سوال در مورد اسکیل و لینک

prince_Persia_7

Well-Known Member
سلام
من دو تا استوانه دارم که یکی پایین و دیگری در یالای اون قرار داره.
در مرحله ی اول استوانه ی بالایی رو به پایینی لینک میکنم
در مرحله ی بعد استوانه ی پایینی رو نسبت به دو محور x و y اسکیل میکنم تا باریکتر بشه با اینکار استوانه ی بالای هم خود به خود باریکتر میشه
در مرحله ی سوم استوانه ی بالایی رو نسبت به محور y ( و یا x ) میچرخونم . ولی در کمال شگفتی میبینم که استوانه ی بالایی به این شکل مورب در میاد.
حتی زمانی که قبل از اینکه بخوام به هم لینکشون کنم هر دوی استوانه ها رو به طور جداگونه نسبت به دو محور x و y اسکیل میکنم و بعد لینکشون میکنم . ولی باز همون مشکل هست و موقع چرخش استوانه ی بالایی مورب میشه.
 

پیوست ها

  • Scale01.jpg
    Scale01.jpg
    219.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • Scale02.jpg
    Scale02.jpg
    233.8 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • Scale03.jpg
    Scale03.jpg
    221 کیلوبایت · بازدیدها: 8

Elton John

Member


لینک جسم a به جسم b یعنی جسم a وارد جهان جسم b شده و تابع قوانین جهان b میباشد


مثال بیشتر :
فردی در قطب جنوب ایستاده و فرد دیگری در قطب شمال ایستاده بنظر شما از دیدگاه هر دو فرد آسمان و ابر ها کدوم طرفن؟


علت اینه که سیلندر بالایی وارد دنیای سیلند پایینی شده که قوانین خودشو داره و سیلند بالایی باید تابع قوانین سیلند پایینی باشه
وقتی شما سیلند پایینی رو اسکیل میکنید سیلند بالایی باید با این تغیر شکل و قوانین خودشو سازگار کنه در نتیجه سیلند بالایی زمان چرخش باید قوانین مربوط به سیلند پایینی رو رعایت کنه


در واقع این یک مشکل نیست بلکه یک ابزار کاربردی و مهمه که تو ریگ های خاص مورد استفاده قرار میگیره مثلا کاراکتر های کارتنی

حالا راه حل خلاصی چیه
شما چنتا راه حل دارید که بستگی به ریگتون داره و هدفی که دنبال میکنید

1. به مسیر زیر رفته سیلندر پایینی رو در حالت انتخاب قرار دهید و در بخص reset دکمه اسکیل رو بزنید
در این حالت با چرخش سیلند بالایی دیگه تغییر شکل نمیده
hierorchy/pivot/adjust transform
2. سیلندر بالایی رو به سیلند پایینی لینک کنید و اسکیل های لازم رو روی سیلند پایینی انجام دهید
بعد سیلندر بالایی رو انتخاب کنید و لینک رو بشکنید
یه موضوع مثل dummy درست کنید که قبلا اسکیل نشده باشه و بین دو سیلند قرار دهید
حالا سیلندر بالایی رو به dummy لینک کنید و dummy رو به سیلند پایینی لینک کنید

در این حالت با چرخش سیلند بالایی دیگه تغییر شکل نمیده
 
آخرین ویرایش:

prince_Persia_7

Well-Known Member


لینک جسم a به جسم b یعنی جسم a وارد جهان جسم b شده و تابع قوانین جهان b میباشد


مثال بیشتر :
فردی در قطب جنوب ایستاده و فرد دیگری در قطب شمال ایستاده بنظر شما از دیدگاه هر دو فرد آسمان و ابر ها کدوم طرفن؟


علت اینه که سیلندر بالایی وارد دنیای سیلند پایینی شده که قوانین خودشو داره و سیلند بالایی باید تابع قوانین سیلند پایینی باشه
وقتی شما سیلند پایینی رو اسکیل میکنید سیلند بالایی باید با این تغیر شکل و قوانین خودشو سازگار کنه در نتیجه سیلند بالایی زمان چرخش باید قوانین مربوط به سیلند پایینی رو رعایت کنه

مرسی داداش
البته من تمام انیمیشن هایی که میسازم از لینک و Dummy استفاده میکنم. و کار باهاش رو به خوبی بلدم :green:
1. به مسیر زیر رفته سیلندر پایینی رو در حالت انتخاب قرار دهید و در بخص reset دکمه اسکیل رو بزنید
در این حالت با چرخش سیلند بالایی دیگه تغییر شکل نمیده
hierorchy/pivot/adjust transform
خیلی جالب بود. از همین روش رفتم. نمیدونستم میشه اسکیل یک جسم رو Reset کرد!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا