در تری دی مکس 7 به بالا ساخت کاراکتر اولیه ی انسان بسیار راحت شده است اما مسئله ی اساسی ساخت شکل ظاهری و جزئیات بدن انسان است که زیاد راحت نیست.
دوستان عزیز لطف کنن هر مطلبی از ساخت انسان میدونن برای همه بزارن.
برای شروع خودم چند راه را پیش نهاد می دهم:
1- ساخت انسان در محیط تری دی مکس با استفاده از edit mesh و mesh smoth : مشکلات: زمان بر بودن بسیار ، سخت بودن بسیار، مطابق نبودن با حالت واقعی انسان و ...
2- طراحی انسان در محیط برنامه ی پوزر و تبدیل آن به فرمت 3ds و استفاده از آن در 3dsmax : مشکلات:انسان ایجاد شده، در محیط تری دی مکس فقط می تواند ثابت باشد و درصورت حرکت دادن یک جزء این جزء از کل بدن جدا می شود و در صورت لینک کردن یا پیوند اجزاء به مدل Bip تری دی مکس، در هنگام انیمیشن سازی با خم شدن یک جزء (مثلاً ساق پا ) بین این جزء و جزء وابسته فضای خالی ایجاد می شود(در این مثال با خم شدن ساق پا فضای بین ران و ساق پا خالی می ماند)
دوستان عزیز لطف کنید اگر راه بهتری دارید یا برای این مشکلات راه حلی دارید برای ما بزارید.
با تشکر
دوستان عزیز لطف کنن هر مطلبی از ساخت انسان میدونن برای همه بزارن.
برای شروع خودم چند راه را پیش نهاد می دهم:
1- ساخت انسان در محیط تری دی مکس با استفاده از edit mesh و mesh smoth : مشکلات: زمان بر بودن بسیار ، سخت بودن بسیار، مطابق نبودن با حالت واقعی انسان و ...
2- طراحی انسان در محیط برنامه ی پوزر و تبدیل آن به فرمت 3ds و استفاده از آن در 3dsmax : مشکلات:انسان ایجاد شده، در محیط تری دی مکس فقط می تواند ثابت باشد و درصورت حرکت دادن یک جزء این جزء از کل بدن جدا می شود و در صورت لینک کردن یا پیوند اجزاء به مدل Bip تری دی مکس، در هنگام انیمیشن سازی با خم شدن یک جزء (مثلاً ساق پا ) بین این جزء و جزء وابسته فضای خالی ایجاد می شود(در این مثال با خم شدن ساق پا فضای بین ران و ساق پا خالی می ماند)
دوستان عزیز لطف کنید اگر راه بهتری دارید یا برای این مشکلات راه حلی دارید برای ما بزارید.
با تشکر