Farrokh
Active Member
من دقيقا نمي دونم منظورتون از اينكه ساپورتش نميكنه چيه!
زمان رندرت رو با یه متریال وی ری مقایسه کردی؟!
من دقيقا نمي دونم منظورتون از اينكه ساپورتش نميكنه چيه!
من انواع گزینه ها رو با نورهای photometric آزمایش کردم اما هیچ وقت سایه ی شیشه مشابه سایه ای که از نور vray بدست میومد نشد و اغلب سایه یک دست هست یا رنگ نداره یا غیر طبیعی هست-میشه بیشتر توضیح بدید؟درسته...
نورهای پیش فرض مکس نورهای Direct هستند... یعنی به هیچ وجه قادر به عبور از میان اجسام شفاف در VRay نیستند.. اگر میخواید caustic داشته باشید حتما باید affect shadow رو روشن کنید...
اما این affect shadow از نظر قوانین فیزیک صحیح نیست و یک caustic جعلی هست...
اگر با نورهای پیش فرض مکس یک caustic واقعی میخواین باید از منوی caustics در تنظیمات vray استفاده کنید...
.
پیشنهاد میکنم "سلام Vray" بخش متریالهای شفاف رو مطالعه کنید...
حرفتون خیلی نا مفهومهاما هیچ وقت سایه ی شیشه مشابه سایه ای که از نور vray بدست میومد نشد و اغلب سایه یک دست هست یا رنگ نداره یا غیر طبیعی هست
یک سوال دیگه - آیا راهی هست که با نورهای خود vray نورهایی photmetric ساخت؟
بله - یونیت هایی مثل زاویه - cd - lux با دقت زیاد - البته دیدم که یونیت هایی مخصوص به خودش داره اما کار باهاش سخته و نیاز به محاسبه داره- همچنین نتونستم زاویه نور خروجی رو تنظیم کنم. یا اینکه بشه یک نمودار نور خورجی به صورت استاندارد نسبت داد.حرفتون خیلی نا مفهومه
چند تا رندر بذارید
وایر فریم بذارید
کارتون رو بذارید
من که متوجه نشدم منظورتون رو
یعنی یونیت هاش واقعی باشه ؟!
vray shadow هستسایتون چه نوع سایه ایه؟
hاون رو هم تیک زده بودم.البته مقیاس ها رو کوچک کردم و با همون caustics مشکل برطرف شد ظاهراً اما نمودنم نورهای دور رو هم درست نشون میده یا نهراستی گزینه ی ترانسپرنت شدو رو هم یادم رفت بگم تیک بزنی برای نور فوتو متریک