رنگ و نام تجاری

gelarehda

New Member
[h=4]طراحی رنگ و روانشناسی برای نام تجاری[/h][h=4].مارک ها و رنگ ها به طور جدایی ناپذیری مرتبط هستند, به دلیل اینکه رنگ یک روش سریع و آنی برای انتقال معنا و پیام بدون کلمات می باشد[/h]
b32cfc63799dca7fc758f067653c54f0.png

[h=4]نام تجاری معمولا یک کلمه ای است که توسط تبلیغ کنندگان و بازاریابان استفاده می شود. اما این واقعاً به چه معنا است؟[/h][h=4]کارشناسان بازاریابی معمولا تعریف نام تجاری را بصورت نام, ساین, یا سمبل و طراحی سرویس ها و یا محصولات یک شرکت بیان می کنند. در تعریفی دیگر, یک نام تجاری بیان کننده ایده های یک کمپانی و یا محصول است. این همان چیزی است که ارتباط با مصرف کنندگان را تشکیل میدهد.[/h][h=4]به طور مثال در 3 طرح برند بالا:[/h][h=4]تصویر هواپیمایی ژاپن دارای چندین مؤلفه است: پرنده نماد پرواز و رنگ قرمز مرتبط با قدرت می باشد. هم چنین رنگ قرمز نمایان گر طالع و اقبال خوب در آسیای شرقی می باشد. دایره و رنگ قرمز مرجع پرچم ژاپن می باشد. بنابراین، تصویر نام تجاری مرتبط با حمل و نقل هوایی قدرتمند از یک شرکت ژاپنی می باشد که طالع خوب در سفر را هم برای مشتریان خود خواستار است.[/h][h=4][/h][h=4]تصویر at & t برنده جایزه طراحی است. گوی دایره ای نماد یک جهان محصور شده توسط ارتباطات الکترونیکی می باشد. بیشتر به طور خاص, نماد بصورت مشخص و دقیق سایه و هایلایت درست شده است. در نتیجه, سمبل حاصله حالتی 3 بعدی که از یک منبع دور نور می گیرد را تشکیل می دهد.[/h][h=4][/h][h=4]تصویر ups (یونایتد پارسل سرویس) یک مثال عالی از چگونگی استفاده از یک رنگ برای ارتباط برقرار کردن است. قهوه ای نماد اعتماد و اطمینان و استحکام بیشتر می باشد. یک رنگ پر افاده و با تکنولوژی بالا نیست, بر عکس قهوه ای رنگ خاکی و افتاده ای است.[/h][h=4][/h][h=4]چرا رنگ مهم است؟[/h][h=4]تحقیقات نشان داده که 60% از مردم تصمیم آنی برای انتخاب می گیرند و این تصمیم تنها بر مبنای رنگ می باشد!! رنگ ها در به رسمیت شناختن نام های تجاری تا 80% هم موثر هستند.[/h]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا