سوال در مورد حركت ورتكس در امتداد مسير

DejArch

Member
با سلام
چه روشي سريعي براي حركت دادن ورتكسهاي يك ابجكت در امتداد اضلاع آن وجود دارد؟ كه نيازي به تغيير pivot نداشته باشه
يعني يك چيزي مثل ucs object or ucs 3 point اتو كد در مكس وجود داره ؟
ممنون ميشم راهنمايي كنيد .
 

پیوست ها

  • Move.jpg
    Move.jpg
    247.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
اصلاحگر Fdd رو به جسمت بده و با اندازه ورتکست هایی که به این اصلاحگر میدی میتونی با فعال کردن این اصلاحگر ورتکسها رو در امتداد ضلع دلخواه حرکت بدی و انیمیت کنی
موفق باشی
 

ali3dtech

Member
هااااااااااااااااا ؟؟؟ :)

16m7fr9.jpg
 

hamed-ddd

Well-Known Member
علي جان يه زحمت ميكشي بيشتر توضيح بدي اين gimbal چيكار ميكنه .مبناي كارش چيه؟
 

ali3dtech

Member
سلام حامد جان

در کل
در حالت Gimbal :

برای عملهای Move و Scale کاملا مشابه حالت Parent عمل میکنه.

برای عمل Rotation مشابه همون حالت Local هستش. فقط یه نکته ای که هست توی این حالت ینی همون Gimbal حتما باید از Euler XYZ Rotation controller استفاده بشه.
توی حالت Local و Parent وقتی یکی از axis ها رو میچرخونی میتونه باعث چرخش دو یا سه تا از ترکرهای Euler XYZ بشه ولی توی حالت Gimbal به این شکل نیست. ینی ترکرها میتونن جدا جدا برا خودشون حرکت کنن.


میتونین تست کنین تا خودتون بهتر ببینین.


اینم تصویریش:

این در حالت Local که هر سه محور axis به هم متصل و میتونن با هم تغییر کنن:
2z4z911.jpg


و این هم از حالت Gimbal که همونطور که میبینین محورها میتونن جدا حرکت کنن:
2rcy17a.jpg




موفق باشین
 

hamed-ddd

Well-Known Member
عالي بود علي جان....مرسي گلم...همينو ميخواستم بدونم ...يكي از مشكلات مكس تغيير دو محور ديگه موقع چرخش هست كه با اين فكر كنم حل بشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا