زیگورات

از تمام دوستان که وقت گذاشتن و نظر دادن تشکر می کنم. :rose:
از فرخ عزیز هم که لطف کردن کار را در تاپ گالری گذاشتن تشکر می کنم.

این کار را ۴ ماه پیش شروع کرده بودم.
دو هفته به طور تمام وقت درگیر این کار بودم اما بعد از اون دیگه هر از چند روز، چند هفته یکبار. تقریبا یک ماهی هم نشد روش کار کنم.
تعداد پالیگان ها حدود ۶ میلیون هست (اگر اشتباه نکنم) منتهی بدون احتساب فصای سبز. فضای سبز را کامل Vray Proxy کردم.
در ابتدا حدود ۱۰ ساختمان را uv و تکسچر کردم. و با همین ساختمان ها (به علاوه تعدادی ساختمان از پروژه های قبلی) محوطه اطراف زیگورات و محدوده نزدیک شهر بکگراند را چیدم.
شهر بکگراند قسمت نزدیکترش که سه بعدیه خیلی سطحی uv شده.
برای فضای سبز که از درخت های آماده evermotion، پین افکت مایا و Ivy Generator همگی این ها خودشون uv شده بودن خوشبختانه.

برای نورپردازی Vray sun and sky استفاده شده و تنها تنظیمی که تغییر دادم گذاشتن color mapping روی گزینه Exponential بود و تنظیمات GI را هم پایین آوردم.

این پروژه روی لپ تاپ Apple MacBook Pro Core 2 due 2.88 با ۴ گیگ رم کار شده و رندر گرفته شده. زمان رندر سایز ۲۱۶۰*۴۵۰۰ حدود ۴۰ ساعت بود. البته سایز HD 720 کمتر از یک ساعت طول می کشید.

بازم ممنون که نظر دادین
 

ali_118

کاربر VIP
سلام

رضا جان تبریک

کار بسیار عالی شده و خیلی خوب حس فضا رو منتقل میکنه
یعنی فکر میکنم اون چیزی که میخواستی رو بهش رسیدی توی این کار

فقط دو تا نکته به نظرم اومد که میگم
یکیش اون آقایی هست که به مثل مهندسا با اون کلاهی روی سرش داره به شهر نگاه میکنه
از اونجایی که معلوم نیست روی سرش چیه (اکسپوز شده) و شبیه کلاه ایمنیه (!) یک مقدار در نگاه اول توی ذوق میزنه، که توی این فضای تاریخی یک مهندس با کلاه ایمنی که احتمالا روال پروژه ای رو زیر نظر گرفته ، البته این نظر منه

مورد بعدی گرد و غباری هست که احتمالا در پست پروسس درستش کردی، و مشکلش اینه که عمق نداره
یعنی هیچ مقدار گرد و غبار در مسیر دورترین ساختمون در سمت راست تصویر دیده نمیشه
این در حالیه که نزدیک ترین برج در اون سمت رودخونه و اون کوهها که در نقطه ی انتهایی تصویر در فاصله ای بسیار دورتر قرار گرفتن به یک اندازه Fog جلوشونه
مثل اینکه در کنار استفاده ی مت پینتینگ کنترل عمق گرد و غبار یک مقدار با مشکل مواجه شده
البته از نظر اشباع رطوبت هوا هم که باعث کاهش میدان دید میشه این حجم Fog کافی هست، اما اگه اون مورد هم توش رعایت میشد خیلی بهتر بود.

به هر حال؛ موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
محشر شده پسر.واقعن کارهاتو دوس دارم خعلی قشنگ شده
یک خواهش.یک وایر فریم هم میشه بذاری ببینم کجاها مپ ئه کجاها مدل؟ چون واقعن تمیز در اومده... همه یک رندر هست یا لایه لایه رندر شده؟
میسی و موفق بباشی مهربون:rose:
 

ali_118

کاربر VIP
محشر شده پسر.واقعن کارهاتو دوس دارم خعلی قشنگ شده
یک خواهش.یک وایر فریم هم میشه بذاری ببینم کجاها مپ ئه کجاها مدل؟ چون واقعن تمیز در اومده... همه یک رندر هست یا لایه لایه رندر شده؟
میسی و موفق بباشی مهربون:rose:

وایر گذاشته دیگه بنده خدا
این لینک عکسی که احتمالا کامل باز نشده برات:
کد:
http://megapic.ir/images/yi98vorruf7hjseb29ta.jpg
 

Morteza1371

Active Member
بابا نکن اینکارا رو !!

سکته میکنیم،خونمون میفته گردنتا!!

ذهنم دیگه هنگ کرده حرفی ندارم برای گفتن ولی خدایشششششششششش تا حدودی جالبه(محض روحیه)
ایول ایول ایول الول اویل ایلول دیگه قاط زدم.
ایشالله همیشه سرت بلند باشه :green:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی.این کار در حد یه حماسه شده.تاپ گالری پلیزززز........

رفت روی بگ گراند سیستمم ...
 
سلام
کار بسیار عالی شده توصیه میکنم حتما به مسئولین بازی prince of persia هم نشون بدی تا بفهمن ایران چه شکلی بوده و سعی کنن از فضا سازی عربی برا ایران استفاده نکن...
اما کار بدلیل تیپ بودن اکثر المانها از نظر سختی مدلینگ در اجرا زیاد پیچیده نیست، فقط زمان بره
ولی چیزی که تو این کار من خیلی باهاش حال کردم : ایده ، ایده و بازم ایده ست ، که واقعا حرف نداره از اون عالی تر اجرایی کردن این ایده ست
لطف کن بگو این ایده رو ذهنی اجرا کردی یا از روی نقشه اولیه یا از روی استوری برد یا تصادفی المانها رو کنار هم قرار دادی تا به نتیجه دلخواه برسی
ممنون.....
 
آخرین ویرایش:
از تمام دوستانی که نظر دادن و نقد کردن تشکر می کنم :rose:
در مورد لباس و فُرم شخصی که توی فُرگراند ایستاده موافقم. من خیلی دنبال لباس عصر هخامنشی گشتم اما ارزون گیرم نیومد مجبور شدم از این کاراکتر پرده آبی (لباس مربوط به خوزستان باستان) که برای یکی از کارهای قدیمی بود استفاده کنم. خیلی دوست داشتم از لباس هخامنشیان استفاده کنم متاسفانه نشد.

وایر فریم:
8m3v08sg53t9qxknhegq.jpg


در مورد ایده اولیه و روند ساخت کار این تاپیک WIP هست:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=889083&highlight=ziggurat

بازم ممنون که نظر دادین
 
آخرین ویرایش:

ariae

Member
چی میشه گفت!!! آدم بگه "کارت در حد تیم ملیه " که خیلی بده! (تیم ملی که باخت)..
پس میگم کارت در حد بنز!!! ماشاالله !

ببخشید! این برنامه shake همون apple shake هست؟ کارش دقیقا چیه؟ مگه واسه video editing نیست؟
 
آخرین ویرایش:
این برنامه shake همون apple shake هست؟ کارش دقیقا چیه؟ مگه واسه video editing نیست؟

برای کامپوزیت ازش استفاده می کنن. یه چیزی مشابه after effect یا nuke.
منتهی خیلی وقته آپدیت نشده و کلا تولیدش متوقف شده منتهی من هنوز بهش عادت دارم.
پیشنهاد می کنم برای کامپوزیت برین سراغ nuke یا fusion.
apple shake دیگه قدیمی شده.
 

ahoorass

Member
آقا رضا خیلی کارت درسته خوشم میاد هنرو توانایی خودتو برای ساخت موضوع های ارزشمند و مربوط به تمدن ایران باستان به کار می گیری - ارزش کار شما جدا از بحث فنی یاد آوری گذشته پر فروغ اما فراموش شده ایران بزرگ است
به تصویر کشیدن چنین کارهایی بسیار گویا تر از هزاران کتاب و مقاله است .
از خداوند بزرگ آرزوی موفقیت برای شما و افتخار دیدن کارهایی دیگری را از شما دارم .
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
واقعا عاااااااااالی:oops:
اگه وضعیتمون یه جوری نبود که امثال شما ها مجبور بودین برین خارج ، الان تو دهن پیکسار زده بودیم:neutral:
بسیار بسیار بسیار گووود بود :دی
تو فکرش نیستی که انیمیشنش کنی؟؟؟
در جواب پوریا جان هم Composite یعنی ترکیب 2 یا چند جسم که کنار هم نبودن. مثل این که یه نفر میره جلوی پرده سبز فیلم میگیره و اونو جلوی برج ایفل قرار میدن.
موفق باشی:oops:
 
ممنون که نظر دادین :rose:

پویا جان نرم افزارهای کامپوزیت برای انیمیشن مثل فوتوشاپ برای عکس می مونن. برای تصحیح رنگ، اضافه کردن مت پینت و دادن افکت به انیمیشن از نرم افزارهای کامپوزیت استفاده می کنن. معروقترین ها در حال حاضر nuke, fusion, shake , after effect هستن.

رضا جان اتفاقا برنامه دارم چند ثانیه ازش رندر بگیرم. به همین خاطر از کاراکتر پرده آبی استفاده کردم.
 
با سلام کار محشری شده.

یک سوال:
پینت افکتهای مایا رو به پولی تبدیل کردی یا VRay بدون تبدیل هم رندر می گیره؟؟

در ضمن 4 تا ساختمان عقب سمت راست یکمی شبیه آپارتمان های امروزی هستند و فکر کنم یکمی هم تاریخ های مختلف و جغرافیا های مختلف در این کار دیده میشه(البته این رو به منزله ایراد نگفتم).

در کل فوق العاده است.
 
آخرین ویرایش:
پینت افکتهای مایا رو به پولی تبدیل کردی یا vray بدون تبدیل هم رندر می گیره؟؟

ممنون از نظرتون.
وی ری، پینت افکت مایا را رندر می گیره منتهی تکسچرها و بافت ها یه مقدار بدرنگ و شکل می شن.
پینت افکت ها را قبل از رندر به پالیگان تبدیل کردم.
 

campsoft

Member
آقا خیلی خیلی خیلی خفن هستش:):):)
باید اعتراف کنم که واقعا کفم برید:shock::shock::shock:

یه سوال:
شما شاگرد خصوصی نمیگیرید؟؟؟؟
ممنون میشم اگه جوابمو پیغام خصوصی بدین:rose::rose::rose::rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا