راهنمایی در مورد ساخت شنل یا پارچه در حال باد خوردن !!

سلام دوستان..
میخوام یه پارچه یا چیزی شبیه شنل برای پشت یه کاراکتر بسازم که انیمیشن داشته باشه، یعنی باد بخوره.. بعد بتونم جهت باد رو تغییر بدم و حالات مختلف ازش رندر بگیرم..

اگه ممکنه بگید از اول چیکار باید بکنم.. استفاده از راکتور یا ... لطفا توضیح بدید پارچه رو چطور ایجاد کنم؟ و بعد بیشتر اِعمال باد و اون انیمیشنش برام مهمه که چطور کنترلش کنم.. مثلا یه لحظه باد کم میشه شنل میاد پایین بعد یدفعه شدت میگیره شنل میره هوا و تکون شدید میخوره و حالات مختلف...
(البته یه آشنایی اجمالی با ساخت پارچه دارم.. ولی اگه ممکنه از اول بگید..

اون پارچه که از مثلا plane ساخته میشه رو باید طبیعتا به پشت کاراکتر جایی گیر بدم تا در اثر باد جدا نشه؟

در آخر بگم که این رو میخوام با یه صحنه ی real و یه کاراکتر واقعی تلفیق کنم.. پس باید سه بعدیهاش واقعی باشه..

با تشکر ...
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
فکر Reactor هارو دیگه نکن چون ابزار بسیار عالی MassFX جایگزین اون شده.
درمورد شبیه سازی پارچه هم Cloth مکس و هم mcloth مال MassFX وجود دارن که برای یک شبیه سازی ساده کارایی یکسانی دارن. شما شکل شنل رو با Spline رسم کن و به اون مدیفایر Garment maker رو بده، بعد مدیفایر Cloth رو بهش اعمال کن و از قسمت نتظیمات Group ،ورتکس های بالای شنل رو انتخاب کن و Make Group رو بزن و به بدن کاراکتر Node کن، بعد از تنظیمات پارچه بدن رو بعنوان Collision obj به پارچه معرفی کن.
برای باد خوردن پارچه باید یک Wind در صفحه و در جهت مورد نظر قرار بدی و تنظیمات مورد نظرتو روش اعمال کنی و به عنوان Force اونو معرفی کنی. در آخر هم Simulate.
 
آخرین ویرایش:
فکر Reactor هارو دیگه نکن چون ابزار بسیار عالی MassFX جایگزین اون شده.
درمورد شبیه سازی پارچه هم Cloth مکس و هم mcloth مال MassFX وجود دارن که برای یک شبیه سازی ساده کارایی یکسانی دارن. شما شکل شنل رو با Spline رسم کن و به اون مدیفایر Garment maker رو بده، بعد مدیفایر Cloth رو بهش اعمال کن و از قسمت نتظیمات Group ،ورتکس های بالای شنل رو انتخاب کن و Make Group رو بزن و به بدن کاراکتر Node کن، بعد از تنظیمات پارچه بدن رو بعنوان Collision obj به پارچه معرفی کن.
برای باد خوردن پارچه باید یک Wind در صفحه و در جهت مورد نظر قرار بدی و تنظیمات مورد نظرتو روش اعمال کنی و به عنوان Force اونو معرفی کنی. در آخر هم Simulate.

من مکس 2011 کار میکنم، فک کنم mass FX نداره.. حالا نمیشه با روش های دیگه رو بگین؟ مثلا همون راکتور..
اگه میشه جزئیاته بعد از ساخت پارچه رو بگین.. چجور باید باد رو بعد از گذاشتن توی صحنه به عنوان force معرفی کنم؟ بیشتر روی شبیه سازیش و کنترل انیمیشن مشکل دارم.. اگه میشه لطفا خیلی خلاصه از اول بگید..
ممنونم باز هم..
 
و به اون مدیفایر Garment maker رو بده، بعد مدیفایر Cloth رو بهش اعمال کن و از قسمت نتظیمات Group ،ورتکس های بالای شنل رو انتخاب کن و Make Group رو بزن و به بدن کاراکتر Node کن،

ببخشید این قسمتو متوجه نشدم! با استفاده از massFX باید انجام بشه یا نه ربطی به MassFX نداره؟ من مثلا یه plane میسازم با ورتکسهای زیاد! تبدیلش میکنم به editablePoly و بعد مدیفایر Cloth رو بهش میدم! اما این بقیش که گفتید باید برم توی group و.. رو پیدا نکردم!! کجا باید برم و چجور node کنمش به کاراکتر؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
من اصلا حرفی از MassFX نزدم! Cloth و garment maker جزء تغییر دهنده های خود مکس هستن. حرفی از plane هم نزدم اما اگر بخوای از plane استفاده کنی نیازی به garment maker نیست. ضمنا پالیگان ها هم نباید زیاد باشن چون شبیه سازی انجام نمیشه.
بعد از اینکه به plane مدیفایر cloth دادی از پنل سمت راست روی علامت + کنار کلمه ی cloth کلیک میکنی و یک سری گزینه میاد که یکیش Group هست، روی اون که کلیک کنی میری توی مد ورتکس و میتونی ورتکس های دلخواه رو انتخاب کنی و گروه بندیشون کنی. و گروه ساخته شده رو به اجسام node کنی.
 
من اصلا حرفی از MassFX نزدم! Cloth و garment maker جزء تغییر دهنده های خود مکس هستن. حرفی از plane هم نزدم اما اگر بخوای از plane استفاده کنی نیازی به garment maker نیست. ضمنا پالیگان ها هم نباید زیاد باشن چون شبیه سازی انجام نمیشه.
بعد از اینکه به plane مدیفایر cloth دادی از پنل سمت راست روی علامت + کنار کلمه ی cloth کلیک میکنی و یک سری گزینه میاد که یکیش Group هست، روی اون که کلیک کنی میری توی مد ورتکس و میتونی ورتکس های دلخواه رو انتخاب کنی و گروه بندیشون کنی. و گروه ساخته شده رو به اجسام node کنی.

اوکی.. ممنونم... تونستم پارچه و حرکتش رو شبیه سازی کنم.. خیلی خوب بود.. دستتون درد نکنه..

فقط یه چیز دیگه.. من یه باد از روبرو دارم.. کاراکتر رو هنوز ندارم ولی به جاش مثلا یه باکس یا هرچی گذاشتم.. میخوام این باکس یا کارکترم روی باد تاثیر بزاره..یعنی به عنوان بادگیر جلوی باد رو تا حدودی بگیره!! اگه یه کارکتر داشته باشیم، مثلا باد باید بتونه فقط از بین پاهای کارکتر و اطرافش به پشت کاراکتر راه داشته باشه و شنل رو تکون بده!!.. یا مثلا سر راه باد هر چیزی مثلا یک ساختمون بزارم و کمی جلوی باد رو بگیره.. این رو هم میشه انجام داد؟
باز هم ممنون...
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
روی دکمه ی cloth properties کلیک کن و add objects رو یزن و باکس رو انتخاب کن و از پایین پنجره گزینه ی collision object رو فعال کن.
برای باد هم دکمه ی cloth forces رو بزن و اونو انتخاب کن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا