رندر نهایی مسجد نصیر الملک

Farrokh

Active Member
البته منظور منم از درت اون چیزی نبود که به عنوان vray dirt می شناسیم

منظورم نمور کردن تکسچر آجر ها در بعضی نقاط هست (این کار رو از یک روشی انجام دادم که شاید وقتی بشنوید خندتون بگیره )(پس منتظر making of باشید ) :green:پ

در مورد فرش هم فکر نکنم دیگه وقت کار کردن رو این پروژه رو داشته باشم
و فکر می کنم زمین بازتاب داشته باشه خیلی بهتر از اینه که فرش داشته باشه
 

Ultra3D

Well-Known Member
نمی خوای دیگه رو این کار بیشتر کار کنی؟
ولی حیف هست تا این جا که خیلی عالی شده
یکمی هم رو لوازم داخل مسجد کار کنی خیلی دیگه real می شه و می ترکونه
 

amirsadraii

Active Member
سلام کارتون بسیار زیباست و جای بسی تبریک داره من معمارم و خواستم توضیحات بیشتری در مورد سه یعدی کردن کاربندی ها بدید؟
 
دیر شده برا تبریک ؟

آقا تبریک میگم کارت حرف نداره ، مدل ، بافت ، نور ، متریال فقط کاش یه کوچولو توش حرکت میکردیو یه رندر کوچیک که یه حس خوب به ما بدی
 

gezler

Member
آقا فرخ من در این حد نیستم که بخوام انتقاد بکنم .... دقیق نمیدونم که این مسجد مال کدوم عصره اما از اسمش و کمی از معماریش به نظرم میاد که مال عصر سلجوقیه و معماری رازی باشه .

به هر صورت تنها نقدی که به ذهنم رسید رفلکت شدیدی بود که روی زمین سبز رنگ دادی . به نظر توی سنس رئال نباید چنین چیزی باشه ، البته با توجه به تلاش دو ماهه به نظر نمیاد خطای از طرف شماست و فکر میکنم هنر بی بدیل مرمت کاران ایران زمینه که اگه بهشون رو بدی برمیدارن ورق آلومینوم روی کار مکشند .

به هر صورت حرف اصلیم این بود ..... کاشی در معماری رازی در مقابل آجر ، مثل نگینه .

پس نمیتونه سطح وسیعی کاشی لعابدار رو روی کف ببینیم .

در بقیه موارد به طرز شگفتی آوری هبذا .... انشاالله روی قله های متعالی ... همه با هم ! :)
 

Farrokh

Active Member
سلامی دوباره به تمام دوستان

کسانی که علاقمند به دانستن مراحل ساخت پروژه ی مسجد نصیرالملک هستند می توانند در مجله ی اخیر CG arena یک making از اون رو به زبان انگلیسی بخوانند

oct10_issue.jpg


در مقاله ی making of nasir al molk mosque تمامی مراحل ساخت این پروژه به صورت کامل توضیح داده شده است


امیدوارم برای تک تک شما مفید واقع بشه
و ممنون از حمایت همه


لینک دانلود :
http://www.cgarena.com/freestuff/ezine/oct10_issue.php
 

رُز

Member
راستشو بخوایند من زیاد از کارهای سه بعدی سر در نمیارم.
ولی این کار اینقدر زیباست که نیازی به دونستن علمش برای فهمیدن زیبایش نیست.
موفق باشی.
 

ereshkigal

Member
اینقدر زیباست که واقعاً جای هیچ حرف و بحثی نداره... زیبایی و ظرافت معماری ایرانی در جای جای کار به چشم می خوره... واقعاً تبریک می گم بخاطر تلاش و مهارتتون.
 

fallen

Well-Known Member
سلام.
خیلی زیباست. به ویژه ترکیب رنگ های با اشباع بالا. :rose:
ممکنه در مورد رندر چند لایه کمی توضیح بدین؟ این لایه ها چی هستن؟
 

Farrokh

Active Member
سلام
ممنون از نظر صمیمانتون


من یک آموزشی ئه کامل در مورد مراحل مختلف کار نوشتم و اون رو می تونید از توی امضام دانلود کنید و بخونید

موفق باشید
 
کار بسیار زیبا درآوورده شده تبریک میگم

کار قبلی رو یادم نمیاد الان ولی از گفته هات یکی بازتابان که عالین

رو کف محیطو جوندار کرده و dirt یا همون کثیفی که اونا هم خوبن تو ترکیب مدلت با تکسچر نشون دادی که خیلی جاها نباید به سیستم اعتماد کرد ولی اینجا به نظر من یکم اعتمادت به نرم افزار زیاد بوده یا شایدم چون من خود مسجدو ندیدم اینو میگم

کف چار چوب یا ستون یا هرچی اسمشو نمیدونم :wink: سمت چپ که به زمین یا کاشیا رسیده خیلی خوبه قشنگ خابیده رو کف ولی کف ستونهای گرد سمت راست جدابودنش حس میشه

و اگه خواستی بازم روش کار کنی بزا آجر هارو هم اضافه کنیم که کیفیت تکسچرشون یکم پایین تر از کیفیت رندرته یعنی همین عکس تو رندر کوچیکتر مشکلی نداره ولی تو این کیفیت تصویر کمی کیفیتش تو مقایسه با لبه شکسته شده مدل خودشو نشون میده و احتمالا مردگی آجرها به همین دلیله

چیزایی که بالا گفتم اصلا دلیل بر این نیست که من میتونم چیزی بهتر بسازم نه ، فقط دیدم داری روش کار میکنی و انتقاد هم میخوای و :wink: ....

امیدوارم از نزدیک با هم آشنا شیم
موفق باشی :rose:
 

Farrokh

Active Member
ممنون
یکی از بهترین نقد هایی که تابحال روی این کار گرفته بودم همین بود
متشکرم
دارم روی این پروژه بیشتر کار می کنم
پس حتما نظراتتونو بهم بگید لطفا

تو ترکیب مدلت با تکسچر نشون دادی که خیلی جاها نباید به سیستم اعتماد کرد ولی اینجا به نظر من یکم اعتمادت به نرم افزار زیاد بوده یا شایدم چون من خود مسجدو ندیدم اینو میگم
نفهمیدم یعنی چی
اگه می شه بیشتر توضیح بدید

ممنونم
 
اون جمله مال قسمت کثیفی ها بود که نرم افزار معمولا اشیایی رو که بش میدیم جوری کثیف میکنه که با طبیعت یکم متمایزه البته اگه متریال dirt استفاده کردی ، هماهنگ کردن تکسچرها و مدلت کار دست خودته و خوبه ، اگه اون کثیفی کلی که هر درودیواری داره رو هم بتونی دراری خیلی خوب میشه درسته که مسجد تمیزه ولی اینارو نمیدونم میشه بش چی گفت ... هیچکس تقریبا نمیبینتشون ولی خیلی کارو واقعی میکنن :green: شاید با ترمیم برخورد ستونت با زمین دیگه اون مشکل نباشه ... بزار اینا که حل شد منم یه توضیح خوب براش پیدا میکنم البته اگه حل شد ایشالا که هیچی ....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا