سرعت اینترنت ایران بزودی افزایش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: بدنبال چهار برابر کردن ظرفیت پهنای باند اینترنت ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه هستیم.

رضا تقی پورˈ در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها مطرح کرد: سرعت اینترنت در ایران طی سال های گذشته، مدام در حال افزایش بوده است.

وی ادامه داد: افزایش سرعت اینترنت ایران یکی از اهداف و وظایف اصلی در وزارت ارتباطات محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین اقدام در برنامه پنجم توسعه را افزایش ظرفیت پهنای باند داخل کشور به ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه عنوان کرد و گفت: اکنون این ظرفیت در کشور محقق شده و بدنبال افزایش آن هستیم.

تقی پور اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، این ظرفیت را تا پایان برنامه پنجم توسعه به چهار برابر افزایش خواهیم داد.

وی درمورد افزایش قیمت اینترنت در ایران گفت: تمام تلاش در جهت ارزان کردن خدمات اینترنت برای مردم است اما نباید این نکته را فراموش کرد که باید پهنای باند را باید با قیمت ارز از خارج تامین کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته طی سال های گذشته کمترین افزایش قیمت را در بخش خدمات اینترنتی داشته ایم.

وی درمورد اپراتور سوم تلفن همراه نیز گفت: اپراتور سوم همراه اول تا کنون در ۲۶ شهر کشور فعال شده و امیدواریم با توجه به تلاش پرسنل، این اپراتور هرچه زودتر در تمامی کشور خدمات رسانی کند.

تقی پور افزود: نظارت های کافی بر روی اپراتور های تلفن همراه صورت می گیرد و مردم در صورت داشتن هرگونه شکایتی می توانند به سایت تنظیم مقرارت تلفن همراه مراجعه کنند.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا