راه اندازی اولین سایت ایرانی تخصصی طراحی وب استاندارد

نظرتون در این باره چیست؟

  • خوش بین نیستم، جواب نمیده، پس روی کمک من هم حساب نکن.

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    10

sheida2000

New Member
به نظر من هم نام Iran - w3c.com مناسب است.:)
من خودم ازعلاقه مندان طراحي صفحات وب هستم واحساس مي كنم كه نياز به آموزش بيشتري دراين زمينه دارم اميدوارم كه اين انجمن درراهش موفق باشد وبتواند خواسته هاي علاقه مندان رافراهم سازد .
به اميد موفقيت هرچه بيشتر ايران زمين
:D
 

NabiKAZ

Well-Known Member
نمیشه حتما توی ان کنسرسیوم عضو نشیم؟

یعنی کارایی که قرار بود رو بکنیم ولی عضو نشیم و حق عضویت ندیم. تا یه در آمدی حاصل شه یا یه اسپانسری گیر بیاریم ادامه کار رسمی تر بشه.

تاپیک رو تا صفحه10 بیهوده کش ندین
چرا میشه .
عضویت در کنسرسیوم جزو اهداف کلان قرار داره !
دومین هم ثبت شده.
فقط میمونه وقت آزاد که اون هم ایشااله به زودی پیدا میشه !
 
آخرین ویرایش:

ACTIVE

Active Member
خیلی مبحث جالبی بود.

از echessdesigner عزیز هم ممنون ... راستشو بگم......!!!!

خیلی متحول شدم.
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
به آقا نبی گل
تبریک می گم، اما چرا در صفحه دردست راه اندازی آن، Utf-8 رو فراموش کردی؟!
پاینده باشید.
 

NabiKAZ

Well-Known Member
به آقا نبی گل
تبریک می گم، اما چرا در صفحه دردست راه اندازی آن، Utf-8 رو فراموش کردی؟!
پاینده باشید.

ممنون
چون با doctype strict سازگار نیست! (البته error نمیده ولی warning محسوب میشه)
اگر راه حلی سراغ دارید استفاده میکنیم.
 

Ali_ix

Well-Known Member
شاید بد نباشه به عنوان اولین اقدام (که نسبتا ساده هم هست)، یک planet راه بندازید که از طریق feed مطالب مرتبط با طراحی وب استاندارد رو از بلاگهای فارسی جمع کنه. بعدها از دیتابیس همین planet میشه برای ایجاد بخش مقالات سایت یا .. هم استفاده کرد.

برای ایجاد planet میتونید از pluginی به نام feedwordpress بر روی وردپرس استفاده کنید (مثل planet.wp-persian.com)

امیدوارم این سایت، با وجود افراد علاقمند، فعال و دلسوزی که حضور دارند، دور از هیاهوی کاذب طراحی وب ایران، مسیر سالم و مستقیم تولید و جمع آوری محتوا رو انجام بده.

موفق باشید.
 

NabiKAZ

Well-Known Member
سلام آقا علی ؛

مطمئناً از تجربیات و پیشنهادات اساتیدی چون شما استفاده میکنیم.
به نظر و پیشنهادتون احترام میزارم اما اصلاً تمایل ندارم سایت به سمت یک وبلاگ صرف پیش بره.
از طرفی کمتر وبلاگی پیدا میشه که فقط به استانداردهای وب پرداخته باشه و احتمال خارج شدن از مسیر اصلی پیش میاد ...
میشه در مورد "هیاهوی کاذب طراحی وب ایران" که فرمودید بیشتر توضیح بدید ؟!!!

متشکرم
نبی
 

Ali_ix

Well-Known Member
سلام آقا علی ؛

مطمئناً از تجربیات و پیشنهادات اساتیدی چون شما استفاده میکنیم.
به نظر و پیشنهادتون احترام میزارم اما اصلاً تمایل ندارم سایت به سمت یک وبلاگ صرف پیش بره.
از طرفی کمتر وبلاگی پیدا میشه که فقط به استانداردهای وب پرداخته باشه و احتمال خارج شدن از مسیر اصلی پیش میاد ...
میشه در مورد "هیاهوی کاذب طراحی وب ایران" که فرمودید بیشتر توضیح بدید ؟!!!

متشکرم
نبی
سلام نبی جان.
شما لطف داری! من استاد که هیچ! هنوز شاگرد خوبی هم نیستم.

سیاره (planet) وبلاگ نیست. یعنی ماهیتش فرق میکنه. و تنها یک بخش کوچیکی از اون کاری که میخواید انجام بدید هست. و حسنش اینه بعد از راه اندازی جز رسیدگی کلی نیاز به انرژی خاصی نداره.
در مورد مطالب هم، طبق روالی که planetهای تخصصی کار میکنند. میتونید feed یکی از کتگوری های وبلاگهای مورد نظر رو که فقط در مورد طراحی وب یا حتی استانداردهای وب هست رو قرار بدید یا حتی با همکاری صاحب وبلاگ ازش بخواید یک کتگوری فطق شامل این مطالب ایجاد کنه و از feed اون استفاده کنید.
در کل این فقط یک پشنهاد بود.


متاسفانه به خاطر سطح آگاهی کم افراد (که البته رو به پیشرفته) هر کسی با هر سطح دانش و توانایی ادعای طراحی و توسعه حرفه‌ای وب میکنه و اتفاقا خیلی هم فعال کار میکنه!
من واقعا خودم هیچ ادعایی ندارم که طراح‌وب باشم، کارم خوب باشه یا ... ولی در سطح خودم، سعی میکنم طبق اصول و قواعد و مسیر این کار فعالیت کنم! قطعا شما هم افرادی رو دیدید که (اغلب) نا آگاهانه بعد از اینکه دو روز با front page (یا جدیدا expression web) کار میکنند فکر میکنند دیگه مراحل طراح وب شدن رو با موفقیت گذروندن و آماده کار هستند! یا حتی فراتر از این افراد خوشحالی که با دوبار باز کردن مثلا VisualStudio و کار کردن در محیط کاملا گرافیکی (دور از کدنویسی) طوری متوهم میشند که برنامه نویس تخصصی هستند و شروع به کار میکنند.

این بین افرادی که به علت ناآگاهای به این شکل کار میکنند مشکلی ندارند و احتمالا به محض اینکه متوجه مسیر غلطشون بشند با مطالعه و تحقیق سعی در بهبود روشهاشون خواهند داشت.
ولی خب متاسفانه مثل همیشه افرادی هم هستند که از ابتدا آگاهانه و (جسارتا) با روی زیاد همون مسیر کج و اشتباهی رو که دارند در پیش میگرند و ادامه میدند! هر جایی که به مشکلی بر میخورند مستقیما صورت مسئله رو هدف قرار میدند و حقیقت رو با رفتار معمولا پر هیاهوشون میپوشونند.
همین افرادی که وقتی به خاطر کدنویسی غلط! مثلا سایتشون به جز IE6 با هیچ مرورگری کار نمیکنه، کل مرورگرهای دیگه رو زیر سوال میبرند و ساعتها در مورد اینکه اصلا IE6 خیلی بهتره صحبت میکنند!
از اینها بدتر! من چندبار با افرادی مواجه شدم که با کمال شیادی و پر رویی! با ادعای full standard compatible بودن و چندتا اصطلاح قلبمه سلمبه دیگه! کثیف ترین کار و افتضاح ترین کد ممکن رو تحویل مشتری میدن و آب از آب هم تکون نمیخوره!

این موضوع هم به نظر من بیشتر به خاطر مخاطبین و مشتری های طراحی وب ماست. که سطح توقع و آگاهیشون از اصول و حداقل‌های طراحی خیلی کمه!
اگر خیلی خوشبینیانه افرادی که برای ارزان تر شدن کار یا سریعتر بودن روند کار، قید تمام استانداردها و اصول رو میخواند بزنند رو نادیده بگیریم. بالای 70 درصد مخاطبین فعلی طراحی وب ما اصلا نمیدونن یک سایت میتونه استاندارد باشه یا تفاوتی در کد نویسی استاندارد و تمیز با .. باشه!


خیلی زیاده گویی کردم!
موفق باشید.
 

NabiKAZ

Well-Known Member
متاسفانه به خاطر سطح آگاهی کم افراد (که البته رو به پیشرفته) هر کسی با هر سطح دانش و توانایی ادعای طراحی و توسعه حرفه‌ای وب میکنه و اتفاقا خیلی هم فعال کار میکنه!
من واقعا خودم هیچ ادعایی ندارم که طراح‌وب باشم، کارم خوب باشه یا ... ولی ...
:
:


سلام علی جان ؛
حرف دل من و بعضی دوستان رو خیلی خوب به تحریر درآوردی.
راستش من هم با اینچنین افرادی که مثال زدی بسیار زیاد برخورد داشتم. و به دلایل مسخرشون هم گوش کردم ، اما چه میشه کرد که هیچوقت موفق نشدم قانعشون کنم حالا پای حساب سرسختی اونها یا کم سوادی بنده...

راه چاره رو هم نمیدونم ! خیلی فکر کردم گاهی در رویاهام افکار شاید زیاد مسخره و کودکانه رو هم زیاد پروروندم. فکر کردم که کاشکی اونقدر از هک سرم میشد که تمام سایتهایی که به صورت کاذب دم از طراحی وب میزنند رو هک میکردم! و بازهم در رویاهام حتی به پیغامی که اول همه اون سایتها خواهم نوشت هم فکر کردم! "این سایت به دلیل نقض استانداردهای وب هک شد...!". یا حتی باورکنید به فکر خودکشی هم افتادم !!! اما هر بار، با امید به یافتن راه مبارزه، ترجیحاً منصرف شدم! حالا راه مبارزه چیست؟! آیا وجود وب سایتهایی مانند همین وب سایت مورد بحث این تاپیک میتونه راهی برای یک مبارزه عظیم باشه ؟!

ببخشید اگر چاشنی رویاپردازانش زیاد شد.

تشکر
نبی
 

Ali_ix

Well-Known Member
آیا وجود وب سایتهایی مانند همین وب سایت مورد بحث این تاپیک میتونه راهی برای یک مبارزه عظیم باشه ؟!

مطمئنا اگر فعالیتها هوشمندانه و هدفمند و ادامه دار داشته باشیم با بالاتر بردن سطح آگاهی مردم این وضع رو بهتر میکنیم.
دیگران اغلب از اهمیت و تاثیر استاندارد بودن سایتشون مطلع نیستند.

نمیدونند که مثلا چرا سایتشون به خوبی از طرف موتورهای جستجو index نمیشه یا چرا در جستجوها جایگاه خوبی ندارند! اگر بدوند که علت اصلی این موضوع کثیف بودن و غیر معنایی (semantic) بودن کد نویسی سایتشونه حتما علاقه مند میشند که سایتشون رو مطابق با استانداردها کنند.

یا اگر شرکتی بعد از سالها از طراحی اولیه سایت / سیستم تحت وبشون به فکر توسعه و redesignش بیفتند و با هزینه های سنگین و مدت زمان زیاد روبه رو بشند. کافیه به دنبال علتش بگردند. به سادگی میببیند یکی از دلایل عدم توسعه پذیری و redesign سایتشون طراحی غیر استاندارد و کد نویسی کثیفشه!

متاسفانه ما هنوز در ایران قوانین جزئی و مشخص و محکمی برای accessibility نداریم. ولی اگر داشته باشیم اونوقت برای تمام سازمانها دولتی، بانکها، شرکتهای خدماتی و تجاری بزرگ مهم میشه که سایتشون برای همه قابل دسترسی باشه! نه فقط برای کاربران ویندوز با IE6!!!

به هر حال این روندیه که همه دیر یا زود باید در جهتش حرکت کنند و خودشون رو به حداقلها برسونند. در این راه برای ترغیب و راهنمایی و همایت از کسانی که به استانداردها علاقمند هستند. همچین سایتهایی کمک بزرگیه.

موفق باشید.
 

NabiKAZ

Well-Known Member
سلام ؛
ممنون از اظهار لطف و دلگرمی.

در مورد قوانین جزء که فرمودید، تا اونجایی که بنده شنیدم در برخی موارد وجود داره ولی شاید اونطور که باید اهمیت داده نمیشه و یا حتی خود این قوانین صحیح وضع نشده.
دوستی صحبت میکرد، در مورد مثلاً شرکت نفت، یک سری استاندارد و قوانین در مورد نرم افزارهاشون وجود داره، به عنوان مثال یکی از قانون هاشون اینه که طراحی وبسایت هاشون حتماً باید توسط تکنولوژی Net. پیاده سازی بشه. در واقع به این مسئله به عنوان یه قانون برای خودشون نگاه میکنند. احتمالاً افرادی میشنند و در همچین مواردی به اتفاق نظر میرسند و برای خودشون دلایلی هم دارند. اما اینکه آیا دلایل اونها منطقی است یا خیر الله و اعلم !

از طرف دیگه به نظر من اگر تمامی این مسائل هم حل بشه یعنی قوانین جزء و رعایت برخی ملزمات مثل همین semantic یا accessibility بودن وب سایتها و حتی جا انداختن فرهنگ طراحی استاندارد بین طراحان و بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان از این مهم؛ بازهم با وجود فامیل بازی ها و اونجایی که علناً رابطه جای ضابطه را میگیره هیچوقت عملاً کاری از پیش نمیره. اینجاست که آدم فکر میکنه تمام کارهایش آب در هاون کوبیدن است!


نبی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا