سوال شیشه در وی ری

ali_tavanaie

Well-Known Member
درسته...
نورهای پیش فرض مکس نورهای Direct هستند... یعنی به هیچ وجه قادر به عبور از میان اجسام شفاف در VRay نیستند.. اگر میخواید caustic‌ داشته باشید حتما باید affect shadow ‌ رو روشن کنید...

اما این affect shadow از نظر قوانین فیزیک صحیح نیست و یک caustic‌ جعلی هست...
اگر با نورهای پیش فرض مکس یک caustic‌ واقعی میخواین باید از منوی caustics در تنظیمات vray استفاده کنید...

.

پیشنهاد میکنم "سلام Vray" بخش متریالهای شفاف رو مطالعه کنید...
من انواع گزینه ها رو با نورهای photometric آزمایش کردم اما هیچ وقت سایه ی شیشه مشابه سایه ای که از نور vray بدست میومد نشد و اغلب سایه یک دست هست یا رنگ نداره یا غیر طبیعی هست-میشه بیشتر توضیح بدید؟
یک سوال دیگه - آیا راهی هست که با نورهای خود vray نورهایی photmetric ساخت؟
 

Farrokh

Active Member
اما هیچ وقت سایه ی شیشه مشابه سایه ای که از نور vray بدست میومد نشد و اغلب سایه یک دست هست یا رنگ نداره یا غیر طبیعی هست
حرفتون خیلی نا مفهومه

چند تا رندر بذارید
وایر فریم بذارید
کارتون رو بذارید

من که متوجه نشدم منظورتون رو

یک سوال دیگه - آیا راهی هست که با نورهای خود vray نورهایی photmetric ساخت؟

یعنی یونیت هاش واقعی باشه ؟!
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
حرفتون خیلی نا مفهومه

چند تا رندر بذارید
وایر فریم بذارید
کارتون رو بذارید

من که متوجه نشدم منظورتون رو



یعنی یونیت هاش واقعی باشه ؟!
بله - یونیت هایی مثل زاویه - cd - lux با دقت زیاد - البته دیدم که یونیت هایی مخصوص به خودش داره اما کار باهاش سخته و نیاز به محاسبه داره- همچنین نتونستم زاویه نور خروجی رو تنظیم کنم. یا اینکه بشه یک نمودار نور خورجی به صورت استاندارد نسبت داد.
رندر با نور vray
vraytest3-vray-light.jpg

رندر با نور photometric با caustics روشن
vraytest3-photometric-caustics-on.jpg

رندر با نور photometric با caustics خاموش و affect shadow/alpha روشن
vraytest3-photometric-causticsoff+affectshadow+alpha-on.jpg

رندر با نور photometric با caustics روشن و affect shadow/alpha روشن
vraytest3-photometric-caustics+affectshadow+alpha-on.jpg
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
خوب

الان شد !

کاستیک رو کلا خاموش کنید و سایز سایه رو بیشتر کنید

با این کار به نتیجه ای مشابه رندر اول می رسید
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
ممنون اما من بیشتر هدفم اینه که همه چیز نزدیک به واقعیت باشه ، فکر می کنم این کار فقط بصورت موردی شباهتی رو بوجود بیاره و اگر سایز آبجکت عوض بشه همه چیز بهم بریزه - همچنین سایه مثل حالت vray سبز نمیشه - میخوام ببینم راهی نیست که همه چیز 100 مطابق با vray بشه؟
 
آخرین ویرایش:

ali_tavanaie

Well-Known Member
راستی گزینه ی ترانسپرنت شدو رو هم یادم رفت بگم تیک بزنی برای نور فوتو متریک
hاون رو هم تیک زده بودم.البته مقیاس ها رو کوچک کردم و با همون caustics مشکل برطرف شد ظاهراً اما نمودنم نورهای دور رو هم درست نشون میده یا نه
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
اونجوری که از زینه هاش بر می یاد یک روش برای بدست آوردن نوری هست که بعد از برخورد با اجسام و یا عبور از اونها به یک نقطه میرسه و این کار رو با تابش مقداری فوتون فرضی و بعد تقریب زدن جایی که فوتون ها برخورد میکنند انجام می ده.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
دوباره سلام ، لطفاً این عکس رو ببینید ، این نور ها از جنس vrayies هستند ، اما هر کار میکنم نور درست از شیشه من رد نمیشه ، همه جور تنظیمات انجام دادم caustics , photon map ,.. با همه جور تقریبی هم رندر گرفتم اما نتیجه چیزی نشد که باید میشد.
attachment.php

جنس شیشه رو هم هرمدل دستکاری که فکر میکردم تاثیر گزار باشه کردم ، caustics هم برای تمام نور ها و آبجکت ها فعاله.
برای اطلاع باید بگم که اگر این جسم تیره ( یا همون شیشمون) رو برداریم ف نورها در وسط نور سفید رو تشکیل میدن ، من حتی IRO رو 1 هم دادام تا انگار هوا داشته باشم ، اما تاثیری نداشت.
توی تنظیمات caustics هم تعداد sample هام دائماً 0 میمونه
 

پیوست ها

  • vc.jpg
    vc.jpg
    19.9 کیلوبایت · بازدیدها: 36
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
دو چیز به نظرم می رسه

آبجکت شیشت ضخامت نداره (مثلا شیشه ی آکواریوم رو در نظر بگیر
اگه آکواریوم رو با یه باکس بسازیم اشتباهه .... آکواریوم چهار تا باکس شیشه ایه با یک کفی !)

دومین چیزی که به ذهنم می رسه اینه که گزینه ی affect shadow در متریال شیشت تیک نخورده


موفق باشی
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
جنس شیشم یک پارچه هست ، یعنی یک آرم هست که bevel کردمش
Affect Shadow رو نزدم ، آخه آقا ایمان می گفت fake میکنه و از واقعیت در میاد.
 

Farrokh

Active Member
نه فکر نمی کنم ایمان جان اینو گفته باشه

این گزینه به نور اجازه می ده که وارد شیشه بشه
حتی جی آی هم وارد شیشه خواهد شد

برای شیشه حتما دو تا گزینه رو بزن:
affect shadow
affect alpha
 

batman_2

New Member
رفقا نور پرداری خود تیریدی مکس به اندازه کافی پیچیده و حرفه ای هست نم نمیدونم چطوری شما اونها رو با همه پیچیده گیش یاد میگیرن و میرین سراغه پلاگین ها
 

Farrokh

Active Member
خوب الان سوالتون چیه ؟
چه کمکی از دست ما بر میاد ؟

ضمنا کسی نیست که به تمام امکانات مکس مسلط باشه
و کارکردن با پلاگین ها هم دلیل بر این نیست که طرف مکس رو کامل بلده
به علاوه
مکس با پلاگیناش زندست
شما هم سعی کن لااقل پلاگینای معروفشو یاد بگیری
 
daghighan to v-ray mishe har noryro estefade kard , faghat baraye inke az ajsame shafaf rad beshe bayad castic faal bashe , ba faal kardane affect shadows mitoni ye castic jaali dorost koni
darzemn agar dar ghesmate enviroment gozineye reflectiono tik bezani va rangesho sefid koni refleye shishat sefid mishe hata mitoni mapam be reflat bedi
 
daghighan to v-ray mishe har noryro estefade kard , faghat baraye inke az ajsame shafaf rad beshe bayad castic faal bashe , ba faal kardane affect shadows mitoni ye castic jaali dorost koni
darzemn agar dar ghesmate enviroment gozineye reflectiono tik bezani va rangesho sefid koni refleye shishat sefid mishe hata mitoni mapam be reflat bedi
 

جدیدترین ارسال ها

بالا