رویای خوشمزه /محمد افضل حق بین / 3ds max. Photoshop

شروع موضوع توسط Hi MAJID ‏13 آوریل 2011 در انجمن مسابقه نوروزی 1390

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    ممنونم علی جان که بازم لطف کردین به کارم سر زدین :rose: قراره که یکم دیگه رو قلعه و مابقی اشکالاتش کار کنم و رندر نهایی رو بگیرم و ادامه کار رو که همون آسمون و خورشید و ... باشه رو داخل Photoshop انجام بدم :rose:

    مرسی خاهل جان :rose: اتفاقا برای سبزه ها از هیر استفاده کردم ولی مثل اینکه خوب نشده :sad: باشه دست کاراکتر رو هم تپل تر میکنم :green: ممنونم از نظرتون خاهل خانم :rose:

    سلللام بر مرتضی جان عزیزم :rose: خیلی لطف کردی که سر زدی دوست خوبم :rose: بخاطر اسمم هم شرمنده :)
    حتما رو نکاتی که گفتی کار میکنم . شما خیلی لطف داری دوست جان :rose: بازم از اینکه به تاپیکم سر زدی ممنونم :oops:
    مثل همیشه موفق باشی .
    یا علی
     
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏18 آوریل 2011
    sharin، ali3dm و Mandana از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام به دوستان مجید آنلاینی خودم :rose:
    متاسفانه برای سبزه ها هر کاری می کنم خوب در نمیاد :sad: اگه لطف کنین تنظیماتی رو که میدونید بهتر میشه رو بگید ممنون میشم :paint:
    اینم از ادامه کار ممنون از همگی :rose:
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏19 آوریل 2011
    Baloot3D، :Mohsen:، sharin و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    به پیشرفت خوب و سریعت آفرین میگم اما یه نکته که میتونه مفید باشه. همونطور که مدل ساختی و رندر کردی سعی کن مونتاژ کنی. آسمون و ابر رو شبیه تر به مدلها انتخاب کن اگه بشه کار یکدست تری خواهی داشت.
    یکدستی کارهای متوسط رو عالی میکنه و جلوی هر انتقادی رو میگیره!

    اگه چمن های خوب در آخرش نیافتی از چمن های برنامه های نقاشی مثل Project Dogwaffle

    میتونی نهایت استفاده رو ببری.

    منتظر یه آخر خیلی خوبم برا کارت وقت زییاد داری روش کار و تحقیق کن. پروژه های خوشمزه زحماتشون هم شیرینه!

    یا زهرا
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏19 آوریل 2011
    ali3dm، M O R T E Z A و Hi MAJID از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    بازم ممنون محمد جان :rose: برای ابر و آسمون منظورتون اینکه کارتونی تر بشه؟:paint: اگه بتونم که چمنهارو بامکس در بیارم که خیلی عالی میشه و لی اگه نشد باید همین کاری رو که گفتن انجام بدم در ضمن بابت لینک متشکرم :rose:
    موفق باشین .
    یا علی
     
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏19 آوریل 2011
    borhani59 از این پست تشکر کرده است.
  5. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    خب من تو کار خودم احتمالا یه چیزایی رو میزارم به عهده اصلاح و نقاشی دو بعدی چون به قول تو سه بعدی بودنش اولویت و موضوعیت داره ولی به هر حال رها کردنش خوب نیست. اون کاری که اول بچه ها گذاشتن که مثل اون رو بزنی خب میدونی که کلا دو بعدی بود و نقاشی و احتمال قوی دیجیتال. با نقاشی میشه بیشتر یه حجم رندر شده رو تزیین کرد تا عکس رئال رو با رندر نیمه فانتزی و رنگ های شاد.

    منظورمو گرفتی فکر کنم. خیلی از کارهای حرفه ای تر هم قسمت های دور رو نقاشی میکنند که علما میگن
    matte painting
    تو شاهکارهای سینما هم استفاده میشه. شما هم میتونی هم از نمونه های موجود و هم تلفیقی استفاده کنی.
    مهمترین نکته اینه که کارت دو تکه نشه!

    موفق باشی پلاگین های مو و خب چمن هم فکر کنم کم نباشه. شاید پیش فرض های خوبی داشته باشن این یکیش از اونهایی که کار کردن بپرسی راهنماییت میکنند...:

    [​IMG]

    http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/grass/gom_glade_01.php

    براش اینو بگرد:
    max grass plugin tutor

    یا زهرا
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏20 آوریل 2011
    Hi MAJID، FATEMEH، *farshid* و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    آسمون آبی بیشتر به کارت میاد
    حتما باید کارتونی باشه

    چمن رو هم باید مدل کنی
    5 تا چمن مدل کن بعد از متریال دعی در جهات مختلف و رندم کپیشون کن تا تعدادشون برسه به 200 تا... بعد این 200 تا رو convert کن به vray proxy
    الان میتونی با vrayscatter این چمن ها رو رو زمین پخش کنی
    یه سری هم گل و بوته ی کارتونی میتونی با همین روش ایجاد کنی
    vray fur زیاد به درد ساختن چمن (اونم از نوع فانتزیش ) نمیخوره

    خیلی خشوم اومد از محیط کارت
    یکم درختای بکگراند بیشتر باشن بهتر میشه
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏20 آوریل 2011
    borhani59 و Hi MAJID از این پست تشکر کرده اند.
  7. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    واو ... چه سریع رسیدی به این مرحله از کار ... ایول ... تا اینجا که خیلی عالی شده و واقعا دوستش دارم .
    فقط غیر از چمن ها که داری روش کار میکنی به نظرم نور روی خونت خیلی کمه و از اونجایی که موضوع اصلی ایدت هست به نظرم بیشتر باید به چشم بیاد.
    هم میتونی نور خودش را بیشتر کنی و هم یه تست میتونی بزنی دورش گلو بندازی ببینی چی میشه ...
    موفق باشی :rose:
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏20 آوریل 2011
    borhani59 و Hi MAJID از این پست تشکر کرده اند.
  8. Arsham

    Arsham اینو میخوریم گول نخوریم ♠

    ارسال‌ها:
    643
    تشکر شده:
    1,308
    امتیاز دستاورد:
    93
    آبیه ولی یه نکته :
    وقتی سایه درختارو میبینم انگار تابش تور از اون ماه خلاصه آسمون رو عوض کن ماه رو بردار ( الان بشتر به جای رویای کودکانه ، تخیلی فضایی )
    تو آبیه او منورات زیاد معلوم نیست یا رنگ بندشون رو عوض کن یا یه کار ی بکن دیگه . :green:

    در آخرم اصلا چمن رو حذف کن و یه چیز خوراکی سبز بزار مثه یه حالت خامه . سنگ هارو هم اسمارتیس بکن
    درختاهم یکم ژله ای کن . چون بی تارف تا اینجای کار به جز آبنیات رو ی زمین چای دیگه ای آدم احساس خوراکی بودن نمیکنه
    روی قصرم بیشتر کار کن که هم کیکی تر باشه هم قصری تر
     
    نوشته شده توسط Arsham در ‏20 آوریل 2011
    *farshid*، Hi MAJID و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    تشکر

    واقعا خیلی لطف داری محمد جان :rose: اگه با روشی که فرشید جان گفتن نتونستم چمن رو در بیارم حتما در آخر باید دست به دامان فتوشاپ بشم :rose:

    ممنونم فرشید جان آره به نظر خودم هم آبی زیباتر شده .
    آموزشی هم که گذاشتین خیلی خوبه ولی متاسفانه به مشکل خوردم که عکسش رو گذاشتم اگه لطف کنید و راهنماییم کنید خیلی خلیی سپاسگذارتون میشم :rose: با تشکر

    مرسی سروش جان
    از لطفتون هم ممنونم و به نکته ی خوبی اشاره کردین باید نور قصر رو بیشتر کنم :rose:

    اگه بخوام رو تمام نکاتی که گفتی کار کنم باید از اول شروع به طراحی کنم (نکنه میخوای به مسابقه نرسم و مقام اولی رو از چنگم در بیاری :green::lol: ) ولی جدا از شوخی واقعا به جای چمن نمیشه از خامه یا چیز دیگه استفاده کرد اصلا نمیتونم جایگزینی براش پیدا کنم:sad:ولی در مورد سنگ و بقیه چیزا که گفتی حتما روش کار میکنم و متشکرم از لطفی که بهم داری :rose:
     

    پیوست ها:

    • Error.jpg
      Error.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 298.9
      نمایش ها:
      42
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏20 آوریل 2011
    borhani59، Arsham و hellboy3d از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    عجب مشکل بدی!!!
    رمت چنده؟

    اگه رمت پایینه مثلا 2 گیگه این کارارو بگن
    1- برو تو قسمت system عدد مربوط با باکت ها رو کم کن ... مثلا 16 render region ها
    2- dynamic memory limit رو ببر بالا
    مثلا 1024

    اینجوری حجم بیشتری از فضای رم به آپلود و آنلود اختصاص پیدا میکنه
    هر چند سرعت رندر میاد پایین ولی میتونه رندر بگیره


    اگه رمت زیاده سایز باکت رو بیار پایین و 2 گیگ اختصاص بده به dynamic memory limit
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏21 آوریل 2011
    Farrokh، Hi MAJID و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    یادم رفت اینو بگم
    اگه ویری 2 استفاده میکنی... vray scatter ی که داری حتما یابد برای ویری2 باشه. scater های قدیمی با ویری 2 سازگاری ندارن

    اگه مشکلت حل نشد vray 1.5 نصب کن که با اسکتر کاملا مچه
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏21 آوریل 2011
    Hi MAJID و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  12. :Mohsen:

    :Mohsen: کاربر باتجربه

    ارسال‌ها:
    2,266
    تشکر شده:
    2,686
    امتیاز دستاورد:
    36
    دوست عزیز، کارت خیلی خوب شده
    فقط چمنا یکم مشکل دارن، تو قسمت تنظیمات موی مکس باید سایه رو فعال کنی
    البته اگه چمن هارو به قول دوستان مدل کنی و بعد تکثیر کنی، شاید بهتر جواب بده
     
    نوشته شده توسط :Mohsen: در ‏21 آوریل 2011
    borhani59 و Hi MAJID از این پست تشکر کرده اند.
  13. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    رفرنس: ترجمه کتاب جامع وی ری
    سلام.امروز آموزش ساخت چمن توسط Vray Displacment رو داریم.:paint:
    [​IMG]
    تا بخش قبل مختصر درباره Displasmcent صحبت کردیم.

    نکاته ای که در مورد چمن باید حتما رعایت بشه اینه که نباید انعکاس داشته باشه واگرنه بشدت کند میشه.شاید زمان رندرتون 6 تا 8 برابر بشه:shock:

    [​IMG]
    displacment سه حالت داره.

    حالت اول مخصوص کار ماست حتی کنارش نوشته LandScape.فقط نکته اینجاست که باید متریالی که به Displacment نسبت میدیم مخصوص خودش باشه.این بخش از الگوریتم قبلی استفاده میکنه.بعتی رنگ سفید پائین میمونه و سیاه برجسته میشه. اگه از Arch model , arch Exterior استفاده کنین توش متریال داره به همین مظمون.من 2 تا متریال که مخصوص این کاره رو میزارم.
    تکسچر چمن

    [​IMG][​IMG]

    همون طور که از اسماشون پیداست در حقیقت یکیش چمنه و یکیش Displacement مخصوص همین چمن.

    وقتی که خودش رو تنظیم کنین روی این گزینه طوری از Gi استفاده میکنه که اصلا کند نمیشه و از کیفیتش هم کم نمیشه:cool:

    1- سطح مورد نظر رو میسازیم.

    2- حالت UVW رو براش تعریف می کنیم.

    برای اینکه 1 مقایسه داشته باشیم بین Bump و Displacement من متریال مخصوص Displacment رو به بامپ نسبت دادم.

    [​IMG]
    عدد بامپ رو از 100 به 1000 رسوندم
    [​IMG]

    حالا از طریق Modify گزینه VrayDIspalacment رو انتخاب کردم.متریالی که روی بامپ داده بودم رو روی جای متریال این مدیفای Drag کردم. گزینه instance رو انتخاب کردم. بعد Bump رو پاک کردم که فقط Dispalcment بمونه.
    [​IMG]


    فقط یه مشکل پیش میاد و اون اینه که وقتی از این روش Displacment می کنیم چون Gi رو کم میگیره یه مقدار تاریک میشه.من این تاریکی رو توسط diffuse تو متریال جبران می کنم.یعتی روشنایی متریالم رو تا 2 یا 2.5 برابر افزایش می دم.طوری که اگه بدون dis بگیرم میشه اینجوری و با dis میشه زیریش

    [​IMG]

    [​IMG]

    اخرین نکته اینه که یه پارامتر خیلی مهم داریم تو این بخش و اون کیفیت سطحیه که باید بالا بیاد
    پیش فرض روی 512 تنظیمه..برای این تمرین نتیجه 512 این میشه

    [​IMG]

    من عدد رو به 3000 رسوندم


    [​IMG]
    درسمون تموم شد:oops: نتیجه هم میشه بالا. البته تو بالا یه قوری هم گذاشتم که ببینین انعکاس و سایه هم روی این چمن تاثیر میزارن و کلا میشه باهاش همه کار کرد.

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط AREF در ‏22 آوریل 2011
    .:BehzAd:.، sharin، FATEMEH و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. mhattaran

    mhattaran کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    119
    تشکر شده:
    266
    امتیاز دستاورد:
    16
    ایول خیلی خوب شده البته من اون کاره سمت چپیو بیشتر میپسندم ، در ضمن اگه اون کوههای دور دست رو عوض کنی بهتر میشه مثلا کوههای پوشیده از برف باشن
     
    نوشته شده توسط mhattaran در ‏22 آوریل 2011
    borhani59، AREF و Hi MAJID از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام به همگی دوستان و اساتید خوبم که با راهنماییهاشون باعث شدن که خیلی تو کارم پیشرفت کنم :rose:
    فرشید جان در رابطه با vrayscatter تمام راههایی رو که گفتین امتحان کردم که متاسفانه نشد و البته مطمئن بودم اگر هم میشد سیستمم کم می آورد به هر حال از وقتی که برای حل مشکلم گذاشتین خیلی ممنون و سپاسگذارتونم :rose:


    تشکر محسن جان .
    امیدوارم تو عکسی که پایین گذاشتم مشکلی از بابت چمن توش نبینید :rose:

    و اما عارف عزیز . آموزشی که گذاشتین فوق العاده بود عارف جان و فکر میکنم مشکل چمنم حل شد . خیلی ازتون ممنونم عارف جان خیلی لطف کردین . :rose:

    خیلی از لطفتون ممنونم .
     

    پیوست ها:

    • Final_Castle.JPG
      Final_Castle.JPG
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 529.5
      نمایش ها:
      33
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏22 آوریل 2011
    FATEMEH، Mandana، borhani59 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    رندر نهاییت خیلی زیبا شده
    به نظرم یکم رو کارکترش کار کن
    یه مقدار هم پاپیون روی قصر رو پهنتر کن (انگار کشیدگی افقی داره)

    ولی در کل خیلی زیبا شده
    چمن رو هم خوب ساختی
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏22 آوریل 2011
    AREF، Hi MAJID، Baloot3D و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    این یه تله هست مواظب باش!
    رنگ گرم و خوشمزه ای به کار دادی بیشتر شبیه کیک تازه هست ولی کمی با مزه علف!... (یه جک بیمزه! فعلا)

    حالا که کارت به یه کمال نسبی رسید و مشکل چمن ها هم رفع شده میخوای یه مشکل تراشی رو دوباره مطرح کنیم تا کمی تو هم عقب بیفتی و ما برسیم. البته این فکرو در مورد همه اونایی که سریع هستن دارم اما شما احساس میکنم آمادگی بیشتری داری!

    از گفتن علف منظور داشتم: پیشنهاد های آرشام رو یه مروری بکن! خوشمزه تر شدن تو خیال یه کیف دیگه داره. حالا که تا پشت بوم اومدی یه نردبون یا به قول قمی ها نبردبون بزار برو تو ابرا: بعضی از پیشنهادهاش رو میشه اجرا کرد ها: فرض کن به جای کیک تازه و سرسبزی ، طعم های شیرین و شکلات یا از این قبیل تو دهن جمع بشه. سختیش دو جاست یکی انتخاب چیزی که دوست داشته باشی و برا کارت خوب باشه و دوم اینکه بتونی با یه کلکی اونو بسازی.

    به نظر من چمن یه نقطه عطف بود و حالا میتونی پله بعدی رو بری. اگه دوست داری چمنها رو نگهشون دار ولی چیزهای مکمل رو با دید سخاوتمندانه و جسورانه تری انتخاب کن.
    برای ابر و آسمون یه کمی تصویرسازی سرچ کن و حس و حال زمین رو به هوا هم بده. خوشمزگی تو هوا رو با چی میسازی؟
    راه خوشمزه از اطرافش چه جور جدا میشه؟ سوال کردم برا اینکه شاید مثل خودم دوست داری ایدت شخصی باشه. اما سوال یه خوبی داره که جواب هم دنبالشه.

    این همه حرف زدم که یه سنگ گنده رو تکون بدی ها!
    خلوتی نسبی کارتو با یه عالمه ایده میتونی سرریز کنی!
    انتخاب کن و انجام بده. ساعت هنوز مونده....

    یا زهرا
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏23 آوریل 2011
    sharin، M O R T E Z A، AREF و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. Mandana

    Mandana Active Member

    ارسال‌ها:
    15,296
    تشکر شده:
    25,029
    امتیاز دستاورد:
    36
    آقا اجازه؟پشمک:دی منظورم اینه ابراش ازین پشمک صورتی خوشمزه ها باشه مثلن:دی یا کوها ها رو حتمن عوض کنه.اون کوه های وکتور واقعن به این فضا نمیخورن.یا روی کاجهاش مثلن شکلات آب شده باشه :دهن خودم آب افتاد.خوب شد این مسابق تو ماه رمضان نیست واقعن:|
    ولی یک نکته.ربطی اصن به موضوع شاید نداشته باشه.اما هر قدر که رنگ سبز و آبی اشتها رو کور می کنه، رنگ قرمز و زرد و نارنجی اشتها رو تحریک می کنه.مثلن پفک های مینو رو یادتونه؟یا اصن همین بسته های چیپس.رنگ خعلی مهمه.اینطوری می تونی کاری کنی بیننده واقعن گرسنش بشه

    موهای کاراکتر هم تکستچر مو بدی مطمئنم واقعن عالی میشه
    ببخشیدا انقدر گیر میدیما ولی واقعن حیفه حالا که تا اینجا اومدی ادامه ش ندی.مخصوصن که خودم تابحال دوبار زی براشم وسط کار بسته شده و واقعن نمی دونم بازم اعصابم یاری میکنه ادامه بدم یا نع:|

    همینا دیگه.بازم نظر شخصیم بود.به خودت بستگی داره
    موفق بباشی حاجاقا:rose:
     
    نوشته شده توسط Mandana در ‏23 آوریل 2011
    .:BehzAd:.، sharin، Hi MAJID و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام. نظر خوبی بود دیگه نگو نه. همه دوست دارن کارت رشد و سنخیت بیشتری پیدا کنه.
    حتی تلویحا کار سخت خودشونو هم یادآوری کردند که شما هم ترغیب بشی یه انرژی جدید تو کارت خرج کنی.
    البته فقط برای ترغیب هست و شاگرد زرنگها اینجوری بقیه رو گول میزنن. این هم یه تله هست اما در عین حال یه امیدواری.

    روی نظری که عمومی هست یه دقت خاص کن چون احتمالا نکته مهمی هست و اثر زیادی میگذاره...
    با تمام این حرفها پیش نهادن دیگه اگه پیش برداشت نمیکنی میتونی یه برداشت آزاد داشته باشی...

    یا زهرا
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏23 آوریل 2011
    Mandana و Hi MAJID از این پست تشکر کرده اند.
  20. Hi MAJID

    Hi MAJID کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    894
    امتیاز دستاورد:
    93
    ممنون فرشید جان
    به روی چشم استاد عزیز :rose: منم به شدت پیگیر کاراتون هستم فرشید جان و امیدوارم موفق باشید:rose:


    افتادم تو دام ... محمد جان :wink:
    شما دوستان خیلی به من لطف دارین فکر میکنم شما بیشتر از خودم برای کارم جوش میزنید. حالا که این همه لطف به من دارین من هم سعی خودم رو میکنم تا مو به مو اوامرتون رو اجراء کنم . امیدوارم کار نهایی اونجوری باشه که شما انتظارش رو دارید .:rose:


    حتما حاج خانم . میخوام با اجازتون کل طرح رو یه تغییر اساسی بدم که امیدوارم رضایت بخش باشه :rose: در ضمن امیدوارم مشکلتون هم حل بشه :rose:
     
    نوشته شده توسط Hi MAJID در ‏23 آوریل 2011
    Mandana و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید