رویای شارژ بی‌سیم و از راه‌دور دستگاه‌های مختلف با سیستم Cota به واقعیت تبدیل‌شد

shokou_69

Banned
شارژ بی سیم یک فناوری بسیار عالی است که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به کابل و پورت های USB دستگاه خود را شارژ کنید. در حال حاضر نیاز است که برای استفاده از این فناوری گوشی های هوشمند یا وسایل دیگر را بر روی یک سطح مخصوص قرار دهیم و در این حالت، دیگر استفاده از آن دستگاه ممکن نخواهد بود. امروز دو شرکت به نام های Si-Ware Systems و Ossia اعلام کردند که به فناوری دست یافته اند که می تواند دستگاه های مختلف را از راه دور هم شارژ کند.
Cota-wireless-charging2.jpg

سیستم شارژ بی سیمی که به تازگی توسط دو کمپانی Ossia و Si-Ware Systems معرفی شده است، Cota نام دارد و می تواند دستگاه های موجود در شعاع 30 فوتی (تقریباً 9 متر) خود را شارژ کند. در حالی که این سیستم می تواند تا 10 وات انرژی را انتقال دهد، دستگاه های موجود در برد این سیستم تنها می توانند 6 وات انرژی را دریافت کنند. اگرچه این سرعت به سرعت موجود در فناوری Quick Charge 2.0 حتی نزدیک هم نیست اما بازهم به دلیل انتقال انرژی به صورت بی سیم آنهم به فواصل دور بسیار عالی به نظر می رسد. استفاده از فرکانس های رادیوی در دستگاه های شارژ بی سیم همچنین سبب می شود که نیازی به یک خط مستقیم ارتباطی میان دو دستگاه وجود نداشته باشد و انتقال انرژی به وسایل مختلف حتی هنگامی که چند مانع بر سر راه وجود دارد هم میسر باشد. فناوری شارژ بی سیم تنها به گوشی های هوشمند یا ابزارهای پوشیدنی محدود نیست و دستگاه هایی نظیر صفحه کلید هم می توانند به این شکل شارژ شوند. با استفاده از سیستم جدید معرفی شده هر دستگاهی که در محدوده مجاز باشد به خودی خود شارژ می شود.
Cota-wireless-charging3.jpg

اگرچه پیش از استفاده از این سیستم باید اثرات فرآیندهایی نظیر شارژ 24 ساعته دستگاه های مختلف مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد اما سیستم Cota بازهم یک گام بزرگ رو به جلو محسوب می شود. منبع: AndroidAndMe
 

جدیدترین ارسال ها

بالا