سوال درباره ی درایو B

mahdi_2008

Member
با سلام.
می خواستم ببینم که کی در مورد درایو B چیزی میدونه. جالبه بدونید که این درایو روی همه ی کامپیوترها است . ولی دیده نمی شه. اگه دقت کنید می بینید که در لیست درایو های کامپیوتر که به ترتیب حروف الفباست جای درایو B خالی است! خوب بریم سراق اصل مطلب : دو روز پیش با این درایو مواجه شدم که توی My Computer اضافه شده بود . توش چیزی نبود جز فایل هایی که یا باز نمی شدند یا فایل هایی که فکر می کنم یه جور اجازه دهنده برای اجرای برنامه هاست. مثلا یکی از برنامه هام را که روش کلیک می کردم ، اول یه سری اطلاعات روی این درایو می انداخت و بعد باز میشد و وقتی ازبرنامه خارج میشدم اطلاعات پاک می شدند. این درایو دیروز همانطور که اتفاقی ظاهر شد پاک شد. اگه میشه در مورد این درایو و نحوه ی ظاهرسازی آن توضیح دهید. باتشکر.
 

mazoolagh

Active Member
درایو b هم مثل a برای فلاپی در نظر گرفته شده. هر کامپیوتر میتونه حداکثر 2 فلاپی درایو داشته باشه ولی میشه اسم a یا b رو توسط کابل رابط و همینطور bios تغییر داد.

در سیستم عامل dos فلاپی a میتونست بجای b هم باشه یعنی یک درایو فیزیکی با 2 اسم.
 

mahdi_2008

Member
درسته . ولی این درایو مثل درایوهای c و d بود وحاوی یه سری اطلاعات هم بود.پس قطعا برای فلاپی نبوده.:sad:
 

mazoolagh

Active Member
احتمال داره که یک برنامه کاربردی روی سیستم شما یک درایو مجازی یا رم درایو به این اسم ایجاد کرده باشه و فایلهای موقت خودش رو در اون قرار داده باشه. گاهی اوقات برنامه نویسها از این روشها برای جلوگیری از کپی برنامه یا اطلاعات حساس (از دید خودشون) استفاده میکنن.
در هر صورت اینطور نیست که روی همه سیستمها باشه و دیده نشه.
 

mahdi_2008

Member
دستت درد نکنه!!!

شاید این طور باشه که تو گفتی . به هر حال از این که نظر دادی ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا