SajjadKhati
کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
در کد اول شما رسم داخل grdConvertToBmp رو تبدیل کرده اید به یک Brush. فقط رسم داخل grdConvertToBmp ئه، دیگه کاری به موقعیت grdConvertToBmp در Window نداره.
حالا این Brush رو در کادری که نمایش بدهید در اون فضا رسم میشه، کاری نداره که grdConvertToBmp ئه کجا بود و چه Margin ای داشت.
خیلی ممنون استاد .
خوب فرقش چیه؟
اینکه تبدیل کنم به براش و از براش رندر بگیرم یا اینکه مستقیما در RenderedTargetBitmap رندر بگیرم؟
در واقع ، چه توی Brush بریزم یا توی RenderedTargetBitmap ، بالاخره در هر دو ، شامل توصیفاتِ رسم اش خواهد بود دیگه .
من تفاوت این دو حالت را متوجه نشدم .
چرا، هست، انتظار داشتید بدون مطالعه مطالب مفصل اش دقیق متوجه بشوید؟ اگر دقیق متوجه نمی شوید احتمالا به این خاطر ئه که در موردش دقیق مطالعه نمی کنید.
Resolution Independent با معیار های WPF که قطعا رعایت شده و در Windows Forms هم که کلا سیستم Resolution Independent ای نیست با توجه به تنظیم پیشفرض Form. AutoScaleMode (در واقع برای ContainerControl ها است) که روی Font تنظیم میشه، تا حدودی تغییر ابعاد خودکار رو انجام میده.
و این مساله هم که سیستم Resolution Independent هست یا نیست ارتباطی با موثر بودن و نبودن تنظیم dpi ویندوز برای نمایشگر نداره، اون یک ضریب نرم افزاری است که کاربر بتونه ابعاد اجزاء در همه سیستم ها رو بصورت هماهنگ بزرگتر یا کوچکتر کنه، تا بنا به نیازش نمایش درشت تر یا ریزتر باشه. طبعا هر سیستمی که به این تنظیم توجه نکنه یک نقص محسوب میشه. ربطی به این نداره که اون سیستم Resolution Independent ئه یا Resolution Dependent. اون ضریب باید موثر باشه.
معلومه که اصلا معنی Resolution Independent یا Resolution Dependent رو درک نکرده اید. در موردش بیشتر مطالعه کنید.
استاد یه لینک میدین که از اول (مبتدی) این قضیه ی Resolution Independent را توضیح داده باشه؟
من مقالاتی را که خوندم ، ربطش را به این قضیه متوجه نشدم . اون دو لینکی که قبلا بهتون داده بودم را خوندم و مطالب هاش را گفتم و پرسیدم ازتون ولی باز تفاوت این قضیه و اینکه کجاها با winform تفاوت داره و کجاها کاربرد داره را دقیق متوجه نشدم .
تشکر (بابت جواب پست بالا هم خیلی ممنون)