سوالاتی در مورد vetex,face,union

LG2011

Member
سلام
از اساتید محترم و مایا من های ماهر درخواست میشود به سوالات من پاسخ فرمایند!:green:
1.وقتی یه ورتکس رو انتخاب میکنم و میخام move ش کنم،بقیه ورتکس های اطراف هم تحت تاثیر اون قرار می گیرن و به طور اتوماتیک move میشن.آیا میشه یه کاری کرد فقط ورتکس مورد نظر move بشه؟همین وضعیت رو در مورد face ها هم دارم.
2.وقتی دو تا آبجکت پالیگانی را union می کنم،غیب میشن!!!!یعنی با فشردن union بلافاصله محو میشن.در حالی که visibility روشن هست.
3.میشه دو تا جسم union شده را از حالت union در بیارم؟مثلا وقتی مدل ساخته شده و با آندو کردن خراب میشه.راه دیگه ای غیر از آندو کردن نیست؟
باتشکر:oops:
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام
از اساتید محترم و مایا من های ماهر درخواست میشود به سوالات من پاسخ فرمایند!:green:
1.وقتی یه ورتکس رو انتخاب میکنم و میخام move ش کنم،بقیه ورتکس های اطراف هم تحت تاثیر اون قرار می گیرن و به طور اتوماتیک move میشن.آیا میشه یه کاری کرد فقط ورتکس مورد نظر move بشه؟همین وضعیت رو در مورد face ها هم دارم.
2.وقتی دو تا آبجکت پالیگانی را union می کنم،غیب میشن!!!!یعنی با فشردن union بلافاصله محو میشن.در حالی که visibility روشن هست.
3.میشه دو تا جسم union شده را از حالت union در بیارم؟مثلا وقتی مدل ساخته شده و با آندو کردن خراب میشه.راه دیگه ای غیر از آندو کردن نیست؟
باتشکر:oops:
سلام.
دوست عزیز من مایا من نیستمااااااا:green:
1. گزینه Soft selection فعاله. واسه غیر فعال کردنش کافیه فقط دکمه B رو از روی کیبورد بزنی. مشکل حل میشه.
2. این مورد برای من پیش نیومده.ولی بعضی وقتا فیس ها و بعضی از قسمت های مدل tمحو میشه.که واسه رفع مشکل آبجکت رو انتخاب میکنم و دوباره متریال پیش فرضLambert1 رو بش نسبت میدم درست میشه.شما هم این کار رو کنید.
3.به نظر من کار کردن با Union ها یکی از بدترین روش های مدلسازیه.فقط واسه مواقعی که خییییلی عجله ای باشه و توی رندر و دوربین اون قسمت خیلی به چشم نیاد.متاسفانه راهی هم واسه برگردوندنش هم بعید میدونم باشه.
امیدوارم کارت راه بیفته:rose:
 

LG2011

Member
.به نظر من کار کردن با union ها یکی از بدترین روش های مدلسازیه.فقط واسه مواقعی که خییییلی عجله ای باشه و توی رندر و دوربین اون قسمت خیلی به چشم نیاد.متاسفانه راهی هم واسه برگردوندنش هم بعید میدونم باشه.
ضمن تشکر.یعنی راه دیگه ای هم برای تبدیل دو جسم به یک جسم وجود داره؟
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
تبدیل دو جسم به یک جسم یعنی به چه شکلی؟
راه های زیادی هست.
یکیش انتخاب دوتاش و از منوی مش گزینه کمباین.
 

LG2011

Member
یه مشکل مبتدیانه دیگه،محور های ایکس و وای و زد در ابزار move به هم خوردن.یعنی یه جورایی کج و کوله میرن.در حالی که محور های ایکس و وای و زد در scale مثل همیشه هستن.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
خوب.
اینم سادت!
دستت رو روی دکمه w نگه دار و چپ کلیک رو فشار بده.
چند تا گزینه رو باید ببینی.
که موس رو ببر روی World و رها کن.
الان باید درست شده باشه.
 
سلام حسین جان که استاد ماست گفت واسه به هم خوردن محور ها چیکار کنی اما اگه می خوای کلن چیز های دیگه به هم ریختن 2رست کنی 2 تا پیشنهاد که اولی منطقی 2ومی هم ناشیانس اولیش اینکه بری تو منوی windows>setting/performance>performance بعد ون بالاش سمت چپ ادیت را بزنی و reset Defeault setting را بزنی راه دیگه که ناشیانه اما 100% کار میده اگه راه اول کار نداد برو تو پوشه my document و یک پوشه به نام maya ساخته شده اون را پاکس کن حالا برو مایا را اجرا کن دوباره اون پوشه که تنظیماته مایا همش از اونجا init (تولد) میشه به تنظیماته کارخانه بر میگرده ...
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام حسین جان که استاد ماست گفت واسه به هم خوردن محور ها چیکار کنی اما اگه می خوای کلن چیز های دیگه به هم ریختن 2رست کنی 2 تا پیشنهاد که اولی منطقی 2ومی هم ناشیانس اولیش اینکه بری تو منوی windows>setting/performance>performance بعد ون بالاش سمت چپ ادیت را بزنی و reset Defeault setting را بزنی راه دیگه که ناشیانه اما 100% کار میده اگه راه اول کار نداد برو تو پوشه my document و یک پوشه به نام maya ساخته شده اون را پاکس کن حالا برو مایا را اجرا کن دوباره اون پوشه که تنظیماته مایا همش از اونجا init (تولد) میشه به تنظیماته کارخانه بر میگرده ...

حمید جان.
استاد کیه؟
برادر از این کلمه بدم میاد خداییش:green:
راستش اون روش دوم که به قول خودت ناشیانس کاری باش نداریم:green:
اما روش اول هم به نظرم زمانی استفاده کنید که واااقعا ندونید مشکلتون تو کدوم قسمت حل میشه و گم کرده باشید.
یا کلا مایا دیوونه شده باشه:green:
این روش اول که داش حمید گفتن واقعا اینجا ها به کمکمون میاد.
:rose:
 

LG2011

Member
سلام
این worldکه گفتین،چه فرقی با object داره؟
من روی move دابل کلیک کردم و به جای custom axis orientation تیک ابجکت رو فعال کردم و درست شد ولی نمیدونم تفاوت world و object چیه؟
یه مشکل دیگه:
وقتی subdivisionها را زیاد میکنم،ابجکت تغییر حالت میده.مشکل از کجاست؟این مشکل بعد از scale کردن ابجکت رخ میده
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام
این worldکه گفتین،چه فرقی با object داره؟
من روی move دابل کلیک کردم و به جای custom axis orientation تیک ابجکت رو فعال کردم و درست شد ولی نمیدونم تفاوت world و object چیه؟
یه مشکل دیگه:
وقتی subdivisionها را زیاد میکنم،ابجکت تغییر حالت میده.مشکل از کجاست؟این مشکل بعد از scale کردن ابجکت رخ میده

ببین دوست عزیز.
حالت object.یعنی مثلا جسم رو rotate کردی.وقتی حالت move رو بذاری روی object.
یه جورایی اون دستگیره ها (pivot) در جهت آبجکت میچرخه. که کاربرد خوبی هم داره.
چند بار تمرین کنی متوجه میشی.
حالت world هم که مشخصه.
یعنی محور های xوyوz همیشه ثابتند و به جهت چرخش آبجکت تاثیری نداره.
نمیدونم دیگه چطوری توضیحش بدم:green:
مشکل دوم هم منظورت رو درست نفهمیدم.
مدل رو به Subd کانورت میکنی یا از منوی mesh گزینه smooth رو میزنی؟
لطف کن عکس هم بذار.
 

LG2011

Member
سلام
همونطور که توی تصویر معلومه،هر دو مکعب هم اندازه بودند.اما مکعب سمت راست را در محور z اسکیل(scale)کردم.سپس subdivision depth هر دو را به 4 تغییر داده ام.ولی...
مکعب سیمت راست را ببینید
 

پیوست ها

  • problem.jpg
    problem.jpg
    124.2 کیلوبایت · بازدیدها: 2

جدیدترین ارسال ها

بالا