سوال در مورد وی-بی دات نت و وی-بی

AliHSlc

Member
نام خدا آرام بخش قلبهاست
عزیزان سوالی داشتم که اگر ممکنه راهنماییم کنید
من تقریبا با ویزوال بیسیک 6 کار کردم-و چم و خمش رو هم یه چیزایی بلدم.
وقتی وی-بی 8 رو دیدم متوجه شدم که خیلی تغییر کرده..حتی بعضی از دستوراتش هم فرق کرده.. به نظر شما برم به طرف وی-بی 8 یا همین رو کامل تموم کنم؟
در ضمن یه سوال هم داشتی در مورد وی-بی دات نت و وی-بی معمولی.. تفاوت اینها در چیه؟
متشکرم..
یا حق​
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
من با VB زیاد کار نکردم .نمیدونم چقدر از لحاظ دستوری در .net تغییر کرده اما اینو میدونم که تکنولوژی .net امکانات خیلی بیشتری رو در اختیار برنامه نویس ها گذاشته و خیلی کار رو به نسبت قبلا" راحت تر کرده و مطمئنن VB.net در عین سادگی بیشتر از VB6 ،خیلی قدرتمندتر هم شده .در ثانی اگر روزنامه ها رو دیده باشید کار برای .net خیلی بیشتر هست
امكانات و پتانسيل هاي گسترده ارائه شده توسط دات نت ، امكان طراحي و بكارگيري برنامه هاي پيچيده توزيع شده را براحتي ميسر مي سازد. پياده سازي برنامه هاي اينچنين بزرگ و پيچيده در گذشته داراي چالش هاي خاص خود بود و در برخي موارد غير ممكن بنظر مي آمد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي يك برنامه نمونه در اين رابطه پرداخته و پس از آناليز نيازها و خواسته هاي موجود ، نحوه استفاده از دات نت را بمنظور تامين خواسته هاي فوق ، بررسي نموده تا از اين رهگذر پلات فرم دات بهمراه پتانسيل هاي آن بهتر شناخته گردد.
بدين منظور يك سيستم نمونه وام در يك بانك فرضي را بررسي مي نمائيم . سيستم فوق، داراي كاربران متعددي است كه از طريق دستگاههاي متفاوت ( كامپيوتر ، موبايل ، PDA ) قصد استفاده از خدمات مربوطه را دارند.سيستم فوق ، همچنين داراي همكاران تجاري ( Business Partner) متفاوتي است كه بنوعي با آنان تعامل اطلاعاتي دارد . برخي از همكاران تجاري از اطلاعات موجود در سيستم بعنوان مصرف كننده استفاده ( دائره پيگيري وام هاي ديركرد) و برخي ديگر اطلاعاتي را توليد ( آژانس هاي ارائه دهنده خدمات بررسي كارت هاي اعتباري ) و در اختيار سيستم وام ، قرار خواهند داد.اين سيستم همچنين داراي كاربران متعدد با نگرش هاي متفاوت نسبت به سيستم مي باشد. كاركنان بانك ، مديريت سيستم و كاربران عادي ، جملگي بعنوان كاربران سيستم فوق محسوب شده و هر يك با توجه به نگرش و خواسته خود از سيستم استفاده خواهند كرد.
شكل زير ، دياگرام كلي سيستم فوق را بهمراه برنامه ها و كاربران مربوطه ، نشان مي دهد . همانگونه كه در شكل مشاهده مي شود تمامي عمليات سيستم را مي توان به هشت گروه متفاوت تقسيم و در ادامه اقدام به ارائه راهكار مربوطه در اين زمينه نمود .
. با استفاده از VB.NET ، مي توان محصولاتي راايجاد كه زمينه استفاده از آنان در محيط ويندوز و اينترنت ، وجود خواهد داشت . فراموش نكنيم در زمان فراگيري يك تكنولوژي در ابتدا مي بايست شيوه راه رفتن را بياموزيم و در ادامه اقدام به دويدن نمود .
VB.NET يكي از زبان هاي حمايت شده در دات نت مي باشد . با استفاده از زبان فوق علاوه بر اينكه مي توان برنامه هاي مبتني بر ويندوز را پياده سازي نمود ، امكان استفاده از آن بعنوان زبان مورد نظر در زمان ايجاد برنامه هاي مبتني بر وب كه از تكنولوژي ASP.NET استفاده مي نمايند ، نيز وجود خواهد داشت . با توجه به اهميت و جايگاه خاص اين زبان در دات نت ، مجموعه مقالاتي در رابطه با آموزش اصولي اين زبان آماده شده كه بتدريج بر روي سايت قرار خواهند گرفت . در اولين مقاله از اين مجموعه به معرفي اوليه VB.NET خواهيم پرداخت
دات نت ، پلات فرم جديد ماكروسافت بمنظور تحقق نظريه : " نرم افزار بعنوان سرويس " ، است . دات نت يك محيط پياده سازي است كه بكمك آن مي توان اقدام به ايجاد و بكارگيري نرم افزار و نسل جديدي از عناصر موسوم به " سرويس هاي وب " ، نمود. تمامي محصولات اصلي ماكروسافت از ويژوال استوديو دات نت تا ويندوز و نهايتا" مجموعه آفيس ، متاثر از پلات فرم فوق شده و خواهند شد . دات نت به پياده كنندگان اين امكان را خواهد داد كه با زبان برنامه نويسي مورد علاقه خود ، اقدام به پياده سازي برنامه ها نمايند. ويژگي ( پتانسيل ) فوق از طريق معرفي CLR)Common Language Runtime )، ميسر شده است . در اين مقاله قصد داريم به بررسي دات نت پرداخته و پتانسيل ها و قابليت هاي آن را تشريح نمائيم .
در جولاي سال 2000 ، شركت مایكروسافت در كنفرانس پياده كنندگان حرفه اي (PDC ) ، در شهر Orlando ايالت كاليفرنيا ، جزئيات بيشتري از نسل جديد پلات فرم خود ( دات نت ) بمنظور پياده سازي برنامه هاي ويندوز و اينترنت را در اختيار علاقه مندان خصوصا" پياده كنندگان نرم افزار قرار داد . محوريت ابتكار فوق ، بر فريمورك دات نت استواربوده ونشاندهنده يك پلات فرم مناسب بهمراه كتابخانه هاي كلاس گسترده اي است كه پتانسيل هاي متعددي را در اختيار قرار مي دهد. يكي از نكات قابل توجه در پلات فرم فوق،استفاده از XML و SOAP بمنظور ارتباط بين نرم افزارها ي موجود در اينترنت ( نرم افزارهاي مبتني بر وب ) ، است . در اين راستا مجموعه اي از محصولات مبتني بر سرويس دهنده با نام سرويس دهندگان Enterprise دات نت، مطرح كه بمنزله نسل جديدي از محصولات Backoffice مایكروسافت ، مي باشند.
اگر اطلاعات بیشتری میخواهید در این آدرس خیلی راجع به این قضیه بحث شده
کد:
http://barnamenevis.org/forum
 

Homayoun

New Member
من هم vb6 کار می کردم vb6 ضعف های زیادی داشت ولی vb.net رو حدودا 1.5 ماه هست که شروع کردم
و الان مطمئنم که vb6 رو باید گذاشت کنار.مسئله ی اصلی اینه که vb.netمثل #Cو++C شئ گرا هست وهمشون از قابلیتهایDotNetFramework استفاده میکنن و به همین دلیل میشه یک برنامه رو با چند زبان net. نوشت.
ولی راستشو بخواهی می خواهم vb.net رو همراه #C یا ++C یادبگیرم چون در کار 3D این دو تا قوی ترند.
vb.net هم در کارهای مختلف ساده تره.
تنها استفاده ای که از vb6 می کنم upgrade کردن کدهای نا یاب(مثل کنترل کردن webcam ) به vb.net هست.
در ضمن اولین کار سه بعدیت هم خیلی خوبه
 

AliHSlc

Member
عزیزان دل سلام...
ممنون از راهنمایی تون..
من وی-بی دات نت رو انتخاب کردم و چند روزی هم هست که باهاش مشغولم-نسبت به وی-بی 6 خیلی خیلی تغیرر کرده و از جهادی هم کار رو آسون تر کرده و هم با توجه به افزایش خیلی زیاد امکاناتش پیچیده تر هم شده!
بهضی از تعاریف هم توش کلا تغییر کرده!
یه سوالی داشتم که هرچی سروکله زدم به جایی عقلم قد نداد...گفتم از شما راهنمایی بگیرم!
چه طوری میشه شماره خطوط رو در پنجره کد نویسی ظاهر کرد؟ و اینکه IDE Code Generator که توی پنجره کد نویسی با رنگ خاکستری وجود داره از کجا پیدا کنم...راستش اینا رو توی کامپیوتر دوستم دیدم..ولی بنده خدا خودش بلد نبود چه طوری این کارو بکنه..لطفا راهنمایی کنید..
ی:oops: ا حق
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
در قسمت
Tools-->Options-->Text Editor -->AllLanguages
LineNumbers رو تیکدار کن (به جای AllLanguages میتونی اون زبان خاص و مد نظرت رو انتخاب کنی)
منظورت از CodeGenerator ،
Snippet است؟
 

AliHSlc

Member
دوست من ممنون که جواب دادی... نمی دونم چشم من چرا اون چیز به اون بزرگی رو ندید... دستت درد نکنه..
ولی در مورد دومی والا من عکسش رو اینجا میذارم
در قسمت شماره یک که دورش رو خط کشیدم... تو سیستم دوستم بعد از ساختن یک فرم به صورت خودکار ساخته میشه و کدهای سازنده ی فرم توی این قسمت نمایش داده میشه...
این کد در حالت معمولی مشخص نیست.. می خوام بدونم چه طور میشه اون رو آورد..ممنون میشم اگه راهنمایی کنی!
27ymp8m.jpg

یا حق:oops:
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
من نمیدونم شما از چه نسخه V.S استفاده میکنید (احتمالا" دوست شما از VS 2003 و شما از 2005 استفاده میکنید)
در محیط VisualStudio 2003 این کدها در همون قسمتی که برنامه نویس میخواست کدهاش رو بنویسه نوشته میشد اما در VisualStudio 2005 این کدها در یه قسمت جدا نوشته میشه (مثلا" برای Form1 در Form1.Designer.cs نوشته میشه نه Form1.cs).
 

AliHSlc

Member
نه حاجی... 2003 کدومه..... خود 2005 نامردشه...
با این 2 تا چشمم دیدم...
آقا راستی فرق ماژول و کلاس چیه؟
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
نه حاجی... 2003 کدومه..... خود 2005 نامردشه...
با این 2 تا چشمم دیدم...
پس من نمیدونم.یعنی ندیدم .دنبالش هم نرفتم که ببینم چطوری میشه همه کدها رو با هم یکجا داشت.
!کدها جدا باشن که بهتره .شما چه اصراری دارید که این دو تا کد توی یه قسمت باشن؟!)
راستی فرق ماژول و کلاس چیه؟
شما بیشتر با VB6 کار کردید اطلاعاتتون در این مورد باید از من بیشتر باشه تا جایی که من اطلاع دارم توی VB6 ما ماژول ،سابروتین و تابع داشتیم .ماژول به سری توابع خاص (فکر میکنم توابع عمومی که میشد توی همه فرمها استفاده کرد توی VB6 میگفتن )اما توی net. ما دیگه چیزی با این عنوان نداریم تقریبا" معادلش در net. همون تابع است .و اینکه بخوایم کلاس رو با ماژول مقایسه کنیم اصلا" کار درستی نیست چون تقریبا"هیچ ربطی بهم ندارن که بخوان با هم مقایسه بشن .
موفق باشید
 

AliHSlc

Member
داداش من... چرا قایل ملاحظه نیست... این دوتا توی دات نت جز برد ها هستند..
قبلا توی وی-بی 6 بردهای کمی بود ولی اینجا کلی برد اضافه شده.... توایع و سابروتین های ماژول اگر پابلیک باشن تو کل پرژه قابل دسترسی هستند.... توی وی-بی 6 تعریف کلاس یه چیز دیگه بود..ولی اینجا کلاس فرق می کنه... توی وی-بی 6 کلاس به اشیا هم نوی می گفتند..ولی اینجا یک نوع برد محسوب میشه... که توابعی و متدهایی که در یک کلاس تعریف میشه توی بخشی یا همه ی پرژه قابل دسترسی خواهد بود..
فرق این دوتا رو می خواستم بدونم..چه زمانی باید متغیر ها و روال ها رو توی ماژول و چه زمان توی کلاس تعریف کنم؟؟؟
اونقدر هم که بی سواد نیستم:cool:
یا علی
 

yasak

Member
سلام،
ماژول و کلاس دو چیز در موازات هم نیستن و تضادی با هم ندارن. ماژول و کلاس در برنامه نویسی تقریبا یه مفهوم رو می رسونن اما از دو دیدگاه مختلف. مثلا این دو تا جمله رو در نظر بگیر:
1- یخ جسمی جامد است
2- یخ جسمی سرد است
این دو تا جمله هیچ تضادی با هم ندارن. فقط به یک شی از دو دیدگاه و بعد مختلف نگاه می کنن.

کلاس ها همیشه ماژول هم به حساب میان(اگه مورد اسثنایی سراغ دارین بگین، چون من هرچی فکر کردم چیزی به زهنم نرسید). چون کلاس ها همیشه کدهایی هستن که قابل استفاده مجدد هستن. حتی اگه یه کلاس مهر و موم شده (sealed) باشن که قابل به ارث بردن نیست (برای مفهوم sealed مراجعه به http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/88c54tsw.aspx)

بنابراین به یک function هم می شه گفت ماژول( معمولا وقتی که خیلی پیچیده باشه به یه function می گن ماژول). این بستگی داره به ادبیات بین افراد که به چی بخوان بگن ماژول. ممکنه توی یه شرکت نرم افزاری، کارمنداش به مجوعه ای از دهها کلاس که خود اون کلاس ها شامل دهها function باشن بگن ماژول. توی به جایی دیگه ممکنه به مجموعه از چند تا function که یه هدف واحد رو دنبال می کنن بگن ماژول.
پس تفاوتشون فقط در ادبیات بیان کردنشون هست به علاوه اینکه به چیزهای زیادی می شه گفت ماژول. اما برای کلاس نه. فقط به کلاس می شه گفت کلاس !

اما توی net. ما دیگه چیزی با این عنوان نداریم تقریبا" معادلش در net. همون تابع استد

فکر می کنم توی vb.net هم مفهومی به اسم Module داریم که کاری تقریبا معادل Sealed در #C انجام می ده. البته خودم تاحلا باهاش کار نکردم : http://blogs.wdevs.com/gaurang/archive/2005/10/09/10788.aspx
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
اونقدر هم که بی سواد نیستم
لطفا" وقتی میخونید درست و کامل بخونید :razz: :razz:
شما بیشتر با VB6 کار کردید اطلاعاتتون در این مورد باید از من بیشتر باشه
من کی گفتم(یا کدوم جمله من این مفهوم رو میرسونه )که شما بیسوادید .:shock: :shock:
من فقط نظر خودم رو با توجه به چیز هایی که خونده بودم و میدونستم گفتم .همین .
موفق باشید
 

***UNIQUE***

Active Member
فکر می کنم توی vb.net هم مفهومی به اسم Module داریم که کاری تقریبا معادل Sealed در #C انجام می ده
من نشنیده بودم تو .NET چیزی به عنوان ماژول باشه (یعنی من #c کار کردم اما تا جایی هم که خبر دارم و خوندم و شنیدم تو vb هم نبود)
 

AliHSlc

Member
دوستان عزیز..خدای نکرده یه زمان سوء تفاهم نشه.... ما همه اینجا هستیم که یه چیزی یاد بگیریم دیگه.... هدف همینه....
آقا من توی این دو تا عکسی اینجا گذاشتم چند تا سوال دارم.اگه میشه راهنمایی کنید
282hwfa.jpg


282hx6a.jpg


در مورد قسمت هایی که دورش رو خط کشیدم میشه توضیح بدید.... مخصوصا کلمه New
و Directory
در ضمن.... Imports چه کاربردی داری.... چه زمان باید یک کلاس رو ایمپورت کرد؟
و در مورد Inherits هم یه توضیح کوچیکی بدید!

آقا می بخشید اگه سوال های من خیلی زیاده........ شرمنده جفتتون.. اگه کسی هم در آینده بیاد... بعدا شرمنده اونم میشم:)

یا علی
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
در مورد Inheritance (وراثت) :
وراثت:
وراثت یکی از مباحث پیشرفته و همچنین کاربردی برنامه نویسی شیئ گرا محسوب می شود. در چارچوب .NET از وراثت استفاده زیادی شده است و حتی خود شما تاکنون کلاس هایی ایجاد کرده اید که از کلاسهای دیگر ارث برده اند – هر فرم ویندوزی که در برنامه های خود ایجاد می کردید، در حقیقت یک کلاس جدید بود که از بسیاری از اطلاعات خود را از کلاس مربوط به یک فرم خالی به ارث می برد.
وراثت برای ایجاد اشیای به کار برده می شود که "تمام اعضای یک شیئ دیگر را داشته باشد و علاوه بر آنها، شامل چندین عضو جدید برای خودش باشد". هدف اصلی وراثت این است که بتوانید کارایی های یک کلاس را، بدون اینکه بدانید آن کلاس به صورت درونی چگونه کار می کند، افزایش دهید. به عبارت دیگر با استفاده از وراثت می توانید اشیایی را بر پایه اشیای دیگر که توسط برنامه نویسان دیگری نوشته شده است ایجاد کنید، بدون اینکه بدانید برنامه نویسان اصلی چگونه آن شیئ پایه را ایجاد کرده اند.
به وسیله وراثت می توانید از یکی از کلاسهای موجود استفاده کرده، خاصیت ها و متدهای جدیدی به آن اضافه کنید و یا بعضی از متدها و خاصیت های آن را با متدها و خاصیت های مورد نظر خودتان عوض کنید و به این ترتیب کلاس جدیدی ایجاد کنید که دقیقاً نیازهای تان را برطرف کند. برای مثال، با استفاده از کلاس Car که یک کلاس کلی است، می توانید کلاسهای خاصی تری مانند کلاسی برای اتومبیل های مسابقه ای، کلاسی برای وسایل نقلیه سنگین، کلاسی برای اتومبیل های سواری و … ایجاد کنید.
فرض کنید می خواهید اتومبیل های مسابقه ای را در کامپیوتر به وسیله کلاسی به نام SportsCar مدل کنید. کلاس SportsCar مشابه کلاس Car خواهد بود اما در بعضی از قسمتها تفاوتهای جزئی دارد. برای مثال تعداد درها در اتومبیل های مسابقه ای ممکن است بین 2 تا 6 نباشد و یا در این کلاس، علاوه بر متد ها و خاصیت های موجود در کلاس Car به متدها و خاصیت هایی نیاز دارید که اطلاعاتی را در مورد کارایی و عملکرد اتومبیل به کاربر بدهد، مانند متدهای Weight و یا PowerToWeightRatio .

نکته: به کلاسی که از کلاس دیگری به ارث گرفته شود (همانند کلاس SportsCar در مثال بالا)، کلاس مشتق شده و به کلاسی که کلاسهای دیگر از آن مشتق می شوند (مانند کلاس Car در مثال بالا) کلاس پایه می گویند.

یکی از مواردی که در مورد وراثت باید بدانید، نحوه دسترسی کلاس مشتق شده به عضو های public و private کلاس پایه است. هر عضو public از کلاس پایه به وسیله کلاس مشتق شده قابل دسترسی است، اما کلاس های مشتق شده به عضو های private کلاس پایه دسترسی ندارند. بنابراین اگر کلاس SportsCar بخواهد سرعت یک شیئ را تغییر دهد باید از خاصیت ها و متدهای موجود در کلاس Car استفاده کند و نمی تواند به صورت مستقیم به فیلد _speed دسترسی داشته باشد.
Inheritance-1
2-Derived Class
3-Base Class​

در مورد کلمه New :
کد:
static void Main(string[] args)
{
	// Create a new Car
	Car objCar = new Car();

	// Set the Color property to Red
	objCar.Color = "Red";

	// Show what the value of the property is
	Console.WriteLine("My car is this color: ");
	Console.WriteLine(objCar.Color);

	// Wait for input from the user
	Console.ReadLine();
}

توضیحات :

کد زیر متغیری را به نام objCar تعریف می کند و به آن می گوید که فقط باید اشیایی از کلاس Car را در خود نگهداری کند.

Car objCar;

بعد از تعریف objCar، این متغییر شامل هیچ شیئ از کلاس Car نیست، زیرا فقط نوع شیئ که باید در این متغییر نگهداری شود را مشخص کرده اید. این خط کد مانند این است که به کامپیوتر بگویید قلّابی به شما بدهد که به وسیله آن بتوانید یک شیئ از کلاس Car را آویزان کنید، و سپس نام آن قلّاب را objCar قرار دهید. بنابراین هنوز هیچ چیز به این قلّاب آویزان نکرده اید. برای این کار باید یک شیئ از کلاس Car را نمونه سازی کنید. این عمل به وسیله کلمه کلیدی new انجام می شود:

objCar = new Car();

اما همانطور که در فصلهای قبلی نیز دیدید، می توان این دو مرحله را در یک خط انجام داد:

Car objCar = new Car();

بنابراین در این خط به ویژوال C# می گویید که "objCar را به شیئ که جدیداً از کلاس Car نمونه سازی شده است ارجاع بده". به عبارت دیگر "یک شیئ جدید از کلاس Car نمونه سازی کرده و آن را از قلّابی به نام objCar آویزان کن".

نکته: توجه کنید که در برنامه نویسی شیئ گرا، یک شیئ می تواند در یک لحظه از چندین قلّاب آویزان شود، و بنابراین دارای چندین نام باشد. این مورد ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما در بسیاری از موارد باعث راحتی کارها می شود. تصور کنید که می توانستید کلیدهای خود را در یک زمان از چند جا آویزان کنید – به این ترتیب پیدا کردن آنها بسیار راحت تر بود!

بعد از اینکه یک نمونه از شیئ ایجاد کردید، می توانید خاصیت های آن را تنظیم و یا متدهای آن را فراخوانی کنید. برای تنظیم خاصیت Color شیئ جدید می توانید از کد زیر استفاده کنید:

// Set the Color property to Red
objCar.Color = "Red";

منبع : کتاب "آموزش Visual C# 2005 "


در مورد کلاس Directory :
کد:
Exposes static methods for creating, moving, and enumerating through directories and subdirectories. This class cannot be inherited. 

Namespace: System.IO
Assembly: mscorlib (in mscorlib.dll)

Use the Directory class for typical operations such as copying, moving, renaming, creating, and deleting directories. You can also use the Directory class to get and set DateTime information related to the creation, access, and writing of a directory.

Because all Directory methods are static, it might be more efficient to use a Directory method rather than a corresponding DirectoryInfo instance method if you want to perform only one action. Most Directory methods require the path to the directory that you are manipulating.

The static methods of the Directory class perform security checks on all methods. If you are going to reuse an object several times, consider using the corresponding instance method of DirectoryInfo instead, because the security check will not always be necessary.

Note  
In members that accept a path as an input string, that path must be well-formed or an exception is raised. For example, if a path is fully qualified but begins with a space, the path is not trimmed in methods of the class. Therefore, the path is malformed and an exception is raised. Similarly, a path or a combination of paths cannot be fully qualified twice. For example, "c:\temp c:\windows" also raises an exception in most cases. Ensure that your paths are well-formed when using methods that accept a path string.

In members that accept a path, the path can refer to a file or just a directory. The specified path can also refer to a relative path or a Universal Naming Convention (UNC) path for a server and share name. For example, all the following are acceptable paths: 

"c:\\MyDir" in C#, or "c:\MyDir" in Visual Basic.

"MyDir\\MySubdir" in C#, or "MyDir\MySubDir" in Visual Basic.

"\\\\MyServer\\MyShare" in C#, or "\\MyServer\MyShare" in Visual Basic.

By default, full read/write access to new directories is granted to all users. Demanding permission for a directory where the path string ends with the directory separator character results in demanding permissions for all of the contained subdirectories (for example "C:\Temp\"). If permissions are only required for a specific directory, the string should end with a "." character (for example "C:\Temp\.").
منبع : MSDN

امیدوارم مطالب بالا بتونه کمکتون کنه . :)
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

yasak

Member
در ضمن.... Imports چه کاربردی داری.... چه زمان باید یک کلاس رو ایمپورت کرد؟

import کردن برای دسترسی به کلاس های یه namespace دیگه استفاده می شه. اما اگه کد به صورت code-behind باشه از دستور uses (در #c) استفاده می شه. import و uses دقیقا یه کارو انجام می دن.
وقتی که بخوایم به کلاس ها و خصوصیات یه namespace دیگه دسترسی پیدا کنیم، اون namespace رو import و یا uses می کنیم.
 

AliHSlc

Member
سلام به دوستای عزیز و گل خودم!
برو بچ باز یه سوالی برام پیش اومده.... چون من دارم وی-بی دات نت رو با سی-دی های آموزشی یاد می گیرم خیلی به اشکال بر می خورم... چون متاسفانه این سی-دی ها زیاد جامع نیستند!:wink:

تو بخش آرایه ها یه سوال اساسی برام پیش اومده...
توی این برنامه آموزشی آرایه هارو اینتور تعریف کردن
Dim ali As Integer() = New Integer(5) {5, 6, 7, 8, 9, 10} '1
واسه من خیلی جای تعجب بود... آخه تاحالا تعریف اینجوری ندیده بودم..کلی هم دردسر داره... و باید به تعداد عناصر آرایه مقدار دهی اولیه کنی... اگر نکنی آرایه غلط میشه...
رفتم توی ام-اس-دی-ان هم گشتم تعریف آرایه رو اینجوری داده بود که خیلی برام قایل قبول تر بود
Dim arrayname(5) As Integer
که مقدار اولیه هم نداره ..یعنی صفره... حالا سوال من اینه
که آیا تعریف اول که نوشتم درسته و روش علمی هستش یا نه ؟ و یا اصلا میشه به عنوان یک روش کاربردی ازش استفاده کرد؟
من پیش خودم اینجوی تحلیل کردم که زمانی که نیاز داریم آرایه از ابتدا مقادیری داشته باشه باید از نوع اول استفاده کرد!
یاسک جان... در مورد توضیحت خیلی ممنون... ولی یه جایی برام ابهام داره.... اول لطفا بگو code-behind چیه... بعدش هم این طوری که من متوجه شدم... اگر به متد خاصی نیاز داشته باشیم که این متد خاص در کلاس خاصی وجود داشته باشه... برای استفاده از اون متد یا روال خاص باید کلاس مورد نظر رو ایمپورت کنیم... درسته؟
ولی از کجا بدونیم چنین متدی وجود داره و از کجا بدونیم که این متد توی کدوم کلاس وجود داره...
آقایون عزیز میبخشید اگه زیاد سوالات جزئی می پرسم... آخه تازه یک هفتست دارم کار می کنم.... یه خورده پرو بالم رو بگیرید به امید خدا راه می افتم!
کوچیک همتون هم هستم!:oops:
یا علی
 

***UNIQUE***

Active Member
سلام
اول بگم اصلا" احتیاجی به تشکر کردن یا شرمنده شدن نیست .ما اینجاییم که از هم چیز های جدید یاد بگیریم .
اگرم چیزی میگیم و به هم کمک میکنیم فقط داریم وظیفمون رو انجام میدیم. :)

چرا سی دی های آموزشی !
EBook های خوبی برای آموزش VB.net است
نمونش هم این :
Wrox Press - Beginning Visual Basic 2005.pdf
چرا از این ها استفاده نمیکنید !
فکر نمیکنید هم این طوری راحت تر و بهتر یاد میگیرید هم این همه اذیت نمیشید؟
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

AliHSlc

Member
سلام
اول بگم اصلا" احتیاجی به تشکر کردن یا شرمنده شدن نیست .ما اینجاییم که از هم چیز های جدید یاد بگیریم .
اگرم چیزی میگیم و به هم کمک میکنیم فقط داریم وظیفمون رو انجام میدیم. :)

چرا سی دی های آموزشی !
EBook های خوبی برای آموزش VB.net است
نمونش هم این :
Wrox Press - Beginning Visual Basic 2005.pdf
چرا از این ها استفاده نمیکنید !
فکر نمیکنید هم این طوری راحت تر و بهتر یاد میگیرید هم این همه اذیت نمیشید؟
موفق باشید

عزیز.... فارسیه یا انگلیسی؟ اگه فارسیه لینکش رو بذار... دسست طلا
:cool:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا