سوال شیشه در وی ری

mona1984

New Member
با سلام خدمت همه دوستان

یه مشکلی داشتم که دو سه روزه هر کاری میکنم حل نمیشه ! اگر دوستان کمکم کنن ممنون میشم.

یه فضای داخلی دارم طراحی میکنم که شیشه اش متریال وی ری داره ، و نور انوایرومنت و یه نور امنی هم از خارج میاد و نور رو روی کف می تابونه ، حالا مشکل اینه که شیشه اجسام بیرون رو نشون میده ولی نور از شیشه رد نمیشه و به کف نمی تابه . در ضمن بک گراند هم که سفید هست رو سیاه نشون میده ...
میشه لطف کنید بگید مشکل کجاست ؟ :-?

ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

shahin666

Active Member
مونا جان اولآ شما بايد ببيني نوع سايه نورها رو روي vray shadow گذاشتي يا نه در ضمن براي ايجاد نورحجمي از يك نور direct light از بيرون و يك نور vray در جلوي پنجره ها استفاده كن .
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
مونا جان به جز نور هاي خود Vray هيچ نور ديگه مكس قابليت اينو نداره كه بعد از تابيده شدن به جسم شيشه اي ، شكسته بشه و از اون رد بشه
براي اين كار حتما بايد از vray light يا vray sun استفاده كني
 

mona1984

New Member
واقعا ازتون ممنونم ، دوست دارم 10 بار تشکر رو بزنم !!!
یکی از مشکلاتم با وی ری لایت حل شد ولی توی نورهای وی ری من نور direct light یا sun light نیست ، این از ورژن پایین وی ری من هست یا اصلا این نور ها کجان ؟ منظور تون targrt direct است که توی نورهای استاندارد هست ؟
 
آخرین ویرایش:

:Mohsen:

کاربر باتجربه
واقعا ازتون ممنونم ، دوست دارم 10 بار تشکر رو بزنم !!!

خواهش ميكنم
وظيفه بود
vray دو تا نور بيشتر نداره، همين
vray light و vray sun، كه اينا هم تو قسمت نوراي خودش هستن
البته اگه اين نورهارو vray شما نداره، فكر نمي كنم ربطي به پايين بودن ورژنش داشته باشه
حالا ورژن چند هست؟
 

mona1984

New Member
ورژن اش این هست VRay 1.46.12 خیلی پایینه نه ؟!:cry:

حالا اینا هیچی ، من همون وی ری لایت رو گذاشتم که نور بیرون درست شده تقریبا هر چند خیلی وقت میگیره ولی اون direct light رو ما نفهمیدیم چی هست ...
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
direct light همون نور target direct خود مكس هست، كه تو قسمت standard نورها موجوده
تو كاراي معماري بيشتر به جاي نور خورشيد ازش استفاده ميشه و از فاصله اي دور به محيط ميتابه
سرعت رندرش از vray sun بهتره، براي همين بيشتر ازش استفاده ميشه
 

shahin666

Active Member
محسن درست ميگه . اما از نورهاي sun , sky light بيشتر براي فضاهاي خارجي و نما استفاده ميشه و براي نورهاي داخلي بيشتر از direct target استفاده ميشه و ميشه با انتخاب نوع shadow - vray نور حجمي داخلي توليد كرد.
 

Farrokh

Active Member
حالا مشکل اینه که شیشه اجسام بیرون رو نشون میده ولی نور از شیشه رد نمیشه و به کف نمی تابه

نمی دونم چرا کسی این رو نگفته که برای متریال شیشه حتما در متریال ادیتور باید گزینه ی affect shadows و affect alpha رو تیک بزنید !
 

Sherlock_Holmes

Active Member
نمی دونم چرا کسی این رو نگفته که برای متریال شیشه حتما در متریال ادیتور باید گزینه ی affect shadows و affect alpha رو تیک بزنید !

درسته...
نورهای پیش فرض مکس نورهای Direct هستند... یعنی به هیچ وجه قادر به عبور از میان اجسام شفاف در VRay نیستند.. اگر میخواید caustic‌ داشته باشید حتما باید affect shadow ‌ رو روشن کنید...

اما این affect shadow از نظر قوانین فیزیک صحیح نیست و یک caustic‌ جعلی هست...
اگر با نورهای پیش فرض مکس یک caustic‌ واقعی میخواین باید از منوی caustics در تنظیمات vray استفاده کنید...

.

پیشنهاد میکنم "سلام Vray" بخش متریالهای شفاف رو مطالعه کنید...
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
نمی دونم چرا کسی این رو نگفته که برای متریال شیشه حتما در متریال ادیتور باید گزینه ی affect shadows و affect alpha رو تیک بزنید !

فرخ جان از تذكرت ممنون
ولي بهتر نبود، كه كامل تر توضيح ميدادي، كه البته ايمان جان اين كارو كرد

اما این affect shadow از نظر قوانین فیزیک صحیح نیست و یک caustic‌ جعلی هست...

ولي با اين حساب باز بهتره براي caustic از نور هاي vray استفاده بشه
 

mona1984

New Member
ممنونم از همه ، لطف کردید.:rose:
مخصوصا از هولمز عزیز که فکر کنم اسمشون ایمان باشه و مقاله ی عالی ای که زحمتشو کشیدن ...خیلی چیز یاد گرفتم .

من هم مقاله رو به شدت !! خوندم و هم حرفایی که زدین رو هی امتحان کردم تو این دو روزه ولی اخر این شد که اینجا میزارم ، و خوب نشده اصلا ... اون اولیه که سفیده شده و اونورش معلوم نیست وی ریه متریالش ، دومی هم همینطوری شفافیت متریال استاندارد داره و سومی هم که اتعکاس داره ray trace داره رفلکت و رفرکت اش ...
فایل رو هم گذاشتم اگر کسی یه نگاه بندازه که دیگه خیلی شرمنده ام میکنه ...



b16.jpg


مشاهده پیوست a.rar
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
ای واااااااااااااااااااای!

عزیز جان ویری اصلا مپ ریتریس رو ساپورت نمی کنه !

پیشنهاد می کنم با دقت تر اون مقالات رو بخونی و حتما هم تمامی قسمت هاش رو دانلود کنی بو بخونی

موفق باشی
 

mona1984

New Member
میبخشید اذیتتون کردم ولی :
اون که مپ ری تریس داره متریال اش هم استاندارده . وی ری که نیست !
مقاله رو خوندم گفتم که به شدت ! و چیزایی که توش بود رو هم امتحان کردم برای این کارم ولی نتیجه اش همینه که میبنید . من برای شیشه ها سه جور متریال گذاشتم که اولیه وی ریه که سفید شده کاملا و بک رو نشون نمیده و دومی هم که یه متریال استاندارده که اپاسیتی اش کم شده و سومی هم یه متریال استاندارده که رفلکت و رفرکت ری تریس داره . که اتفاقا از متریال وی ری بهتر هم شده ... ولی من موندم چرا این متریال شیشه وی ری اش اینطوری میشه !!!
 

Farrokh

Active Member
Unsupported 3ds Max features
Home

General
Maps
Materials
Lights
Shadow types
Shaders
Antialiasing filters
Standard render elements
Exposure control
Texture baking


Search Keywords: unsupport, raytrace map, reflect/refract, flat mirror, raytrace, advanced lighting, matte/shadow, raytraced shadow, translucent
General
As a rendering plugin for 3ds Max, V-Ray supports most of the standard 3ds Max features and many of the 3rd party plugins. However, some feautres of 3ds Max are not supported or work only partially. The most common of these are listed below.

Note that the list is not complete; there may be other 3ds Max features which do not work or work only partially with V-Ray.

In many cases, V-Ray provides replacements for unsupported standard features; those are noted wherever applicable.

Note that features specific to renderers other than the default scanline renderer are in general not supported, but are not listed below.

Maps
Raytrace map

This map is not fully supported by V-Ray; using it with V-Ray is not recommended as it can lead to artifacts in the image. Use the specific VRayMap instead.
Reflect/refract map

This map is not supported by V-Ray; using it with V-Ray is not recommended. V-Ray does not provide equivalent functionality, but you can use the specific VRayMap instead.
Flat mirror map

This map is not supported by V-Ray; using it with V-Ray is not recommended. V-Ray does not provide equivalent functionality, but you can use the specific VRayMap instead.
Materials
Raytrace material

This material is not fully supported by V-Ray; using it with V-Ray is not recommended as it can lead to artifacts in the image. Use the specific VRayMtl instead.
Advanced lighting override

This material is not supported by V-Ray. Some of its functionality is available in the VRayMtlWrapper material.
Matte/shadow

V-Ray only partially supports this material. Specifically, the Opaque Alpha parameter is not supported. The standard Matte/shadow material will also not pick up GI shadows. Instead, extended matte/shadow capabilities for V-Ray are available in the VRayMtlWrapper material or in the V-Ray Object Settings.
Lights
Skylight

The standard 3ds Max skylight is not supported by V-Ray and V-Ray will print a warning about this if you attempt to render it. Instead, use the Dome mode of VRayLight, or the GI Environment override option in V-Ray's Environment rollout.

Shadow types
Raytraced shadows

This shadow type does not work with V-Ray; using it is not recommended as it can lead to artifacts in the image. Use the specific VRayShadows instead.
Shaders
Translucent Shader

This shader is not supported by V-Ray; using it is not recommended. Use the translucency options in the VRayMtl material instead.
Antialiasing filters
Plate match/MAX R2

This filter is not supported by V-Ray. Using it will produce an entirely black image.
Standard render elements
V-Ray does not support the standard 3ds Max render elements, but instead supplies its own, both for normal rendering and for texture baking. See the Render elements section for more information.
Exposure control
V-Ray supports exposure control only partially. Exposure plugins that require presampling of the image (Automatic Exposure, Linear Exposure) or separate render elements (Pseudo Color Exposure) will not work properly with V-Ray. Of the standard 3ds Max exposure control plugins, only Logarithmic Exposure control is fully supported. You can also use V-Ray's own Color mapping mechanism. See the Color mapping section for more details.
Texture baking
You must use the V-Ray texture baking elements (e.g. VRayCompleteMap instead of CompleteMap etc). See the section on Texture baking for more information.

منبع : e-book راهنمای ویری !
visit.gif
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
همون طور که در مقاله ی بالا می بینید ویری خیلی از امکانات رو ساپورت نمی کنه چون خودش براشون راه حل بهتری داره !
حالا به هر نحو که ازشون استفاده کنید تفاوتی نداره
چون ویری اساسا با اونا سازگار نیست

متریال شیشه رو این جوری که بهت می گم بساز
بنا به تجربیات من در 90 درصد موارد این تنظیمات بهترین و سریع ترین جواب رو می دن !

حتما یه متریال ویری رو بردار (نه استاندارد !)
رنگ دیفیوز رو مشکی بذار
رنگ رفلکت رو سفید بذار
رنگ رفرکت رو هم خاکستری خیلی روشن بذار
فاگ کالر رو هم یه ته رنگ سبز آبی بده
گزینه های fresnelreflection و affect shadow وaffect alpha رو هم روشن کن

موفق باشی
 

mona1984

New Member
من هم همین دقیقا تنظیمات رو گذاشته ام که سفید شده شیشه و اونطرفش معلوم نیست، کاش فایل یا عکس رو یه نگاه مینداختید ... همین تنظیماتی که گفتید به علاوه یه direct ... سایه ها هم ویری شادو هست و ... :sad:
 
آخرین ویرایش:

:Mohsen:

کاربر باتجربه
عزیز جان ویری اصلا مپ ریتریس رو ساپورت نمی کنه !

من دقيقا نمي دونم منظورتون از اينكه ساپورتش نميكنه چيه!
چون من تو مكس 2008 خيلي خوب با vray دارم raytrace رو رندر ميگيرم و هيچ مشكلي هم ندارم
 

Farrokh

Active Member
مونا خانوم
علی رغم اینکه خیلی سرم شلوغه وقتی دیدم که مشتاق هستید فایلتون رو دانلود کردم و یه سری آچار کشی روش کردم

اما برای اینکه جنبه ی آموزشیش رو از دست نده الان نمی گم دقیقا چیکار کردم

شما بگید که من چیکار کردم و چه ایراداتی از کارتون رو بر طرف کردم

attachment.php

موفق باشید
فرخ
 

پیوست ها

  • farrokh.rar
    450.3 کیلوبایت · بازدیدها: 29
  • farrokh render.jpg
    farrokh render.jpg
    152.5 کیلوبایت · بازدیدها: 52

جدیدترین ارسال ها

بالا