راهي سريع براي رندر

ALI_TAKHTI

Active Member
elimah57
عزیز از کارت خیلی خوشم اومد ببخشید سوال میکنم میشه بگی این دکور پشت صندلی مدیریت که شبیه بشقاب هست چیه؟ خودت درست کردی یا از مدل های آمادس؟ اگه مدل هست اسم مجموعه اش چیه؟
 

elimah57

Member
elimah57
عزیز از کارت خیلی خوشم اومد ببخشید سوال میکنم میشه بگی این دکور پشت صندلی مدیریت که شبیه بشقاب هست چیه؟ خودت درست کردی یا از مدل های آمادس؟ اگه مدل هست اسم مجموعه اش چیه؟
خودم درست كردم و بعد تكثير .جنسش هم چوب است
 

elimah57

Member
نه اینو گذاشتم که ببینی برای آموزش عکس گرفتم از صحنه مکس. اچازه بده یه pdf درست میکنم.
سلام حتما تا الان مشغول درست كردن پي دي اف هستي . واقعا شرمنده ام...
من فردا عصر بايد كارمو ميدادم...): امكانش نيست زودتر بفرستي؟
 

Ultra3D

Well-Known Member
تنظیماتت برای مرحله آخر رندر خیلی بالا هست و از طرفی تنظیمات gi پایینی داری
این تنظیات رو می دم امتحان کن

فکر نکنم بیشتر از 2 سلعت طول بکشه و کیفیت خوبی هم می ده
 

پیوست ها

  • render stup.rar
    263.9 کیلوبایت · بازدیدها: 76

Ultra3D

Well-Known Member
البته شرمنده 2 سری تنظیمات هست

یکی برای تست رندر و اون یکی برای رندر نهایی

این تنظیمات رو بیشتر بچه های معماری تو سایت کار می کنن و نتایج خوبی هم داره
 

elimah57

Member
البته شرمنده 2 سری تنظیمات هست

یکی برای تست رندر و اون یکی برای رندر نهایی

این تنظیمات رو بیشتر بچه های معماری تو سایت کار می کنن و نتایج خوبی هم داره
خيلي لطف كردين دوست عزيز.. الان دارم امتحان ميكنم.نتيجه را بهتون ميگم.
 

elimah57

Member
خيلي لطف كردين دوست عزيز.. الان دارم امتحان ميكنم.نتيجه را بهتون ميگم.
دوست عزيز امتحان كردم ..خيلي خيلي نويز داره..
شماره 1 براساس تنظيمات شماست..زمان رندر 20دقيقه
شماره 2 بر اساس تنظيمات من است كه در صفحه يك عكس تنظيمات رو فرستادم...زمان رندر 7ساعت
شماره 3 هم براساس تنظيمات بهزاد جان است...زمان زندر 2ساعت
لازم به ذكر است كه زمان رندر كه نوشتم مربوط به همان قسمت كه رندر گرفتم نه كلش

به مبل ها و سقف نگاه كن..مبل شماره 3 كثيف نشان ميده و مبل 1 نويز بيش از حد
دلم ميخواد رندر ام مثل شماره 2 باشه ولي با زمان خيلي كم:cry:
 

پیوست ها

  • test.jpg
    test.jpg
    459.1 کیلوبایت · بازدیدها: 21
آخرین ویرایش:

ali_118

کاربر VIP
دوست عزيز امتحان كردم ..خيلي خيلي نويز داره..
شماره 1 براساس تنظيمات شماست..زمان رندر 20دقيقه
شماره 2 بر اساس تنظيمات من است كه در صفحه يك عكس تنظيمات رو فرستادم...زمان رندر 7ساعت
شماره 3 هم براساس تنظيمات بهزاد جان است...زمان زندر 2ساعت
لازم به ذكر است كه زمان رندر كه نوشتم مربوط به همان قسمت كه رندر گرفتم نه كلش

به مبل ها و سقف نگاه كن..مبل شماره 3 كثيف نشان ميده و مبل 1 نويز بيش از حد
دلم ميخواد رندر ام مثل شماره 2 باشه ولي با زمان خيلي كم:cry:
یه چیزی هست به اسم کلک رشتی
شما رندر شماره یک رو میگیری میدی به Noise Ninja برات تمیزش کنه
animated-smileys-ugly-343.gif


نمیدونم چرا دو ساعت هم برای اون کراپ آخری زیاد به نظر میاد.
شما مشخصات سیستمت چیه ؟ CPU ، RAM ، و نسخه ی ویندوزی که استفاده میکنی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.وقت بخیر.خیلی مختصر بگم چندتا علت داره کند هست کارتون
1- توی کار از تعداد آبجکت های زیادی استفاده شده.آیا پروکسی هستن یا معمولی؟
2- عدد Dynamic memoryرو از 400 به اندازه مقدار رمتون اختصاص بدین.مثلا 8000 یعنی رم 8 گیگ و این از حالت static روی dynamic یا Auto بزارین.
3- cpu شما core i7 هست اما Q720! یعنی لپ تاپ هست!
4- اندازه براکت رندر گیرینده خیلی مهم هست.مثلا صحنه 640 باید اندازه براکت 64 باشه! یعنی هر چی سایز رندر هست یک دهم خوب هست.اما کتاب جامع وی ری میگه عدد 100 مناسب اکثر صحنه ها هست.

در مورد ذخیره کردن محاسبات داستان داره و الان چون میخوام ویندوز عوض کنم شرایط ندارم.تا فردا یه آموزش خوب تو بخش اموزش میزارم.
 

elimah57

Member
سلام.وقت بخیر.خیلی مختصر بگم چندتا علت داره کند هست کارتون
1- توی کار از تعداد آبجکت های زیادی استفاده شده.آیا پروکسی هستن یا معمولی؟
2- عدد Dynamic memoryرو از 400 به اندازه مقدار رمتون اختصاص بدین.مثلا 8000 یعنی رم 8 گیگ و این از حالت static روی dynamic یا Auto بزارین.
3- cpu شما core i7 هست اما Q720! یعنی لپ تاپ هست!
4- اندازه براکت رندر گیرینده خیلی مهم هست.مثلا صحنه 640 باید اندازه براکت 64 باشه! یعنی هر چی سایز رندر هست یک دهم خوب هست.اما کتاب جامع وی ری میگه عدد 100 مناسب اکثر صحنه ها هست.

در مورد ذخیره کردن محاسبات داستان داره و الان چون میخوام ویندوز عوض کنم شرایط ندارم.تا فردا یه آموزش خوب تو بخش اموزش میزارم.
ممنون عارف جان- آبجكت هام معمولي هستند..منظورت از (اندازه براکت رندر گیرینده) بخش render region division است؟
 

Ultra3D

Well-Known Member
ببین تنظیمات فقط مال ستاپ نیست !

subdivide نورها رو ببر بالا مثلا مال Vray light ها از 8 یکنش 16 یا 25 ... نه این که اون تنظیمات وحشت ناک رو بدی !

این که گفتم از خودم نیست ... از یک آموزش افزایش سرعت رندر از شرکت Gnomon هست
 

3D Art

Member
ببخشید دوستان ولی
این دوستمون مشکلش اینه که کل صحنه از دستش در میره . . . و این به دلیل اضافه کردن بیش از حد آبجکت به صحنه هست . . .
رم کم میاره سیستم مجبوره از رم مجازی استفاده کنه و . . .
پیشنهاد من
به هیچ تنظیمی دست نزن . . . ( نور ومتریال )
تا حد ممکن از لایت متریال و مش لایت استفاده نکن . . .
همیشه سایزت رو کمتر از 1000 در نظر بگیر
متریالت رو زیاد گلاسی نکن . . .
از گاما 2.2 استفاده کن
از فریم بافر استفاده کن
و . . . آهر اینکه یکم کتاب بخون :wink:
اونوقت میتونی همچین رندری رو در کمتر از 20 دقیقه داشته باشه
 

پیوست ها

  • 2l.jpg
    2l.jpg
    100.7 کیلوبایت · بازدیدها: 28

elimah57

Member
ببخشید دوستان ولی
این دوستمون مشکلش اینه که کل صحنه از دستش در میره . . . و این به دلیل اضافه کردن بیش از حد آبجکت به صحنه هست . . .
رم کم میاره سیستم مجبوره از رم مجازی استفاده کنه و . . .
پیشنهاد من
به هیچ تنظیمی دست نزن . . . ( نور ومتریال )
تا حد ممکن از لایت متریال و مش لایت استفاده نکن . . .
همیشه سایزت رو کمتر از 1000 در نظر بگیر
متریالت رو زیاد گلاسی نکن . . .
از گاما 2.2 استفاده کن
از فریم بافر استفاده کن
و . . . آهر اینکه یکم کتاب بخون :wink:
اونوقت میتونی همچین رندری رو در کمتر از 20 دقیقه داشته باشه
ممنون تري دي جان- ولي وقتي من براي شركتي دارم طراحي ميكنم نميتونم بيام اكتفا كنم به همين ميز و صندلي....مجموعه من خود به خود بزرگ ميشن.ولازمه جزئيات كار ديده بشه تا كارفرما بپذيره - اين سفارش طراحي دفتر خصوصي و كنفرانس ميباشد.پس من با چيدن ميز و صندلي و....كارمو جذابتر ميكنم. نميشه آبجكت هامو كم كنم و يك ديوار خشك و تو خالي باشه تا راحت رندر بشه.از آبجكت معمولي استفاده كردم-نه پروكسي
از مش لايت استفاده نكردم...فقط چند روزه به اين در و اين در ميزنم كه كارم راه بيفته كه نميفته:shock:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.
آپدیت 12 مهر 1390
ترفند افزایش سرعت محاسبات در فرآیند Global illumination

خلاصه مطلبی که میخوام بگم:
برای محاسبه gi لازم نیست رفلکت ها روشن باشه.چون هیچ تاثیری در کیفیت gi نداره و میتونه زمان محاسبات gi تا 15 برابر افزایش بده و این اصلا خوب نیست.

راه حل این مشکل:
محاسبات gi رو بدون رفلکت انجام بدیم.یه جا ذخیره کنیم.موقع رندر نهایی رفلکت رو روشن کنیم و فایل محاسبه gi رو Load کنیم.

« راه تکنیکی »
برای مثال یکی از پروژه های خودم با مشخصات زیر رو مورد جراحی قرار دادم.
یه خونه تقریبا 200 متری هست.تو این رندر سعی کردم از یه ویو بگیرم که همه چی توش باشه.
تقریبا تمامی متریال ها رفلکت دارن.از شمع گرفته تا کف و لامپ ها.
بیشتر آبجکت ها پروکسی هستن.التبه فرش مویی رو خاموش کردم چون زمان رندر رو تصاعدی بالا می برد.
52 تا منبع نور وجود داره.
620هزار تا فیس داره.حجم فایل مکسش تقریبا 60 مگ هست.البته حجم فولدر تکسچر و پروکسی هاش از گیگ تجاوز کرد.
منظور از نوشته های بالا: یه صحنه خیلی سنگین انتخاب کردم تا تست معتبر باشه.

مرحله اول:
فایل رو لود میکنیم.زاویه رو تعیین می کنیم و فیکسش میکنیم.

part-1.jpg


مرجله دوم

فایل رو تنظیمات نهایی انجام می دیم. و رندر میگیریم.
زمان محاسبات Gi یک ساعت و 10 دقیقه. ( 70 دقیقه )

زمان رندر با کیفیت متوسط: یک ساعت و 10 دقیقه. ( 70 دقیقه )



part-2.jpg


مرحله سوم

اندازه کادر رندر رو نصف میکنیم و
part-3.jpg



مرحله چهارم
تو قسمت indirect illumination باید انجین های irradiance map و light cashe انتخاب بکنیم.چون قابلیت save شدن محاسبات رو دارن.
اگه دقت کرده باشین تنظیمات رو هم دسته بالا گرفتم.
به خاطر اینکه دیگه نیاز نباشه از ambeint occasion استفاده بکنیم.می دونین چرا ambient occasion نه؟؟ چون هم رندرتایم بالا میره و هم یه سیاهی مصنوعی دورتادور آبجکت ها رو می گیره.

به عکس زیر توجه کنین.باید روی حالت single frame میزاریم.زیر گزینه این ها دکمه browse میزنیم پنجره ای باز میشه که از ما آدرس save‌شدن فایل محاسبات gi رو میخواد.
محاسبات رو save‌میکنیم و دکمه رندر رو میزنیم.
جالبه بدونین که زمان محاسبه gi تو حالت عادی 70 دقیقه بود و الان با این شد 7 دقیقه!!! یعنی یک دهم!!

part-4.jpg

مرحله پنجم

تنظیمات رو به حالت عادی بر میگردونیم و رندر میگیریم.

part-5.jpg


مرحله ششم
حالا وارد تنظیمات indirect illumination میشیم و هم irradiance map و هم light cashe رو روی حالت from file مزاریم.طوری که این گزینه انتخاب بشه یه پنجره باز میشه
اینجا ما باید فایل gi که save کرده بودیم رو انتخاب بکنیم.

مرحله آخر : رندر میگیریم تمام.
می بینیم کیفیت رندر هیچ فرقی با قبلی نداره و زمان رندر ما کلی صرفه جویی شد.
 
آخرین ویرایش:
آقا عارف واقعا ازتون بخاطر زحماتتان سپاسگذارم . اميدوارم هرخواسته اي داريد بهش برسيد.
من اين روند شما را امتحان ميكنم. و نتيجه را متعاقبا خواهم گفت.
 

بیشتر آبجکت ها پروکسی هستن.التبه فرش........
آقا عارف عزيز در شروع مبحث گفتين ((بیشتر آبجکت ها پروکسی هستن........)) منظورتان از پروكسي چيه؟ چون من به هنگام شروع طراحي مكان با box ..line...انجام ميدم. وقتي فرم مكان تكميل شد. چيدمان مبلمان را انجام ميدم و از اورموشن مرج ميكنم به اين فضا.بعد مرحله نورپردازي و تكسچر... حالا اين پروكسي چيه؟ يعني آبجكت هايي كه از اورموشن مرج ميكنم پروكسي نيست؟ يا تبديلش ميكنيد به پروكسي؟ اگه اينطور است به چه صورت؟

 

.:BehzAd:.

Active Member
پروکسی یکی از امکانات وی ری هست که باعث میشه جسم به جای اینکه فضای رم رو اشغال کنه از هارد استفاده کنه.شما باید جسم یا
ابجکت مورد نظر تون رو به پروکسی تبدیل کنید و اون جسم به یه جسم غیرر فابل میرایشتبدییل میشه و تبیدل به یه فایل با فرمت .vrmesh میشه و هر موقعه بخواهیم ازش استفاده کنیم یه جسم پروکسی ایجاد میکنیم و از طریق مسیری که داره جسم تیدیل شده رو بهش میدم.

این کلیتش بود اگه میخوای یه آموزش کوچولو درست کنم.
 
پروکسی یکی از امکانات وی ری هست که باعث میشه جسم به جای اینکه فضای رم رو اشغال کنه از هارد استفاده کنه.شما باید جسم یا
ابجکت مورد نظر تون رو به پروکسی تبدیل کنید و اون جسم به یه جسم غیرر فابل میرایشتبدییل میشه و تبیدل به یه فایل با فرمت .vrmesh میشه و هر موقعه بخواهیم ازش استفاده کنیم یه جسم پروکسی ایجاد میکنیم و از طریق مسیری که داره جسم تیدیل شده رو بهش میدم.

این کلیتش بود اگه میخوای یه آموزش کوچولو درست کنم.
ممنون بهزاد جان- آيا پروكسي كه بشه ، تو تكسچر دادن به جزعياتش به مشكل برنميخوريم؟ بعد مسير پروكسي كردن يك آبجكت رو برام ميگيد؟ چون اولين بارمه ميخوام به روش پروكسي كار كنم.مررررررسي:)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا