زیرنویس فارسی Video2Brain - Exploring CSS Positioning

ameir-hg

Active Member
Exploring CSS Positioning یا تعیین موقعیت عناصر صفحه ی وب با css

مشاهده پیوست 117069مشاهده پیوست 117070


سلام به همه.
سخن مترجم: این حقیر قبلاً در یه تاپیک با دوستان شبگرد مشورتی کرده بودم که آیا بهتره برای یه محصول آموزشی خارجی زیرنویس بدم و یا دوبله که زیرنویس رای آورد.من هم اطاعت کردم.
چرا من این مجموعه رو برای ترجمه انتخاب کردم؟ راستش موضوع این مجموعه ی آموزشی جز سولاتی بود که قبلاً مدتها تو مخم رژه میرفت!!
اگه برنامه نویسی ویندوز کرده باشید مثل وبی دات نت و دلفی و ... میدونید که اونجا به راحتی با استفاده از موس میتونید یه عنصری مثل button رو بگیرید و ببرید هر جا دلتون خواست قرار بدید و به اصطلاح تعیین موقعیت یا جانمایی براش انجام بدید، سوال من این بود که تو طراحی وب چه جوری باید این کارو کرد؟ که با این مجموعه به جواب رسیدم.
حالا بعد از مدتی این کار تموم شده.
لینک دانلود کل این مجموعه در اینترنت هست به سرچ کوچول بزنید پیدا میشه. در ترجمه من سعی کردم به زبان گفتار و با توجه به زبان مقصد(پارسی) ترجمه کنم و بعضی جاها هم که احتمال میدادم استاد یکم گنگ توضیح داده باشه و یا ضمیر آورده که اگه من واضح نگم بیننده ممکنه متوجه قضیه نشه ، توضیح بیشتر اضافه کردم.
سخت بود؟ چرا؟ باور کنید اعصابم باطل شد!! سرعت تایپم بالا نیست و ... (باعث شد ترجمه طول بکشه و چند ماه دیرتر حاضر شه)+ ... بعضی جاها هم معنی رو میدونی اما نمیدونی چی ترجمه کنی !!، مثال : headlight میدونید چیه اما اگه بخواهید براش فقط یک یا دو کلمه ی پارسی معادل بگید چی میگید؟ چراغ روسری!!!!؟

یه مخفف در ترجمه استفاده کردم که اگه دید سوال براتون پیش نیاد=> ام2 : افزودنی های مجاز مترجم
و یه کلمه ی کوچه بازاری => رووش : یعنی روی آن

بهر حال امیدوارم که مفید باشه
نظراتتون واقعاً مهمه برام ، شاید اگه عمری باقی بود و نظرات شما هم مثبت بود مجموعه های دیگری رو هم ترجمه کنم

اما در مورد این مجموعه ی آموزشی : با استفاده از css و html شروع میکنه به ساخت یک سایت فرضی برای یه شرکت توریستی غواصی . فصل اول در مورد css و ویرایشگر کافی کاپ که برای برنامه نویسی وب ازش استفاده میکنه و همچنین ویرایشگرهای دیگه ایی که میتونید بکار ببرید و مرورگرها + افزونه های مفیدی مثل فایرباگ صحبت میکنه و ... و همینطور جلو میره و یه قالب 3ستونه ی خوشکل درست میکنه.

لینک دانلود زیر حاوی کلیپهای 1-1و 6-1 و 10 + سورس پروژه ی نهایی میباشد:
حجم:15مگابایت

کد:
http://www.mediafire.com/download/er9rmrxdlevdg38/EcssP.rar



دانلود نسخه ی کامل سابتایتل این مجموعه:


کد:
http://www.mediafire.com/download/pwv6ogpdzqs54q4/Video2Brain_-_Exploring_CSS_Positioning.7z




پسورد:
کد:
shabgard.org




فرصت رو غنیمت میشمارم و از دوست خوبم عارف که با وجود مشکلات و ... زحمت کشید و تصحیح این کار رو به عهده گرفت تشکر و قدردانی میکنم.:oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا