رندر نهایی مسجد نصیر الملک

شروع موضوع توسط Farrokh ‏17 می 2010 در انجمن برگزیده های گالری سه بعدی

  1. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    البته منظور منم از درت اون چیزی نبود که به عنوان vray dirt می شناسیم

    منظورم نمور کردن تکسچر آجر ها در بعضی نقاط هست (این کار رو از یک روشی انجام دادم که شاید وقتی بشنوید خندتون بگیره )(پس منتظر making of باشید ) :green:پ

    در مورد فرش هم فکر نکنم دیگه وقت کار کردن رو این پروژه رو داشته باشم
    و فکر می کنم زمین بازتاب داشته باشه خیلی بهتر از اینه که فرش داشته باشه
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏14 ژوئن 2010
    sadeghgraphic، HOSSEIN.D و Ultra3D از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Ultra3D

    Ultra3D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,204
    تشکر شده:
    1,281
    امتیاز دستاورد:
    113
    نمی خوای دیگه رو این کار بیشتر کار کنی؟
    ولی حیف هست تا این جا که خیلی عالی شده
    یکمی هم رو لوازم داخل مسجد کار کنی خیلی دیگه real می شه و می ترکونه
     
    نوشته شده توسط Ultra3D در ‏14 ژوئن 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  3. Ali hadian

    Ali hadian Member

    ارسال‌ها:
    74
    تشکر شده:
    164
    امتیاز دستاورد:
    6
    khili khof bood tabrik migam
     
    نوشته شده توسط Ali hadian در ‏21 ژوئن 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  4. hamidreza_22

    hamidreza_22 Member

    ارسال‌ها:
    88
    تشکر شده:
    234
    امتیاز دستاورد:
    6
    وای خدا من دارم دیونه(دیوونه) میشم .
    فرخ جان تو استاد مسلم 3d هستی.
    معرکه است
     
    نوشته شده توسط hamidreza_22 در ‏2 جولای 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  5. amirsadraii

    amirsadraii Active Member

    ارسال‌ها:
    144
    تشکر شده:
    121
    امتیاز دستاورد:
    43
    سلام کارتون بسیار زیباست و جای بسی تبریک داره من معمارم و خواستم توضیحات بیشتری در مورد سه یعدی کردن کاربندی ها بدید؟
     
    نوشته شده توسط amirsadraii در ‏1 آگوست 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  6. VirtualSaeed

    VirtualSaeed Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    372
    امتیاز دستاورد:
    16
    دیر شده برا تبریک ؟

    آقا تبریک میگم کارت حرف نداره ، مدل ، بافت ، نور ، متریال فقط کاش یه کوچولو توش حرکت میکردیو یه رندر کوچیک که یه حس خوب به ما بدی
     
    نوشته شده توسط VirtualSaeed در ‏5 آگوست 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  7. gezler

    gezler Member

    ارسال‌ها:
    106
    تشکر شده:
    167
    امتیاز دستاورد:
    16
    آقا فرخ من در این حد نیستم که بخوام انتقاد بکنم .... دقیق نمیدونم که این مسجد مال کدوم عصره اما از اسمش و کمی از معماریش به نظرم میاد که مال عصر سلجوقیه و معماری رازی باشه .

    به هر صورت تنها نقدی که به ذهنم رسید رفلکت شدیدی بود که روی زمین سبز رنگ دادی . به نظر توی سنس رئال نباید چنین چیزی باشه ، البته با توجه به تلاش دو ماهه به نظر نمیاد خطای از طرف شماست و فکر میکنم هنر بی بدیل مرمت کاران ایران زمینه که اگه بهشون رو بدی برمیدارن ورق آلومینوم روی کار مکشند .

    به هر صورت حرف اصلیم این بود ..... کاشی در معماری رازی در مقابل آجر ، مثل نگینه .

    پس نمیتونه سطح وسیعی کاشی لعابدار رو روی کف ببینیم .

    در بقیه موارد به طرز شگفتی آوری هبذا .... انشاالله روی قله های متعالی ... همه با هم ! :)
     
    نوشته شده توسط gezler در ‏15 آگوست 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  8. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلامی دوباره به تمام دوستان

    کسانی که علاقمند به دانستن مراحل ساخت پروژه ی مسجد نصیرالملک هستند می توانند در مجله ی اخیر CG arena یک making از اون رو به زبان انگلیسی بخوانند

    [​IMG]

    در مقاله ی making of nasir al molk mosque تمامی مراحل ساخت این پروژه به صورت کامل توضیح داده شده است


    امیدوارم برای تک تک شما مفید واقع بشه
    و ممنون از حمایت همه


    لینک دانلود :
    http://www.cgarena.com/freestuff/ezine/oct10_issue.php
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏15 اکتبر 2010
    vahid1944، maxya، Lord Voldemort و 31 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. behnam.nba

    behnam.nba Member

    ارسال‌ها:
    109
    تشکر شده:
    281
    امتیاز دستاورد:
    16
    :oops:
     
    نوشته شده توسط behnam.nba در ‏20 اکتبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  10. رُز

    رُز Member

    ارسال‌ها:
    41
    تشکر شده:
    79
    امتیاز دستاورد:
    6
    راستشو بخوایند من زیاد از کارهای سه بعدی سر در نمیارم.
    ولی این کار اینقدر زیباست که نیازی به دونستن علمش برای فهمیدن زیبایش نیست.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط رُز در ‏9 نوامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  11. zzmm14

    zzmm14 Active Member

    ارسال‌ها:
    173
    تشکر شده:
    198
    امتیاز دستاورد:
    43
    تشکر

    با سلام کاربر جدید از اصفهان هستم
    واقعا بدون نقص بود:wink:
     
    نوشته شده توسط zzmm14 در ‏13 نوامبر 2010
    *farshid*، ali_118 و Farrokh از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. shobair133

    shobair133 Member

    ارسال‌ها:
    196
    تشکر شده:
    238
    امتیاز دستاورد:
    16
    من هم تبریک :green:
    جای حرف نذاشتی عزیز :rose:
    خدا قوت ...
     
    نوشته شده توسط shobair133 در ‏14 نوامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  13. ereshkigal

    ereshkigal Member

    ارسال‌ها:
    261
    تشکر شده:
    309
    امتیاز دستاورد:
    16
    اینقدر زیباست که واقعاً جای هیچ حرف و بحثی نداره... زیبایی و ظرافت معماری ایرانی در جای جای کار به چشم می خوره... واقعاً تبریک می گم بخاطر تلاش و مهارتتون.
     
    نوشته شده توسط ereshkigal در ‏3 دسامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  14. KHASTERAH

    KHASTERAH New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    چطور باید دانلودش کرد . از کجا . لطفا سریع پاسخ بدید
     
    نوشته شده توسط KHASTERAH در ‏11 دسامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  15. fallen

    fallen Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    95
    تشکر شده:
    268
    امتیاز دستاورد:
    53
    سلام.
    خیلی زیباست. به ویژه ترکیب رنگ های با اشباع بالا. :rose:
    ممکنه در مورد رندر چند لایه کمی توضیح بدین؟ این لایه ها چی هستن؟
     
    نوشته شده توسط fallen در ‏28 دسامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  16. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    ممنون از نظر صمیمانتون


    من یک آموزشی ئه کامل در مورد مراحل مختلف کار نوشتم و اون رو می تونید از توی امضام دانلود کنید و بخونید

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏28 دسامبر 2010
    fallen از این پست تشکر کرده است.
  17. VirtualSaeed

    VirtualSaeed Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    372
    امتیاز دستاورد:
    16
    کار بسیار زیبا درآوورده شده تبریک میگم

    کار قبلی رو یادم نمیاد الان ولی از گفته هات یکی بازتابان که عالین

    رو کف محیطو جوندار کرده و dirt یا همون کثیفی که اونا هم خوبن تو ترکیب مدلت با تکسچر نشون دادی که خیلی جاها نباید به سیستم اعتماد کرد ولی اینجا به نظر من یکم اعتمادت به نرم افزار زیاد بوده یا شایدم چون من خود مسجدو ندیدم اینو میگم

    کف چار چوب یا ستون یا هرچی اسمشو نمیدونم :wink: سمت چپ که به زمین یا کاشیا رسیده خیلی خوبه قشنگ خابیده رو کف ولی کف ستونهای گرد سمت راست جدابودنش حس میشه

    و اگه خواستی بازم روش کار کنی بزا آجر هارو هم اضافه کنیم که کیفیت تکسچرشون یکم پایین تر از کیفیت رندرته یعنی همین عکس تو رندر کوچیکتر مشکلی نداره ولی تو این کیفیت تصویر کمی کیفیتش تو مقایسه با لبه شکسته شده مدل خودشو نشون میده و احتمالا مردگی آجرها به همین دلیله

    چیزایی که بالا گفتم اصلا دلیل بر این نیست که من میتونم چیزی بهتر بسازم نه ، فقط دیدم داری روش کار میکنی و انتقاد هم میخوای و :wink: ....

    امیدوارم از نزدیک با هم آشنا شیم
    موفق باشی :rose:
     
    نوشته شده توسط VirtualSaeed در ‏29 دسامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  18. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنون
    یکی از بهترین نقد هایی که تابحال روی این کار گرفته بودم همین بود
    متشکرم
    دارم روی این پروژه بیشتر کار می کنم
    پس حتما نظراتتونو بهم بگید لطفا

    نفهمیدم یعنی چی
    اگه می شه بیشتر توضیح بدید

    ممنونم
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏29 دسامبر 2010
  19. VirtualSaeed

    VirtualSaeed Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    372
    امتیاز دستاورد:
    16
    اون جمله مال قسمت کثیفی ها بود که نرم افزار معمولا اشیایی رو که بش میدیم جوری کثیف میکنه که با طبیعت یکم متمایزه البته اگه متریال dirt استفاده کردی ، هماهنگ کردن تکسچرها و مدلت کار دست خودته و خوبه ، اگه اون کثیفی کلی که هر درودیواری داره رو هم بتونی دراری خیلی خوب میشه درسته که مسجد تمیزه ولی اینارو نمیدونم میشه بش چی گفت ... هیچکس تقریبا نمیبینتشون ولی خیلی کارو واقعی میکنن :green: شاید با ترمیم برخورد ستونت با زمین دیگه اون مشکل نباشه ... بزار اینا که حل شد منم یه توضیح خوب براش پیدا میکنم البته اگه حل شد ایشالا که هیچی ....
     
    نوشته شده توسط VirtualSaeed در ‏29 دسامبر 2010
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  20. elhamfard1

    elhamfard1 New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    aliye movafagh bashi:rose:
     
    نوشته شده توسط elhamfard1 در ‏1 فوریه 2011
    ereshkigal و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید