راهنمای دستکاری و بهینه کردن ماژول های رایگان برای سایت های فارسی و شخصی سازی ماژول

ایا ماژول های موجود در اینترنت پاسخ گوی نیاز شما هست ؟

  • خیر - نیاز به بهینه شدن داره

    رای: 2 66.7%
  • بله - کاشکی میشد بشه اونو همانجور که میخواهیم در بیاریم

    رای: 1 33.3%
  • خیر - باید خودمون بنویسیم

    رای: 0 0.0%
  • خیر - بهتر بود نرم افزاری جداگانه برای ساخت این نوع ماژول ها و کامپوننت ها وجود داشت.

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    3

maxpelank

Active Member
:cool:

با سلام خدمت دوستان گرامی
در اینجا به بحث راجع به راهای بهینه کردن و شخصی سازی ماژول ها و کامپوننت هامی پردازیم . همانطور که می دونید اکثر ماژول ها و کامپوننت های دریافتی از سایت های خارجی یا دچار مشکل نصب هستند و یا غیر قابل کنترل از نظر css نویسی .

در این مبحث شما حداقل باید یک چند بار جوملا رو خراب کرده باشید و به تمام فایل های پی اچ پی او دست برده باشید خلاصه باید یک حداقل هایی از پی اچ پی یادداشته باشید البته بنده هم به طور کامل پی اچ پی رو وارد نیستم اما در دست کاری کردن ماژول ها و کامپوننت ها مهارت دارم.

اما شروع مبحث :
اول کوچکتر ها (ماژول ها ):
در هر ماژولی که برای جوملای 1.5 نوشته میشته حداقل یک فایل پی اپ پی وجود داره که تمام فعالیت های اصلی در اون انجام می گیره و یک فایل xml هم وجود داره که همه میدونن که مشخصات سازنده و پارامترها و نام فایل ها در اون به جوملا معرفی میشن .

کار اصلی ما در اینجا ابتدا دادن id & classبه div&table موجود در فایل های پی اچ پی ماژل ها و کامپوننت هاست و در مراحل بالاتر به بحث راجع به چگونگی دستکاری در محتوای اصلی کد پی اچ پی می پردازیم.

در همین جا از تمام افراد نابغه و وارد در عرصه پی اچ پی و آشنا به جوملا و ضمایم آن در خواست می شود که در این مبحث من را یاری کنند .
:D

اما مر حله اول:
فایل پی اچ پی ماژول مرد نظر خودتون رو با نرم افزار دریم ویور باز کنید و بعد در میون کدهای پی اچ پی به جستجو برای یافتن تگ های اغازین div و table بپردازید بعد از یافتن اون ها آیدی و یا کلاس مورد نظر خودتون رو به اون ها اختصاص بدین البته توجه کنید که نام اون ها در کل تمپلیتتون تکراری نباشه که دچار مشکل می شین.
بعد در css به اون ها مقدار بدبد .

امیدوارم در مرحله اول به مشکلی بر نخورید.بازم میگم من زیاد به پی اچ پی وارد نیستم اما جای خالی همچین مبحثی به شدت در این انجمن حس می شد .
از همه کمک می خوام که منو در اداش همراهی کنند

:cool:
 

abbas_m367

Banned
خیــــــــلی خوبه !!

بلاخره بعد از این همه تاپیک درخواست و بحث و حراجی و تبلیغ و .... یک نفر اومد و یه تاپیک علمی راه انداخت !

خیلی خوبه ! خیلیا با جوملا کار میکنن ! موفق باشی ! :rose:
 

maxpelank

Active Member
مرحله اول معرفی xmlجوملا1

با سلام خدمت دوستان

:cool:
توجه تون رئ همین اول به عکس زیر جلب می کنم .

xml.gif

1- همانطور که می بینید در قسمت اول نام ماژول مورد نظر آورده شده شما می تونید با توجه به علاقتون اونو عوض کنید یا در صورت لزوم اگر خواستید از یک ماژول بر روی جوملا چند تا نصب کنید می تونید برای اون در قسمت name شماره بگزارید .

2-در قسمت های بعدی همانطور که می بینید اطلاعاتی از فیل رو به هتون میده که در هنگام نصب مشخص بشه مال کیه .

3- در قسمت filename شما باید فایل هایی رو که از اون ها در ایم ماژول بکار بردید در این جا به جوملا معرفی کنید تا اجازه اجرا داشته باشند . مثلا اگر ماژولتون به یک فایل جاوا الصاق شده باشه باید آدرس اونو در این جا معرفی کنید و در قسمت params شما پارامترهایی که مخواهید توسط کابر تاین بشن رو در این جا به صورت استاندارد معرفی کنید .

در این خصوص و معرفی پارامتر ها به جوملا می تونید تعدادی از فایل های xml ماژول های مختلف رو باز کنید و از اون ها بهره ببرید .

امید وارم تا اینجا راضی باشید .
:cool:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا