رابطه بهینه سازی url با سئو

samangilbert

New Member
وبمستر ها بعد ازطراحی سایت و راه اندازی سایت به دنبال جذب بازدید هستند و در اوایل شروع کار سایت شما متوجه می شوید که بازدید زیادی ندارید. URL بهینه سازی شده به شما کمک می کند که در همان شروع کار بازدید کننده های خود را داشته باشید. در این مقاله شما را برای هرچه بهینه تر شدن URL راهنمایی می کنیم.

URL می بایست قابل خواندن باشد. اگر کاربر نتواند هیچ یک از کلمات درون آدرس URL را بخواند نظر مثبتی نسبت به لینک پیدا نخواهد کرد و حتی شاید تمایلی بر کلیک کردن نشان ندهد که این خود موجب تاثیرگذاری منفی در سئو وب سایت می شود. نامگذاری مناسب برای URL باید بصورتی باشد که کاربر قبل از کلیک بتواند ایده ای در خصوص محتوای صفحه ایجاد شده در طراحی وب سایت بدست آورد.

از قرار دادن لینک های دینامیک جدا خودداری کنید. لینک هایی مانند www.example.com/product.php?1234 دیگر مرسوم نیستند و این تارنما برای سرچ مناسب نیست.
از UnderLine در URL استفاده نکنید. اگر شما قصد دارید بین کلمات به منظور خوانا بودن فاصله ایجاد نمایید از dashes یا hyphens, استفاده نمایید. این نکته بسیار قابل توجهی می باشد زیرا گوگل در الگوریتم های خود این مورد را بررسی می نماید.

اهمیت قرار دادن URL های نامربوط بسیار بالاست. .چون به موتورهای جست و جو کمک می کنه سایت شما رو بهتر ردیابی کنه.به طریقی این موضوع با سایت مپ یا همون نقشه ی سایت شما مرتبطه و هردوشون در جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو عمل می کنند.
سعی کنید از تارنما های بلند استفاده نکنید زیرا قدرت رنکینگ برای کلمات کلیدی کاهش پیدا میکند، در دسترسی و استفاده از صفحات مشکل ایجاد می کند، ممکن است هنگام کپی و پیست URL توسط کاربران خطا پیش آید و آدرس به طور کامل درج نشود و سخت است که این URLهای طولانی را به خاطر بسپارید و بتوانید مستقیما به صفحه مرد نظر هدایت شوید.
محتوای کپی در مبنای الگوریتم های گوگل موجب پنالتی شدن وب سایت شما در جستجو گوگل می شود.عدم آدرس دهی چندین URL با محتوا مشابه را در طراحی وب سایت خود رعایت نمایید زیرا که تاثیر بسیار منفی در سئو وب سایت شما دارد.
از حروف بزرگ در URL استفاده ننمایید زیرا موجب گیج شدن کاربر وب سایت شما می شود. همچنین برای کسانی که این تارنما را کپی می کنند هم مشکل رخ می دهد.
اگر قصد دارید که URL های سایت خود را تغییر دهید باید این نکته را در نظر بگیرید که گوگل صفحه های شما را ایندکس کرده است و با تغییر آن با صفحه Not Found مواجه خواهید شد و اثر منفی در سئو و رنکینگ گوگل شما دارد. به آسانی با اضافه نمودن 301 redirect از URL قبلی به URL جدید این مشکل را رفع نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا