راهنمای عیب‌یابی تلفن بی‌سیم پاناسونیک

tehranpanasonic

New Member

راهنمای عیب‌یابی تلفن بی‌سیم پاناسونیک​

تلفن‌ های شرکت پاناسونیک از کیفیت بالایی برخوردارند، ولی در بعضی موارد داشتن اطلاعات لازم راجب راهنمای عیب‌ یابی تلفن بی‌سیم پاناسونیک به دلیل بروز اختلال و خرابی در اثر استفاده مداوم و گذشت زمان، می‌ تواند بسیار کمک کننده و کاربردی باشد. اگر شما از این مدل تلفن استفاده می‌ نمایید و به دنبال راه حل مشکلات و تعمیرات تلفن خود هستید تا انتها این مقاله را دنبال نمایید.

عیب‌ یابی تلفن پاناسونیک​

ایرادات و مشکلات تلفن بی‌ سیم پاناسونیک به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تبدیل می‌ شوند. عیب‌ های سخت افزاری می‌ تواند حاصل خرابی و مشکل از قطعات مختلف مانند سوکت، ترانزیستور، دکمه‌ ها و … باشد. گاهی اوقات نیز برخی برنامه‌‌ ریزی‌ ها، کدها و تنظیمات نرم افزاری تلفن پاناسونیک بهم می‌ ریزد و دچار مشکل می‌ شود. با اطلاع از عیب‌ های احتمالی می‌ توانید بعضی از مشکلات را خودتان حل کنید و در مواردی نیز باید تعمیرات تلفن پاناسونیک را به دست متخصصان تعمیر تلفن مانند کارشناسان و تکنسین‌ های فنی شرکت تهران پاناسونیک بسپارید.

عیب‌ یابی تلفن پاناسونیک

روشن نشدن گوشی تلفن​

شارژ نبودن باتری گوشی یکی از دلایل اصلی روشن نشدن گوشی پاناسونیک بی‌ سیم می‌ باشد. همچنین احتمال وجود ایراد در شارژر و پورت‌ های آن موجود است. گاهی اوقات نیز لمس دکمه‌ ای اشتباهی باعث ریست شدن و یا خاموش گشتن تلفن می‌ شود. در مواردی نیز اتصال تلفن به برق دچار مشکل شده است و باید چک شود.

خرابی دکمه‌ها و صفحه کلید​

یکی از آسیب پذیرترین بخش‌ های تلفن‌ های بی‌سیم پاناسونیک، صفحه کلید یا همان کیپد آنها می‌ باشد. در بیشتر موارد این دکمه‌ ها بر اثر گذشت زمان و استفاده مداوم و طولانی مدت از دستگاه تلفن، سفت می‌ شوند و کار کردن با آنها دشوار می‌ گردد. بهترین راه حل این مشکل تعویض صفحه کلید می‌ باشد. برای این‌کار بهتر است به سراغ یک مرکز تعمیرات تلفن پاناسونیک مانند شرکت تهران پاناسونیک مراجعه نمایید تا متخصصان این امر اقدام به تعویض و تعمیر صفحه کلید نمایند.

برق خوردگی​

یکی از مشکلات رایج در همه مدل‌ های تلفن از جمله تلفن بی‌سیم پاناسونیک، برق خوردگی می‌ باشد. در بسیاری از منازل، پریز تلفن در کنار پریز برق و چسبیده به آن قرار گرفته است. ممکن است بر اثر حواس پرتی یا عدم دید کافی یا هر دلیل دیگری، تلفن را اشتباهی به پریز برق وصل نمایید؛ در این حالت به دلیل ورود جریان بالای برق به داخل تلفن، دستگاه و گوشی بی‌ سیم تلفن شما دچار برق خوردگی شده و مشکلاتی برای آن پیش می‌آید. در صورت بروز این اتفاق و خراب شدن و سوختن قطعات داخلی دستگاه و گوشی تلفن بی‌سیم پاناسونیک، باید برای رفع این مشکل دستگاه و گوشی بی‌سیم تلفن توسط کارشناسان و متخصصان باز شده و قطعات داخلی آن ارزیابی شوند و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض گردند.

آب خوردگی​

ورود آب به دستگاه یا گوشی تلفن بی‌ سیم پاناسونیک باعث خرابی و سوختن قطعات و یا باتری آن می‌ شود و میزان خسارت وارد شده به تلفن، بسته به میزان آب نفوذ کرده بر روی برد اصلی و همچنین رسیدن آن به قطعات حیاتی و حساس دستگاه می‌ باشد. تعمیرات تلفن پاناسونیک آب خورده باید به دست کارشناسان فنی مانند متخصصان و پرسنل شرکت تهران پاناسونیک انجام شود.

خرابی صفحه نمایش​

ال سی دی یا صفحه نمایش، یکی دیگر از بخش‌ های حساس تلفن بی‌سیم را تشکیل می‌ دهد. ال سی دی یا در اثر ضربه و یا به دلیل زمین خوردگی دچار شکستگی می‌شود. البته ممکن است بر اثر ضربه وارد شده به تلفن، خود ال سی دی صدمه ندیده و تنها فلت (رابط صفحه نمایش به برد اصلی دستگاه) دچار خرابی گردد. زمانی که صفحه نمایش یک تلفن بیسیم پاناسونیک دچار خرابی، شکستگی و یا اختلال می‌ گردد، باید به وسیله کارشناس متخصص مورد بررسی قرار بگیرد و بسته به اینکه کدام قطعه بر اثر ضرب خوردگی، آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به تعویض ال سی دی، فلت یا هر دوی آنها باشد.

مشکلات باتری

مشکلات باتری​

زود خالی شدن شارژ باتری و یا خراب شدن و سوختن باتری تلفن بی‌سیم پاناسونیک یکی از شایع‌ ترین عیب‌ ها می‌باشد. یکی از دلایل این اتفاق درست قرار ندادن گوشی بی‌ سیم تلفن بر روی پایه شارژ است. همینطور قرار دادن گوشی تلفن با باتری پر بر روی استند شارژ برای مدت طولانی می‌ تواند باعث خرابی باتری گردد. در این صورت بهترین راه حل تعویض باتری می‌ باشد.
در بعضی مدل‌ های تلفن بی‌سیم پاناسونیک از باتری قلمی و یا نیم قلمی استفاده می‌ شود که قطعا تعویض آن آسان‌ تر و هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

نویز​

نویز تلفن بی‌سیم پاناسونیک بر اثر دلایل مختلفی صورت می‌ گیرد. یکی از این دلایل وجود اشکال در خدماتی است که از سوی شرکت مخابرات ارائه می‌ گردد. همچنین افزایش فاصله گوشی بی‌سیم تلفن با دستگاه مادر نیز می‌ تواند باعث بروز نویز در تماس‌ ها شود. از دیگر مواردی که باعث ایجاد نویز تلفن بی‌ سیم پاناسونیک می‌ شوند، می ‌توان به ایراد در سیم‌ کشی، وجود قطعی در تمامی یا بخشی از سیم تلفن، نزدیک بودن کابل تلفن به کابل برق و خرابی اسپلیتر اشاره نمود.

زنگ نخوردن​

اولین مورد برای بررسی علت زنگ نخوردن تلفن رومیزی، تنظیمات صداست. ممکن است اتفاقی صدای زنگ تلفن روی صفر قرار گرفته باشد. همچنین قرارگیری تنظیمات تلفن بر روی حالت Privacy Mode باعث زنگ نخوردن گوشی تلفن بی‌سیم پاناسونیک می‌ شود.

عدم اتصال به منشی​

در اکثر تلفن‌ های بی‌سیم به دلیل مدت زمان استفاده زیاد و عمر بالا و همچنین استفاده غیر صحیح این مشکل رخ می‌ دهد. برای حل این مسئله باید پیغام‌ های قبلی ذخیره شده بر روی دستگاه تلفن را پاک نمایید تا فضای خالی ایجاد شود. در صورت رفع نشدن باید به سراغ متخصصان تعمیرات تلفن پاناسونیک مانند شرکت تهران پاناسونیک بروید.

خرابی اسپیکر​

از جمله مهم‌ ترین مشکلاتی که می‌ تواند زمینه ساز چنین اختلالی بشود، می‌ توان به سوختگی اسپیکر تلفن، نفوذ آب و سایر مایعات به درون دستگاه، برخورد ضربه محکم به تلفن و اسپیکر قرار گرفته در آن و قطع اتصالات سیمی دستگاه اشاره نمود. برای رفع مشکلات مربوط به اسپیکر باید تلفن بی‌سیم پاناسونیک را به دفاتر نمایندگی و شرکت‌ های معتبر تعمیرات تلفن پاناسونیک برده تا متخصصان و کارشناسان اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات مربوط به اسپیکر نمایند.

هزینه عیب‌یابی و تعمیرات تلفن بی‌سیم پاناسونیک​

هزینه تعمیر انواع بخش‌های تلفن پاناسونیک با توجه به میزان خرابی و بخش مورد نظر و همچنین تعویض یا تعمیر قطعه، متفاوت می‌ باشد. در صورت تعمیر فقط هزینه دستمزد متخصص دریافت می‌ گردد و اگر نیاز به تعویض قطعه‌ ای باشد، علاوه بر هزینه دستمزد، هزینه قطعه جدید نیز دریافت می‌ شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا