رندر تک فرم توسط چند کامپیوتر!

mamali132002

Active Member
میلاد جان چاکرتم... سوء تفاهم خدا رو شکر بر طرف شد

زبانه؟
با مكس اسكريپت نميشه مكس رو اديت كرد؟ من C , C++ رو بلدم. چقدر طول ميكشه مكس اسكريپت ياد بگيرم؟

بستگي به سليقتون داره!
من در اينجور مواقع يك مثال ميزنم كه خودتون تا تهش رو بخونين: به نظر شما ويندوز بهتره يا ليناكس؟
==========================================يك مقايسه:
من به يك دليل منطقي! با مايا كار نكردم!
1.در اولين تلاشم نتونستم نصبش كنم!
2.بعدشم پدرم رو در آورد! خيلي گله گندست! سر جمع نيست!
--------
الان هم 10 سالي ميشه مكس بازي ميكنم! و مشكلي براي پروژه هاي بزرگ درش نميبينم، بعلاوه كه پلاگين باز هم هستم و بهترين مكس كار رفيقم (- اقا احسان) پلاگين رو كلا بيخياله!
--------
خيلي دوست دارم يكي جواب سوالام رو بده...
مايا چقدر استيبله؟
چقدر متريال توش سادست؟
از لحاظ افكت و اينوايرومنت با مكس قابل مقايسه هست؟(DREAM SCAPE مثلا)
دايناميكش ميدونم قويتره...
ديگه چه برتري و ضعفهايي داره؟
===================================شوخي:

من فهميدم:D يانگومه:D

سلام دوست من
ببینید قبل از اینکه شروع کنم به جواب دادن... شما که C رو کار کردین به نظرم قبل اینکه برنامه مورد نظرتون رو انتخاب کنید یه اشتباه کوچیک کردین... معمولا یوزرهایی که به زبون خاصی مسلط هستن قبل از شروع کار با یه برنامه نگاه میکنن کدوم برنامه زبونی رو که بلدن پشتیبانی میکنه. مثلا مکس maxscript داره ... مایا mel رو داره که به گمونم ++C هستش... XSI مثلا java script رو support میکنه و ...
چون برنامه نویسی تو رشته گرافیکی اصلا جدی گرفته نمیشه اکثر دوستان به مشکل شما بر خورد میکنن. مثلا من بدون اینکه بدونم after effect چه زبونی رو داره باهاش کار کردم و کیف میکنم... الان که یه خورده باهاش میخوام حرفه ای تر کار کنم میبینم میونم با java script چندان خوب نیست و در کنارش برنامه هایی هستن که در کار composite مثلا ++ C رو پشتیبانی میکنن.(یا زبونی که پشتیبانی میکنن بسیار شبیه به C هستش)
python ربان برنامه نویسیه.
من دقیقا نمیتونم بگم چقدر طول میکشه .. اما syntax هاش و کلا فرم نوشتنش یه خورده متفاوت با بقیه ی زبون هاستحتی خود python هم همچین شرایطی داره.( حد اقل برای من اینجور به نظر میرسه)


از من سوال کنی میگم linux ...
windows کار کردن باهاش چون از اول جلومون گذاشتنش راحت هستش(یه دلیل) ... و دلیل دیگش محیط کاری که عمدتا برای یوزر های basic و کلا خانگی ساخته شده... البته ورژن های server و .. رو کاری باهاشون ندارم. bug های متعدد و اررورهای متعدد که بیشتر به windows بر میگرده دلایل دیگشه... یکی از آشنایان من تو یکی از کنفرانس های مقایسه apachi و ویندوز که رفته بود میگفت ویندوز آبرو ریزی کردش.

حالا در جواب سوالتون من سوال میکنم:
چند تا پروژه بزرگ بستید که به این نتیجه رسیدید ؟!
بهترین مکس کار(دوستتون) مشکل fluid رو بدون plugin چجوری حل کرده ؟ خود super advance های مکس هم از Plugin استفاده میکنن ... مشکلات و کم بود های particle flow رو چجوری حل کرده ؟ خود allen mackay از اونا استفاده میکنه.(particle flow tool box)
هزار تا دلیل دیگه دارم که مجورشون میکنه از اینا استفاده کنن. مگر اینکه پروژه هایی که میبندن به اینا احتیاجی نداشته.
من خودم مکس کار بودم و هستم و بدجوریم میتونم solution بدم برای برطرف کردن نواقص در جلوه های ویژه... material و رندر در مکس بسیار ساده هستش و سرعت بالاتر و گرفتن کیفیت مناسب به مراتب نسبت به مایا برای یوزرهای معمولی راحت تر هستش.
مایا تو زمینه رندر به صورت فراوان node هایی داره که تو جلوه های ویژه نبود اون ها به شدت به کاربر خلل وارد میکنه... داشتن renderman که حدود 80 تا 90 % فیلمای hollywood با اون رندر شدن. شما تو مایا به وسیله ی Node ها همه کار میتونی بکنی.

اصلا تو زمینه environment و با paint effect مایا مقایسش نکن. dream scape به نظرم از نظر کیفیت در شرایط بسیار ضعیفی هستش.
از نظر دریا maya کاملا چه تو کیفیت و چه تو dynamic به dreamscape برتری داره. بازم تو قسمت Node و expression به دلیل اینکه جزئی از مایا هستش کاملا دست یوزر باز و همه کار میتونه با دریا انجام بده (فیلم دزدان دریایی کارائیب کاملا پاسخ گوی این مسئله هستش)
از نظر صخره ساختن به شدت کیفیت پایینی داره.
در زمینه sky و environment فاقد ارزش هستش.(تو این زمینه بسیار کیفیت کار رو پایین میاره)... اما مایا با fluid افکت شما میتونید environment کارتون رو حتی به کییفت VUE برسونید. ( ابرها تو اینجا علاوه بر 3D بودن دارای کیفیت خیلی بالاتری هم هستن.)
paint tool مایا که دیگه فکر کنم تو همه زمینه ها تو مایا کاربرد داره.

nCloth رو هم جا نندازیم. تو dynamic یه سیستم فوق العاده عجیب غریب هستش... اینو تا کار نکنی نمیتونم بهت بگم چقدر قویه.

همه ی این امکانات در داخل خود مایا و بدون plugin هستش...و برای همین راحت قابلیت اتصال به هم دیگه رو در اختیار کاربر میزاره.
اینو هم بگم که حتی مایا هم Plugin هایی داره اما برای چیزای متفرقه ... نه اینکه مثل مکس بر داره یهو cloth fx رو بخره و روی برنامه سوار کنه ... یا مثلا سیستم dynamic که اصلا نماد نرم افزاره رو برداره Plugin havok رو بخره و روی برنامه سوار کنه... اینا باعث میشه که یوزر کاملا دست بسته بشه.

منظور من رو از ادیت نفهمیدید... maxscript و mel هر دوشون زبان هایی هستن که برنامه به شما میده تا محیط کاریتون رو باهاش درست کنید و یا ازشون در افکت و ... استفاده کنید... اینا زبان های aplication نیستن... اما Python باهاش میشه به فرض مثال Maya ساخت یا مثلا max ساخت... مثل .net که مکس رو باهاش نوشتن. فکر کنم الان بدونی که چقدر این مسئله قدرت مایا رو بالا میبره.

باز اگه اشتباه میکنم دوستان تصحیحش کنن.

اگر چیزی رو از قلم انداختم حتما بگید.

یه توصیه هم آخر بکنم ... تا مایا رو کار نکردید(به صورت جدی و حرفه ای) اصلا قضاوت نکنید... چون خودم هم قبلا مثل شما بودم اینو عرض میکنم.(حتی به مراتب دو آتیشه تر)

خیلی مخلصم
ان شاءالله چه مکس کار و چه مایا و چه با هر دو کار کردید تو کارتون موفق باشید.
 

mamali132002

Active Member
4 تا دلیل هم بگم که چرا انیمیشن تو ایران انقدر سطحش پایینه:
1 - ندادن پروژه به تیم های حرفه ای .
2- عدم قدرشناسی مایا کارا از برنامه ی 9 هزار دلاری که با 1500 تو خریداری میکنن.
3- فرهنگ سازی غلط که موجب شده افراد نتونن تیمی کار کنن.
4- سیاست هایی که موجب منحل شدن تیمهای قوی میشه.(اینو فکر کنم خیلی ها درک کرده باشن)

البته الان گروه های قوی مثل paradise که یوزر های بسیار قوی داره تشکیل شده... من نمونه کارای انیمیشن ندیدم ازشون ولی از یوزر هاشون پیداست که تیم بسیار قوی دارن.

امیدوارم این مشکلات حل بشه و یه خورده کارا از انحصاری بودن خارج بشه و فقط به حور و یا صبا و یا دیدار داده نشه.

به خدا یوزر هایی داریم که به تنهایی حریف کل مجموعه ی اینا میشن.
 
آخرین ویرایش:

roohollah

Banned
مگر اینکه پروژه هایی که میبندن به اینا احتیاجی نداشته.
كلك مرغابي! يك كار كاملا بيربط كه همون جواب رو ميده...:D
البته بخشهاي پلاگين دار رو ما در خدمت ايشون بوديم...:cool:
پي اف كه از مكس 6 به بعد عضويت مكس رو پزيرفته!!!:wink:
material و رندر در مکس بسیار ساده هستش و سرعت بالاتر و گرفتن کیفیت مناسب به مراتب نسبت به مایا برای یوزرهای معمولی راحت تر هستش.
آروم تر له شدم ها!:lol:
dream scape به نظرم از نظر کیفیت در شرایط بسیار ضعیفی هستش.
:eek:WHAT?
اصلا تو زمینه environment و با paint effect مایا مقایسش نکن.
نه،مثل اين كه واجب شد يك سري به مايا بزنيم!:neutral:
از نظر صخره ساختن به شدت کیفیت پایینی داره.
همون مرغابي كه گفتم!:lol:
در زمینه sky و environment فاقد ارزش هستش.(تو این زمینه بسیار کیفیت کار رو پایین میاره)... اما مایا با fluid افکت شما میتونید environment کارتون رو حتی به کییفت VUE برسونید. ( ابرها تو اینجا علاوه بر 3D بودن دارای کیفیت خیلی بالاتری هم هستن.)
شما هم كه اين دريم فراري ما رو كشتين! بابا بدبخت آسمون سازيش ديگه حرف نداره! حتي يك زره! به سمپلهاش نگاه نكنيد! آسمون ميسازه انگشتاتو باهاش بخوري!:D
nCloth رو هم جا نندازیم. تو dynamic یه سیستم فوق العاده عجیب غریب هستش
آره، بچه ها خيلي به كلوتس مكس فهش(حق داشتن) ميدادن! ميگفتن مايا+ كلودس=مكس-مكس!:lol:
اين يك مورد كه در نوع خودش قوليه!:shock:
امیدوارم این مشکلات حل بشه و یه خورده کارا از انحصاری بودن خارج بشه و فقط به حور و یا صبا و یا دیدار داده نشه.
برو بنياد خفظ اثار تهران، نمونه كار تميز جنگي با يك داستان ببري كار رو راه ميندازن....:D
اگر در صطح جهاني هم توان رقابت دارين باز هم جا براي سفارش هست(پول هم ميدن)...:D
مثلا براي اين موضوع ميتونين با تهيه كننده هاي بزرگ صحبت كنيد...:D
به خدا یوزر هایی داریم که به تنهایی حریف کل مجموعه ی اینا میشن.
باز هم ميگم: فرهاد عظيما...:razz:
 

Miladbat

Well-Known Member
محمد جان
اگه مقایسه ای هم در کار باشه حداقل باید بین Maya complete با Max باشه!!!
Maya unlimited با Max !!!:-?
 

einollahia

Well-Known Member
4 تا دلیل هم بگم که چرا انیمیشن تو ایران انقدر سطحش پایینه:
1 - ندادن پروژه به تیم های حرفه ای .
2- عدم قدرشناسی مایا کارا از برنامه ی 9 هزار دلاری که با 1500 تو خریداری میکنن.
3- فرهنگ سازی غلط که موجب شده افراد نتونن تیمی کار کنن.
4- سیاست هایی که موجب منحل شدن تیمهای قوی میشه.(اینو فکر کنم خیلی ها درک کرده باشن)

البته الان گروه های قوی مثل paradise که یوزر های بسیار قوی داره تشکیل شده... من نمونه کارای انیمیشن ندیدم ازشون ولی از یوزر هاشون پیداست که تیم بسیار قوی دارن.

امیدوارم این مشکلات حل بشه و یه خورده کارا از انحصاری بودن خارج بشه و فقط به حور و یا صبا و یا دیدار داده نشه.

به خدا یوزر هایی داریم که به تنهایی حریف کل مجموعه ی اینا میشن.


در مورد 1:
به کسی پروژه نمیدن. یه جورایی خودت باید بری بگیری. الآن ما چند روز برای گرفتن یه پروژه بزرگ داریم خودمون رو به آب و آتیش می زنیم.
در مورد 3:
به فرهنگ سازی ربطی نداره. به تنبلی و بی حوصلگی و رویا های یه شبه پول دار شدن و ... ربط داره.
در مورد 4:
اگر Supervisor های قویی تیم ها داشته باشند، بهمین راحتی از گردونه خارج نمی شن.

اینم بگم که خیلی از تیم ها هستند که اعضای حرفه ای دارند ولی کافی نیست.مهم کار گروهیه که در آخر باید کامل انجام بشه.


امیدوارم این مشکلات حل بشه و یه خورده کارا از انحصاری بودن خارج بشه و فقط به حور و یا صبا و یا دیدار داده نشه.

حور و دیدار که کاره ای نیستند.
اگر می خای با صدا و سیما قرار داد ببندی اید با صبا قرار داد ببندی و اسم صبا به کارت بخوره. دیگه همینه که هست. کاری هم نمیشه کرد.
البته راحت میشه پول به جیب زد.

در مورد 2:
در این مورد هم بگم که بعضی وقت ها باید نرم افزار رو تغییر داد و چاره ای نیست.
Ncloth مایا خوبه ولی برای یه انیمیت می بینی که Cloth و hair و کلا در انیمیت XSI 4 یا 5 طبقه بالاتر از مایاست.
داینامیک مایا هم که عمرا چیزی به پاش برسه.

البته اول باید پروژه رو یه تحلیل کرد و بعد نرم افزار انتخاب بشه که اینم بستگی به Supervisor داره.
 

ehsan_3dmax

Active Member
احسان جان ورژن های زیر 5/1 رو میشه رو مثلا 2008 نصب کرد ؟ من دقیقا نفهمیدم چی کار باید کرد. یه سری از دوستام میگن میشه... اگه یه توضیح کامل بدی خیلی خیلی ممنون میشم.

خیلی مخلصم.

اگه واسه مكس 9 باشن ميشه نصبشون كرد. فقط موقع نصب بايد آدرس شاخه ي مكس 2008 رو بدي.
موفق باشيد.
 

mamali132002

Active Member
einollahia با حرفات تا حدودی موافقم... ما یه کار رو مستقیم داشتیم میگرفتیم که به دلایلی شکست خوردیم. 80 قسمت. برای دیدن عکس هایی از کار میتونی تو گالریم در deviant art کار رو ببینی:
http://mamali132002.deviantart.com/art/Skills-for-Marry-71192009

در نهایت ما با مشکل روبرو شدیم و یه تیم 6 نفره به سرعت از هم پاشیده شدیم. چون تک تک افراد با کار گروهی یه خورده مشکل داشتیم و مداوم دعوا میشد.(بعد هم که سازمان لطف کرد و بودجه نداد)


من بیکار تو خونه نشستم دوست من ... پروژه هایی هست که دارم کار میکنم... منظور من تعداد قسمت های بالا بودش.
در مورد nCloth هم بگم که قدرتش فقط محدود به cloth نیستش... من با XSI کار نکردم ولی با ncloth به نظرم همه کار میشه کرد.
برنامه نویس nCloth پارسال oscar گرفت (انقدر بی نظیره).

خیلی مخلصم راستی آقا ما مدلهاتون رو دنبال میکنیم... یکی از طرفدارات خودم هستم... پشتکار عالی داری , تبریک میگم.

...
میلاد جان دقیقا حق با توئه ... فکر کنم مقایسه اونا با هم منطقی تر باشه :D
 
آخرین ویرایش:

mamali132002

Active Member
Rzt جان من با شما دعوا کردم ؟
من گفتم particle flow یه Plugin هستش ؟!!! گفتم particle flow tool box اگه تا حالا ندیدیش یه سر به سایتش بزن که خیلی خیلی کار راه بنداز هستش:
http://www.orbaz.com/

کیفیت dream از نظر من پایینه شاید به نظر شما و خیلیا بالا باشه... اگه بالاست که مبارکه کار کنید باهاش.
havok سیستم خوبیه و قویه اما تو viewport مکس نشون داده نمیشه و باید simulate بشه و حتی preview هم تو یه پنجره دیگه نشون داده میشه. ولی در اکثر نرم افزارها مثل maya یا XSI یا Cinema4D به صورت مستقیم در خود viewport محاسبه و preview میده.

در مورد صحبت هات نمیدونم چی بگم واقعا من انتظار نداشتم که بی منطق جواب بشنوم و حتی با توهین! به هر حال لطف کردی از اینکه اطلاعاتم (هرچند بیخود و غلط بود) مورد تمسخر قرار دادی.

در مورد کار گرفتن از خارج با این تحریم ها به گمونم باید بریم از آنگولا کار بگیریم.

احسان جان ممنون از لطفت خیلی کمک کردی.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
من برای بار اول هست که تکلیفم در برابر مقایسه مکس و مایا روشن شد! و برای اولین بار بود که دیدم کسی کاملا علمی و با تجربه حرفه ای در هر دو مورد مقایسه ای عالی ارایه داد که البته بسیار دلم میخواست مزیتهای مکس بیشتر میبود تا الکی خوشحال بشیم!! ولی خب گویا قضیه مکس و مایا خیلی جدی تر از این حرفاست که بشه مثل سابق بسادگی گفت به یوزر بستگی داره...


در مورد 1:
به کسی پروژه نمیدن. یه جورایی خودت باید بری بگیری. الآن ما چند روز برای گرفتن یه پروژه بزرگ داریم خودمون رو به آب و آتیش می زنیم.
در مورد 3:
به فرهنگ سازی ربطی نداره. به تنبلی و بی حوصلگی و رویا های یه شبه پول دار شدن و ... ربط داره.
در مورد 4:
اگر Supervisor های قویی تیم ها داشته باشند، بهمین راحتی از گردونه خارج نمی شن.

اینم بگم که خیلی از تیم ها هستند که اعضای حرفه ای دارند ولی کافی نیست.مهم کار گروهیه که در آخر باید کامل انجام بشه.
در مورد 1:
چرا پروژه میدن... همه جای دنیا... ولی فقط اینجاست که برای پروژه گرفتن باید کلی روابط و غیره هم به جز تخصص داشته باشی... البته تخصص در مرحله دومه و الزامی هم برای وجودش نیست اینجا!!
در مورد 3:
به نظر من به همینا که خودتون اشاره کردید به نوعی میگن فرهنگسازی... و متاسفانه اکثرا همینجورن, تنبل و ...
در مورد 4:
منظورتون از Supervisor چیه؟ امیدوارم رابطه و پارتی نباشه چون من اینو بیشتر دیدم تا قدرت سرپرست قوی...

einollahia عزیز اینا نظر شخصیم بود و هیچ مدرک خاصی برای اثباتشون ندارم...
30upn9j.gif


کلا فکر میکنم بعضی از حرفا مخصوصا درباره پروژه گروهی یه کم احساسی و غیر واقعیه...
.


اما محمد جان من یه سوال دیگه دارم که نمیدونم ربطی داره یا نه اونم اینکه الآن autodesk مایا رو خریده... به نظر شما چطور دو برنامه که کار تقریبا یکسانی رو انجام میدن رو یک کمپانی واحد پشتیبانی کنه و یکی در مقایسه با دیگری اینقدر جلوتر باشه... نمیدونم متوجه میشید یا نه... منظورم اینه که چرا ادغام نمیشن؟ یا چرا هر دو همچنان در مسیرهای متفاوتی پیش میرن؟ آیا نباید انتظار داشت شبیه هم بشن یا اینکه یکی از بین بره؟
نه... سوالم رو خودمم هم متوجه نمیشم... یه کم سوال گیجی به نظر میاد فکر کنم... حالا شما هر چی فهمیدید لطف کنید توضیح بدید....
ممنون...
.
راستی یه سری بحثایی دوباره اول تاپیک پیش اومد همه رفتند دوباره تو فاز سوء تفاهم بازی... نمیخوام کشش بدم دوباره ها چون رفع شد, اگه کسی هم لطف کنه جواب این حرف منو نده ممنون میشم... فقط خواستم یه خواهش کنم اونم اینکه خداییش دیگه این چیزا رو برا همیشه بیخیال شین... این حرفا رو و اینجور حرف زدنا رو.... سر و گردن و اینا رو... خداییش یکیو بشناسیم بعد چیزی بگیم که مجبور نشه خودش جو ما رو آروم کنه.... بذارین یکی که لطف کرد برای همیشه نرفت برای همیشه بمونه...
از احسان از علی از همه عذر میخوام که اینا رو کش دادم اینجا... ولی رو دلم موند و اعصابم یه کم چیزی شد....
30upn9j.gif
 
آخرین ویرایش:

mamali132002

Active Member
Sherlock_Holmes شما لطف داری ولی اصلا حرفای منو ملاک قرار ندید ... حتما خودتون امتحان کنید ممکنه یکی تو مکس موفق تر از مایا بشه... من خودم تا وقتی که امتحان نکرده بودم هیچ وقت باورم نمیشد که maya برای production خیلی خیلی قویتره.

راستی من CD های digital tutors رو برای شروع بهترین منبع برای یادگیری مایا میدونم. بسیار عالی و ساده شما رو با مایا جوش میدن:D

autodesk سیاست های خودش رو داره... حالا سر خرید maya من یه چیزو فهمیدم که ممکنه درست و ممکنه غلط باشه :
فروش 3dsmax به شدت بالا هستش و همه میدونن پرفروش ترین برنامه 3d هست... اواخر مایا فروشش به سمت کم شدن میرفت .. به دلیل اینکه یوزر های جدید فقط رندر آخر کار رو میدیدن که اونم به مدد وجود vRay (که بهترین کیفیتش توی 3dsmax به گفته خود شرکت هست) میبینن که کیفیت مکس بالاست و مسلما فروش max زیاد میشه... بعضی از studio ها که کارشون production (فیلم و animation بود) دچار سردرگمی میشدن... چون شرکت ها هر کدوم طرف نرم افزار خودشون رو میگیرن.
و بعد autodesk شرکت Alias رو میخره ... قیمتی که autodesk کل شرکت Alias رو خرید بسیار ناچیز بود... حتی بعضی از دوستان میگفتن فروش یه سال مایا بیشتر از این بود...

بلافاصله بعد از خرید به صراحت خود autodesk اعلام میکنه Maya برای Production هستش و 3dsmax برای game و Viz.
پس تکلیف Studio ها معلوم میشه... الان مطمئن باشید هم فروش مکس هنوز بالاست هم اینکه فروش مایا بسیار بالا رفته.
من فکر میکنم بیشتر جنبه سیاست اقتصادی بوده.

بازم حرفام اصلا سندیت نداره و چیزیه که نظر خودمه...

ما رو خیلی خیلی شرمنده کردی ... خوشحالم که اینجا دوستان خوبی مثل شما دارم.
خیلی مخلصم
 

roohollah

Banned
Rzt جان من با شما دعوا کردم ؟
مگه من چيزي گفتم:cry: شما كه اول كاري گفتين:"سلام دوست من"! براي چي دعوا؟:neutral:
3 به يك دردهايي ميخوره، ولي كاهاي يكش رو با دست هم ميشه ساخت ها....(من تولباكسش رو نديدم:cry:ببخشيد)
کیفیت dream از نظر من پایینه شاید به نظر شما و خیلیا بالا باشه... اگه بالاست که مبارکه کار کنید باهاش.
چرا عصباني شديد:shock: مگه من چي گفتم؟:neutral: خوب باهاش كار ميكنم:neutral:يعني كلي كار ازش رو سايت دارم....:D
havok سیستم خوبیه و قویه اما تو viewport مکس نشون داده نمیشه و باید simulate بشه و حتی preview هم تو یه پنجره دیگه نشون داده میشه. ولی در اکثر نرم افزارها مثل maya یا XSI یا Cinema4D به صورت مستقیم در خود viewport محاسبه و preview میده.
ضعف اثليش اينه كه بعضي چيزهارو محاسبه نميكنه:sad:
در مورد صحبت هات نمیدونم چی بگم واقعا من انتظار نداشتم که بی منطق جواب بشنوم و حتی با توهین! به هر حال لطف کردی از اینکه اطلاعاتم (هرچند بیخود و غلط بود) مورد تمسخر قرار دادی.
من رو ميگي؟؟؟؟؟؟؟؟:shock: غلط بكنم!!!! بيخيال!!! كي، بابا من كه چيزي نگفتم!!! چيز بدي نگفتم!!! دارم سوال ميكنم!!! چي گفتم كه شما عصباني شدي؟ :neutral:
اگر حرف بدي زدم ببخشيد:cry: (ولي من حرف بدي نزدم هااااااااااااااااااااااااااااا!:shock:)
 

einollahia

Well-Known Member
در مورد Supervisor:

تقریبا همه کارست.یه جورایی حکم تهیه کننده و کار گردان و بعضی وقتتها حکم مجری طرح هم داره.
کاراش انتخاب اعضا ، نظارت ، پیگیری کار ، ارتباط با کار فرما و ... .

بعضی وقتا خودش باید بگه مثلا فلان قسمت چه جوری کار بشه( در جاهای سخت) که البته معمولا با مشورت گروهی تموم میشه.


می تونه به پارتی بازی هم ربط داشته باشه که اینو پیشنهاد نمی کنم. کای که با پارتی بازی گرفته بشه خیلی پولش کمه و خوب ممکنه هر لحظه یه مشکل برات پیش بیارن و ............

نظرات من احساسی نیست بلکه تجربیه.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
محمد جان ممنون از جوابت...
به نظرت کی باید با مایا شروع کرد؟ لازمه چند سالی با مکس کار کرد؟ اصلا به نظرت با دیدی که مثلا من بعد چند سال به مکس پیدا کردم میشه با مایا هم به همون دید نگاه کرد؟ کجاست که آدم گیر میکنه توی مکس و مایا راههای زیادی براش داره؟ منظورم اینه که در کدوم بخش 3d دیگه مکس نیازها رو جواب نمیده؟
یه سوال دیگه هم دارم . من زبان برنامه نویسی بلد نیستم. میخوام بدونم اصولا با دونستن یه زبان برنامه نویسی چه کارهایی میشه کرد که با خود برنامه نمیشه کرد؟
.
این سوالها رو پاسخهای مختلفی دربارشون شنیدیم همه. ولی برای من جالبه که نظر کسی که بعد از مدتها کار با مکس به سراغ مایا رفته رو بدونم...
ممنون از...
 

Miladbat

Well-Known Member
به نظر من باید فرد یا انیماتور باشه یا بازار یاب !؟
اگر یه نفر هم انیماتور باشه و هم بازاریاب این باعث میشه هیچ کدوم نباشه.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
به نظر من باید فرد یا انیماتور باشه یا بازار یاب !؟
از این بایدها و قانونها که خب زیاد داریم... همش هم درسته اما هیچ کدوم تو شرایط جامعه ما حاکم نیست... متاسفانه...
شما اینجا باید هم انیماتور باشی هم نور پرداز هم کار مدلینگ بکنی هم رندر... هم بازاریاب باشی هم supervisor و هم اعضای گروهو زنگ بزنی جمع کنی و هم کامپیوترها رو تعمیر کنی...! تازه شب برگشتنی باید مسافرکشی هم بکنی...!!:)
 

roohollah

Banned
از این بایدها و قانونها که خب زیاد داریم... همش هم درسته اما هیچ کدوم تو شرایط جامعه ما حاکم نیست... متاسفانه...
شما اینجا باید هم انیماتور باشی هم نور پرداز هم کار مدلینگ بکنی هم رندر... هم بازاریاب باشی هم supervisor و هم اعضای گروهو زنگ بزنی جمع کنی و هم کامپیوترها رو تعمیر کنی...! تازه شب برگشتنی باید مسافرکشی هم بکنی...!!:smile:
این شکلی که شما میگی, دوستانه بگم, هیچ وقط پروژه نگیر! تو خونت نیست!
 

mamali132002

Active Member
محمد جان ممنون از جوابت...
به نظرت کی باید با مایا شروع کرد؟ لازمه چند سالی با مکس کار کرد؟ اصلا به نظرت با دیدی که مثلا من بعد چند سال به مکس پیدا کردم میشه با مایا هم به همون دید نگاه کرد؟ کجاست که آدم گیر میکنه توی مکس و مایا راههای زیادی براش داره؟ منظورم اینه که در کدوم بخش 3d دیگه مکس نیازها رو جواب نمیده؟
یه سوال دیگه هم دارم . من زبان برنامه نویسی بلد نیستم. میخوام بدونم اصولا با دونستن یه زبان برنامه نویسی چه کارهایی میشه کرد که با خود برنامه نمیشه کرد؟
.
این سوالها رو پاسخهای مختلفی دربارشون شنیدیم همه. ولی برای من جالبه که نظر کسی که بعد از مدتها کار با مکس به سراغ مایا رفته رو بدونم...
ممنون از...

چند سالی احتیج نیستش ! شما هر وقت شروع کنی یه قدم جلو افتادی. به نظرم باید آموزش های introduction تو مایا و ... رو ببینی تا با محیطش آشنا بشی. مهم ترین بخشش همینه. بعد میبینی که امکاناتی که میده تو user interface به شدت به مکس میچربه.
توی Dynamic شما به قدر امکانات داری که تو مکس بسیار دست بسته هستی. شما همه چی رو با هم میتونی وصل کنی و همزمان simulate کنی.
من بیشتر این خصوصیات رو توی dynamic میبنم که به کار میان. Dyanmic هم شامل hair و particle و soft و riggid bodies و fluid و cloth... میشه.
یعنی یه برنامه باید این چیزها رو در اختیارتون (به نحو احسنت) بزاره تا بتونید بگید که برنامه قویه وگرنه تو مدلینگ یا texturing برنامه هایی هستن که به maya و max هم میچربن. مثل modo در polymodeling .
در مورد سوال آخرت در مایا شما اگه mel بلد نباشید با particle به هیچ وجه نمیتونید خوب کار کنید... برنامه نویسی تو جاهایی به آدم کمک میکنه که آدم نتونه به صورت دستی کاری رو انجام بده .. یا مثلا انقدر انمیشن یه صحنه سنگین میشه (از نظر dynamic ) که دیگه کاربر نمیتونه دستی همه چی رو انجام بده.
یه مثال کوچیکش توی expression ساختن برای یه کاراکتر هست. حالا مثلا کاراکتر یهو یه دونه از اون transformers ها میشه طبیعتا انیماتور اگه بخواد همه چی رو دستی انجام بده بیچاره میشه. یا انقدر خرتو خر میشه که از کار اصلیش عقب میفته.
رای همین مثلا میان با mel شروع میکنن به expression نویسی که مثلا اگه پا کش میاد چرخ دنده ها و ... به حرکت در بیان و کلا از این چیزا.

مکس تو همه ی اینها میتونه پاسخگوی شما باشه اما بسیار زمان بر هستش.


توی یکی از تاپیک ها بحث XSI و maya پیش اومد که einollahia مبحث کاملا درستی رو جلو انداخت. XSI قدرت بسیار بالایی در viewport داره که حتی از مایا هم تو این زمینه جلوتره. من چون خیلی خیلی کم باهاش کار کردم زیاد در این مورد نمیتونم اطلاعات بدم اما خوب دلیل قدرت بالاش اینه که XSI یه engine جدیدتر نسبت به مایا و 3dsmax هستش.
مثلا شما الان مکس 2008 رو نسبت به 8 و پایین تر مقایسه کنید... viewport بسیار قوی تر شده ولی بازم به مایا نرسیده و همین طور مایا به XSI .
mental ray ساخته ی خود شرکت Softimage هستش. سرعت رندر mentalray در XSI به شدت بالاست.

توی این نظر سنجی هم که یکی از دوستان راه انداختن به نظرم باید از همه ی اونایی که رای میدن بخواد که به جای رای دلیل بیارن. تا اگه دلیلشون اشتباه بود حداقل روی نظرسنجی تاثیر نزاره.
 

mamali132002

Active Member
به نظر من باید فرد یا انیماتور باشه یا بازار یاب !؟
اگر یه نفر هم انیماتور باشه و هم بازاریاب این باعث میشه هیچ کدوم نباشه.

میلاد جان کاملا موافقم.
توی کار گرفتن 80% از انرژی طراح صرف بازاریابی و سر و کله زدن با کارفرما میشه و این نتیجه ی خوبی نداره.

Sherlock_Holmes جان مسافر کشی رو خوب اومدی :D
 

hosienmax100

3D Artist
من حرف زیادی واسه گفتن ندارم فقط میگم

تهرونی ها که تو ریشه هستن این همه مشکل دارن مابقی شهر ها خدا میدونه.......

بیاد یه تحقیقی در مورد این مبحث مایا مکس انجام بدیم ببینیم این بحث توی تاپیک های خارجی بررسی شده یا نه.........

محمد جان (mamali) درست میگم دیگه واقعآ حرف هات منطقی و قشنگ بودن خیلی خوشم اومد دمت گرم یه خواهش دارم

درمورد موارد مشترک بین نرم افزار ها یه اطلاعاتی بهمون بده به نظر من ما اگه از اول سعی میکردیم یه بخش از نرم افزار ها رو کار کنیم _مثلا particle دیگه انتخاب کردن نرم افزار خیلی برامون راحت میشد ولی حیف که شرایط ایران اجازه نمیده و مشکلات کما کان

وجود داره



بچه های دیگه هم دمتون گرم من کف کردم

موفق باشید
 

iranimation

Member
دم شما گرم کجا شرایط ایران اجازه بررسی رو نمیده
تو این موارد ایران بهشته کره زمینه
عین زبل خان دستمونو که دراز کنیم مایای 8 ملیونی میاد دستمون
اون یکی دستمونو دراز کنیم دی وی دی های آموزشی صد هزار تومنی رو می گیریم دو هزار تومان
خوب با این همه نعمت چطور نمیشه انتخاب کرد
واقعا عجیبه اینو باید اونوریها بگن نه ما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا