ساندویچ پانل چیست؟

انواع ساندویچ پانل، یا ساندویچ پنل و یا همینطور پنل ساندویچی سازه ای پیش ساخت و مدرنی است که به دلیل ویژگی های بیشمارش در حال جایگزین شدن به جای مصالح سنتی و قدیمی در علم ساختمان سازی امروزه است. البته کاربرد ساندویچ پانل به ساختمان سازی محدود نمی شود.

ساندویچ پانل ها دارای سه لایه هستند، دو لایهء اطراف ساندویچ پانل را ورق ها تشکیل می دهند و هسته و مرکز ساندویچ پانل را در بر می گیرند. هسته این سازه پیش ساخته نیز از فوم ساخته شده است. از ویژگی های ساندویچ پانل می توان به: سهولت در نصب و در نتیجه پایین آورنده زمان پرژوه، عایق صدا، عایق حرارت، عایق سرما، عایق در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زدگی، انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر کپک زدگی و نفوذ حشرات و ایجاد محیطی بهداشتی، مقاوم در برابر زمین لرزه، تحمل بار بالا، خاصیت رنگ پذیری، قابلیت شستشو، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به محصولات سنتی، عدم نیاز به زیر سازی، بوجود آورنده ی نما و ظاهری زیبا و.. اشاره کرد.



ساندویچ پانل ها به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم می شوند:

سقفی: از نوع سقفی این محصول، برای پوشش سقف سوله ها، سالن ها، انبار ها، ورزشگاه ها، مرغداری ها، سیلو ها، سردخانه ها، سوله های صنعتی، ویلا های پیش ساخته و... استفاده می شوند.
دیواری: تنوع پانل های دیواری افزون تر و متنوع تر از پانل های سقفی است و در مقابل فشار با مقایسه با مصالح سنتی برابری می کند و به دو دسته دو گام و پنج گام تقسیم می شود و همچنین همینطور ساندویچ پنل های دیواری به 4 دسته: دیواری ساده، دیواری قفل دار، دیواری نر و مادگی، دیواری پیج مخفی، و دور نایلون تقسیم می شوند.
ساندویچ پانل ها از جهت انواع فوم و ورق هایشان به انواع متفاوتی تقسیم می شوند، که هر کدام از این پانل ها را می توان با توجه به جنس فوم و ورق شان برای محیط های مختلف جغرافیایی و با توجه به شرایط اقلیمی مختلف انتخاب نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا