ساخت Signature با استفاده از Smudge Tool

zagomago

کاربر VIP
سلام
امیدوارم نحوه ساخت این Signature بدردتون بخوره


final.jpg



1- ابتدا یک فایل جدید با ابعاد 350*120 پیکسل ایجاد میکنیم ،سپس استوک مورد نظر خود را انتخاب کرده
و با استفاده از (Resize (CTRL+T استوک را به اندازه مناسب در می آوریم.


1.jpg


2- در این مرحله با استفاده از Smudge tool و انتخاب تنظیمات مناسب استوک را بصورت زیر در می آوریم.
( میتونید از تنظیمات دلخواه خودتون استفاده کنید ، حتما نیازی به استفاده از این تنظیمات نیست )

2.jpg



تنظیمات برای موس
Round hard brush :2~5 px



fade.jpg


و تنظیمات با تبلت

pen.jpg


3- برای هماهنگی و یکنواخت شدن کار از نظر رنگ در قسمت پایین سمت راست مانند مرحله 2 از Smudge tool
استفاده میکنیم .
Smudge tool : round hard brush ~45 px

3.jpg


4- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور image>Apply image را اجرا میکنیم
همانند مرحله قبل عمل کرده با این تفاوت که مد لایه را بروی Hard light 100% قرار می دهیم.

4.jpg




از این مرحله به بعد Image>Apply image = AI
Smudge tool = ST

5- یک لایه جدید درست میکنیم سپس دستور AI را اجرا کرده و از ST برای حذف قسمتهای نارنجی رنگ
بوجود آمده از مرحله قبل ( گوشه پایین سمت راست) استفاده میکنیم

5.jpg


6- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور AI را اجرا میکنیم
و در نهایت از Burn tool برای قسمتهای کناری رندر و از Dodge tool برای خود رندر استفاده میکنیم

6.jpg



7- در این مرحله از یک C4d رندر مناسب (C4d Render) در قسمت شانه رندر استفاده کرده
و مد لایه را بروی Linear Dodge 100% قرار می دهیم سپس از ST برای ترکیب بهتر قسمت شانه رندر
و C4d Render استفاده می کنیم.

7.jpg



8- یک Bubble Rende مناسب را در صفحه قرار داده و بعد از Resize کردن آن به اندازه مناسب
مد لایه را بروی Linear Dodge 100% قرار می دهیم.

8.jpg


نمونه Bubble Render

9.jpg



9- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور AI و در نهایت از Burn tool در قسمت پایین سمت راست استفاده می کنیم.

10.jpg



10- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور AI و در نهایت از ST برای ترکیب بهتر گوشه سمت راست
با بقیه تصویر استفاده می کنیم .

11.jpg


11- در این مرحله از یک Nebula/Star Image برای قسمت های کناری استفاده می کنیم
مد لایه را بروی Lighten 100% قرار داده و قسمتهای اضافی را حذف می کنیم .

12.jpg



13.jpg


12- یک Bubble Render را در نزدیک سر رندر قرار داده و مد لایه را بروی Lighten 100% تنظیم می کنیم
و در نهایت قسمتهای اضافی Bubble Render را حذف می نماییم.

14.jpg



13- در این مرحله از یک C4d Render برای قسمت شانه رندر استفاده می کنیم مد لایه را بروی Lighten 100%
قرار داده و از ST برای ترکیب بهتر C4d Render با تصویر استفاده می کنیم .

15.jpg



14- یک لایه جدید ایجاد کرده سپس دستور AI و در نهایت از ST با تنظیمات زیر برای ترکیب
قسمتهای مختلف تصویر با هم استفاده می نماییم، مد لایه بروی Difference 100% قرار دارد.
Smudge tool : hard round brush 30~45 px

16.jpg



15- در این مرحله از یک تصویر ماه ( Moon Stock ) مناسب برای ترکیب با رندر در قسمت شانه سمت چپ
استفاده می کنیم، مد لایه بروی Lighten 100% قرار دارد.

17.jpg



16- از یک Nebula/Star Image برای ایجاد نقطه های نورانی ریز در تصویر استفاده می کنیم
مد لایه را بروی Lighten 100% قرار می دهیم.

18.jpg



17- یک لایه جدید ایجاد کرده و دستور AI را اجرا می کنیم ، از این لایه در مراحل بعدی استفاده خواهیم کرد.

18- دو لایه Adjusment Layer با تنظیمات زیر اضافه می کنیم .

19.jpg




20.jpg




19- لایه ایجاد شده در مرحله 17 را به بالای تمام لایه ها برده و مد این لایه را بروی Lighten 100% قرار می دهیم.

21.jpg


20- در این مرحله به ترتیب 5 لایه ، Adjusment layer با تنظیمات زیر اضافه می کنیم .

22.jpg




23.jpg




24.jpg



25.jpg


26.jpg


21- یک لایه جدید درست کرده و با استفاده از Gradient tool و انتخاب Radial برای نوع Gradient
یک دایره در قسمت قفسه سینه رندر درست کرده و مد لایه را بروی Color dodge 100% قرار می دهیم.

27.jpg



28.jpg




22- یک لایه جدید اضافه می کنیم دستور AI را اجرا کرده سپس فرمان Filter>sharpen>sharpen را اجرا می کنیم.

29.jpg


23- در این مرحله یک لایه جدید درست می کنیم آنرا را با رنگ سیاه پر کرده و مد لایه را بروی Color dodge 100%
قرار می دهیم و از Brush tool با تنظیمات زیر برای ایجاد نقاط نورانی رو شانه رندر استفاده می کنیم.

Brush tool: soft round brush 35 px

30.jpg



24- نتیجه نهایی بصورت زیر در خواهد آمد.

final.jpg







 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
واقعا اموزش خوبی بود. دستت درد نکنه.

اگر کسی هم بتونه این آموزش رو pdf کنه واقعا ممنون میشم. تا بذارمش توی تاپیک pdf ها.

از امروز هم سعی میکنم چند تا آموزش خوب جمع آوری کنم و به بچه هایی که برای ترجمه ی آموزشها داوطلب شدن بدم.

فقط اینم بگم که بچه هایی که میخوان توی مسابقه ی امضا شرکت کنن اینو بدونن که اصول طراحی یک امضای درست
به این شکلی هست که توی آموزش بالا توضیح داده شد. خیلی از امضاهایی که توی دوره ی قبل شرکت داده میشدن
اصلا با استاندارد طراحی امضا همخونی نداشتن.

به همین خاطر خواهشی که دارم اینه که اگر میخواید توی مسابقه شرکت کنید این آموزشها رو حتما دنبال کنید و سعی کنید
امضاهاتون رو مطابق با این آموزشها طراحی کنید. مطمئن باشید هم زیباتر میشه و هم درصد برنده شدن رو خیلی بالاتر میبره!

موفق باشید.
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
عکسها رو توی پرشین گیگ آپلود کردن! قاعدتا نباید مشکلی داشته باشه.
 

michealwiper

Active Member
سلام
امیدوارم نحوه ساخت این signature بدردتون بخوره


final.jpg



1- ابتدا یک فایل جدید با ابعاد 350*120 پیکسل ایجاد میکنیم ،سپس استوک مورد نظر خود را انتخاب کرده
و با استفاده از (resize (ctrl+t استوک را به اندازه مناسب در می آوریم.


1.jpg


2- در این مرحله با استفاده از smudge tool و انتخاب تنظیمات مناسب استوک را بصورت زیر در می آوریم.
( میتونید از تنظیمات دلخواه خودتون استفاده کنید ، حتما نیازی به استفاده از این تنظیمات نیست )

2.jpg



تنظیمات برای موس
round hard brush :2~5 px



fade.jpg


و تنظیمات با تبلت

pen.jpg


3- برای هماهنگی و یکنواخت شدن کار از نظر رنگ در قسمت پایین سمت راست مانند مرحله 2 از smudge tool
استفاده میکنیم .
smudge tool : Round hard brush ~45 px

3.jpg


4- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور image>apply image را اجرا میکنیم
همانند مرحله قبل عمل کرده با این تفاوت که مد لایه را بروی hard light 100% قرار می دهیم.

4.jpg




از این مرحله به بعد image>apply image = ai
smudge tool = st

5- یک لایه جدید درست میکنیم سپس دستور ai را اجرا کرده و از st برای حذف قسمتهای نارنجی رنگ
بوجود آمده از مرحله قبل ( گوشه پایین سمت راست) استفاده میکنیم

5.jpg


6- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور ai را اجرا میکنیم
و در نهایت از burn tool برای قسمتهای کناری رندر و از dodge tool برای خود رندر استفاده میکنیم

6.jpg



7- در این مرحله از یک c4d رندر مناسب (c4d render) در قسمت شانه رندر استفاده کرده
و مد لایه را بروی linear dodge 100% قرار می دهیم سپس از st برای ترکیب بهتر قسمت شانه رندر
و c4d render استفاده می کنیم.

7.jpg



8- یک bubble rende مناسب را در صفحه قرار داده و بعد از resize کردن آن به اندازه مناسب
مد لایه را بروی linear dodge 100% قرار می دهیم.

8.jpg


نمونه bubble render

9.jpg



9- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور ai و در نهایت از burn tool در قسمت پایین سمت راست استفاده می کنیم.

10.jpg



10- یک لایه جدید درست کرده سپس دستور ai و در نهایت از st برای ترکیب بهتر گوشه سمت راست
با بقیه تصویر استفاده می کنیم .

11.jpg


11- در این مرحله از یک nebula/star image برای قسمت های کناری استفاده می کنیم
مد لایه را بروی lighten 100% قرار داده و قسمتهای اضافی را حذف می کنیم .

12.jpg



13.jpg


12- یک bubble render را در نزدیک سر رندر قرار داده و مد لایه را بروی lighten 100% تنظیم می کنیم
و در نهایت قسمتهای اضافی bubble render را حذف می نماییم.

14.jpg



13- در این مرحله از یک c4d render برای قسمت شانه رندر استفاده می کنیم مد لایه را بروی lighten 100%
قرار داده و از st برای ترکیب بهتر c4d render با تصویر استفاده می کنیم .

15.jpg



14- یک لایه جدید ایجاد کرده سپس دستور ai و در نهایت از st با تنظیمات زیر برای ترکیب
قسمتهای مختلف تصویر با هم استفاده می نماییم، مد لایه بروی difference 100% قرار دارد.
smudge tool : Hard round brush 30~45 px

16.jpg



15- در این مرحله از یک تصویر ماه ( moon stock ) مناسب برای ترکیب با رندر در قسمت شانه سمت چپ
استفاده می کنیم، مد لایه بروی lighten 100% قرار دارد.

17.jpg



16- از یک nebula/star image برای ایجاد نقطه های نورانی ریز در تصویر استفاده می کنیم
مد لایه را بروی lighten 100% قرار می دهیم.

18.jpg



17- یک لایه جدید ایجاد کرده و دستور ai را اجرا می کنیم ، از این لایه در مراحل بعدی استفاده خواهیم کرد.

18- دو لایه adjusment layer با تنظیمات زیر اضافه می کنیم .

19.jpg




20.jpg




19- لایه ایجاد شده در مرحله 17 را به بالای تمام لایه ها برده و مد این لایه را بروی lighten 100% قرار می دهیم.

21.jpg


20- در این مرحله به ترتیب 5 لایه ، adjusment layer با تنظیمات زیر اضافه می کنیم .

22.jpg




23.jpg




24.jpg



25.jpg


26.jpg


21- یک لایه جدید درست کرده و با استفاده از gradient tool و انتخاب radial برای نوع gradient
یک دایره در قسمت قفسه سینه رندر درست کرده و مد لایه را بروی color dodge 100% قرار می دهیم.

27.jpg



28.jpg




22- یک لایه جدید اضافه می کنیم دستور ai را اجرا کرده سپس فرمان filter>sharpen>sharpen را اجرا می کنیم.

29.jpg


23- در این مرحله یک لایه جدید درست می کنیم آنرا را با رنگ سیاه پر کرده و مد لایه را بروی color dodge 100%
قرار می دهیم و از brush tool با تنظیمات زیر برای ایجاد نقاط نورانی رو شانه رندر استفاده می کنیم.

brush tool: Soft round brush 35 px

30.jpg



24- نتیجه نهایی بصورت زیر در خواهد آمد.

final.jpg







بسیار قشنگ بود مرسی
ممنون میشم بازم ازین کارها بزارید تا بچه هارو در پیشرفت کاریشون یاری کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا