سازگار سازی صفحات وب با مرورگر های مختلف

tarhebartar

Member
همانطور كه می‌دانید ، تمام مرورگرها مثل هم كار نمی‌كنند. دو مرورگر پرطرفدار Internet Explorer و Nestscape Navigator ، از قابلیت‌های متفاوتی پشتیبانی می‌كنند. برای اینكه سایت شما بدون اشكال باشد، گزینه‌های مربوط به سازگاری را تنظیم كنید.

Page Options را باز كنید
سایت مورد نظر را باز كنید و از منوی Tools ، گزینه Page Options را باز كنید.



روی برگه Compatibility كلیك كنید


در كادر محاوره‌ای Page Options ، روی برگه Compatibility كلیك كنید.

انتخاب مرورگر




لیست Browsers را باز كنید و گزینه Both Internet Explorer and Navigator را انتخاب كنید. به این صورت فقط قابلیت‌هایی كه در هر دو مرورگر كار می‌كنند در هنگام طراحی در Frontpage ، موجودند. همچنین می‌توانید TV Microsoft web را انتخاب كنید كه قابلیت‌های محدودتری دارد.

انتخاب نسخه مرورگر



فقط جدیدترین مرورگرها از برخی از قابلیت‌های Frontpage (مانند فریم‌های داخلی برای نمایش دادن یك صفحه داخل صفحه دیگر) پشتیبانی می‌كنند. لیست Browser Versions را باز كنید و گزینه browers and later 5.0 را انتخاب كنید.

پایان



روی Ok كلیك كنید تا تغییرات ذخیره شوند و كادر محاوره‌ای Page Options بسته شود. یك صفحه باز كنید و از منویInsert گزینه Web Componet را انتخاب كنید. از لیست Component type ، گزینه Dynamic Effects را انتخاب كنید. توجه كنید كه در لیست Choose an effect گزینه Marquee غیرفعال است زیرا نوشته‌های متحرك در Netscape Navigator كار نمی‌كنند.

* توجه*
سازگاری


اطمینان از اینكه سایت شما در IE و Netscape Navigator بدرستی كار می‌كند تضمین می‌كند كه تعداد بازدیدكنندگان بیشتری صفحات شما را به همان صورتی كه طراحی كردید مشاهده خواهند كرد. با این حال، مرورگرهای دیگری هم وجود دارند از جمله مرورگر Opera و چند مرورگر دیگر برای كامپیوترهای شخصی و كامپیوترهای قابل حمل. بازدیدكنندگان، صفحات را در سیستم عامل‌های مختلف و با درجه تفكیك متفاوت مشاهده می‌كند (به كار عملی « چگونه صفحه را در مرورگر داخلی مشاهده كنیم» در بخش 4 «ایجاد صفحات» مراجعه كنید.). همیشه صفحات خود را با مرورگرهای مختلف و نسخه‌های مختلف مشاهده كنید
 

peyman1987

Member
دوست عزیز ممنون از زحمتی که میکشی ولی چند تا مورد هست که باید بهش اشاره بشه:

1- دیگه مرورگر Netscape Navigator وجود نداره. الان Firefox میشه گفت جاشو گرفته.
2- فکر نمیکنم با وجود این امکان توی فرانت پیج بازم صفحاتی که توی این برنامه طراحی میشن توی مرورگر دیگه ای غیر از خود IE درست نشون داده بشن.
3- نظر من اینه که بهتر بود بجای توضیح یه امکان بدون کاربرد ( البته به نظر من ) ، روش کد نویسی استاندارد رو آموزش میدادین.

بازم میگم ممنون از زحمتتون
موفق باشین
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
در ادامه توضیجات پیمان جان ارز کنم که:
- دیگه مرورگر Netscape Navigator وجود نداره. الان Firefox میشه گفت جاشو گرفته.
این مرور گر وجود داره اما شرکت AOL اعلام کرده که دیگر آز آن پشتیبانی نمیکنه، یعنی عملا این مرورگر کاربردی برای کاربران ندارد.

tarhebartar عزیز
همونطور که در جریان هستید، مایکروسافت نرم افزار Front page رو دیگه پشتیبانی نمی کنه و بر نامه جدید طراجی وب سایت آن Experasion Web Design هست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا