داشته باشی و با در اختیار داشتن سایز عکس اصلی به یه تناسبی برسی که نیازت رو بر اورده کنه. در نهایت همه چیز در دو تصویر زیر گفته شده. دلیلی هم که بنده پلاگین رو با قابلیت تغییر سایز و گرفتن ابعاد عکس ساختم همین متد بوده.

attachment.php


تصویر دو :

attachment.php
 

پیوست ها

  • aspect_ratio.png
    aspect_ratio.png
    7.3 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • aspect_ratio2.png
    aspect_ratio2.png
    10.9 کیلوبایت · بازدیدها: 19

ali abedian

Banned
سلام!

درسته.. خب منم همینطوری داشتم پیش میرفتم که نتیجه نگرفتم..
راستشو بخوای منم اول چند حالت در نظر گرفتم برای حالتهای ممکنه برای عکس که برای شروع 4 وضعیت بود و تنها در 2 وضعیت هر کدومش 2 وضعیت دیگه هم داشت.. ولی خب بعد به این نتیجه رسیدم که برای فیت کردن تصاویر توویه یه کادر دلخواه طوری که تصویر تناسبش به هم نخوره، حالتهای دیگه ای هم ممکنه باشه..
نمی دونم شما این راهو چقدر تست کردی ولی وقتی عملاً کار کردم دیدم جواب نمیده.. الان فرصت توضیح بیشتر رو ندارم ولی تست کن، می بینی که به این سادگی هم نیست.. شاید نهایتاً با این دستورالعمل بشه، ولی یه مقدار اعصاب خوردکن میشه..
من که مجبور شدم به همین شیوه خودم ادامه بدم چون فکر نکنم غیر از این چیزه دیگه ای هم باشه (به غیر از پلاگین)
برای محدوده ای که من توو شکلهای قبلی نشون دادم، که چندتا ایراد پیش اومده بود که در ظاهر نشون نمی داد ولی وقتی عملاً کار کردم و حالتهای مختلفو پیاده کردم، فهمیدم فقط همین چندتا وضعیتی که خودم توو ذهنم واسه عکسها داشتم نیست بلکه بیشتره..

کل حرف من اینه که نهایتاً باید سایز مناسب برای پرینت نسبت به A4 رو مشخص کنیم یا نه؟! به همین سادگی با این دستورالعمل نمیشه.. فقط اینو بگم که معلوم نیست که کاربر توو چه وضعیتی از کاغذ A4 قراره پرینت بگیره منظورم هموون Portrait , Landscape هست که با یه تسته ساده توو وضعیته Landscape ، فهمیدم که خیلی سخت میشه با این دستورالعمله ساده این کارو تمام کرد..
تازه از بحث پرینت هم بگذریم، میمونه اینکه چطوری بشه با این دستور العمل، نهایتاً درصد زوم تصویر برای نمایش نهایی که فیت کادره مورد نظر بشه بدون اینکه تناسبش بهم بخوره رو بدست آورد؟؟!!!

دستت درد نکنه..

یا علی!
 

ali abedian

Banned
نمی دونم اصلاً منظورمو متوجه شدین یا نه؟!
به طور کل در یک کلام منظورم، Best Fit هست.. همونی که تووی picture viwer ویندوز وجود داره و توو عکسهای قبلی نشون دادم.. چون هدف نهاییم اینه که یک عکس با هر سایزی،نهایتاً‌ در بهترین وضعیت فیت بشه بدون اینکه تناسبش بهم بریزه و حداکثر فضای کاغذ A4 رو پر کنه و پرینت بشه..

فکر نکنم واضح تر از این بتونم بگم!!! کلاً همینو می خوام..

تازه من واسه شروع از این طور کدنویسی استفاده کرده بودم و فقط همین 4 وضعیت توو ذهنم بود که نتیجه گرفتم که حالتهایی که یه عکس می تونه داشته باشه و نهایتاً بخوایم به هدفمون برسیم از اون عکس.. خیلی بیشتر از اینا باید باشه که الان دارم رو اون فکر می کنم ولی متاسفانه اصلاً فرصت ندارم.. داره دیگه دیر میشه و منم نمی تونم همینطوری بدم بره..

عکسو ببینید.. شاید متوجه شید چی میگم.. نمی دونم والله .. این ساده ترین چیزی بود که برای شروع به ذهنم رسیده بود.. و اینو بگم که این کدها کاملاً باطله و اصلاً به اون چیزی که می خوایم نمیرسه.. ای نکدها واسه چند هفته پیش زمانی که این پروژه رو شروع کرده بودم، هست.. و الان کدا فرق داره و یه جوری دیگه دارم کار می کنم..
بازم می گم کدها و وضعیتهای احتمالی یه عکس همینا نیست به این روشی که پیش دارم می رم..

اگه یکی بتونه کمک کنه.. ممنون میشم.. می دونم وقتتون گرفته میشه ولی راهنمایی کنید.. اصلاً مخم کار نمی کنه.. شاید دارم راهو اشتباه می رم.. شاید راههای ساده تری هست!!! به هر حال مسئله ریاضیه و براش راههای مختلفی می تونه باشه..
مطمئناً یه جای کار ایراد داره که جواب نمیده.. لطفاً راهنمایی کنید..

1.gif



منتظرم.. ممنون!

یا علی!
 

محمدمهدی

Well-Known Member
از توجهتون واقعا ممنون آقاي سيلور، با اينکه کار خوبي نيست که با يه پيغام اين مبحث رو بالا بيارم و موجب آزار بشم اما دلم نيومد خشک و خالي يه تشکر بزنم!!!!!!!


من پيشنهاد مي کنم از ساير دوستان هم بخوايم که با نظراشون اين مبحث رو ياري کنن!

منتظر کارهاي عاليتون هستم!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا