روش تعیین قیمت کارهای سه بعدی

sallarmelli

Active Member
آقا مسئول این تاپیک کیه
یکی بشینه جمعش کنه خلاصه اش کنه
خلاصه اش رو یه جایی بذارین که همه وکسانی که تاپیک رو می بینین برای اولین بار بتونن چیزی دستشون بیاد نمی تونن که همه پست ها رو بخونن
لطفا یکی کاری کنی ؟
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
تاپیک مسئول نداره عزیز!، من تاپیک رو ایجاد کردم تا یه بررسی بشه که ببینیم چطور میتونیم یه قیمت پایه برا کارا بزاریم (چه آماتور، چه حرفه ای)، حالا صحبت کردن در این مورد به عهده ی شما کاربرانه، منم تا جایی که میتونم نمیزارم بحث به حاشیه بره
موفق باشید
 

shahin666

Active Member
با توجه به صحبت دوستان چون ملاک فقط نوع کار نیست باید برای کار بسته به کیفیت کار رنج قیمت تعیین شود . به نظر من برای
مدل سازی فضای داخلی بین 300 تا 600 و برای فضای خارجی بین 600 تا 1 میلیون و برای landescape مبلغ 1 تا 2 میلیون مناسب می باشد برای انیمیت کردن مدل بستگی به ابعاد مورد نظر بین هر فریم 30000 تا 50000 تومان اضافه شود.
علت دادن رنج قیمت بخاطر کیفیت کار افراد و اینکه کارفرما تا چه اندازه میخواهد هزینه کند مناسب است و اگه تری دی کار توانائی بالائی داشت میتواند طبق این رنج ، قیمت بده.
 

c m y k

Member
مخالفم

با توجه به صحبت دوستان چون ملاک فقط نوع کار نیست باید برای کار بسته به کیفیت کار رنج قیمت تعیین شود . به نظر من برای
مدل سازی فضای داخلی بین 300 تا 600 و برای فضای خارجی بین 600 تا 1 میلیون و برای landescape مبلغ 1 تا 2 میلیون مناسب می باشد برای انیمیت کردن مدل بستگی به ابعاد مورد نظر بین هر فریم 30000 تا 50000 تومان اضافه شود.
علت دادن رنج قیمت بخاطر کیفیت کار افراد و اینکه کارفرما تا چه اندازه میخواهد هزینه کند مناسب است و اگه تری دی کار توانائی بالائی داشت میتواند طبق این رنج ، قیمت بده.
-----------------------------------
میشه کمی بیشتر تویح بدی
 

sallarmelli

Active Member
من نظرم اینه که چند نفر با هم بشین یه زحمتی بکشن و هر صفحه رو خلاصه کنند و بین خلاصه ها یه خلاصه خوب در بیارن بذارن توی پست صدم (هنوز 14 تا پست دیگه بهش مونده) بعد هم خودت توی پست اول رو ویرایش کنی و بگی در پست صدم خلاصه 99 پست قبلی جمع شده
بعدش هم یه تیم تشکیل بشه برای تعیین قیمت و تعیین سطح در همین سایت بالاخره ما شروع می کنیم به قیمت گذاری در همین سایت
امیدوار این کار انجام بشه اگه صلاح می دونید.
 
آقا شايد بهتر باشه هركي آخرين كاري كه كرده رو به عنوان نمونه بذاره و قيمتي هم كه گرفته رو، باذكر دلايل بگه.
اون وقت شايد بشه محدوده تقريبي قيمت ها رو بدست آورد. البته منظورم مبالغي هست كه به ما ميدن و نه اون قيمت هايي كه ما به كارفرما پيشنهاد مي كنيم.(ميدونيد كه چقدر تفاوت بينشون وجود داره!)
وقتي محدوده مشخص بشه اون وقت دقيق تر ميشه به اين موضوع پرداخت.
ان شاااله
 
برای جمع بندی بحث بنظر من برگردیم به مبحث شروع کننده جناب آقای .:taymaz:.
که اگر این نکات را رعایت میکردیم یا بکنیم حتما برای خودمان و دوستانمان اطللاعات مفیدی خواهد بود
میتونیم کارا رو به 3 دسته ضعیف ، معمولی ، حرفه ای تقسیم بندی کنم که برای هر کدوم یه قیمت پایه تعیین کنیم (تو همه بخش ها چه مدل کردن ، چه انمیشن، و ...)....
...میتونید کار رو اینجا بزارید و بگید فلان قیمت رو دادین ولی دیگه فراتر از این نرین
از توهین و مسخره کردن و بحث های بی مورد جدا خودداری کنین
بحث هارو به حالت نقد جلو ببرین
با آقای AREF موافق هستم
... بستگی به چند عامل داره قیمت دادنش.معمولا برای من اینطور هست
دانشجوئی
کارفرما شخصی
شرکت های مشاور
نهادهای دولتی مثل مسکن شهرسازی
خب مثلا کاری که برای یه دانشجو 400 درمیاد ...
اما واقعا نمیشه مثل کابینت سازها بگیم متری فلان تومن.چون اصلا جور درنمیاد.
تو قائمشهر بابل که هیچ وقت واسه یه نما سه بعدی بیشتر از 300 نمیدن.اصلا امکان نداره.اما تو تهران به راحتی ممکنه یه میلیون هم بگیرن.
برای کارهای داخلی به اصطلاح مازندرانی ها( CHAKKI چکی ) یعنی همینجوری قیمت میدیم.
چون خیلی کم هستن شرکت هایی که واقعا کیفیت مطلوب رو درک کنن....
وآقای c m y k قسمتهایی موافقم
بنظر من اول باید نوع کارهایی که الان در ایران رایجه و از 3دی در اونها استفاده میشه یه دسته بندی کلی بکنیم و بعد یه کف قیمت تعیین بشه
مثلا دکوراسیون داخلی خودش شامل : -فضاهای اداری - فضاهای تجاری -فضاهای مسکونی نمای ساختمان : باز هم با همون دسته بندی های قبلی قطعات ماشین آلات صنعتی - محیطهای مربوط به تیزرهای تبلیغاتی - آبجکتهای گیم - کاراکتر - فرنیچر -
بعد از در آوردن کل این دسته بندیها بریم سراغ نحوه ارائه مثلا تک فریم یا انیمیشن رزولیشن پلتفرم های بکار رفته
...
دکوراسیون داخلی برای تولیدات مبلمان هر فریم با رندر وی رای 250000 تومان اگر تعداد درخواستی بیشتر از 10 تا باشه 200000 بالای 20 تا 180000
و بسیاری دیگر از دوستان
با برخی دوستان کاملا مخالفم که مطرح کردند آموزش ندیم و یا اگه پول کم بود کار نازلتری بدیم ویا جوری برخورد میشه انگار کارفرما یه بیسواد یا بی احساس یا مفت خور است که صدر در صد اینجوری نیست
واشکال از ماست که نتوانستیم با کارفرما مذاکره کنیم واهمیت یا زحمت کارمان را توضیح بدیم
...و تایپیکهای بسیار خوب ومفید دیگری هم بود که من دیگه برای یاد آوری وقتم کمه
فقط همیشه انصاف وعدالت یادمان نرود
 

ahmadrzpm

New Member
سلام.
راستش من خیلی سال هست که با مکس کار میکنم ولی تا الان کار تجاری انجام ندادم! اما الان این که پست های قبلی رو خوندم، می خوام توی این بحث شرکت کنم.
بعد از خوندن پست ها و رجوع به تجربیاتی که دارم، نتیجه ای که می تونم بگیرم اینه که قیمت گذاری روی این کار به عوامل خیلی زیادی از جمله: کیفیت کار، حجم کار، نوع کارفرما، محل زندگی و ... بستگی داره! خوب حالا ما توی این پست دنبال این هستیم که بتونیم قیمت ها رو به صورت یک قانون دربیاریم! درسته؟ ولی به نظر شما با وجود این همه عامل مختلف برای تعیین قیمت، آیا میشه این کار رو کرد؟ آیا میشه با این همه عامل یک فرمول(قانون) کلی ایجاد کرد؟ به نظر من اصلا امکان پذیر نیست! بخصوص که خیلی از این عوامل فقط به نظر شخصی فرد و یا محل زندگی و یا نوع کارفرما بستگی دارن! که همشون متغییر هستن!
اما علت اصلی که من این پست رو زدم فقط گفتن این جمله نبود! من توی پست های قبلی راه حل های دیگه ای هم دیدم که در واقع اون ها دلیل اصلی من برای ارسال این پست هستن. توی پست های قبلی راه حل های دیگه ای مثل: ایجاد صنف و یا بالا بردن هزینه ی کارها حتی به قیمت اینکه دیگه کسی به شما کار سفارش نده! عدم آموزش به دیگران، به خصوص کسانی که رشته ی اونا معماری نیست! و ... ذکر شده! این جملات و این طرز تفکر برای من خیلی نارحت کننده هستن! چرا؟ به این خاطر که نشون دهنده ی این هستن که قشر تحصیل کرده و دانشجو هم مانند تمام اقشار دیگه به سمت تفکرات و عیده های انحصار طلبی رفتن! آخه کی گفته که شرکت Autodesk نرم افزار 3ds max رو فقط برای مهندسین معماری ساخته که حالا گفته میشه که آموزش ندیم چون مثلا یه نفر که رشته اش مکانیک هست یاد میگره و بعد میره کارها رو انجام میده و سر ما بی کلاه میمونه؟ پس نقش توانایی انجام کار و یا استعداد های ذاتی خود فرد چی میشه؟ یعنی شما فکر میکنی چون مدرک معماری داری، دیگه میشی خدای گرافیک؟ اونم از نوع کامپیوتریش؟ من خودم کسی رو میشناسم که رشته ی عمران رو بخاطر شرایط خاصی که داره انتخاب کرده ولی یک استعداد ذاتی فوق العاده ای توی کارهای گرافیکی داره و به همین خاطر خیلی از بچه های معماری میرن سراغش تا براشون کار طراحی رو انجام بده!
بگذریم!
من می خوام بگم تمام تفکراتی که من توی پست ها قبلی دیدم، فقط و فقط رنگ و بوی پول! و انحصارطلبی رو میده و با این تفکرات ما به هیچ کجا نمیرسیم! پیشنهاد من اینه که به جای اینکه دنبال یه قانون برای تعیین حداقل قیمت باشیم، باید دنبال ایجاد یک فرهنگ صحیح توی جامعه باشیم، که اگه بتونیم این کار رو انجام بدیم، اونوقت خواهیم دید که بدون نیاز به تعیین حداقل قیمت و یا کاهش کیفیت متناسب با قیمت و یا بالابردن بی دلیل قیمت ها، قیمت هایی مناسب و به صورت یکنواخت در سراسر کشور بوجود خواهد اومد. شاید بپرسید یعنی چی؟ چیکار باید بکنیم؟
به نظر من با آموزش این برنامه ها و انجام پروژه ها در بالاترین سطح کیفیتی بدون تاثیر قیمت بر اونها، میشه به همه نشون داد که فرق کار سه بعدی کسی که در این زمینه درس خونده و یا حرفه ای هست با افراد دیگه چیه!
می دونید من با خوندن این پست ها، یادم یک جمله ای از یکی از استادم توی دانشگاه افتادم، ایشون که خارج از ایران تحصیل کرده بود، می گفت اونجا رقابت با اینجا خیلی متفاوته، اگر بخوام واضح توضیح بدم، فرض کنید که تمام رقابت ها یه مسابقه ی دو هستن، توی خارج از ایران نفر عقبی تمام تلاشش رو میکنه که به نفر جلویی برسه و بعد ازش جلو بزنه، اما توی ایران نفر عقبی تمام تلاشش رو می کنه که به نفر جلویی برسه تا بتونه بزنه زیرپاش تا با مخ بیاد پایین و بعد با خیال راحت تا آخر مسابقه راه بره! حالا به نظر من یک سری از پست های قبلی دقیقا این طوری هستن! گفتن که نباید دیگران کار کنن و فقط اونایی که مدرک معماری و یا طراحی دارن باید کار کنن! و به همین خاطر دیگه به کسی آموزش ندیم و یا پروژه های با قیمت پایین رو انجام ندیم! و ...
خلاصه این که به نظر من تنها راهش اینه که همه ی ما با تمام وجود تلاش کنیم تا به همه نشون بدیم که کار واقعی و با کیفیت یعنی چی و فرق افراد حرفه ای با افراد مبتدی چیه؟ اونوقت مطمئن باشید که هم نرخ پروژه ها مشخص میشه و هم در کل کشور به صورت یکنواخت در میاد.

در آخر از همه عذر می خوام به خاطر اینکه این همه نوشتم! فقط می خواستم منظورم رو درست منتقل کنم(که امیدوارم که این اتفاق افتاده باشه).
همچنین از همین جا اعلام می کنم اصلا ادعایی ندارم، نه در زمینه ی کار گرافیکی و نه در زمینه ی فهم و کمال و ... و اصلا قصد نداشتم که قیافه ی آدمای روشنفکر و فهمیده و همه چیز دون و عالمو و ... رو در بیارم.
من خاک پای همه ی بچه های ایران هم هستم و به خدا فقط از روی دلسوزی اینا رو گفتم! همین!
امیدوارم که کسی از دستم ناراحت نشده باشه.
موفق باشید.
 
از دوستان جديدي كه در صفحه 9 اين تاپيك نظراتشون رو اعلام كردن مچكرم. ولي به اين موضوع توجه داشته باشيم كه كساني كه اين كار رو براي درآوردن نون انجام ميدن با كساني كه تفريحي اين كار رو انجام ميدن و تجره تجاري تو اين زمينه ندارن، نظراشون كاملا متفاوته.
براي مثال عرض مي كنم كه خود من در طول مدت ماه فروردين 91 فقط تونستم 3 تا آشپزخونه بزنم و هركدوم رو هركاري كردم بيشتر از 40-45 تومان نتونستم بگيرم.خودمو كشتم ولي واقعا پولي نميدن. مطمئنم بعضي از دوستان شايد وضعيتشون خيلي بدتر از من باشه و خوب البته كساني هم هستن كه ممكنه خوب درآورده باشن.

ولي وقتي يه كارگر داره روزه 40 ميگيره چه طور يه مهندس مي تونه همونقدر در يك روز بگيره؟ هر روز هم كه سفارش گير نمياد كه بگيم اگه 30 روز ماه هم كار كنيم ميشه 1.5 ميليون. نهايتش ميشه هفته اي يه سفارش 100 توماني كه واسه يه مهندس خيلي خيلي كمه.

بياييم از نظر كساني كه تجربي و تجاري كار مي كنن نظرخواهي كنيم.ما اگه الان كه تو اين حرفه كه دست زياد نشده كار مي كنيم،نهايتا 400 در ماه ميگيريم، واي به حال روزي كه روزي 10 تا مثل ما در هر شهر ايجاد بشه و هركدوم بخوان واسه كارگير آوردن قيمت رو بكنه 20 تومان.

هيچ پروژه اي هم تو يك روز تاييد نميشه چون حداقل يه بار اصلاحيه بهش ميخوره كه تو روز دوم فاينال ميشه.

خيلي از دوستان راست يا دروغ ميگن فلان فضا رو زدم اين قدر گرفتم(كه از عكس كاملا معلومه غيره اجراييه و نهايتا جنبه تمريني داشته)
خيلي از دوستان قيمت هاي كاذبي رو عنوان مي كنن كه خيلي روتين و معمولي نيست. من از دوستان باتجربه مي خوام كه واقعا قيمت هايي كه دريافت مي كنن رو اعلام كنن اونم باذكر دليل و نه قيمت هايي كه خودشون به كارفرما پيشنهاد دادن.
ما نمي خوايم واسه هم كلاس بذاريم، ما مي خوايم به يه نتيجه مفيد و كارا برسيم.

واقعا اون كار اجرايي كه انجام داديم چقدر گرفتيم؟ دليل اون قيمت چي بوده؟عكسش رو هم بذاريم. منم اين كار رو مي كنم.

عكسي كه پيوست كردم به 2 دليل خيلي مصنوعي و مبتديه:
فقط 6 ساعات به من زمان دادن.
به هيچوجه حاظر نبودن بيشتر از 40 بدن.
چون براي طرف محيط آشپزخونه مهم نبود و فقط كابينت كار بود منم يه كار بدكيفيت بهشون تحويل دادم چون همونقدر كه پول بهم داد منم بهش آش دادم كه البته تو كابينت هاهم سوتي زياده كه خوش وقت كم دادن و مقصر بود. تاريخ انجام اين پروژه پنجشنبه هفتم ارديبهشت 91 با سيستم دوال كور اينتل و رم 4 گيگ هست.
موفق باشيد
 

پیوست ها

  • Cam_1_Final.jpg
    Cam_1_Final.jpg
    57.2 کیلوبایت · بازدیدها: 128
  • Cam_2_Final.jpg
    Cam_2_Final.jpg
    60.9 کیلوبایت · بازدیدها: 112
  • Cam_3_Final.jpg
    Cam_3_Final.jpg
    58.6 کیلوبایت · بازدیدها: 87
  • Cam_4_Final.jpg
    Cam_4_Final.jpg
    56.5 کیلوبایت · بازدیدها: 84
  • Cam_5_Final.jpg
    Cam_5_Final.jpg
    53.8 کیلوبایت · بازدیدها: 92

soroushdesign

Well-Known Member
دوستان من بعید میدونم با این جور صحبت ها بتونیم قیمتی رو فیکس کنیم، چون کارفرماهای ما یکسان نیستند.

godparadise با توجه به اینکه قبل خواسته بودید نما هم بذارم 1نمونه از کارامو ،مربوط به سال 89 گذاشتم( فقط همین1 رندر روبه کارفرما
ارائه دادم )

بابت این نما 350 یا 450 گرفتم و چون همزمان پروژه های زیادی از اون شرکت گرفته بودم و برام صرفه اقتصادی داشت.

در ضمن در مورد اینکه هرچقدر کارفرما پول داد همونقدر کیفیت کارشو بالا یا پایین ببریم تا حدی مخالفم

چون این بحث زمانی میتونه درست باشه که ما 1 نقطه مینیمم تعریف شده برای کار خودمون در نظر بگیریم.وپایین تر از اون انجام ندیم.

به عنوان مثال در حال حاضر حداقل قیمت من و خیلی از دوستان همین سایت بین 500 تا 1 میلیون تومن.
نسبت به خواسته کارفرما آپشن های طرح رو زیاد و کم میکنیم مثل کاراکتر، نورهای آنالیز شده و...
ولی کیفیت رندر رو ثابت نگه میداریم.
این نما که گذاشتم، سال 89 به عنوان 1 کار خوب در رزومه گذاشته بودم ولی الان به عنوان 1 کار متوسط به پایین میشه در نظر گرفت.

* در ضمن چون این تاپیک برای نتیجه گرفتن ساخته شده ، چندان جالب نیست که میفرمایید خیلی از دوستان قیمت غیر واقعی و کار غیر اجرایی دارند ، واضح بفرمایید منظورتون کی بوده تا جزئیات اجرایی رو آپلود کنند. *
 

پیوست ها

  • sd3d-ir.jpg
    sd3d-ir.jpg
    337.1 کیلوبایت · بازدیدها: 194

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
سلام.
راستش من خیلی سال هست که با مکس کار میکنم ولی تا الان کار تجاری انجام ندادم! اما الان این که پست های قبلی رو خوندم، می خوام توی این بحث شرکت کنم.
بعد از خوندن پست ها و رجوع به تجربیاتی که دارم، نتیجه ای که می تونم بگیرم اینه که قیمت گذاری روی این کار به عوامل خیلی زیادی از جمله: کیفیت کار، حجم کار، نوع کارفرما، محل زندگی و ... بستگی داره! خوب حالا ما توی این پست دنبال این هستیم که بتونیم قیمت ها رو به صورت یک قانون دربیاریم! درسته؟ ولی به نظر شما با وجود این همه عامل مختلف برای تعیین قیمت، آیا میشه این کار رو کرد؟ آیا میشه با این همه عامل یک فرمول(قانون) کلی ایجاد کرد؟ به نظر من اصلا امکان پذیر نیست! بخصوص که خیلی از این عوامل فقط به نظر شخصی فرد و یا محل زندگی و یا نوع کارفرما بستگی دارن! که همشون متغییر هستن!
اما علت اصلی که من این پست رو زدم فقط گفتن این جمله نبود! من توی پست های قبلی راه حل های دیگه ای هم دیدم که در واقع اون ها دلیل اصلی من برای ارسال این پست هستن. توی پست های قبلی راه حل های دیگه ای مثل: ایجاد صنف و یا بالا بردن هزینه ی کارها حتی به قیمت اینکه دیگه کسی به شما کار سفارش نده! عدم آموزش به دیگران، به خصوص کسانی که رشته ی اونا معماری نیست! و ... ذکر شده! این جملات و این طرز تفکر برای من خیلی نارحت کننده هستن! چرا؟ به این خاطر که نشون دهنده ی این هستن که قشر تحصیل کرده و دانشجو هم مانند تمام اقشار دیگه به سمت تفکرات و عیده های انحصار طلبی رفتن! آخه کی گفته که شرکت Autodesk نرم افزار 3ds max رو فقط برای مهندسین معماری ساخته که حالا گفته میشه که آموزش ندیم چون مثلا یه نفر که رشته اش مکانیک هست یاد میگره و بعد میره کارها رو انجام میده و سر ما بی کلاه میمونه؟ پس نقش توانایی انجام کار و یا استعداد های ذاتی خود فرد چی میشه؟ یعنی شما فکر میکنی چون مدرک معماری داری، دیگه میشی خدای گرافیک؟ اونم از نوع کامپیوتریش؟ من خودم کسی رو میشناسم که رشته ی عمران رو بخاطر شرایط خاصی که داره انتخاب کرده ولی یک استعداد ذاتی فوق العاده ای توی کارهای گرافیکی داره و به همین خاطر خیلی از بچه های معماری میرن سراغش تا براشون کار طراحی رو انجام بده!
بگذریم!
من می خوام بگم تمام تفکراتی که من توی پست ها قبلی دیدم، فقط و فقط رنگ و بوی پول! و انحصارطلبی رو میده و با این تفکرات ما به هیچ کجا نمیرسیم! پیشنهاد من اینه که به جای اینکه دنبال یه قانون برای تعیین حداقل قیمت باشیم، باید دنبال ایجاد یک فرهنگ صحیح توی جامعه باشیم، که اگه بتونیم این کار رو انجام بدیم، اونوقت خواهیم دید که بدون نیاز به تعیین حداقل قیمت و یا کاهش کیفیت متناسب با قیمت و یا بالابردن بی دلیل قیمت ها، قیمت هایی مناسب و به صورت یکنواخت در سراسر کشور بوجود خواهد اومد. شاید بپرسید یعنی چی؟ چیکار باید بکنیم؟
به نظر من با آموزش این برنامه ها و انجام پروژه ها در بالاترین سطح کیفیتی بدون تاثیر قیمت بر اونها، میشه به همه نشون داد که فرق کار سه بعدی کسی که در این زمینه درس خونده و یا حرفه ای هست با افراد دیگه چیه!
می دونید من با خوندن این پست ها، یادم یک جمله ای از یکی از استادم توی دانشگاه افتادم، ایشون که خارج از ایران تحصیل کرده بود، می گفت اونجا رقابت با اینجا خیلی متفاوته، اگر بخوام واضح توضیح بدم، فرض کنید که تمام رقابت ها یه مسابقه ی دو هستن، توی خارج از ایران نفر عقبی تمام تلاشش رو میکنه که به نفر جلویی برسه و بعد ازش جلو بزنه، اما توی ایران نفر عقبی تمام تلاشش رو می کنه که به نفر جلویی برسه تا بتونه بزنه زیرپاش تا با مخ بیاد پایین و بعد با خیال راحت تا آخر مسابقه راه بره! حالا به نظر من یک سری از پست های قبلی دقیقا این طوری هستن! گفتن که نباید دیگران کار کنن و فقط اونایی که مدرک معماری و یا طراحی دارن باید کار کنن! و به همین خاطر دیگه به کسی آموزش ندیم و یا پروژه های با قیمت پایین رو انجام ندیم! و ...
خلاصه این که به نظر من تنها راهش اینه که همه ی ما با تمام وجود تلاش کنیم تا به همه نشون بدیم که کار واقعی و با کیفیت یعنی چی و فرق افراد حرفه ای با افراد مبتدی چیه؟ اونوقت مطمئن باشید که هم نرخ پروژه ها مشخص میشه و هم در کل کشور به صورت یکنواخت در میاد.

در آخر از همه عذر می خوام به خاطر اینکه این همه نوشتم! فقط می خواستم منظورم رو درست منتقل کنم(که امیدوارم که این اتفاق افتاده باشه).
همچنین از همین جا اعلام می کنم اصلا ادعایی ندارم، نه در زمینه ی کار گرافیکی و نه در زمینه ی فهم و کمال و ... و اصلا قصد نداشتم که قیافه ی آدمای روشنفکر و فهمیده و همه چیز دون و عالمو و ... رو در بیارم.
من خاک پای همه ی بچه های ایران هم هستم و به خدا فقط از روی دلسوزی اینا رو گفتم! همین!
امیدوارم که کسی از دستم ناراحت نشده باشه.
موفق باشید.
ممنون دوست عزیز مطالب خوبی رو گفتید، مخصوصا با اون قسمت مثال استادتون کاملا موافقم :rose:
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
از دوستان جديدي كه در صفحه 9 اين تاپيك نظراتشون رو اعلام كردن مچكرم. ولي به اين موضوع توجه داشته باشيم كه كساني كه اين كار رو براي درآوردن نون انجام ميدن با كساني كه تفريحي اين كار رو انجام ميدن و تجره تجاري تو اين زمينه ندارن، نظراشون كاملا متفاوته.
براي مثال عرض مي كنم كه خود من در طول مدت ماه فروردين 91 فقط تونستم 3 تا آشپزخونه بزنم و هركدوم رو هركاري كردم بيشتر از 40-45 تومان نتونستم بگيرم.خودمو كشتم ولي واقعا پولي نميدن. مطمئنم بعضي از دوستان شايد وضعيتشون خيلي بدتر از من باشه و خوب البته كساني هم هستن كه ممكنه خوب درآورده باشن.

ولي وقتي يه كارگر داره روزه 40 ميگيره چه طور يه مهندس مي تونه همونقدر در يك روز بگيره؟ هر روز هم كه سفارش گير نمياد كه بگيم اگه 30 روز ماه هم كار كنيم ميشه 1.5 ميليون. نهايتش ميشه هفته اي يه سفارش 100 توماني كه واسه يه مهندس خيلي خيلي كمه.

بياييم از نظر كساني كه تجربي و تجاري كار مي كنن نظرخواهي كنيم.ما اگه الان كه تو اين حرفه كه دست زياد نشده كار مي كنيم،نهايتا 400 در ماه ميگيريم، واي به حال روزي كه روزي 10 تا مثل ما در هر شهر ايجاد بشه و هركدوم بخوان واسه كارگير آوردن قيمت رو بكنه 20 تومان.

هيچ پروژه اي هم تو يك روز تاييد نميشه چون حداقل يه بار اصلاحيه بهش ميخوره كه تو روز دوم فاينال ميشه.

خيلي از دوستان راست يا دروغ ميگن فلان فضا رو زدم اين قدر گرفتم(كه از عكس كاملا معلومه غيره اجراييه و نهايتا جنبه تمريني داشته)
خيلي از دوستان قيمت هاي كاذبي رو عنوان مي كنن كه خيلي روتين و معمولي نيست. من از دوستان باتجربه مي خوام كه واقعا قيمت هايي كه دريافت مي كنن رو اعلام كنن اونم باذكر دليل و نه قيمت هايي كه خودشون به كارفرما پيشنهاد دادن.
ما نمي خوايم واسه هم كلاس بذاريم، ما مي خوايم به يه نتيجه مفيد و كارا برسيم.

واقعا اون كار اجرايي كه انجام داديم چقدر گرفتيم؟ دليل اون قيمت چي بوده؟عكسش رو هم بذاريم. منم اين كار رو مي كنم.

عكسي كه پيوست كردم به 2 دليل خيلي مصنوعي و مبتديه:
فقط 6 ساعات به من زمان دادن.
به هيچوجه حاظر نبودن بيشتر از 40 بدن.
چون براي طرف محيط آشپزخونه مهم نبود و فقط كابينت كار بود منم يه كار بدكيفيت بهشون تحويل دادم چون همونقدر كه پول بهم داد منم بهش آش دادم كه البته تو كابينت هاهم سوتي زياده كه خوش وقت كم دادن و مقصر بود. تاريخ انجام اين پروژه پنجشنبه هفتم ارديبهشت 91 با سيستم دوال كور اينتل و رم 4 گيگ هست.
موفق باشيد

هیچ وقت کیفیت کارتون رو به خاطر مبلغی که میگیرین پایین نیارین، درسته به صرفه نیست ولس بعدا خودتون به کاراتون نگاه میکنین پشیمون میشین، غیر از این که این کار رو انجام میدیم این کار براتون رزومه میشه و یه نوع تبلیغ هم هست، متاسفانه رفته رفته کیفیت کارا داره میاد پایین به خاطر این که افرادی که هیچ گونه درکی از هنر هم ندارند وارد این رشته شدن و کارای شما باید جوری باشه که تفاوتی بین کار شما و کار اینگونه افراد باشه
موفق باشید
 
دوستان من بعید میدونم با این جور صحبت ها بتونیم قیمتی رو فیکس کنیم، چون کارفرماهای ما یکسان نیستند.

Godparadise با توجه به اینکه قبل خواسته بودید نما هم بذارم 1نمونه از کارامو ،مربوط به سال 89 گذاشتم( فقط همین1 رندر روبه کارفرما
ارائه دادم )

بابت این نما 350 یا 450 گرفتم و چون همزمان پروژه های زیادی از اون شرکت گرفته بودم و برام صرفه اقتصادی داشت.

در ضمن در مورد اینکه هرچقدر کارفرما پول داد همونقدر کیفیت کارشو بالا یا پایین ببریم تا حدی مخالفم

چون این بحث زمانی میتونه درست باشه که ما 1 نقطه مینیمم تعریف شده برای کار خودمون در نظر بگیریم.وپایین تر از اون انجام ندیم.

به عنوان مثال در حال حاضر حداقل قیمت من و خیلی از دوستان همین سایت بین 500 تا 1 میلیون تومن.
نسبت به خواسته کارفرما آپشن های طرح رو زیاد و کم میکنیم مثل کاراکتر، نورهای آنالیز شده و...
ولی کیفیت رندر رو ثابت نگه میداریم.
این نما که گذاشتم، سال 89 به عنوان 1 کار خوب در رزومه گذاشته بودم ولی الان به عنوان 1 کار متوسط به پایین میشه در نظر گرفت.

* در ضمن چون این تاپیک برای نتیجه گرفتن ساخته شده ، چندان جالب نیست که میفرمایید خیلی از دوستان قیمت غیر واقعی و کار غیر اجرایی دارند ، واضح بفرمایید منظورتون کی بوده تا جزئیات اجرایی رو آپلود کنند. *


ممنون از نظرتون. ولي بازگشت به صفحات قبلي و پيگيري مسائل بيهوده نتيجه اي تو روند اين تاپيك نداره. مهم هم نيست.از اينكه نمونه كارتون و قيمت رو گذاشتيد ممنون. موفق باشيد.
 

shahab_24

New Member
سلام
واقعا نمیشه قیمت ثابتی داد.اول باید دید طرفتون چقدر از کار میدونه.اصلا میدونه تری دی چیه؟!
یبار به طرف داشتم توضیح میدادیم که چی به چیه یارو هنگ کرد.آخر هم یه نمونه با رنگ default و رندر vray بهش دادیم کف کرد!! حالا این میاد 300 ، 400 به کار بده؟

منکه همون اول از یارو می پرسم چقدر می خواد هزینه کنه.بعضیا براشون مهم نیست و کار رو درک میکنن و میگن هزینه مهم نیست از کیفیت نزنید.ماهم تا جایی که بشه با کیفیت کار میکنیم.البته قبلش یه حدودی از قیمت میگیم تا یارو شوکه نشه.

در کل باید دید طرف هدفش از کار تری دی چیه.چقدر میخواد هزینه کنه.تصورش از هزینه چقدره.

مثلا این یکی از کارهای منه که فقط تو بخش رندرش همکاری کردم:

تو بخش پیوست ببینید: 1 - 2

یارو اینو داده بود یه شرکت همه کار طراحیشو براش کرده بود و 120 میلیون جیرینگ گرفته بود اما به شمکل خوردن و من رندرش رو تا حدودی تنظیمات کردم که سیستم گیر نیاوردیم بردن دوبی رندر بگیرن
برای اینکار کمتر از یه هفته ای 500 تومن داد.

اما الآن یه کار تو ستاری دارم که یارو نمیدونه چی می خواد،تری دی چیه و فقط میگه لونه کفتری داشته باشه!! فقط پول داره.همین آدم حرصش میگیره.مگه اینا بیشتر از 300 میدن!؟ تاز همه مدلسازی ها رو هم میخواد.می خواد کل کوچه رو براش تری دی کنم! :shock:

به هر حال بحث سر قیمت پایه بحث بی فایده اییه
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    62.5 کیلوبایت · بازدیدها: 150
  • alsebtin2.jpg
    alsebtin2.jpg
    112.1 کیلوبایت · بازدیدها: 155
آخرین ویرایش:

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
سلام
واقعا نمیشه قیمت ثابتی داد.اول باید دید طرفتون چقدر از کار میدونه.اصلا میدونه تری دی چیه؟!
یبار به طرف داشتم توضیح میدادیم که چی به چیه یارو هنگ کرد.آخر هم یه نمونه با رنگ default و رندر vray بهش دادیم کف کرد!! حالا این میاد 300 ، 400 به کار بده؟

منکه همون اول از یارو می پرسم چقدر می خواد هزینه کنه.بعضیا براشون مهم نیست و کار رو درک میکنن و میگن هزینه مهم نیست از کیفیت نزنید.ماهم تا جایی که بشه با کیفیت کار میکنیم.البته قبلش یه حدودی از قیمت میگیم تا یارو شوکه نشه.

در کل باید دید طرف هدفش از کار تری دی چیه.چقدر میخواد هزینه کنه.تصورش از هزینه چقدره.

مثلا این یکی از کارهای منه که فقط تو بخش رندرش همکاری کردم:

تو بخش پیوست ببینید: 1 - 2

یارو اینو داده بود یه شرکت همه کار طراحیشو براش کرده بود و 120 میلیون جیرینگ گرفته بود اما به شمکل خوردن و من رندرش رو تا حدودی تنظیمات کردم که سیستم گیر نیاوردیم بردن دوبی رندر بگیرن
برای اینکار کمتر از یه هفته ای 500 تومن داد.

اما الآن یه کار تو ستاری دارم که یارو نمیدونه چی می خواد،تری دی چیه و فقط میگه لونه کفتری داشته باشه!! فقط پول داره.همین آدم حرصش میگیره.مگه اینا بیشتر از 300 میدن!؟ تاز همه مدلسازی ها رو هم میخواد.می خواد کل کوچه رو براش تری دی کنم! :shock:

به هر حال بحث سر قیمت پایه بحث بی فایده اییه
ممنون از نظری که دادید، ولی بی فایده بودن!!!!!!!!! دوست عزیز هیچ کس تو هیچ کاری از کارفرما نمیتونه توقع داشته باشه چون اگه خودش بلد باشه اون کار رو انجام بده هیچ وقت سراغ شخص دیگه ای نمیره و خودش انجام میده
درضمن هدف اینه که بین خودمون به یه نتیجه برسیم و قیمت پایه هرچند برا شهرای بزرگ و کوچیک به صورت تفکیک شده داشته باشیم
موفق باشید
 
من بارها و بارها خدمت دوستان عرض كردم كه بعضي از كارفرماها واقعا قد سيب زميني نميدونن و فقط و فقط پول دارن، همين و بس! نميدونم چرا بعضي از دوستان كه خودشون اقرار مي كنن كه تاحالا كار اجرايي نداشتن، به مخالفت با بعضي از صحبت ها مي پردازند و متاسفانه شاهديم از دوستان ديگه كه اصلا ازشون هم انتظار نداريم، گفته هاي اون هارو تاييد مي كنند!!!
متاسفانه انتظار خيلي از كارفرما ها از يه كار تري دي حد اكثر 30-50 تومانه به جاي 300-500 تومان. مگر با مهندسين كار كنيم كه خودارو شكر خيلي مي فهمند ولي زياد گير ميدن و تغيير تو پروژه ميارن.
متوسط قيمتي كه مهندسا ميدن 350-700 تومانه ولي كابينت سازها و مشاورين املاك و دكوراسيون ها بين 50 تا حداكثر 150 هست.
البته اين ها كه گفتم تجربه شخصيم بودن.
 

shahab_24

New Member
ممنون از نظری که دادید، ولی بی فایده بودن!!!!!!!!! دوست عزیز هیچ کس تو هیچ کاری از کارفرما نمیتونه توقع داشته باشه چون اگه خودش بلد باشه اون کار رو انجام بده هیچ وقت سراغ شخص دیگه ای نمیره و خودش انجام میده
درضمن هدف اینه که بین خودمون به یه نتیجه برسیم و قیمت پایه هرچند برا شهرای بزرگ و کوچیک به صورت تفکیک شده داشته باشیم
موفق باشید
سلام
خواهش میکنم.اما منظور از بی فایده بودن به خاطر تفاوت بین افرادشه.اما یه چیزی بین خودمون هیت که تا حدودی همه هم رعایت میکنن.مثلا یه کار متوسط به بالا در حدود 300 در میاد و یه کار سنگین بسته به جزئیات میزنه بالاتر که از 400 تا یک و دو میلیون میشه.البت بعضی مواقع که خودم هم شاهد بود به 30 تا 40 میلیون هم میکشه که اونا خاصند و انیمیت هم دارن.

اما اینا قیمت هایی که طرف حداقل یه عکس تری دی دیده باشه.وطراحی هم نخوای بکنی یعنی معماریش تا حدودی مشخص باشه.
 

3D Art

Member
درود دوستان گرامی
این تاپیک برای رسیدن به یک قیمت واحدبه نظرم نمی تونه کاربرد داشته باشه ولی برای اینکه از قیمت کار ها مطلع بشید بسیار تاپیک خوبی هست ...
چون کیفیت و افردای که به شخص کار پیشنهاد میدن فرق میکنه و نمیشه گفت مثلا چون آقای x از کافرماش برای اون کار n تومن گرفت ما هم همون رو حتما بگیریم
قیمت ها میتونه خیلی بالا تر باشه اگر کیفیت کار بالا باشه
این 4 تا قانون رو هم رعایت کنید برای قیمت دادن

1 - از دانشجو زیاد پول نگیرید مگه اینکه بدونید طرف خیلی پولداره
2 - برای کارهایی که تجاری هست مثلا پروژه های تجاری بیشتر از قیمتتون بگیرید
3 - برای اینکه طرف کار رو نمیشناسه قیمت بسیار پایین ندید این دلیل خوبی نیست
4 -بازار رو خراب میکنید یا نه به خودتون ربط داره چون فردا خود شما هستید که دارید از این بازار پول در میارید و مطمئن باشید کسی که کیفیت کارهاش بالا هست تاثیر بدی از قیمت پایین کار شما نخواهد داشت


ولی به نظر من همه این حرف ها زده شده و فقط مونده نمونه کار و پول دریافتی
دوستان لطف کنند نمونه کار و پول دریافتی رو حتما توی پست های بعدی بیارند چون به نظر من این از همه چیز مهمتر هست
خوب این کاری که ضمیمه کردم رو 2 روزه انجام دادم یک مقدار هم طراحی داشت که انجام شد 400 هم دریافت شد.
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    667.8 کیلوبایت · بازدیدها: 196
  • 2.jpg
    2.jpg
    640.7 کیلوبایت · بازدیدها: 174
  • 8.jpg
    8.jpg
    675.5 کیلوبایت · بازدیدها: 161
  • 5.jpg
    5.jpg
    421 کیلوبایت · بازدیدها: 138
  • 6.jpg
    6.jpg
    396.2 کیلوبایت · بازدیدها: 175
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا