راهكارهايي براي داشتن خانه اي مرتب!

داشتن خانه مرتب هدف شماست اما گاهي به اين نتيجه مي رسيد كه هميشه ظاهر خانه تان به هم ريخته و كثيف است؟
10 موردي كه خانه شما را كثيف نشان مي دهد و براي مرتب كردن بايد رعايت كنيد
مي خواهيم از مرتب كردن خانه صحبت كنيم پس يك راست به سراغ گزينه هايي مي رويم كه باعث كثيف ديده شدن منزلمان مي شوند و بايد رفع شوند
براي نظافت منزل شرق تهران به شركت مهرگان مراجعه كنيد.

110964.jpg


خانه نامرتب و ظروف شسته نشده:
مشكل:پس از صرف غذا، ظروف كثيف بسياري كنار و يا داخل سينك مي باشد.
راه حل:پس از مصرف غذا، فورا شروع به شستن ظروف خود كنيد. بله اين مورد ساده است. اگر شما ماشين ظرفشويي داريد كه كارتان ساده مي باشد و فقط بايد ظروف داخل ماشين بگذاريد و سپس به كارهاي خود برسيد.
اما اگر خودتان ظروف را مي شوييد، داخل آشپزخانه، كنار سينك يك جاي خالي را براي خشك كردن ظروف در نظر بگيريد. پس از خشك شدن ظروف، آنها را با يك دستمال، تميز كنيد تا بدرخشند.
خانه نامرتب و سينك كثيف:
مشكل:چرب و كثيق شدن سينك
راه حل :اگر شما سينك خود را با آب و مايع ظرفشويي بشوييد، تميز به نظر مي رسد ولي كاملاً تميز به حساب نمي آيد. اگر سينك شما چيني يا آهني باشد ابتدا كمي جوش شيرين بريزيد و در سرتاسر سينك پخش كنيد و كمي صبر كنيد سپس با آب گرم و صابون كامل شستشو دهيد.
تخت هاي بهم ريخته و خانه نامرتب:
مشكل:مرتب كردن تخت
راه حل :آيا تمام كشمكش شما صاف كردن پوشش تخت مي باشد؟ مشكلي ندارد شما موظفيد كه هر روز صبح تخت خود را مرتب كنيد به اين روش كه ابتدا ملافه ي خود را صاف كنيد و سپس پف بالش خود را بخوابانيد به همين سادگي.
به هم ريختگي داخل خانه:
مشكل :جمع شدن وسايلي مانند اسباب بازي روزنامه و ديگر اشيا به روي زمين
راه حل :سعي كنيد هر چيزي را كه از آن استفاده مي كنيد آن را در جاي خود قرار دهيد
كثيفي كف زمين:
مشكل :لكه دار شدن بي مورد كف زمين
راه حل :در صورت كثيف شدن زمين يك جارو را به اختيار خود بگيريد و زمين را تميز نماييد شما نيازي به اين نداريد كه هر هفته پرده هاي خود را بشويد فقط لازم است كه خورده ريز ها و موهايي كه در طي هفته به پرده ميچسبند را غبارروبي كنيد
كف زمين يكي از مهم ترين قسمت هاي خانه مي باشد و بايد به تميزي آن اهميت بسيار زيادي بدهيد سعي كنيد با تميز كردن آن به خانه خود رنگ و لعاب بهتري بدهيد و بيشتر به چشم ديگران بيايند.
كمبود قفسه
مشكل:در هم بودن كتابها و كاغذ ها بر روي زمين
راه حل :با خريد قفس شما مي توانيد تمام كتاب ها و كاغذها را داخل آن جاي بدهيد و با گذاشتن تعدادي گياه عكس در اتاق چشم همگان را خيره كنيد و از ديدن اتاق خود لذت ببريد.
كثيف و شلوغ شدن ميز ناهار خوري:
مشكل :ميز ناهار خوري تنها براي ميل كردن غذا استفاده نمي شود بلكه براي هر كاري استفاده ميشود.
راه حل :زير ميز يك سطل آشغال بگذاريد و به اعضاي خانواده خود بگوييد وسايلي را كه نياز ندارند را داخل آن بريزند يا ميز را در قسمتي از خانه خود قرار دهيد كه در كنار ميز يك سطح صافي باشد تا بتوانيد وسايل اضافه را روي آن بگذاريد مانند روزنامه كتاب.
تمايل به شستن لباس نداشتن
مشكل :لباس هاي شسته شده مانند دكور در سبد مي باشد.
راه حل :تغيير دادن عادت خود نسبت به شستن لباس هاي تان حدوداً ساخت مي باشد سعي كنيد كه يك يا دو روز در هفته را به شستن لباس هاي تون اختصاص دهيد با اين كار هم لباس هاي تان تميز مي شود و هم خانه تان تميز مي شود پس از شستن لباسها آنها را تا كرده و در كمد قرار دهيد.انباشته شدن وسايلي كه مورد استفاده ما قرار نمي گيرند:
مشكل :مثلاً هنگامي كه شما كابينت خود را باز ميكنيد موزه ايي از وسايل كه به ندرت از آنها استفاده مي كنيم نظر مي رسد.
راه حل :قوطي ها و بطري هاي اضافي خود را جمع كنيد و در واقع با خودتان رو راست باشيد كه آيا وسايلي كه در كابينت يا جاي ديگري از خانه هست به كارتان مي آيد يا خير با اين كار بسيار ساده فضاي بازي را به كابينت هاي خود برگردانيد.نامرتب بودن داخل و خارج يخچال:
مشكل :روي در يخچال تان كاغذ هاي بسياري با عنوان يادداشت هاي خود و همسر و فرزند تان مي باشد و داخلي يخچال بسيار نامرتب است.
راه حل :ابتدا تمام وسايل داخل يخچال را به بيرون انتقال دهيد سپس داخل يخچال را تميز كنيد در آخر وسايلي كه هنوز تاريخ استفاده آنها به پايان نرسيده را به يخچال انتقال دهيد و تمام وسايل را به ترتيب درون يخچال جاي دهيد.
منبع:https://namnak.com/مرتب-کردن-خانه.p43490
 

جدیدترین ارسال ها

بالا