PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ايتنا-سمينار يازدهم شركت نرمافزاري پگاه سيستم در 25 آذرماه با حضور مديران و كارشناسان شركتهاي بخش خصوصي و دولتي در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد.
برنامه با سخنراني دكتر پرويز درگي استاد دانشگاه و مدير عامل شركت TMBA آغاز شد.
وي در مقدمه، هدف از روانشناسي ارتباط با مشتريان را در چند نكته بيان كرد:
• با توجه به گسترش رقابت، علم بازاريابي بيشتر از گذشته اهميت يافته است.
• بازاريابي با سه كلمه "شناسايي"،"شناساندن" و "رضايت" قابل تعريف است.
• براي توفيق در فرايند "شناساندن" قدرت ارتباط فروشنده مهم است.
• ارتباطات شايسته و مؤثر با بهره گيري از روانشناسي ارتباط با مشتريان ميسر ميشود.
• در اين جلسه، با بهرهگيري ازبركات تعامل علوم بازاريابي و روانشناسي در راستاي تقويت ارتباط با مشتريان ارائه خواهد شد.
پرويز درگي در ادامه تعريفي از بازاريابي و روانشناسي به عنوان مهمترين بحث روانشناسي ارتباط با مشتريان ارائه كرد و گفت: بازاريابي كسب رضايت مشتري به شيوهاي سودآور است و تمام عمليات قبل از توليد تا پس از مصرف را شامل ميشود، همچنين فعاليتهايي چون تحقيقات بازاريابي،تعامل با سازمان، توليد-توزيع –مديريت-برند-ارتباطات-صادرات-خدمات حمايتي و...جزئي از حوزه بازاريابي محسوب ميشود.
وي ادامه داد: روانشناسي عبارت است از:مطالعه علمي رفتار و فرايندهاي ذهني كه اكثر مردم آن را به مشكلاتي مثل افسردگي، خشونت و اختلالات خوردن ربط ميدهند، در صورتي كه روانشناسي با جنبههاي مثبت و منفي زندگي سروكار دارد.
مدير عامل شركت TMBA در ادامه افزود: جنبش روانشناسي مثبتنگر بر 3 موضوع كلي تاكيد زيادتري دارد:
1. تجاربي كه مردم براي آن ها ارزش قائل هستند مثل اميد،خوشبختي،شادي
2. صفات فردي مثبتي مثل ظرفيت عشق،كار،فعاليت،قريحه و مهارتهاي ميان فردي
3. ارزشهاي مثبت گروهي و شهروندي مثل مسؤوليت پذيري ،دلگرمي دادن و شكيبايي
وي همچنين در خصوص اهميت خودشناسي وشناخت تيپهاي شخصيتي ،توضيحاتي ارائه كرد و گفت: اگر كسي خودش را نشناسد نميتواند طرف مقابلش را بشناسد و در اين صورت ارتباط شايستهاي برقرار نخواهد شد.
دكتر درگي در پايان اضافه كرد: دنياي رقابت عوض شده است،ديگر هر كس بهترين محصول را دارد ،الزاما برنده نيست، بلكه آن كس برنده رقابت است كه بتواند بهتر با مشتري ارتباط برقرار كرده و بيشتر به بهبود عمليات كاري او كمك كند.
پس از پايان سخنراني دكتر پرويز درگي استاد دانشگاه ومديرعامل شركت TMBA به سؤالات شركت كنندگان به صورت غيررسمي پاسخ داد و سپس پذيرايي عصرانه در سالن جنبي سخنراني انجام شد.
منبع
برنامه با سخنراني دكتر پرويز درگي استاد دانشگاه و مدير عامل شركت TMBA آغاز شد.
وي در مقدمه، هدف از روانشناسي ارتباط با مشتريان را در چند نكته بيان كرد:
• با توجه به گسترش رقابت، علم بازاريابي بيشتر از گذشته اهميت يافته است.
• بازاريابي با سه كلمه "شناسايي"،"شناساندن" و "رضايت" قابل تعريف است.
• براي توفيق در فرايند "شناساندن" قدرت ارتباط فروشنده مهم است.
• ارتباطات شايسته و مؤثر با بهره گيري از روانشناسي ارتباط با مشتريان ميسر ميشود.
• در اين جلسه، با بهرهگيري ازبركات تعامل علوم بازاريابي و روانشناسي در راستاي تقويت ارتباط با مشتريان ارائه خواهد شد.
پرويز درگي در ادامه تعريفي از بازاريابي و روانشناسي به عنوان مهمترين بحث روانشناسي ارتباط با مشتريان ارائه كرد و گفت: بازاريابي كسب رضايت مشتري به شيوهاي سودآور است و تمام عمليات قبل از توليد تا پس از مصرف را شامل ميشود، همچنين فعاليتهايي چون تحقيقات بازاريابي،تعامل با سازمان، توليد-توزيع –مديريت-برند-ارتباطات-صادرات-خدمات حمايتي و...جزئي از حوزه بازاريابي محسوب ميشود.
وي ادامه داد: روانشناسي عبارت است از:مطالعه علمي رفتار و فرايندهاي ذهني كه اكثر مردم آن را به مشكلاتي مثل افسردگي، خشونت و اختلالات خوردن ربط ميدهند، در صورتي كه روانشناسي با جنبههاي مثبت و منفي زندگي سروكار دارد.
مدير عامل شركت TMBA در ادامه افزود: جنبش روانشناسي مثبتنگر بر 3 موضوع كلي تاكيد زيادتري دارد:
1. تجاربي كه مردم براي آن ها ارزش قائل هستند مثل اميد،خوشبختي،شادي
2. صفات فردي مثبتي مثل ظرفيت عشق،كار،فعاليت،قريحه و مهارتهاي ميان فردي
3. ارزشهاي مثبت گروهي و شهروندي مثل مسؤوليت پذيري ،دلگرمي دادن و شكيبايي
وي همچنين در خصوص اهميت خودشناسي وشناخت تيپهاي شخصيتي ،توضيحاتي ارائه كرد و گفت: اگر كسي خودش را نشناسد نميتواند طرف مقابلش را بشناسد و در اين صورت ارتباط شايستهاي برقرار نخواهد شد.
دكتر درگي در پايان اضافه كرد: دنياي رقابت عوض شده است،ديگر هر كس بهترين محصول را دارد ،الزاما برنده نيست، بلكه آن كس برنده رقابت است كه بتواند بهتر با مشتري ارتباط برقرار كرده و بيشتر به بهبود عمليات كاري او كمك كند.
پس از پايان سخنراني دكتر پرويز درگي استاد دانشگاه ومديرعامل شركت TMBA به سؤالات شركت كنندگان به صورت غيررسمي پاسخ داد و سپس پذيرايي عصرانه در سالن جنبي سخنراني انجام شد.
منبع