معنیش که میشه ( بیدرنگ ) خوب اگه با موتور رندرهای Realtime کار کرده باشی خودت میفهمی یعنی چی
در لحضه واست رندر میگیره دیگه و از هسته های کارت گرافیک استفاده میکنه واسه رندر چون تعدادشون زیاده
برای همین سرعت بالایی داره.
این چیزی بود که خودم برداشت کردم !!
تو رندر معمولی باید صبر کنی تا محاسبات انجام بشه بعد تصویر نهایی رو ببینی ولی تو ریل تایم تو هر لحضه نتیجه کار رو میبینی
مثلا تو بازی های کامپیوتری هر فریم تو همون لحظه نشون داده میشه و بازی بدون گیر انجام میشه
من اینو از ریل تایم فهمیدم
خوب رندر ریل تایم همونجوری که از اسمش مشخصه یعنی بدون وقفه
اگه منظورت رندر ریل تایم موتور های گیمه اون یه جورایی واسه خودش بحث زیاد داره ولی اگه رندر گرفتن تو مکس و اینا رو میگی چند تا موتور میشناسم که این کار رو میکنن
vray RT که با استفاده از موتور vray این کار رو انجام میده
Quick silver که روی مکس 2011 به بعد اومد تو رندرش هم از cpu و هم از gpu واسه پردازش استفاده میکنه
مکس 2012 هم یه رندرر ریل تایم جدید به اسم iray اضافه کرده که اونم چیز جالبیه
اموزش خاصی در موردش ندارم ولی بعد از اینکه نصبش کردی مثل همون vray یا mental ray از توی قسمت render setting انتخابش می کنی
هر چقد سیستمت قوی تر باشه مسلما راحت تر کار میکنه
در مورد vray Rt اگه رندر رو حالت active shade فعال کنی ویوپرت رو که تغییر بدی همزمان با تغییرات ویوپرت صحنه رو رندر میگیره ولی اگه سرعت سیستم پایین باشه کند میشه و نمیتونی تو ویوپرت راحت کار کنی