سریعترین دستور پخت کباب کوبیده که دیدم و گفتم با شما به اشتراک بذارم

mohsenpuppy

New Member
کوبیده یا کباب کوبیده یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است. ترکیبی از گوشت چرخ کرده و پیاز با ادویه است که با سیخ و روی کبابی زغالی کباب می شود. تاریخچه چلو کباب کوبیده به دوره قاجار و ناصرالدین شاه قاجار برمی گردد.

از چلو کباب نایب که اولین چلوکبابی بود تا چلوکبابی که در اروپا تأسیس شد، این غذای سنتی محبوبیت زیادی دارد. کباب کوبیده با برنج زعفرانی (برنج ایرانی)، کره و گوجه کبابی سرو می شود. حتی یک سرآشپز ایتالیایی که کباب ایرانی را دوست داشت، پیتزا درست کرد و نام آن را پیتزا چلوکباب گذاشت. مردان ایرانی در زمینه آشپزی کوبدا بسیار پرمدعا هستند.

انواع کباب ایرانی:

persian-kabab-917x1024.jpg

کباب کوبیده در کنار کباب هایی مانند کباب سلطانی، کباب قفقازی، کباب چنجه، کباب برگ، کباب ترش، دنده کباب و کباب بختیاری، چلو کباب سلطانی قرار دارد که از لذیذترین کباب های ایرانی هستند. کباب ایران این است که از گرمای کباب نمی ریزد و از سیخ جدا نمی شود که برای آن تکنیک های مختلفی توسط سرآشپزهای حرفه ای ارائه شده است. .



در این کباب ها می توان از گوشت مرغ برای پخت کباب کوبیده نیز استفاده کرد که به آن مرغ کوبیده می گویند.



برای: 4 نفر



آماده سازی: 1 ساعت 30 دقیقه



بپزید: 30 دقیقه

این دستور پخت تو یه سایت خارجی دیدم و گفتم با شما هم به اشتراک بذارم
لینک سایتو براتون میذارم آخرش

مواد لازم:

پیاز ۲ عدد

گوشت بره (پاک شده) 0.5 پوند

گوشت ران گاو 0.9 پوند

ادویه کاری 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

گوجه فرنگی 8 عدد



چگونه کباب کوبیده درست کنیم؟ (دستور پخت کوبیده)

1.پیاز را رنده کنید سپس در آبکش بریزید یا با دست فشار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود.

2.گوشت گوسفند و گوساله را 2 بار از چرخ گوشت رد کنید سپس با نمک و فلفل ورز دهید. ادویه کاری و پیاز را به آن اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا چسبناک شود (گوشت را هر چه بیشتر ورز دهید چسبناکتر می شود و هنگام کباب کردن از سیخ نمی افتد).

3.کف دست خود را با مقداری آب خیس کنید و مخلوط را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به شکل مخروطی در آورید و روی سیخ کباب مخصوص زده شده (سیخ های پهن) پهن کنید و با فشار همزمان دو انگشت به آن حالت دهید. سطح گوشت

همین کار را در سر و پایین سیخ با کمی فشار بیشتر انجام دهید. بقیه مواد را به همین ترتیب آماده کرده و با فاصله در سینی بچینید و به مدت 7 ساعت در یخچال قرار دهید.

4. کباب را آماده کنید (تمام قسمت ها با حرارت بالا و یکسان) سیخ کباب کوبیده را پشت سر هم روی آن قرار دهید و مرتب بچرخانید (کباب از هر طرف روی حرارت قرار می گیرد). وقتی گوشت از حالت نرم خارج شد. حرارت را کمی کم کنید تا کباب کوبیده کاملا بپزد.

5. در حین پختن کباب ها، گوجه ها را به سیخ بکشید و با چاقو یکی دو برش روی پوست آنها بزنید و کمی نمک بپاشید و روی گریل بگذارید تا کباب شوند. بعد از آن چلو کباب کوبیده را سرو کنید. با نان سنگک، سبزی خردان، زیتون پرورده، ماست و مسیر، گوجه کبابی و سماق.

این دستور کباب ایرانی است، درست کنید و لذت ببرید.



کباب کوبیده در فر:

کباب کوبیده در فر یکی از غذاهای پرطرفدار در بین ایرانیان است که برای کسانی که جایی برای تهیه کباب پز زغالی ندارند مناسب است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کبابی در فر بدون سیخ در ادامه مطلب با سایت ما همراه باشید.

1.به عنوان دستور بالا وقتی مواد کباب آماده شد و از یخچال بیرون آوردیم شروع به سیخ زدن می کنیم.

2. چون نمیتوانیم سیخ در فر بگذاریم روی سیخ پهن را با فویل میپوشانیم تا دور سیخ را فویل بپوشاند سپس مخلوط کباب را برداشته و روی سیخ میگذاریم.

3.حالا روی سیخ پهن می کنیم و با انگشت روی آن طرح می زنیم سپس فویل را به همراه مخلوط کباب به آرامی از سیخ خارج می کنیم. بعد یک تکه فویل دور سیخ می پیچیم و به سیخ زدن کباب ادامه می دهیم.

4.به همین ترتیب تمام مواد کباب را روی فویل ها به سیخ می کشیم. سپس فر را در بالاترین درجه (325 فارنهایت) روشن می کنیم، سپس کباب ها را به همراه مقداری گوجه فرنگی و فلفل سبز در سینی فر که با روغن چرب کرده ایم، می گذاریم.

5. بعد از اینکه فر خوب گرم شد، سینی فر را داخل فر می گذاریم و صبر می کنیم تا یک طرف کباب ها برشته شود، سپس به آرامی آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم برشته و کاملا پخته شود.

6. توجه داشته باشید که اگر کباب کوبیده را در فر با دمای کم بپزیم خشک و سفت می شود به همین دلیل باید آن را در بالاترین دمای فر و در کمترین زمان ممکن بپزیم. پس از پخت کامل کباب ها. ، آنها را از فر خارج می کنیم.

7. در این مرحله کره را آب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم و وقتی کباب ها داغ هستند مخلوط کره و زعفران را روی آن ها می زنیم سپس به سلیقه خود با نان یا برنج سرو می کنیم.



12 نکته طلایی برای داشتن کباب کوبیده خوشمزه:



فرآیند استخراج آب از پیاز رنده شده از خرد شدن گوشت جلوگیری می کند.

ورز دادن گوشت چرخ کرده با نمک از جدا شدن گوشت جلوگیری می کند و چسبندگی گوشت را افزایش می دهد.

افزودن ادویه کاری به گوشت چرخ کرده طعم و عطر متفاوتی به این دستور می دهد.

کباب کبابی ایرانی رو نمیشه خیلی خشک کرد پس حتما به همراه گوشت کمی چربی دنبه تهیه کنید.گوشت بدون چربی برای این کباب مناسب نیست و کباب رو خشک و سفت میکنه.

یکی از نکاتی که کباب کوبیده را منسجم می‌کند این است که گوشت را قبل از چرخ کردن نشویید، بنابراین نیازی به شستن گوشت کباب ندارید، این کار باعث می‌شود که گوشت چسبندگی خود را از دست بدهد.
sorced:What is Chelo Kabab Koobideh? in Oven & Charcoal Recipe
 

جدیدترین ارسال ها

بالا