سوال در مورد کتاب Asp.net

emad_67

Member
سلام دوستان
من از asp.net هیچی بلد نیستم و میخوام تازه شروع کنم. من میخوام کتاب wrox رو ببرم پرینت کنم و از روش بخونم. حالا میخواستم ببینم نظر شما در مورد این کتاب چیه؟ کتاب بهتری هم هست؟ اگه فارسی هم سراغ دارید بگید لطفا. من ای بوک asp.net 2 رو دارم ولی هنوز net 3.5. که تو خود سایت wrox زده منتشر نشده. حالا به نظر شما فرق زیادی داره ؟
ضمنا من یه کم c# کار کردم برای همین asp.ent رو با c# میخوام یاد بگیرم.
با تشکر
 

zorig4fun

Member
به نظر من شما اول برنامه Visual Studio را تهیه کن بعد شروع به ساخت صفحات متفاوت کن تا کار با برنامه رو یاد بگیری.

بعد خودت کم کم نیاز میبینی که کتاب بخونی و اطلاعات بیشتری کثب کنی چون تازه کار هستی هر کتابی بخری میتونه مفید باشه.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zorig4fun

Member
البته اگر تا حدی انگلیسی بلد باشی میتونی با آفای vb_bmw تماس بگیری و تعدادی ویدئو آموزشی تهیه کنی به زبان انگلیسی و با قیمت مناسب که ویدئو های بسیار مفید هستند برای تازه کارها
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

akbaro

Member
کتاب asp.net 2

به نظر من اگه انگلیسیت خوبه و میتونی خوب ترجمه کنی کتابی هست در حدود 2000 صفحه البته من pdf شو دارم از انتشارات sams به اسم Sams Asp.net 2.0 Unleashed که میتونی از سایت www.itstudy8.org دانلود کنی. اگه به زبان فارسی هم می خوای کتابی هست از انتشارات نص تالیف آقای علیرضا زارع پور که خوبه

تا بعد:)
 
آخرین ویرایش:

emad_67

Member
با تشکر از دوستان
به نظر من اگه انگلیسیت خوبه و میتونی خوب ترجمه کنی کتابی هست در حدود 2000 صفحه البته من pdf شو دارم از انتشارات sams به اسم Sams Asp.net 2.0 Unleashed که میتونی از سایت www.itstudy8.org دانلود کنی. اگه به زبان فارسی هم می خوای کتابی هست از انتشارات نص تالیف آقای علیرضا زارع پور که خوبه
آقا میتونی لینک این کتابی رو که گفتی بزاری؟ من هر چی گشتم پیداش نکردم.
راستی اگه میشه یه کم در مورد این net 3.5. یا 3 توضیح بده که فرقش با net 2. چیه؟
من نرم یه ای بوک net 2. پرینت کنم بعد پشیمون بشم ؟
 

akbaro

Member
آقا این توضیحات رو داشته باش فعلن تا لینک اون pdf رو هم واست بذارم. امیدوارم کافی باشه واستون

در تاريخ 19 نوامبر 2007، مايکروسافت به طور رسمي نسخه ASP.NET 3.5 و Visual Studio 2008 را منتشر کرد.
در نسخه ASP.NET 3.5 در مقايسه با نسخه 2.0 خصوصيات جديدي به آن اضافه شده است ولي کلاس هاي پايه نسخه 2.0 تغيير اساسي نکرده اند. در نتيجه برنامه هايي که با نسخه 2.0 نوشته شده اند براحتي قابل ارتقا به نسخه 3.5 مي باشند.
بر خلاف نسخه هاي قبلي VS که مربوط به Framework خاصي بودند (مانند VS 2003 که مربوط به ASP.NET 1.1 بود و VS 2005 که مربوط به ASP.NET 2.0 بود)، نسخه VS 2008 چند منظوره (multi-targeted) مي باشد و با آن مي توان برنامه هايي که با نسخه هاي 2.0 و 3.0 و 3.5 نوشته مي شوند را ايجاد نموده و يا برنامه هاي موجود را توسعه داد.
نماي Designer مربوط به VS 2008 بسيار بهبود يافته و امکانات جديدي به آن اضافه شده است. خصوصيات Intellisense و JavaScript Debugging نيز بهبود بسياري يافته اند.
وقتي نسخه جديدي از ASP.NET منتشر مي شود، اين بدين معنا است که نسخه جديدي از DotNet Framework ارائه شده است. علاوه بر ويژگي هاي جديدي که مربوط به ASP.NET مي باشد، خصوصيات بسيار زياد ديگري نيز وجود دارد که مورد استفاده برنامه نويسان وب نمي باشد. مانند ويژگي هاي مربوط به Windows Application و غيره.
در اينجا خصوصيات جديد را به سه دسته تقسيم مي کنم :
  1. ويژگي هاي جديد نسخه 3.5 که مخصوص برنامه نويسان ASP.NET مي باشد. اين ويژگي ها به طور کليدي مخصوص ASP.NET مي باشند. مثلا هنگام انتشاره نسخه 2.0 ، کنترل هايي همچون GridView و کنترل هاي مقيد سازي ديتا مانند SqlDataSource و ObjectDataSource و غيره، که به ASP.NET اضافه شدند.
  2. ويژگي هايي که مي توانند در ASP.NET به کار گرفته شوند و در ساير انواع برنامه ها مانند برنامه هاي Windows و Console نيز به کار مي روند. مانند جنريک ها (Generics) وAnonymous Types و strongly-typed DataSets .
  3. خواص جديدي که قابل استفاده در ASP.NET نمي باشند. خواصي که بندرت و يا هرگز در ASP.NET استفاده نمي شوند. مانند کلاس هاي موجود در فضاي نامي System.Windows.Forms .
نگاهي به ويژگي هاي جديد اضافه شده به ASP.NET :

3 ويژگي مهم اضافه شده، عبارتند از :
  1. نسخه ASP.NET AJAX که با VS 2008 مجتمع شده است (Integrated)​
  2. کنترل ListView​
  3. کنترل DataPager​
در نسخه ASP.NET 2.0 جهت استفاده از ASP.NET AJAX بايد Extension آن را به طور مجزا دانلود نموده و نصب مي کرديم، در حاليکه در نسخه 3.5 ، به طور پيش فرض اين ويژگي در VS موجود است و در نتيجه سهولت بيشتري جهت استفاده از آن وجود دارد.
کنترلListView در حقيقت بروزرساني شده از دو کنترل Repeater و DataList مي باشد که قابليت نمايش مجوعه اي از رکورد ها را همراه با عملکرد هايي همچون کنترل GridView دارا مي باشد. ListView داراي انعطاف پذيري زيادي در استفاده از تمپليت ها مي باشد.
کنترل DataPager جهت ايجاد يک اينترفيس براي کاربر، جهت Paging مي باشد. به طور مثال اين کنترل مي تواند يک اينترفيس داراي دکمه هاي next و previous و last و first باشد. اين کنترل بايد به يک DataControl مقيد شود.
توجه داشته باشيد که DataPager تنها با کنترل هايي کار مي کند که اينترفيس IPageableItemContainer interface را پياده سازي کرده باشند که در حال حاضر فقط کنترل ListView داراي اين خصوصيت مي باشد.​

مروري بر خصوصيات جديد اضافه شده در نسخه 3.5 که مي توانند در ASP.NET مورد استفاده قرار گيرند:

ويژگي جديد بسيار جالب اضافه شده، چيزي نيست به جز LINQ که مخفف عبارت Language Integrated Query مي باشد. و داراي ساختاري شبيه به زبان SQL مي باشد. LINQ به ما اجازه مي دهد که با زبان هاي VB و #C کوئري هاي خود را بنويسيم.
قطعه کد زير، يک مثال در مورد استفاده ازLINQ مي باشد.​


// C# example...
List<string> productNames = from p in products
where p.CategoryID = 1
select p.ProductName;

در حقيقت LINQ زباني براي کار با ديتا مي باشد. يک Object Relational Mappers تعبيه شده وجود دارد که در پشت صحنه، يک Framework جهت توليد عبارات LINQ، جهت کار با ديتابيس و XML و يا يک Object Layer به وجود مي آورد.
آقاي Scott Guthrie چندين مقاله ارزشمند جهت نحوه استفاده و کاربرد LINQ دارد که مطالعه آنها به شما پيشنهاد مي شود. using the LINQ to SQL ORM implementation
LINQ توسط VS 2008 به طور کامل توسط IntelliSense پشتيباني مي شود.
ويژگي هاي LINQ به علت خواص جديدي است که به #C و VB اضافه شده است. شامل automatic properties و extension methods و lambda expressions.
خصوصيات جديد در VS 2008 :

محيط توسعه نرم افزارVS 2008 بهبود بسيار زيادي يافته است. ويرايش کدهاي CSS و ديباگ پيشرفته جاوا اسکريپت از جمله اين بهبود ها مي باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، VS 2008 چند منظوره مي باشد و قابليت توسعه نرم افزار با نسخه هاي 2.0 و 3.0 و 3.5 مي باشد.
در نسخه هاي قبلي VS، داراي نماهاي Design View و Source View بود که در نسخه 3.5 يک نماي ديگر به نام Split اضافه شده است. افرادي که با Microsoft Front Page 2003 کار کرده باشند، با اين ويژگي آشنا هستند.
VS 2008 هم به صورت in-line و هم به صورت يک فايل خارجي (با پسوند js) از جاوا اسکريپت با IntelliSense حمايت مي کند.
همانطور که Scott Guthrie در مقاله VS 2008 JavaScript IntelliSense شرح داده است، حتي مي توان به کدهاي جاوا اسکريپتي که مي نويسيم خاصيت hint را اضافه نماييم. اين کار توسط کامنت هاي XML قابل پياده سازي مي باشد. (همانطور که در #C و VB امکان پذير مي باشد)
Scott Guthrie مقاله اي در مورد ديباگ کردن کدهاي جاوا اسکريپت دارد که مطالعه آن نيز به شما پيشنهاد مي شود. JavaScript debugging capabilities در آينده مقالات بيشتري در مورد عناوين ذکر شده در اين مقاله خواهم نوشت.

اين پوستر علاوه بر اينکه تعداد بسيار زيادي از فضاهاي نامي و کلاس هاي موجود در 3.5 را نمايش داده است، به طور واضحي دو چيز را بيان نموده است.
  1. مشخص نموده است که چه مقدار از DotNet Framework 3.5 قابل استفاده در ASP.NET مي باشد.​
  2. ويژگي هاي جديد اضافه شده به نسخه 3.5 را مشخص نموده است.​
موفق باشيد.​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا