سوال در مورد حركت ورتكس در امتداد مسير

شروع موضوع توسط DejArch ‏18 آگوست 2008 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

کلمات کلیدی:
  1. DejArch

    DejArch Member

    ارسال‌ها:
    117
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام
    چه روشي سريعي براي حركت دادن ورتكسهاي يك ابجكت در امتداد اضلاع آن وجود دارد؟ كه نيازي به تغيير pivot نداشته باشه
    يعني يك چيزي مثل ucs object or ucs 3 point اتو كد در مكس وجود داره ؟
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد .
     

    پیوست ها:

    • Move.jpg
      Move.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 247.5
      نمایش ها:
      7
    نوشته شده توسط DejArch در ‏18 آگوست 2008
  2. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    اصلاحگر Fdd رو به جسمت بده و با اندازه ورتکست هایی که به این اصلاحگر میدی میتونی با فعال کردن این اصلاحگر ورتکسها رو در امتداد ضلع دلخواه حرکت بدی و انیمیت کنی
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏18 آگوست 2008
    DejArch از این پست تشکر کرده است.
  3. hamed1star

    hamed1star Member

    ارسال‌ها:
    546
    تشکر شده:
    946
    امتیاز دستاورد:
    16
    هادی جان فکر کنم شما منظور دوستمون رو متوجه نشدید

    شما کافیه از نوار ابزار بالا از منوی reference coordinate system حالت view رو به local تغییر دهید .... همین

    قربانت
     
    نوشته شده توسط hamed1star در ‏18 آگوست 2008
    amin2001، CG_Master، ali3dtech و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. DejArch

    DejArch Member

    ارسال‌ها:
    117
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    16
    از هر دو بزرگوار ممنو نم .
    تغيير حالت view به Gimbal دقيقا مشكل را حل كرد.
    متشكرم (‌بسيار )
     
    نوشته شده توسط DejArch در ‏18 آگوست 2008
    amin2001 و CG_Master از این پست تشکر کرده اند.
  5. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    هااااااااااااااااا ؟؟؟ :)
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏18 آگوست 2008
  6. ali3dtech

    ali3dtech Member

    ارسال‌ها:
    738
    تشکر شده:
    1,316
    امتیاز دستاورد:
    16
    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط ali3dtech در ‏18 آگوست 2008
    hamed1star و CG_Master از این پست تشکر کرده اند.
  7. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    علی جان . ما خیلی 4 کریماااا:)
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏18 آگوست 2008
    amin2001 و ali3dtech از این پست تشکر کرده اند.
  8. hamed-ddd

    hamed-ddd Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    851
    تشکر شده:
    882
    امتیاز دستاورد:
    93
    علي جان يه زحمت ميكشي بيشتر توضيح بدي اين gimbal چيكار ميكنه .مبناي كارش چيه؟
     
    نوشته شده توسط hamed-ddd در ‏22 آگوست 2008
  9. ali3dtech

    ali3dtech Member

    ارسال‌ها:
    738
    تشکر شده:
    1,316
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام حامد جان

    در کل
    در حالت Gimbal :

    برای عملهای Move و Scale کاملا مشابه حالت Parent عمل میکنه.

    برای عمل Rotation مشابه همون حالت Local هستش. فقط یه نکته ای که هست توی این حالت ینی همون Gimbal حتما باید از Euler XYZ Rotation controller استفاده بشه.
    توی حالت Local و Parent وقتی یکی از axis ها رو میچرخونی میتونه باعث چرخش دو یا سه تا از ترکرهای Euler XYZ بشه ولی توی حالت Gimbal به این شکل نیست. ینی ترکرها میتونن جدا جدا برا خودشون حرکت کنن.


    میتونین تست کنین تا خودتون بهتر ببینین.


    اینم تصویریش:

    این در حالت Local که هر سه محور axis به هم متصل و میتونن با هم تغییر کنن:
    [​IMG]

    و این هم از حالت Gimbal که همونطور که میبینین محورها میتونن جدا حرکت کنن:
    [​IMG]



    موفق باشین
     
    نوشته شده توسط ali3dtech در ‏22 آگوست 2008
    CG_Master، hamed-ddd و hamed1star از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. hamed-ddd

    hamed-ddd Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    851
    تشکر شده:
    882
    امتیاز دستاورد:
    93
    عالي بود علي جان....مرسي گلم...همينو ميخواستم بدونم ...يكي از مشكلات مكس تغيير دو محور ديگه موقع چرخش هست كه با اين فكر كنم حل بشه
     
    نوشته شده توسط hamed-ddd در ‏22 آگوست 2008
    ali3dtech از این پست تشکر کرده است.
  11. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    منم همین مشکل رو داشتم ...
    دمت قیجز.....
    چی گفتم...
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏24 آگوست 2008
    ali3dtech از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید