راه اندازی مقدمات سه بعدی سازی در فتوشاپ

+Mohammad+

Well-Known Member
سلام به متخصصین فتوشاپ
چند روزی هست که تصمیم گرفتم با قسمت سه بعدی سازی فتوشاپ CS5 کار کنم اما ظاهرا OpenGL می خاد...
می خواستم یه نفر لینک OpenGL و آموزش نصبش رو بزاره و کلا بگه که باید چیکار کنم؟؟؟؟

یه چیزی رو هم بلد نیستم : عملیات Rendering توی فتوشاپ چجوری انجام میشه؟؟؟

همین ! ممنون.
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
دوست عزیز open gl یه قابلیت از کارت گرافیک شما هست که همه ی کارت های گرافیک جدید اون رو ساپورت میکنه!

از قسمت edit>>perfrences>>performance اونجا یه قسمت هست Enable Open Gl Drawing زده تیکش رو بزنید یه بار خارج و مجدد وارد برنامه بشید
اون بخش فعال میشه!

پیشنهاد : به کل توی cs5 برای سه بعدی اقدام نکنید چون بسیار سنگین هست و رندر (خروجی ) خوبی هم نمیده بهتون!

جریان رندر هم همون خروجی میشه که بعد از اعمال متریال و نور پردازی بهتون میده !
همین
سوالی بود بفرمایید در خدمتتون هستیم
 

+Mohammad+

Well-Known Member
همه ی کارت های گرافیک جدید اون رو ساپورت میکنه!
کارت گرافیک من ATI Radeon HD 1GB هستش و اون مسیری رو که گفتید طی کردم اما اون گزینه غیر فعال بود!!
حالا بفرمایید باید چیکار کنم؟؟؟؟
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
غیر فعال یعنی اینکه کلا خاکستری رنگ هست ؟؟؟
یه سوال دیگه بخش 3d توی منوهای بالای برنامه فعال هست ؟
 

+Mohammad+

Well-Known Member
غیر فعال یعنی اینکه کلا خاکستری رنگ هست ؟؟؟
بله!
یه سوال دیگه بخش 3d توی منوهای بالای برنامه فعال هست ؟
منوی 3D فعاله حتی چند تا چیز هم باهاش ساختم اما اون فقط اون مسیر هایی که فرمودید غیر فعال هستن...
چون توی یه آموزش انگلیسی گفته بود باید فعال باشند...:rose:
:sad:
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
خوب ببنید کلا برای گرافیک من Geforce رو پیشنهاد میکنم !
اما با این حال شما تنها کاری که میتونید انجام بدید این هست که وارد سایت ati بشید و آخرین درایور رو متناسب باسیستمتون
حالا 32 بیت یا 64 بیت دانلود و اون رو آپدیت کنید ! البته فکر میکنم کارتتون پشتیبانی نمیکنه از این قابلیت و ظاهرا این کانفیگ رو نداره!
اگر کارت گرافیکتون OpenGl رو ساپورت کنه و درش تعبیه شده باشه این تکنولوژی اون قسمت باید فعال بشه
که اکثر کارت گرافیک های جدید این قابلیت رو دارا هستند !
البته شما که فعلا دارید باهاش کار میکنید و برای 3d ظاهرا مشکلی ندارید ! اون بخش به سرعت و کیفیت رندر کمک میکنه !

یه توضیح هم براتون میگذارم ک بدونید کلا کارش چیه :

OpenGL دقیقا به عنوان یک "رابط نرم افزاری برای سخت افزار گرافیکی" تعریف شده است. OpenGL در ماهیت خود یک کتابخانه مدل سازی و گرافیک سه بعدی میباشد که بسیار سریع و قابل انتقال است. با استفاده از OpenGL شما میتوانید تصاویر سه بعدی زیبا و جذابی طراحی کنید. بزرگترین فایده استفاده از OpenGL اینست که فوق العاده از یک ردیاب نور (ray tracer ) سریعتر است. OpenGL از الگوریتمهایی استفاده میکند که توسط شرکت Silicon Graphics توسعه یافته و بهینه شده است.
SGI یک رهبر تائید شده در دنیای گرافیک کامپیوتری و انیمیشن میباشد.

OpenGL یک زبان برنامه نویسی مانند c یا c++ نیست. OpenGL بیشتر شبیه کتابخانه زمان اجرای C می باشدکه یک سری توابع از پیش بسته بندی شده را تدارک دیده. در عمل چیزی به نام برنامه OpenGL وجود ندارد. وقتی ما میگوییم این یک برنامه OpenGL است یعنی در ساختار این برنامه از OpenGL به عنوان API گرافیکی اش استفاده کرده است همانطور که ما از توابع API ویندوز استفاده میکنیم تا بتوانیم به فایلها و امکانات شبکه ای و غیره ویندوز دسترسی پیدا کنیم. همین طور هم ما از توابع OpenGL استفاده میکنیم تا بتوانیم گرافیک سه بعدی بلادرنگ طراحی کنیم.

IRIS GL در ابتدا یک کتابخانه دوبعدی بود که پیشرفت کرد و به OpenGL تبدیل شد. در حقیقت OpenGL نتیجه تلاشی بود که شرکت SGI برای اصلاح و بهبود IRIS GL کرد.

OpenGL استاندارد به سازندگان شخصی سخت افزار گرافیکی این اجازه را میدهد که قابلیت های افزودنی خودشان را با عنوان Extension تهیه کنند که ممکن است بعضی از محدودیت های توابع OpenGL را کم کند یا راحت تر کند و یا اینکه قابلیت های جدیدی را به آن بیفزاید. Extension ها از توابع و ثابت های جدیدی ساخته شده اند که قابلیت های جدیدی را به OpenGL استاندارد می افزایند.

هر سازنده سخت افزار گرافیکی یک اختصار الفبایی مخصوص به خود برای نامگذاری Extension های خودش دارد. برای مثال شرکت NVIDIA از حروف اختصاری NV برای نامگذاری Extension هایی که درست میکنند استفاده میکنند.

OpenGL 2.0 توسط شرکت 3D Labs ایجاد شد که نگران راکد ماندن و نداشتن یک مدیریت قوی برای

OpenGL بود. . این شرکت قابلیت های جدیدی را به OpenGL اضافه کرد که پر اهمییت ترین آنها زبان سایه زنی GLSL بود.

این قابلیت برنامه نویسان را قادر میساخت که خطوط لوله تکه و راس تابع ثابت OpenGL را با سایه زن های نوشته شده در زبانی شبیه به C تعویض کنند.

منبع : کتاب OpenGL SuperBible 3rd Edition

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا