راهروی متروکه........!

nightlord

Well-Known Member
سلام به همه گل بچه های مجید آنلاین .

من دارم یه کار میزنم . که عنوانش راهروی متروکه هستش . هدفم بیشتر تمرین برای تکسچر کردن بود (چرا میگم بود؟ آهههاااا ، چون خیلی از کارو پیش رفتم و یه جای دیگه به شور گذاشته بودم ولی یه دفعه تصمیم گرفتم اینجا هم بزارم تا اساتید همه بیان و اینجوری کنن: :mad: :snap: ، منم پوستم کلفت بشه تا بتونم به یه جایی برسم .

خوب کانسپت کار رو هم بگم تا میسری که داره روشن بشه:
والا کانسپ این کار این بوده که میخوام حس اینکه این راهرو ماله یه خونه یا کارخونه متروکه ایه که تو قسمت نیم طبقه زیر زمین قرار داره القا بشه . خونه تو نواحی مرطوب و جنگلی هستش و با رطوبت بالا ، یعنی رطوبت سراغ نیم طبقه زیر زمین میاد و به شدت فضا رو داغون میکنه .:cool:


خوب از مراحل تکمیل شدن کارم از 4 روز پیش تا امروز رندر دارم ، همرو دونه دونه میزارم تا اول تو جریان کار قرار بگیرید بعد دیگه بقیه ماجرا و این حرفا ...!


1. یه AO از اول کار ...
374fzn4vdic40rknt8vl.jpg


2. یه AO دیگه با یه مقدار جزییات بیشتر... (برگ خشک ریختم رو کف) ، یه چنتا لوله موله و این چیزا هم اضافه کرده بودم
نمیدونم چرا امروز که فایلو باز کردم هیچکدوم نبودن ، منم بیخیالشون شدم و ادامه دادم .
uplqk9bk0ed691goi2qt.jpg



3. متریال دیوارها و کف داده شده...
ea81efyiqlyiosiwk0mk.jpg



4.یه wire:wink:
tlngpq54keq4w29fy58.jpg


5.کلا دیوار پشتو دوباره تکسچر دادم با تکسچر قبلی حال نکردم
تکسچر سقفو دادم هنوز کاملش نکردم
uiu1rcq6vzze3uy85oj5.jpg




6.مرحله 6 رو حذف میکنیم چون لینکش از شانس ما به صورت رندم یه حرف بیتربیتی در اومده بود و اینجا ستاره میشد . ما هم کلا صورت مسئله رو پاک نماییدیم:green:



7.یه کم به دوربین زاویه دادم تا فضا مبهم تر بشه و یکم حس متروکه بودن و ناشناخته بودنو بیشتر کنه .
یه مقدار ریز روی تکسچر ا کار کردم و بهبود بخشیدمشون.
کسیفیای:green: روی شیشرو درست کردم .
یه کم جزییاتو بیشتر کردم و ...
rfq5vybz3sqi679sb2sp.jpg





اینم آخرین مرحله کارم که امروز بود و توضیحات :
8.امروز بیشتر روی اضافه کردن جزییات کار کردم . میخوام تا میتونم جزییات بهش اضافه کنم . برای همین باید بیشتر روی تکسچرای دیوار لایه اضافه کنم .

7zsd3rb1f25brxwj5bs1.jpg
 
آخرین ویرایش:
سلامحمد

بهترین راهنمایی تو این وقتها یه چند تا رفرنس راهنماست... این چنین محیط هایی کم کار نشده پس شما از گیم ، معماری و حتی آموزش میتونی الهام و راهنمایی بگیری منتظرم بقیه رو بری تا شروع کنیم به نق زدن:green:

موفق باشی و خوش عاقبت

یا علی
 

*farshid*

کاربر VIP
خوبه
دیتیل مناسبی داره
ولی تکسچرها خیلی کثیفکاری شدن
اینجوری تمام رفلکتها و سایه ها تو تکسچر حل میشن و عملا صحنه شبیه بازی های کامپیوتری میشه

بهتره رو یه تکسچر تمیز کثیفی اضافه کنی ...
یه مقدار هم بافت کارت درشت شده
بهتره ریزبافت تر باشن تکسچر هات

منتظر بقیش هم هستیم
من برای این صحنه چند تا پیشنهاد دارم
فرغون
بیل و کلنگ
یه قسمتی حفاری بشه
شیشه های شیکسته رو زمین
خون روی دیوار ها
و نوشته ای با این متن:
you cant hide
یا
you will pay for what you have done
یا یه همچین چیز خوفانگیزناکی کخ با خون نوشته شده باشه
 
کار خوبی داره در می یاد .یه پیشنهاد داشتم
یکی از چراغهای سقف رو آویزون کن انگار که داره میوفته
 

nightlord

Well-Known Member
خوبه
دیتیل مناسبی داره
ولی تکسچرها خیلی کثیفکاری شدن
اینجوری تمام رفلکتها و سایه ها تو تکسچر حل میشن و عملا صحنه شبیه بازی های کامپیوتری میشه

بهتره رو یه تکسچر تمیز کثیفی اضافه کنی ...
یه مقدار هم بافت کارت درشت شده
بهتره ریزبافت تر باشن تکسچر هات

منتظر بقیش هم هستیم
من برای این صحنه چند تا پیشنهاد دارم
فرغون
بیل و کلنگ
یه قسمتی حفاری بشه
شیشه های شیکسته رو زمین
خون روی دیوار ها
و نوشته ای با این متن:
you cant hide
یا
you will pay for what you have done
یا یه همچین چیز خوفانگیزناکی کخ با خون نوشته شده باشه

سلام آقا فرشید ، مرد بزرگ fryrender . عزیز کارای بی نقصت منو مقید کرده که fryrender یاد بگیرم . الان فقط دانلود کردم و نصب کردم ولی هنوز فرصت کار کردن باهاشو نکردم .
در مورد تکسچر و کثیفی نکته ای که گفتی مو لا درزش نمیره و کاملا درسته :paint:. ولی تقصیر من شد که کانسپت کارمو یادم رفت بگم تا بدونید هدف این کار چیه و چه مسیری رو طی میکنه

والا کانسپ این کار این بوده که میخوام حس اینکه این راهرو ماله یه خونه یا کارخونه متروکه ایه که تو قسمت نیم طبقه زیر زمین قرار داره القا بشه . خونه تو نواحی مرطوب و جنگلی هستش و با رطوبت بالا ، یعنی رطوبت سراغ نیم طبقه زیر زمین میاد و به شدت فضا رو داغون میکنه .:cool:

حالا اگه بازم فکر میکنید زیاده روی شده تو تکسچر بگید که من اصلاحات مربوطرو اعمال کنم ؟

در مورد پیشنهاد هاتون فکر خیلی خوبیه ، اتفاقا دنبال چنتا ایده خوب برای کار میگشتم که خیلی خوب بود ، ولی چون از آبجکت آماده اصلا خشم نمیاد و فکر میکم طرح دیگه مال خودم نیست ، باید مدل کنم اینه که یه مقدار روند کارمو کند میکنه که مشکلی نیست شب دراز استو قلندر بیدار:wink:


کار خوبی داره در می یاد .یه پیشنهاد داشتم
یکی از چراغهای سقف رو آویزون کن انگار که داره میوفته

اتفاقا به این هم فکر کردم ولی چون مهتابی استفاده کردم اگه آویزونش کنم نصب پس زمینرو میگیره برای همین اون مهتابی جلویی رو یه مقدار کجش کردم .
حالا اگه چراغی که به درد این صحنه بخوره مد نظر هست که بشه دربو داغونش کرد بگید تا بزارم جای این مهتابیا .
 

YAHYA2011

Member
کار خیلی خوبی شده خسته نباشی
ولی به نظرم جایی که نور، اونهم با این شدت که شما گذاشتی تو محیط باشه خیلی حس متروکه بودن نداره
به نظرم باید مقدار نور کم باشه. چون جاهای متروکه اکثرا تاریکن
 

nightlord

Well-Known Member
خوب دوستای گلم .
من باز اومدم متاسفانه یه مقدار کار ریخته سرم ، اینه که نتونستم زیاد کار کنم تو این مرحله فقط یه مقدار روی نور پردازی کار کردم و کنتراست نورهارو کمو زیاد کردم تا به نتیجه مطلوبتری برسم .
کار دیگه ای که کردم سعی کردم سایه هارو یه مقدار قویتر کنم تا به قول دوستمون از غیر طبیعی بودن خارج بشه .
و کار بعدی اصلاح کردن شیشه نزدیک سقف بود ، یکی از دوستامون گفت شیشه بشکنه و بریزه روی زمین که ایده خوبی بود .
و یه مقدار volum light ایجاد کردم .
یه مقدار برای تفنن هم پست پروداکشن کردم رندر آخرمو . تا دستم بیاد کار نهایی تو چه مایه هایی باید بشه .

شد این:
3vbdziwa1sgpk21qme.jpg




حالا دیگه نور پردازی کامل شده . میخوام جزییات بیشتری بدم مثل همون بیلو کلنگ که فرشید جان گفت و یه چنتا ترک روی دیوار و زمین و یه سری نوشته روی دیوار .
.البته قبلش باید یه مقدار روی تکسچرا کار کنم اگه شد . یه سری جزییات که تکسچر ندارن رو تکسچر کنم .



موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
سلامحمد

استاد داره کارت رو میاد. برای آیندش فکر یه مه هم باش. میتونی از فوکوس موضعی هم استفاده کنی یا حتی یه دوران و دوبینی که نشونه توهم هم باشه....البته مکن دوست دارم اون زیرزمین خیلی تمیز باشه و آدم خوبا اونجا اسکواش بازی کنن ولی خب حالا که قرار بر خشونته باید قول بدی کار بعدیت صلح آمیز باشه!
موفق بشی

یا زهرا
 

nightlord

Well-Known Member
سلامحمد

استاد داره کارت رو میاد. برای آیندش فکر یه مه هم باش. میتونی از فوکوس موضعی هم استفاده کنی یا حتی یه دوران و دوبینی که نشونه توهم هم باشه....البته مکن دوست دارم اون زیرزمین خیلی تمیز باشه و آدم خوبا اونجا اسکواش بازی کنن ولی خب حالا که قرار بر خشونته باید قول بدی کار بعدیت صلح آمیز باشه!
موفق بشی

یا زهرا

استاد؟؟؟:shock: بابا ما هنوز داریم ترکه میخوریم .
آره اتفاقا فکرخوبیه یه لایه مه نرم روی سطح زمین و دود ، درخت خشک بیرون پنجره . عجب ایده ای دادی!
فعلا دو تا بیلو کلنگ مدل کردم میخوام بزارم تو صحنه . تو فکر یه روبان از اینایی که روش نوشته danger do not enter هم هستم که بزارم جلوی دوربین به صورت پاره شده .

فکر کنم حالا حالا ها کار داشته باشه:cry:
 

*farshid*

کاربر VIP
خیلی باید روش کار کنی
صحنه شدیدا به مدلهای پر دیتیل و جورواجور نیاز داره
حالا میتونی یه سناریو برای کارت تعریف کنی
چه چیزی باعث شده اینجا متروکه بشه
شاید حمله ی موجودات اهریمنی!
یه مقدار هم آب سبز رنگ(اسید) رو زمین باشه حس تعلیق و کنجکاوی بیشتری رو بر میانگیزه...

فعلا روش کار کن من به شخصه از روند کارت بسی لذت بردم
 

nightlord

Well-Known Member
خیلی باید روش کار کنی
صحنه شدیدا به مدلهای پر دیتیل و جورواجور نیاز داره
حالا میتونی یه سناریو برای کارت تعریف کنی
چه چیزی باعث شده اینجا متروکه بشه
شاید حمله ی موجودات اهریمنی!
یه مقدار هم آب سبز رنگ(اسید) رو زمین باشه حس تعلیق و کنجکاوی بیشتری رو بر میانگیزه...

فعلا روش کار کن من به شخصه از روند کارت بسی لذت بردم

سلام .
آره دارم رو مدل کردن چنتا آبجکت کار میکنم .
رو سناریوش فکر کردم :
دقیقا خون و ترس از موجود ناشناخته . میخوام یه روبان بندازم از این ورود ممنوع های خارجی:green: که پاره شده یعنی یکی وارد شده . بعد یه چکمه دربو داغون هم مدل کنم و بزارم جلوی دوربین که سمت انتهای راهرو ازش خون چکیده . کشیده شده رو زمین انگار یکیو کشیدن بردن و چکمش در اومده .
البته باید یه مقدار با زیبراش کار کنم که . بلد نیستم:green:
ابم تو فکرش هستم . میخوام یه ناودون کوچیک یه جایی جا بدم که ازش آب میریزه تو و کنار یکی از دیوارا آب ریخته رو زمین که کثیفه .

ولی یه مقدار سرم شلوغ شد . اینه که نمیرسم زیاد روش وقت بزارم برا همین سرعت کارم میاد پایین . ولی سعیم اینه که کاملش کنم .
 

sadzxc1

Member
سلام این کار برای گیم هست یا انیمیشن یا اصلا عشقی و هدف خاصی نداری
 

nightlord

Well-Known Member
سلام من باز اومدم
یه مقدار کار سرم ریخته که خیلی مثبت نیست ولی خوب وقتمو گرفته برای همین نمیرسم زیاد رو کارم تمرکز کنم .
چنتا آبجکت مدل کردم . و یه درخت خشک بیرون گذاشتم تاجلوه بهتری به کار بده .

فکر نکنم دیگه بتونم دیتیل بهش اضافه کنم . همینو تکسچر میدم اگه و تموم میکنم اگه بازم رمقی بود ادامه میدم .
فکر کنم دیتیلش در حد قابل قبول باشه و با ه مقدار تکسچر دادن و بهبود نورپردازی کامل بشه .

اینم مرحله آخر:
48dm47shy1qxec2otfqx.jpg



سلام این کار برای گیم هست یا انیمیشن یا اصلا عشقی و هدف خاصی نداری

دوست من . تو پست اول توضیح دادم یه تمرین برای تکسچرینگ بود هدف این کار . که انشالله موفق بوده باشه . تا نظر بچه ها چی باشه
این یه کار تک فریم هستش .

موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:
سلامحمد

کارت خوبه به شرطی که عصبانی نشی!

خب عجله نکن مسکوت بگذار و کمی تو آرامش بهش فکر کن. چند حالت در نظر بگیر و در زمانی که سرحالی روش کارکن. درسته که تا حالا هم نکات مثبت زیادی داره اما بااید ببینی سقف توان خودت چقدره...
چون داری رو کار تمرین میکنی باید نتایج رو خوب حلاجی کنی و پله های جدید رو معاینه کنی!

پس عجله نکن!

اگه موقعیتشو نداری بگذار ابرها بره کنار بعد انجام بده. ما که کارفرما نستیم!
کارهای عشقی باید روحیه بخش باشن. یک انسان امیدوار، امیدواره حتی اگه خسته باشه
و یک انسان خلاق ارزشمنده حتی اگه دستاش بسته باشه. (حال کردی بداهه بود)

منتظر هستیم سرانجام کامل رو ببینیم. کار را آنکه تمام کرد!
سوخت و سوز نده دیر یا زودش حله...

یا زهرا
 

nightlord

Well-Known Member
سلام سید .
کوچیکتم
حرفاتو نوشتم زدم سر لوحه کتابم ! باشه تا چند روز شاید یک هفته کارو به حالت تعلیق در میارم شاید هم وقتم باز شد هم چنتا ایده جدید
به دستم رسید .
 

sadzxc1

Member
نرم افزار مورد استفاده چیست ایا هنگام تکسچرینگ از متریال هم استفاده کردی

با ارز پوزش
1. اون دود هایی که کنار لوله ها گذاشتی اصلا خوب نیست طبیعی به نظر نمیاد
2.من احساس کردم دود کنار پنجره ات گذاشتی که اگر اینکارو کردی به نظر من درست نیست
3. نور توی راهرو خیلی زیاده اصولا راهرو ها حتی غیر متروکه ها هم کمی تاریک هستند یا گوشه های راهرو تاریک هست
 

nightlord

Well-Known Member
نرم افزار مورد استفاده چیست ایا هنگام تکسچرینگ از متریال هم استفاده کردی

با ارز پوزش
1. اون دود هایی که کنار لوله ها گذاشتی اصلا خوب نیست طبیعی به نظر نمیاد
2.من احساس کردم دود کنار پنجره ات گذاشتی که اگر اینکارو کردی به نظر من درست نیست
3. نور توی راهرو خیلی زیاده اصولا راهرو ها حتی غیر متروکه ها هم کمی تاریک هستند یا گوشه های راهرو تاریک هست

از 3dmax و vray استفاده میکنم .
اون دودها جزو پست پروداکت آخر کار هستش که به صورت کامل کار نشده ولی تو مرحله آخر بیشتر روش کار میکنم ، اگه بازم به نظرتون بد اومد حذف میکنم .
آخه از این نورشو کمتر کنم دیگه هیچ چیزی پیدا نیست . نورشو بر اساس بازشوها گذاشتم و کمو زیاد نزاشتم .
 
سلام

نظر دوست آهنیمون به نظرم تا حدی درسته. برای واقعی تر شدن باید به حد مناسبی از کنتراست. وضوح نداشتن و قربانی کردن یه چیزایی برای رسیدن به بقیه برسیم.
برای یه کار ممکنه جاهایی رو واقعا خالی از نور کنیم: این برای دید اول خیلی مهمه: یه چیزی تو طراحی وسایل مطرح بود به نام گشتالت که تقریبا معنیش میشد اثر اولیه در برخورد آشنایی. اون اثر بسیار مهمه پس با خاطره زدایی و احترام بیش از حد به جزئیات کل کار رو به وحدتی نیرومند و در جهت هدف نمایشی خودت نزدیک کن.

یه چیز دیگه هم به نظرم اومد شاید حواست بهش نبوده: بعد از اینکه یه سری از افکتهای خیره کننده فتوشاپ رو برا خودم آنالیز کردم! به این نتیجه رسیدم که برای یه سالاد خوب باید از میوه های خوب استفاده کرد. دو و مه رو میشه از جای مناسبی برداشت کرد. تو آموزشی دیدم که صورتی جوان رو کاملا پیر کرده بود: اولش گیج کننده بود ولی تو تاتور نشون داد که تکه های واقعی پیری رو برای ترکیب با مولفه های اصلی صورت جوون استفاده کرده بود. خلاصه قدرت فتومونتاژ رو دست کم نگیر.

شرمنده که انشاهای بی سروته مینویسم برات! میخوام پستهات دراز بشه!
صحبت های سجاد بهانه دستم داد میبخشید!

یا زهرا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا