ساخت خزه روي چوب و ...

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام بچه هاي با صفا :lol:
بازم سوال
چند وقته بد جوري رفتم تو كار طبيعت !!!
به عكس زير يه نگا بندازيد



شايد تو اسكرين سيور آكواريوم ديده باشيدش
سوال من اينه كه براي ساخت خزه هاي روي اين شاخه بايد از چه روشي استفاده كنيم، ميخوام به همين تر و تميزي بشه
از Hair and Fur هم استفاده ميكنم ولي يه مشكل داره . وقتي ميخواي محدوده رشد مو رو، رو مدل تعريف كني بايد از پليگان استفاده كني، همين كار باعث ميشه كه لبه هاي رشد مو خشك بشه البته با اختصاص MeshSmooth به مدل چون پليگانها زياد ميشه يكمي لبه ها نرم ميشه ولي كارو سنگين ميكنه
خيلي حرف زدم، نميدونم راهي چيزي سراغ نداريد كه بشه خزه روي چوب يا ديوار درست كرد
 

Divine Love

Well-Known Member
باید توی پارامتر Density (اگه اشتباه نکنم) یک مپ سیاه سفید استفاده کنی (مثل bump map) . پلاگین خودش بسته به شدت روشنایی تصویر چگالی رو تطبیق می ده
 

hosienmax100

3D Artist
داش محسن سلام

فقط یه چیز بگم در مورد hair استفاده از این سیستم اینجوری نیست که poly اتخاب بشه بعدش hair اعمال بشه

باید یه سری تنظیمات انجام بدی تا قسمت انتخاب شده با قسمت های دیگه مچ بشه نورپردازی هم مهمه

از vertex paint استفاده کن تکسچر چوب هم باید خوب تنظیم بشه

اما در این خصوص شاید بشه از pf استفاده کنی کمی سخته عشق ذره های ها میتونن کمکت کنن ..شرلوک رضا.....

ما کوچیکیم
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
عليك سلام بچه هاي خوب ، چه زود جواب داديد !

فقط یه چیز بگم در مورد hair استفاده از این سیستم اینجوری نیست که poly اتخاب بشه بعدش hair اعمال بشه

من كه نگفتم اول پلي انتخاب كنيم بعد تابع رو اختصاص بديم ، تو قسمت Hair and Fur> Selection چنين قسمتي داره (البته شايد من بد گفتم)

از vertex paint استفاده کن

كجايه ؟؟؟

اما در این خصوص شاید بشه از pf استفاده کنی کمی سخته عشق ذره های ها میتونن کمکت کنن ..شرلوک رضا.....

چرا اساتيد افتخار نميدن ؟؟؟

باید توی پارامتر Density (اگه اشتباه نکنم) یک مپ سیاه سفید استفاده کنی (مثل bump map) . پلاگین خودش بسته به شدت روشنایی تصویر چگالی رو تطبیق می ده

دقيق منظورت رو نفهميدم ولي تو قسمت density رفتم noise اختصاص دادم يكم بهتر شد ولي مشكل برطرف نشد
 
با برنامه زیر به راحتی میتونین کار کنین.
An Ivy Generator
233434_1640278_ykphdlrq.jpg

233434_2137250901_eljihsgx.jpg

An Ivy Generator win32 v1.3 + Textures
http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/package/ivy_generator_Win32_1.3.rar
http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/package/ivy_generator_Textures.zip
http://rapidshare.com/files/64618061/ivy_generator_Win32_Texture.rar.html
An Ivy Generator Linux and Mac OSX v1.3
http://rapidshare.com/files/64621947/ivy_generator_MacOSX_1.3.zip.html
http://rapidshare.com/files/64621948/ivy_generator_Linux_qt4_1.3.tar.gz.html
 

DIMO

Active Member
محسن جان سلام بابت کاری که می خوای بکنی به نظر من که همین برنامه An Ivy Generator بهترین کارایی رو داره درسته به پای اون تصویر نمیرسه...... نمیدونم شایدم برسه ولی خیلی باحاله،طرز کارش هم به طور خلاصه میگم که این طوره یه آبجکت که مد نظرت همست رو وارد محیطش میکنی و اون مکعب کو.چو.لو رو به آبجکت نسبت می دی چنان شروع میکنه به پیچیدن دور آبجکت که نگو و نپرس.

خانم شیوا ورود شما رو هم به مجید آنلاین تبریک میگم.
 
آخرین ویرایش:

roohollah

Banned
سلام رفقاااااااااااااا، چطورييييييييين:)
خوب Ornatrix يك راه حل خوب ميتونه باشه...:neutral:
يك پلاگين فوق العاده براي مو و امثالهم:cool:
من قرار شد تا آخر فروردين آموزششو بسازم:wink:(اين جا"----حتما بخوانید----(یک کار جدی، مهم، شدنی)")
البته از لحاظ قدرت، نميدونم كدوم بهتره، ولي ارناتريكس خيليي خوش دست تره،(مثلا با H&F شما نميتوني رو آبجكتهاي با پوليگون زياد كار كني ، ولي تو اين پلاگين، هيچ مشكلي با تعداد پوليگون نيست! آبجكت پايين سر Z-Brush 3 هستش!!!):)
تازه سرعتش دست كم 10 تا 20 برابر Hair & Fur مكسه...:razz:
عكس تو 11 ثانيه(CPU 2.5 AMD 500kb L2 Cach)رندر شده!!!:)
 
آخرین ویرایش:

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام به همه...
خانم احمدي خيلي خوش اومديد... خيلي پلاگين مفيدي رو معرفي كرديد... بينهايت ممنون....
.
روح ا... تو كه اينقدر خوب همه پلاگينها رو ميشناسي چرا يه مقاله اي تاپيكي چيزي راجع به كل پلاگينها و شركت سازنده و كاربردشون و شايد هم مقايسه اونها با هم نمينويسي تا همه با معروفترين پلاگينها بيشتر آشنا بشيم؟ (اووووووه!! يه نفس گفتما...)
 

roohollah

Banned
روح ا... تو كه اينقدر خوب همه پلاگينها رو ميشناسي چرا يه مقاله اي تاپيكي چيزي راجع به كل پلاگينها و شركت سازنده و كاربردشون و شايد هم مقايسه اونها با هم نمينويسي تا همه با معروفترين پلاگينها بيشتر آشنا بشيم؟ (اووووووه!! يه نفس گفتما...)
چشم:) شما هم (اگر ممكنه ها:neutral:)از شكلكها بيشتر استفاده كن تا حالت حرف زدنت بيشتر مشخص بشه:cry:(به نظر ميرسه شمشيره، مال سامورايي ها باشه!!!:lol:):wink:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
بچه ها دستتون درد نكنه
چه شولوغ پولوغ شد يه دفه
chay[1].gif

راستي خانم احمدي سلام هم ورودتون رو تبريك ميگم هم اينكه دستتون درد نكنه
khosh.gif
 

Sherlock_Holmes

Active Member
نه شرلوک جان اشتباه نکن این یک پلاگین نیست یه برنامه مجزا هستش که فایل های بافرمت obj.* و mlt.* رو import میکنه.
آره... بعد از پست زدنم كلي طول كشيد تا دانلود شد بعد ديدم يه برنامه مجزاست! ميتوني يه كم توضيح دربارش بدي؟ من زياد كار نكردم باهاش ولي وقتي پيچك ساخته شده رو وارد مكس كردم برگهاش مشخص نبود.. منم وقت نكردم ببينم چه جوريه... ميتوني راهنمايي كني؟
ممنون...
چشم شما هم (اگر ممكنه ها)از شكلكها بيشتر استفاده كن تا حالت حرف زدنت بيشتر مشخص بشه(به نظر ميرسه شمشيره، مال سامورايي ها باشه!!!)
gigglesmile.gif

چرا؟ بابا يه درخواست جدي مطرح كردم!:) حتما بايد با شمشير حرف زد؟!:wink:

اينم شكلك :
acigar.gif
 

hosienmax100

3D Artist
منم تشکر میکنم از خانم احمدی

بچه ها این نرم افزار که شیوا خانم لطف کردن مشکل متریال داره یا نه منظورم هنگام ایمپورت کردن توی مکسه
 

DIMO

Active Member
سلام بر همگی خوبین، بابا ایولا این برنامه هم لو رفت دیگه :lol:

من زياد كار نكردم باهاش ولي وقتي پيچك ساخته شده رو وارد مكس كردم برگهاش مشخص نبود.. منم وقت نكردم ببينم چه جوريه... ميتوني راهنمايي كني؟

چشم،به روی چشم...........الان میگم:lol:


بچه ها این نرم افزار که شیوا خانم لطف کردن مشکل متریال داره یا نه منظورم هنگام ایمپورت کردن توی مکسه

نه مشکلی نداره من یه عمره که دارم با این برنامه کار میکنم فقط یه فوت کوزه گری داره که الان لو میره:razz::wink:

اما فوت کوزه گری این برنامه::cool:


1-بعد از اینکه پیچک وارد مکس شد روی اون پیچک کلیک کرده و به پانل مودیفای بروید........................خوب بروید دیگه به چی نگاه میکنی.:lol:

2-اگر توجه کرده باشید پیچک شما Editable Mesh هست،.............................خوب به من چه:wink:

3-از زیر منوی Editable Mesh و زیر منوی Selection >Polygon را انتخاب کنید.

4-خوب هالا بیایید پایین و زیر منو Surface Properties رو انتخاب کنید،سپس به قسمت متریال برید و اون مثلث کوچولو کنار نوار رو انتخاب کنید.

5-متوجه میشید که این پیچک ما از سه قسمت تشکیل شده: 1-مربوط به تکسچر برگهای بزرگتر یا تازه تر
2-مربوط به تکسچر برگهای کوچکتر یا پلاسیده و خرابتر
3-مربوط به ساقه پیچک



6-با توجه به اینکه دیگه الان شما متوجه ماجرا شدین دیگه ایشالا خوب یه متریل Multi/sub-object رو انتخاب میکنین و متریال رو بهش نسبت میدین.که از تکسچر های خود برنامه هم میتونین استفاده کنین


اگه سوالی چیزی راجع به متریال یا جاهای دیگش هم داشتین ما در خدمت گذاری آماده ایم
 
آخرین ویرایش:

Sherlock_Holmes

Active Member
Dimo سالهاست داري باهاش كار ميكني اونوقت نبايد معرفيش كني به ما؟!
.
من كار ميكنم اگه به مشكل برخوردم ميپرسم..
ممنون...
 
آخرین ویرایش:

roohollah

Banned
مشكل خزه برطرف شد؟؟؟:neutral:
اين يارو نرم افزاره سنگينه، يا من دارم اشتباهي جلو ميرم؟؟؟:neutral:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا