سنگ فرش

omidpeiro

Member
بچه این سنگ فرش های که بینش چمن هست توی مکس چطوری میسازن

1.jpg
 

3d-max

New Member
اگر خواستی طبیعی باشه میتونی خودت بسازی !
هر کدوم که مکعب هستندند رنگشونم که مشخصه ( متریالم میتونی بدی ) اما میمونه بالا پایین که دارند تبدیل کن به editable poly بعد در modifire list بهش noise اضافه کن هر چقدر دوست داشتی تغییر بده( من scale رو 8 گزاشتم و x,y,z هم 1 ) حالا میمونه چمن بینشون که میتونی یک plane بزاری (تعداد length segs و width segs یادت نره زیاد کنی ) plane هم تبدیل کن به Editable poly و بعد بهش سنگ فرش ها ( همون مکعب ها ) رو اضاف کن در modifire list بهش hair and Fur اضاف کن.الان میبیتی که مو همه همه جا صفحه هست الان برای اینکه درستش کنی polygon رو انتخاب کن و فضای خالی بین سنگ ها رو انتخاب کن و روی update selection کلیک کن. الان فقط مو بین سنگهاست.
حالا از قسمت General parameters میتونی تعداد، تراکم ، بلندی ،خمیدگی و... از این قبیل رو تنظیم کنی و در قسمت Material parameters رنگش و حتی میتونی متریال بهش اضاف کنی !
رنگ plane هم به رنگ چمن تغییر بده. در ضمن در material editor نمیتونی به چمن متریال اضاف کنی فقط در همون قسمت که گفتم که کارت هم راه میندازه
من خودم همین جوری سریع ساختم بد در اومد اما تو هر چی بیشتر وقت بزاری کارت بهتر و تمیز تر در میاد !
اگرم یکم توضیح زیاد دادم برای این بود که کسانی مثل من که مبتدی هستدند بتونند بسازند به مشکل بر نخوردند.
 

omidpeiro

Member
اگر خواستی طبیعی باشه میتونی خودت بسازی !
هر کدوم که مکعب هستندند رنگشونم که مشخصه ( متریالم میتونی بدی ) اما میمونه بالا پایین که دارند تبدیل کن به editable poly بعد در modifire list بهش noise اضافه کن هر چقدر دوست داشتی تغییر بده( من scale رو 8 گزاشتم و x,y,z هم 1 ) حالا میمونه چمن بینشون که میتونی یک plane بزاری (تعداد length segs و width segs یادت نره زیاد کنی ) plane هم تبدیل کن به editable poly و بعد بهش سنگ فرش ها ( همون مکعب ها ) رو اضاف کن در modifire list بهش hair and fur اضاف کن.الان میبیتی که مو همه همه جا صفحه هست الان برای اینکه درستش کنی polygon رو انتخاب کن و فضای خالی بین سنگ ها رو انتخاب کن و روی update selection کلیک کن. الان فقط مو بین سنگهاست.
حالا از قسمت general parameters میتونی تعداد، تراکم ، بلندی ،خمیدگی و... از این قبیل رو تنظیم کنی و در قسمت material parameters رنگش و حتی میتونی متریال بهش اضاف کنی !
رنگ plane هم به رنگ چمن تغییر بده. در ضمن در material editor نمیتونی به چمن متریال اضاف کنی فقط در همون قسمت که گفتم که کارت هم راه میندازه
من خودم همین جوری سریع ساختم بد در اومد اما تو هر چی بیشتر وقت بزاری کارت بهتر و تمیز تر در میاد !
اگرم یکم توضیح زیاد دادم برای این بود که کسانی مثل من که مبتدی هستدند بتونند بسازند به مشکل بر نخوردند.


مرسی از توضیحات خوبت
 

I-like-DDD

Well-Known Member
یه تکستچر از همین نوع پیدا میکنی و براش دیسپلیس میسازی یا اگه داشت که ازش استفاده میکنی
نمونه هاش توی Archexterior vol 3 & 4 هست
 
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
این چندتا سنگفرش که بینش ماسه هست.برای کف حیاط مناسبه
 

پیوست ها

  • stone_paving_08.jpg
    stone_paving_08.jpg
    734.5 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

I-like-DDD

Well-Known Member
دارم.اما حتما باید بینشون چمن باشه؟
منظورتون رو متوجه نشدم. اگه دیسپلیس داره تکستچرتون هرچی باشه همون شکلی
برجستگی ایجاد میشه.
نمونشو براتون گزاشتم که چجوری میشه
 

پیوست ها

  • diss.jpg
    diss.jpg
    113.9 کیلوبایت · بازدیدها: 50
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
اینم 2تا دیگه
 

پیوست ها

  • concrete_bricks_170776.JPG
    concrete_bricks_170776.JPG
    1.6 مگایابت · بازدیدها: 14
  • concrete_paving_170805.JPG
    concrete_paving_170805.JPG
    1.6 مگایابت · بازدیدها: 12

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خیلی آسون هست این کار فقط باید یه خورده تمرکز کنین.
ببینید الگوریتم دیسپلیس چیه؟
سفید میاد بالا مشکی می مونه پائین.به تناسب خاکستری ارتفاع بین سفید وسیاه مشخص میشه
حالا ما باید چیکار کنیم؟
i490220_1.jpg

باید طبق تکسچرمون هر جا که قرار هست چمن باشه متریال خام چمن باشه و بقیه جاها که قرار نیست بالا بیاد مشکی باشه
i490222_Ground001bump01.jpg


بعد باید این تکسچر ساخته شده رو به vray displacment توی مودیفای بدیم.
i490221_2.jpg


نتیجه کار
تو عکس بالا معلوم هست


 

nassrin24

Active Member
می تونی texture tile رو انتخاب کنی و که از pereset type چیدمان های مختلف آجر رو بهت می ده و از advance contoroler تکسچر رو مشخص کنی یعنی به texture tile آجر مورد نظرت رو بدی و به gout چمن رو بدی.. اینجوری خیلی طبیعی می شه.
بعد همین رو توی bump کپی کن و تنظیمات رو به سیاه و سفید تغییر بده واسه بامپ کار...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا