سوال درمورد رندر المنت مثل ambient occulasion در وری و منتال ری

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام. دوستان. خوبید؟!
من اون رندر بیگ باس رو که گرفته بودم از یک سری المنت تو رندر مثل ambient occulasion استفاده کرده بودم به اینکه جزئیات ( سوراخ ها مثلا ) خوب مشخص نمیشد.

حالا تکسچر دادم به بولدوزورم ( رندر امضام متریال هستش ) بعد زدم همین رندر ambient occulasion & specular & .... بگیره. همه رو سیاه گرفت. فقط خود کار رو درست رندر گرفت

حالا 2تا سوال دارم
یکی اینکه مشکل از کجا؟! یعنی چه جوری رندر ambient occulasion و ... بگیرم وقتی به کارم تکسچر دادم؟! حالا تو وری یا منتال ری

دوم اینکه من وقتی می خوام رندر ambient occulasion یا شبیهش رو بگیرم اول موتور رندر خود رندر رو میگیره بعدش میره سراغ این رندرها. چه جوری کنیم که فقط رندر ambient occulasion مثلا بگیره

غلط املایی نگیرید. فقط می خواستم منظور رو برسونم ( ambient occulasion ( :rose:

مرسی
 

h.khafan

Active Member
مهم نیست تکسچر دادی یا ندادی در هر صورت برای رندر ambient occulasion قراره از منتال ری استفاده کنی (چون نتیجش خیلی بهتره و تنظیماتش راه دست تره) و به همه ابجکتها یک متریال بدی که ambient occulasion ایجاد کنه .پس حتما نیازه که یه رندر جدا بگیری که خودش همون ambient occulasion ایه ک میخای و نیازی به المنت و این حرفا نیست...


این روشیه ک معمولا تو کارای حرفه ای انجام میشه...


http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_...mapping/fast_ambient_occlusion_mapping_01.php
 

h.khafan

Active Member
اکه بخوای کنترل بهتر بیشتری تو خروجی داشته باشی باید جدا بگیری...اما تو ورژنهای جدید وی ری تو تب Indirect illumination و باز تو قسمت Indirect illumination گزینه ی ambient occulasion اضافه شده که همون کار رو انجام میده اما خروجی ای به عنوان ambient occulasion جدا از کار نمیده(تا جایی ک من میدونم! ممکنم هست راهی باشه ک بده!) .. اما خوب اینم خیلی عالیه من خیلی راضیم ازش اما چند باری که از منتال استفاده کردم راضی تر بودم!


موفق باشی
حامد
 
آخرین ویرایش:
البته با خود وی ری (بصورت جدا) هم بگیری هیچ فرقی نداره ، من گرفتم نتیجش خوب بود.
اگه ao رو از قسمت gi هم تنظیم کنی خوبه ولی دیگه نمی تونی بعد از رندر تغییرش بدی چون روی خود رندر تاثیر مستقیم می ذاره و قابل تغییر نیست .
-
اگه خواستی که بصورت جدا با وی ری بگیری یادد نره که gi ها رو ذخیره کنی که دوباره حساب نشه ، این هم یه ترفند :دی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
محمد جون . مرسی. میشه توضیح بده چه جوری رندر جدا میشه گرفت!؟

اقا من وقتی یک تکسچر میدم به یک ابجکت دیگه رندر المنت که ao و .. داره کار نمی کنه و سیاه رندر میگره ها.
 

hamed.f

Well-Known Member
توی المنتها چنين چيزی نداريم...
يه زمانی يه پلاگينی بود واسه vray که oa رو برات ميگرفت که خانم lele اينو نوشته بود،ولی بعد که ao بهvray اضافه شد،اين سکريپت ديگه ادامه پيدا نکرد.
من که خودم هميشه از ao خود vray در irr استفاده ميکنم،خيلی خوبه...
ولی اگه اصرار داری جداگانه ao رو داشته باشی،الان ميگم خدمتت،البته در vray...
برو به بخش material و vray lighte رو انتخاب کن و اين ماده رو به همه ی اجسام صحنه بده البته ميتونی به صورت جدا جدا هم اين کار رو بکنی! يعنی برا يک جسم يه ao و برا يه جسم ديگه يه ao بسازی!!!
بعد روی دکمه ی none مقابل color کليک کن و نقش vray dirt رو انتخاب کن
حالا اگه رندر کنی ao رو بهت ميده...
حالا در تنظيمات داخل vray dirt بايد با مقدار radius و falloff بازی بکنی تا اونی که دوس داری بشه
مقدار subdivs رو هم برا رندر رندر نهايی ao بالا ببر تا کارت بعد از ترکيب در فتوشاپ نويز دار نشه...:rose:
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
توی المنتها چنين چيزی نداريم...
يه زمانی يه پلاگينی بود واسه vray که oa رو برات ميگرفت که خانم lele اينو نوشته بود،ولی بعد که ao بهvray اضافه شد،اين سکريپت ديگه ادامه پيدا نکرد.
من که خودم هميشه از ao خود vray در irr استفاده ميکنم،خيلی خوبه...
ولی اگه اصرار داری جداگانه ao رو داشته باشی،الان ميگم خدمتت،البته در vray...
برو به بخش material و vray lighte رو انتخاب کن و اين ماده رو به همه ی اجسام صحنه بده البته ميتونی به صورت جدا جدا هم اين کار رو بکنی! يعنی برا يک جسم يه ao و برا يه جسم ديگه يه ao بسازی!!!
بعد روی دکمه ی none مقابل color کليک کن و نقش vray dirt رو انتخاب کن
حالا اگه رندر کنی ao رو بهت ميده...
حالا در تنظيمات داخل vray dirt بايد با مقدار radius و falloff بازی بکنی تا اونی که دوس داری بشه
مقدار subdivs رو هم برا رندر رندر نهايی ao بالا ببر تا کارت بعد از ترکيب در فتوشاپ نويز دار نشه...:rose:

حامد جان مرسی. کارت درسته. اتفاقا دیروز یک ویدئو از یوی توب گرفتم که همین روش هستش. به هر حال دمت گرم که کمک میکنی
 
حامد توضیح رو کامل داد
ولی من دیگه از وی ری لایت استفاده نمی کنم یعنی نیاز نیست بهش
شما یه متریال وی ری روی انتخاب بعد توی قسمت diffuse یه وی ری درت انتخاب می کنی توی قسمت radius عدد 1 متر رو انتخاب می کنی . و سابدیواید رو روی 20 قرار می دی و کافی هم هست و به همهی مدل ها این متریال رو می دی ،البته اگه بگراند داری و توی کار معلومه اون رو به رنگ سفید تغییر می دی و رندر می گیری.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
مرسی از شما هم لرد. لطف کردی. مرسی بچه ها
راستی لرد چرا هیچ کاری چند وقتیه ازت نمیبینم؟! اصلا کاری ازت دیدم!؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا